SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
Qua punctualiteit en klantwaardering scoort NS als één van de besten in Europa. Dat tegelijk met één van de meest drukbereden netwerken ter wereld. Dat is een prestatie waar je soms best wel eens wat meer respect voor mag opbrengen...quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:29 schreef Wackyduck het volgende:
De bewering dat de SNCF slecht zou zijn, betekent natuurlijk niet dat de NS dat niet is hè.
verkapt "kijk mij met de TGV/Thalys reizen"quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:00 schreef wallofdolls het volgende:
Bij deze:
de volgende Fok!ker die begint over het drama dat de Nederlandse Spoorwegen zou inhouden mag van mij levenslang gedeporteerd worden naar Frankrijk, zonder eigen vervoersmiddel.
Reden:
Ik probeer nu al 3 uur de prijs te weten te komen van de reis Montbard -> Brussel via Lille, per reguliere trein. Practisch onmogelijk. Laat staan als je een goedlopende verbinding wilt hebben. Als je een trein mist kun je zo 3 uur wachten op de volgende, en ook dat je voor elke TGV moet reserveren. Die TGV's worden dus alleen maar gevonden op die SNCF site. Tenzij je een korte reis doet, dan krijg je normale treinen
Dan bel je dus met SNCF. Montbard -> Brussel via Lille, met de gewone trein? "Im-pos-si-ble". Bel je met NS hispeed: "Dat kan absoluut niet". Ja flikker op, ik ben de vorige keer binnen 8 uur van Dijon naar Amsterdam gereisd, via Brussel en Lille, met de gewone trein. 8 uur! Been there, done that. Dat was echt lachen gieren brullen. En dat kan nu plotseling niet?
Klacht 1: TGV's die een vermogen kosten en alleen te reserveren zijn.
Klacht 2: kutservice.
Klacht 3: Treinen die om de paar uur rijden.
Klacht 4: Mensen die zeiken over NS, terwijl het veel en veel slechter kan.
Antiklacht: Als de verbindingen goed aansluiten heb je best een snelle reis.
Ik heb de site van SNCF nooit bekeken, maar sites van Belgische OV-bedrijven slaan echt alles.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:04 schreef James1988 het volgende:
NS
DB
NMBS
SNCF
www.voyages-sncf.com is echt een drama qua bruikbaarheid als je het mij vraagt. Je zou nog eerder de reis via www.bahn.de boeken (stukje door Duitsland reizen) omdat je daar tenminste een uitstekende reisplanner hebt i.p.v. dat gedrocht van de SNCF.
Dudequote:Op zondag 16 augustus 2009 00:00 schreef wallofdolls het volgende:
Bij deze:
de volgende Fok!ker die begint over het drama dat de Nederlandse Spoorwegen zou inhouden mag van mij levenslang gedeporteerd worden naar Frankrijk, zonder eigen vervoersmiddel.
Werk je bij ze ofzo?quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Qua punctualiteit en klantwaardering scoort NS als één van de besten in Europa. Dat tegelijk met één van de meest drukbereden netwerken ter wereld. Dat is een prestatie waar je soms best wel eens wat meer respect voor mag opbrengen...
Nee, dat niet.quote:
Dat is een kwestie van vraag, aanbod, en capaciteit. Je kunt toch maar een beperkt aantal treinen laten rijden (zowel qua lengte als qua hoeveelheid) omdat je met praktische zaken zit. Baanvakken, lengte van perrons, enzovoorts.quote:Zolang ik vervoerd word als een sardientje heb ik reden om te klagen. En dan gooien ze ook nog eens treinen halverwege het traject uit omdat ze "te vol" zitten.
Met klagen kom je meestal nergens. Met discussiëren kennelijk ook niet. Probeer ze in Den Haag en hier op Fok! maar eens te overtuigen van de oplossing voor de overvolle treinen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:14 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Werk je bij ze ofzo?![]()
Zolang ik vervoerd word als een sardientje heb ik reden om te klagen. En dan gooien ze ook nog eens treinen halverwege het traject uit omdat ze "te vol" zitten.
Wat ook helpt is om de treinen sneller te laten rijden. Als ze dezelfde afstand tussen de treinen handhaven en niet de tijd dan gaat de frequentie omhoog. Het wordt ook meteen aantrekkelijker en dan heeft eindelijk eens de kans om te concurreren met de auto.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:18 schreef James1988 het volgende:
De maximale capaciteit die NS met één trein kan bieden is ongeveer 2000 plaatsen (waarvan 462 staanplaatsen), dit kan door twee vierbaks dubbeldekkers en een zesbaks dubbeldekker te koppelen. Je hebt dan in totaal 14 bakken. Jammergenoeg past dit niet op alle stations dus is het een minder vaak voorkomende combinatie.
Dat ben ik met je eens. Het is absurd dat men zelfs in België al 160 km/h rijdt terwijl we hier op 140 km/h blijven steken. Het ironische is dat al het materieel zelfs al is goedgekeurd voor 160 (!). Kijk maar op de zijkant van een rijtuig of een treinstel, naar de strip met informatie onderaan. Daar staat keurig 160 als maximumsnelheid.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat ook helpt is om de treinen sneller te laten rijden. Als ze dezelfde afstand tussen de treinen behouden en niet de tijd dan gaat de frequentie omhoog. Het wordt ook meteen aantrekkelijker en dan heeft eindelijk eens de kans om te concurreren met de auto.
Beter lezen vrind. Ik wil juist NIET met TGV rijdenquote:Op zondag 16 augustus 2009 03:08 schreef Elixabete het volgende:
[..]
verkapt "kijk mij met de TGV/Thalys reizen"
![]()
![]()
![]()
![]()
Topquote:Op zondag 16 augustus 2009 10:41 schreef Thund3r het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet?
Ga naar http://www.tgv-europe.nl/ en klik op "meer criteria". Selecteer dan als begin station Montbard, als eindstation Rijsel en vink Traject via... aan en voer daar bij in Amiens.
[ afbeelding ]
Daarna voor het traject Rijsel - Brussel hetzelfde alleen dan bij Traject via... het station Tournai invullen:
[ afbeelding ]
Geen TGV gebruikt om van Montbard naar Brussel te komen, dat wilde je toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |