quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:37 schreef JohnDorian het volgende:[..]
oeh dat is klote, dit herken ik uit 1000den.. (mijn ex heeft het toen ook uitgemaakt omdat we precies het tegenovergestelde waren.. dat is aan het begin leuk maar later ging het niet meer goed)
dat je vriendin nu zo aan het feesten is moet echt vreselijk zijn om aan te zien! laat staan de verhalen hoe goed het met haar gaat.. je gunt haar vast alle geluk in de wereld, maar diep van binnen wil je eigenlijk dat ze ook een beetje ongelukkig is of het er in ieder geval moeilijk mee heeft en dat laat merken!
zit je zelf te kniezen en is zij ondertussen zonder problemen en of tegenslagen verder aan het gaan. dat is echt pijnlijk, i know the feeling!
ik heb er toen voor gekozen om met mijn ex te praten erover, en te vertellen dat ik het er moeilijk mee had. dat was uiteindelijk te goede beslissinging want toen vertelde ze me dat ze er ook echt moeite mee had maar dat niet wilde laten zien. de weken daarna begon ik het juist wel aan haar te merken.
sterkte!
Gister een verjaardag gehad. Zij was er ook. Op de verjaardag ff gepraat niet over ons maar over normale dingen.
Toen vroeg ik nog of ze mijn fiets nog had en die had ze nog en ze ging om half 10 weg van de verjaardag en ik vroeg of ik mee mocht om de fiets op te halen en kon ik gelijk onze katten zien (die zij mee genomen heeft)
Plaats van de verjaardag is 100 meter van mij vandaan en 200 meter van haar vandaan dus ben meteen meegelopen.
Onderweg niet geprobeerd mijn verhaal te doen etc.
Daar aangekomen bood ze me wat te drinken aan. En toen begonnen we ineens te praten over ons. Was niet mijn intentie maar ik vond het wel goed. (De keren dat ik haar zag was ze in een feest stemming met andere mensen dus 1 op 1 gesprek kon gewoon niet)
Ze is er helemaal klaar mee ( dat wist ik al wel) Ze is zo hard tegen mij (puur om mij geen hoop te geven etc)
Ik heb daar een potje staan janken > emoties geuit dat zij nog in mijn hart zit en moeite heb om te handelen.
Ze zegt: Bas het is klaar over niks aan doen. Wees een vent zet die knop om etc. Nou das makkelikjker gezegd dan gedaan.
Heb ook dus verteld dat het mij pijn deed haar zo te zien feesten etc. Ja ze was voor onze relatie flexibel en party en tijdens onze relatie niet meer. Dus ze is nu weer de oude die ze was ( in mijn ogen wel overdreven maar goed)
Ze zei ook: Hoe softer jij word hoe harder ik word. Ik moet me dus niet als een pussy gaan gedragen maar das moeilijk moet zo veel gevoel.
Heb haar in totaal (in 5 maanden) maar 4 of 5 mailtjes gestuurd. Bellen niet want ik heb haar meteen gewist want ik weet dat ik haar op emotionele momenten kan bellen smsen waar zij dus geen boodschap aan heeft etc.
De 1e was over hoe ik me voelde (net nadat het uit was gegaan) daar heeft ze heel netjes op gereageerd en me verteld dat het voor haar de juiste beslissing was etc.
2 mailtjes met negatieve toon omdat zij imo wat aan het doen was (in mijn bijzijn) wat ik niet correct vond.
Vrijdag een mailtje gestuurd dat het mij speet dat ik mijn (haat) emoties aan haar liet blijken via mail.
Dat vond ze tof en was er opzich wel blij mee.
Nou vroeg ze waarom ik haar mailtjes stuur terwijl ze vanaf het begin af aan me geen hoop meer gaf.
Ik zei dat ik mijn emoties aan haar wilde laten zien om te laten blijken hoe veel ik nog om haar geef en miss ze daardoor miss realiseerde wat ze weggooide etc (dus ik gaf mezelf alleen maar hoop terwijl ik al wel wist dat ze niks meer wilde.)
Ik moet gewoon wat harder zijn. accepteren dat ze een nieuw vriendje kan krijgen, dat ze in dezelfde plaats woont, dat ik haar overal tegen kan komen en het belangrijkste, dat ze mijn vriendinnetje nooit meer kan zijn.
Snap wel waarom het uit is alleen ik vind het nog steeds zo jammer! Maar het gesprek die ik dus onbewust wel wilde (1 op 1) heeft me goed gedaan denk ik.
Ik zit nu wel met een vaag gevoel en niet met een gevoel dat ik aan haar denk met wie ze zal zijn etc etc.
Moet het ff een plaatsje geven ofzo...