abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:13:55 #1
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_71900382
quote:
Restaurants geven boete voor niet leegeten bord

Een aantal oosterse restaurants laat gasten extra betalen als ze hun bord niet leegeten. Het gaat om eetgelegenheden die voor een vast bedrag onbeperkt sushi serveren.

Ze willen voorkomen dat de klanten meer van de hapjes bestellen dan ze op kunnen.

Eigenaar Shao Ming Hu van restaurant Asian Palace bevestigde zaterdag een bericht hierover in De Telegraaf. Behalve zijn etablissement hanteren ook collega's in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag dit beleid.
De doggybag mag weer van stal!
pi_71900439
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71900449
De gemiddelde zoveel-eten-als-je-kunt gast zal dan wel de restjes op de grond pleuren lijkt me.
pi_71900467
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:29:52 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71900729
Kleinere porties serveren is geen optie?
pi_71900740
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:17 schreef gelly het volgende:
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.
Niet per se. Het trekt een boel paupers aan, maar op zich vind het prettig dat je gewoon lekker veel van iets kan eten en dat het personeel niet in de war raakt van nabestellingen. Als je met een beetje grote eters bent dan is het altijd zo'n gedoe om lekker door te kunnen eten.

Maar ik vind het wel elementaire beleefdheid om dan niet meer te bestellen dan dat je opkunt, net zoals ik het overigens elementair vindt dat zo'n tent dan ook niet gaat traineren om het toch te beperken. Als het niet vanzelf zo gaat lijkt een boetesysteem me best geschikt om het concept in stand te houden, een concept dat zijn charmes heeft, ondanks dat het zuinige paupers aantrekt die eens even goed willen profiteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:36:43 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71900882
quote:
Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71900909
Weetje hoe irritant het is dat in een all you can eat restaurant iemand 6 kilo krab op schept en vervolgens 4 kilo laat staan en vervolgens 5 kilo biefstuk opschept om 3 kilo te laten staan Dat soort aso's verdienen een boete.
pi_71901029
Oud nieuws zeg, onbeperkt sushi te eindhoven (in de buurt vd hema) had dit al toen ik er in februari ging eten. Maar de regel wordt daar niet heel streng toegepast, 2 hapjes bijv is nog geen boete. Ik vind het wel een goed beleid, minder kans om eten weg te moeten gooien.
Hmm, Nutella.
pi_71901700
quote:
Minihondje meenemen, in tas zetten en daar het teveel aan eten aan geven. Geen boete probleem opgelost.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71901820
Zo, mooi je bedrijfsrisico's afwentelen op je klanten. Ik betaal gewoon wat er op de kaart staat en geen stuiver meer. Dan bel de politie maar, waarop ik niet ga wachten tot ze er zijn.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:24:53 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71901962
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef dddour het volgende:
Ik betaal gewoon wat er op de kaart staat
Op de kaart staat onbeperkt eten voor X mits je niets overlaat
Je betaalt het dus gewoon h4x
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71902694
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...
Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71902758
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:59 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.
Langzamer eten en kleinere porties dus.
Whaaaat???? No money?
pi_71902777
quote:
Deze maatregel is echt al jaaaren in Amsterdam zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:04:36 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71902796
Dit is al jaren zo bij shabushabu in Rotterdam.

Prima eten trouwens
pi_71902822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is al jaren zo bij shabushabu in Rotterdam.

Dat ook. Wellicht gaat het nu voor alle sushi-restaurants gelden in de grote steden. Maar voor de meeste was het volgens mij al van toepassing.
pi_71902837
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef FerreroNutella het volgende:
Oud nieuws zeg, onbeperkt sushi te eindhoven (in de buurt vd hema) had dit al toen ik er in februari ging eten. Maar de regel wordt daar niet heel streng toegepast, 2 hapjes bijv is nog geen boete. Ik vind het wel een goed beleid, minder kans om eten weg te moeten gooien.
welke zaak is dat? zit die daar in dat straatje van de irish pub, bij de achteruitgang van de hema?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:07:57 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71902855
Bij shabu shabu is het overigens niet 'onbeperkt' je mag per persoon 4 maal 5 gerechten bestellen. Uiteraard zijn dat geen borden vol. Eet je een gerecht niet op, betaal je 1 euro.
pi_71902858
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:03 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Deze maatregel is echt al jaaaren in Amsterdam zo.
En het is een prima maatregel om te voorkomen dat je aan het einde van de rit kilo's eten moet weggooien omdat mensen als een debiel bestellen.
Echt onzinnig dit, het is geen "boete". Je betaalt gewoon voor wat je niet opkrijgt.
Het is all you can EAT. Als jet het niet opkrijgt heb je gewoon teveel besteld.
-
pi_71902901
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En het is een prima maatregel om te voorkomen dat je aan het einde van de rit kilo's eten moet weggooien omdat mensen als een debiel bestellen.

Daarom en in de praktijk komt het uitdelen van een boete nooit voor. Het is echt niet zo hinderlijk als sommige mensen het hier voordoen.
pi_71902931
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:06 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

welke zaak is dat? zit die daar in dat straatje van de irish pub, bij de achteruitgang van de hema?
Yup!
Hmm, Nutella.
pi_71903114
Ik vind het wel een goede zaak. Zonde om weg te gooien. Pak gewoon niet teveel in één keer.
pi_71903161
Dit is maar logisch! Een hele rits afvalzakken kost geld, verminderen maakt je restaurant rendabeler.
pi_71903561
Echt komkommer nieuws is dit. Ik weet niet beter dan dat de japanse al-you-eat formules dit allemaal toepassen al jaren. Bij de lokale wokkert heb ik het nog niet gezien.
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij shabu shabu is het overigens niet 'onbeperkt' je mag per persoon 4 maal 5 gerechten bestellen. Uiteraard zijn dat geen borden vol. Eet je een gerecht niet op, betaal je 1 euro.
Volgens de website mag je twee uur lang zoveel bestellen als je wilt. Niet dat ik ooit meer dan 20 gerechten op heb gekund bij de shabu. De boete op warme gerechten is zelfs ¤3,-
pi_71903858
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op de kaart staat onbeperkt eten voor X mits je niets overlaat
Je betaalt het dus gewoon h4x
Knappe restaurateur die het uit m'n zak haalt
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71904202
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:37 schreef MamsX het volgende:
Weetje hoe irritant het is dat in een all you can eat restaurant iemand 6 kilo krab op schept en vervolgens 4 kilo laat staan en vervolgens 5 kilo biefstuk opschept om 3 kilo te laten staan Dat soort aso's verdienen een boete.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71905568
lekker oud-nieuws, wordt al meer dan een jaar in de restaurants toegepast.
pi_71905687
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:29 schreef Loedertje het volgende:
Kleinere porties serveren is geen optie?
Die porties zijn al klein. Klaarblijkelijk zijn er paupers die direct bij binnenkomst 30 van die dingen bestellen, dan erachter komen dat ze er maar 20 op kunnen, en de rest laten staan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:56:04 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71905753
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:47 schreef Fixers het volgende:

Volgens de website mag je twee uur lang zoveel bestellen als je wilt. Niet dat ik ooit meer dan 20 gerechten op heb gekund bij de shabu. De boete op warme gerechten is zelfs ¤3,-
Maar het is dus mx 20 gerechten.
Maar wij gingen er regelmatig met een gezelschap eten, en dan besteld iemand wel eens wat en uiteindelijk weet niemand meer wie het besteld heeft, en blijft het over. Nou dan betaal je toch 3 euro meer.
pi_71905909
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef FerreroNutella het volgende:
Idd , is al jaren bij sommige zaken zo. Het is trouwens niet verplicht om die boete (van 2 euro) te betalen. Het geld gaat naar goede doelen en persoonlijk vind ik het wel een goed initiatief.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_71906454
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:04 schreef dddour het volgende:

[..]

Knappe restaurateur die het uit m'n zak haalt
Tsk stoer hoor!
pi_71906644
Dit is echt al heel lang in Rotterdam, bijv bij Sumo op de Mauritsweg. Daar betaal je voor de dingen die je wel bestelt maar laat liggen. En volkomen terecht. In die all you can eat sushi tenten zie je precies wat je bestelt. Als je ogen groter zijn dan je maag dan moet je daar ook maar de consequenties van accepteren. Moet je maar niet zo inhalig zijn. Je kan ook minder nemen, en dan daarna nog een keer teruggaan als je nog honger hebt, je hebt het volledig zelf in de hand.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:46:52 #34
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71906749
En terecht! Zonde, zoveel er weggegooid wordt!
pi_71906764
Mooi nu minder tokkies en paupers in een restaurant
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71906776
En al dat eten weg gooien is heel erg zonde in Afrika moeten ze daar voor bedelen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:49:14 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71906791
Ergens heb ik geen lekker gevoel bij all you can eat sushi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71907314
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
ik ben er ook een beetje huiverig voor

maar ik heb het 1 keer gedaan, op madeira (funchal) en dat was echt geweldig. snapte ook niet helemaal hoe ze daar geld konden verdienen. voor 15 euro zoveel sushi, sashimi en teppanyaki als je op kon, en het was allemaal superkwaliteit ook nog. maar ja, in nederland vertrouw ik het minder, al ga ik het toch maar eens proberen. nu maar hopen op geen voedselvergiftiging
pi_71911736
Een goede maatregel die ze van mij ook in Spaanse hotels mogen gaan toepassen.
pi_71911745
quote:
Ik ook niet, maar bij sommige tenten schijnt het toch wel okay te zijn.
  zondag 16 augustus 2009 @ 00:00:59 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71911857
Onbeperkt eten is voor paupers.
The End Times are wild
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 augustus 2009 @ 01:21:22 #42
163650 Greys
pi_71913007
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar bij sommige tenten schijnt het toch wel okay te zijn.
Bij shabushabu is het toch echt heerlijk, goede kwaliteit sushi en teppan yaki.
Eendenborst, lamsspiesjes, echt om je vingers bij af te likken. Zéker voor dat geld!
Ben in Zoetermeer geweest en ook daar geldt inderdaad die regel dat je betaalt voor wat je onaangetast laat liggen. En terecht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71913577
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Minihondje meenemen, in tas zetten en daar het teveel aan eten aan geven. Geen boete probleem opgelost.
Maar wel je hondje drie dagen aan de schijt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71913656
Geen problemen mee. mochten de kinderen het niet lusten betaal ik die paar euro's en geef ik geen tip(fooi).

Ik begrijp de regel op zich wel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 augustus 2009 @ 11:02:31 #45
163650 Greys
pi_71915758
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 02:46 schreef paddy het volgende:
Geen problemen mee. mochten de kinderen het niet lusten betaal ik die paar euro's en geef ik geen tip(fooi).

Het zijn vaak héle kleine porties van een paar hapjes.
Dus als je kinderen het niet lusten kan je dat vaak zelf nog wel op
Volgens mij komt het amper voor dat ze het ook daadwerkelijk in rekening brengen, het is meer om te voorkomen dat mensen gewoon de hele menukaart bestellen 'omdat ze het geld er uit willen eten ' om vervolgens de helft onaangeroerd te laten staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71915853
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:02 schreef Greys het volgende:
Volgens mij komt het amper voor dat ze het ook daadwerkelijk in rekening brengen, het is meer om te voorkomen dat mensen gewoon de hele menukaart bestellen 'omdat ze het geld er uit willen eten ' om vervolgens de helft onaangeroerd te laten staan.
Ik ben bang dat je dan ook nog mensen hebt die "het geld eruit eten" niet zozeer afmeten aan wat ze er zelf uitkrijgen, maar aan wat de gastheer er aan kwijt is. Als die er arm van wordt, dan pas is er goed geprofiteerd.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:11:05 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71915900
En wat is de boete? _!
From feudal serf to spender.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 augustus 2009 @ 11:13:06 #48
163650 Greys
pi_71915943
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dan ook nog mensen hebt die "het geld eruit eten" niet zozeer afmeten aan wat ze er zelf uitkrijgen, maar aan wat de gastheer er aan kwijt is. Als die er arm van wordt, dan pas is er goed geprofiteerd.
Treurig he? Die zijn er inderdaad. Om je kapot te schamen.

Overigens, die max. 20 gerechtjes bij bijvoorbeeld ShabuShabu is echt méér dan voldoende. Je hebt vier rondes en elke ronde mag je 5 gerechtjes bestellen. Ik had zelf aan twee rondes echt genoeg (en niet eens 5 gerechtjes per keer besteld) en mijn vriend (die twee meter groot is en echt een flinke eter) heeft ook niet alle rondes gebruikt. Maar je hebt inderdaad types die pas gelukkig zijn als ze beroerd van het veel te vele eten de zaak verlaten, daarbij tevreden op hun buik kloppend om vervolgens zuchtend en steunend ergens op een bank languit neer te vallen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71916406
De horeca moet niet zo zeuren, ze hebben ons al genoeg belazerd.

[ Bericht 21% gewijzigd door JohnDope op 16-08-2009 11:51:00 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71918777
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 02:46 schreef paddy het volgende:

Meestal als je het niet lust dan hoef je de 'boete' niet eens te betalen. Eigenlijk is alles gewoon prima als je bestelt met common sense.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:01:52 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71918832
quote:
Ik ook niet krijg er ook een vreetschuur gevoel bij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71918954
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij begrjip ik dit niet.
Je betaalt voor 20 gerechten, en als je die NIET opeet betaal je meer?

Wat is dat voor een achterlijk systeem? Het is niet eens onbeperkt, dus ze lopen geen enkel risico...
pi_71919287
quote:
Kwaliteit is dan ook stukken minder dan bij de niet all you can eat varianten.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71920024
zowiezo is dat hele sushi gehyped.
die proleten in de randstad denken dat ze er bij horen als ze rauwe vis naar binnen werken.
beetje jammer dat ze 20 jaar achterlopen op de rest van de wereld
pi_71920083
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:34 schreef franksetank het volgende:
die proleten in de randstad denken dat ze er bij horen als ze rauwe vis naar binnen werken.
Sushi is geen vis.

En ja ik eet ook regelmatig sushi, alleen ik ga dan niet zo moeilijk en achterlijk hip doen, ik ga gewoon als een cookiemonster te werk.
Sushi is erg lekker (maar dat is een kreeftje, patatje met en goede hamburger ook), maar het is niet speciaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:39:00 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920155
quote:
Ah daar hebben we weer een verlichte geest die het allemaal zo goed weet. De rest van de wereld vreet nauwelijks rauwe vis terwijl rauwe haring al eeuwen in Nederland wordt gegeten.

-edit- nutteloos

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-08-2009 15:59:35 ]
pi_71920178
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sushi is geen vis.

En ja ik eet ook regelmatig sushi, alleen ik ga dan niet zo moeilijk en achterlijk hip doen, ik ga gewoon als een cookiemonster te werk.
het hoofdbestandsdeel is veelal rauwe vis.

en het meeste is nog niet te teren ook .

dat de meeste mensen het eten is omdat het een rage is.
dat is dan weer zo grappig, dat kuddediergedrag
pi_71920185
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah daar hebben we weer een verlichte geest die het allemaal zo goed weet. De rest van de wereld vreet nauwelijks rauwe vis terwijl rauwe haring al eeuwen in Nederland wordt gegeten.

En het is 'sowieso' stupide strontboer.
Maar die gozer heeft wel een goed punt, want veel mensen aanbidden zowat de sushi en doen er een soort hip ritueel om heen alvorens ze het consumeren.
Ja en in die tijd dat zij er aan besteden ben ik al een stuk of 15 "blokjes" verder.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:40:18 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920225
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sushi is geen vis.

Sushi is erg lekker (maar dat is een kreeftje, patatje met en goede hamburger ook), maar het is niet speciaal.
sushi kan wel vis bevatten, maar de kenner bedoelt inderdaad sashimi
pi_71920253
-edit- Ook nutteloos

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 16-08-2009 16:01:16 ]
pi_71920304
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:39 schreef franksetank het volgende:

[..]

het hoofdbestandsdeel is veelal rauwe vis.

en het meeste is nog niet te teren ook .

dat de meeste mensen het eten is omdat het een rage is.
dat is dan weer zo grappig, dat kuddediergedrag
Sushi betekent "gerecht met rijst".
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:42:17 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920308
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 16-08-2009 16:04:08 ]
pi_71920354
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar die gozer heeft wel een goed punt, want veel mensen aanbidden zowat de sushi en doen er een soort hip ritueel om heen alvorens ze het consumeren.
Ja en in die tijd dat zij er aan besteden ben ik al een stuk of 15 "blokjes".
ik zie mensen die sushi eten alleen maar genieten van lekker eten..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71920359
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar die gozer heeft wel een goed punt, want veel mensen eten sushi in een soort speciaal hip ritueel.
zoiets zag je dus ook een tijdje met oesters.
was ook ff hip maar weinig vonden het echt lekker maar wel bestellen.

als gtst en onderweg naar morgen wat afleveringen doet waarin men oesters de hemel in prijst dan passen de week erop veel restaurants hun menu kaart aan
pi_71920400
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:43 schreef franksetank het volgende:

[..]

zoiets zag je dus ook een tijdje met oesters.
was ook ff hip maar weinig vonden het echt lekker maar wel bestellen.

als gtst en onderweg naar morgen wat afleveringen doet waarin men oesters de hemel in prijst dan passen de week erop veel restaurants hun menu kaart aan
Oesters en kreeft trap ik er ook gewoon in alsof het alledaagse kost is.
En bij Gamba's eet ik ook de pootjes en ogen, die pootjes zijn echt delicatesse.
pi_71920532
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:43 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zie mensen die sushi eten alleen maar genieten van lekker eten..?
Ja maar mensen doen er wel zo'n hip ritueel om heen, ik zie ook vaak mensen pielen met van die stokjes dat ik denk van, als je niet eens met stokjes kan eten, eet het dan gewoon met je handen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:49:24 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920684
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar mensen doen er wel zo'n hip ritueel om heen, ik zie ook vaak mensen pielen met van die stokjes dat ik denk van, als je niet eens met stokjes kan eten, eet het dan gewoon met je handen.
Of vraag een vork.
pi_71920702
Ik heb trouwens een periode gehad dat ik mijn eigen sushi maakte, ik maakte zoveel van die maki's met zalm dat ik sindsdien geen zalm meer lust.
pi_71920720
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En bij Gamba's eet ik ook de pootjes en ogen, die pootjes zijn echt delicatesse.
ik krijg honger

zo ff naar de diepvries lopen, we hebben nog black tiger garnalen hier
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 13:53:52 #70
137949 Disana
pi_71920872
Bokkenlul, vast ook heel lekker
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:54:32 #71
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71920891
Tis weer gezellig.

Ik vind het altijd wel leuk om met stokjes te eten als ik bij de chinees ben. Gelukkig kan ik er redelijk mee overweg.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:54:37 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920893
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:53 schreef Disana het volgende:
Bokkenlul, vast ook heel lekker
rauw?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 13:55:34 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71920925
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:54 schreef Hukkie het volgende:
Tis weer gezellig.

Ik vind het altijd wel leuk om met stokjes te eten als ik bij de chinees ben. Gelukkig kan ik er redelijk mee overweg.
Als je het leuk vind moet je het toch vooral lekker doen.
pi_71920976
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

waar maak je je druk om, da's vaak de lol voor veel mensen.
en bij sushi hoort eten met stokjes, lekker boeiend hoe mensen er dan mee omgaan.
i8k ken mensen die een week van te voren thuis gaan oefenen met stokjes, omdat ze het zo leuk vinden, da's toch mooi?
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:57:10 #75
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71920985
quote:
Rauwe vis eten is geen hype in Nederland hoor. Doen we al heel lang
pi_71920989
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

rauw?
flinterdun gesneden met wat kikkoman
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 13:58:52 #77
137949 Disana
pi_71921062
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

flinterdun gesneden met wat kikkoman
Jij snapt het
pi_71921119
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:56 schreef Mirjam het volgende:

[..]

waar maak je je druk om, da's vaak de lol voor veel mensen.
en bij sushi hoort eten met stokjes, lekker boeiend hoe mensen er dan mee omgaan.
i8k ken mensen die een week van te voren thuis gaan oefenen met stokjes, omdat ze het zo leuk vinden, da's toch mooi?
Ik ben sowieso al een sushi-monster van het eerste uur (ik laat me door niemand meer wat vertellen over hoe ik het naar binnen moet schuiven) en ik ga natuurlijk niet altijd zo als een cookiemonster te keer, alleen als ik wil provoceren of gewoon veel honger heb, er zijn natuurlijk legio situaties op te noemen, waar in ik ook de acteur ga lopen uithangen en zo met het wk-stokjes-eten zou kunnen mee doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 16-08-2009 14:07:30 ]
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:10:50 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71921547
OT: goede en logische maatregel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71921587
En terecht. Mensen die eten beoordelelen op kwantiteit ipv. kwaliteit, kunnen beter met de caravan naar Lloret rijden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 augustus 2009 @ 14:13:23 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71921647
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:06 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ja
quote:
Wat is dat voor een achterlijk systeem? Het is niet eens onbeperkt, dus ze lopen geen enkel risico...
Och, gelet op het feit dat de meeste niet verder komen dan 5 of 10 gerechten is het in praktijk wel onbeperkt.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:05:37 #82
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71923443
Wat is 't probleem ? Als je het niet opkunt dan moet je het gewoon niet bestellen.....

Ik vind het aso om te veel te bestellen * omdat het niks extra kost * en het dan doodleuk weg te willen gooien omdat je je al bomvol gevreten bent.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_71923846
Zouden ze in andere landen nou ook aan dit soort bullshit doen? Een all you can eat restaurant, daar eet je wat je wil eten je eet niet wat je niet kan eten. Maar hier in NL moeten er weer boetes uit de kast getrokken
pi_71923958
Ik heb in Israël meegemaakt dat ze een hele berg eten opschepten, maar dit na een tijdje afgekoeld was en ze dus een nieuwe berg gingen halen, omdat wij ( een gezellige duikgroep) dat niet deden, kregen we altijd de wijn gratis
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_71924078
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:20 schreef LoggedIn het volgende:
Zouden ze in andere landen nou ook aan dit soort bullshit doen?
In Hong Kong doen ze het ook. Daar wordt het toegepast in normale restaurants.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 augustus 2009 @ 19:51:54 #86
163650 Greys
pi_71929820
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:06 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Je betaalt voor maximaal 20 gerechtjes.
Maar die hoeft je uiteraard niet allemaal te nemen en op te eten.

Voorbeeldje:
- Je bestelt wat verschillende sushi, die eet je op.
- Daarna bestel je wat teppan yaki gerechtjes en wat salade. Die eet je ook op.
- Dan denk je 'ik zou best nog wel wat sushi lusten'... dan bestel je dat en eet je dat op.
- Als je dan verder niets meer hoeft, bestel je gewoon niet meer. Als je dan nog wel wat lust, bestel je nog.
Dan gaat het dus goed en is er niets aan de hand. Of je nou 3 of 20 gerechtjes bestelt en eet.

Maar je hebt ook types die bestellen elke ronde de maximale vijf gerechtjes.
Dan zitten ze na 2 of 3 rondes proppievol, maar bestellen ze in ronde 4 gewoon weer 5 gerechtjes, 'omdat ze er toch voor betaald hebben!?!?!?!'. En vervolgens laten ze dat gewoon onaangeroerd op tafel staan.

Dan krijg je over die gerechtjes dus een 'boete'. En in de praktijk is dat 1 euro per sushi gerechtje en 3 euro per warm gerechtje.
quote:
Wat is daar nou achterlijk aan?
Niet meer bestellen dan je op kunt aan gerechtjes lijkt me meer gewoon goed fatsoen dan achterlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:59:19 #87
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71929996
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:11 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die eten beoordelelen op kwantiteit ipv. kwaliteit, kunnen beter met de caravan naar Lloret rijden.
Niks aan toe te voegen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:01:49 #88
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71941685
Wat een oud non-nieuws is dit zeg.

Verschillende restaurants in Rotterdam hanteren dit al een jaar of twee. Ik kom er graag en vind de regeling nog geen eens zo slecht. Het is gewoon om te voorkomen dat "bepaalde personen" ten koste van de All Inclusive-prijs (veel) meer bestellen dan ze opkunnen. Is ook asociaal vind ik en daarom kan ik me best vinden in deze regeling.
Als je gewoon "normaal" bestelt, is er ook niets aan de hand. Zo heb ik er nog nooit last van gehad dat ik "boete" moest bijbetalen.
Smell the flowers while you can....
pi_71946509
Het is maar de vraag of je hiervoor strafrechtelijk vervolgd kan voor worden. Je betaalt de entree-prijs. Je eet zoveel als je kan. Als je niet meer op kan, zullen er weinig rechters zijn die je zullen veroordelen. Waarop eigenlijk?

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je niet meer welkom bent bij het restaurant en dat heb ik er wel voor over als ze me geld uit mijn portemonee willen pakken, waar ze geen recht op hebben.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_71946612
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef Observer86 het volgende:
Het is maar de vraag of je hiervoor strafrechtelijk vervolgd kan voor worden. Je betaalt de entree-prijs. Je eet zoveel als je kan. Als je niet meer op kan, zullen er weinig rechters zijn die je zullen veroordelen. Waarop eigenlijk?

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je niet meer welkom bent bij het restaurant en dat heb ik er wel voor over als ze me geld uit mijn portemonee willen pakken, waar ze geen recht op hebben.
Hoe bedoel je geen recht op hebt? Als je in een restaurant voedsel besteld hebben ze toch ook recht op het verschuldigde bedrag? Hier is het verschuldigde bedrag Xeu+Xeu per niet gegeten gerecht, het is niet dat je daar niet van op de hoogte kon zijn
pi_71946968
Bij het lezen van de topictitel dacht ik dat het om a la carte ging en dan zou ik het absurd vinden.

Maar bij het concept "zoveel vreten als je wilt" vind ik het wel een begrijpelijke regel.
Ben twee keer in zo wokgedoe geweest en nu ja goed, aan mij is het sowieso niet besteed omdat ik geen grote eter ben maar dat inhalige van mensen stond me ook tegen. Inderdaad, half leegegeten borden werden weggehaald en dan gingen ze toch weer opnieuw halen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 12:53:47 #92
163650 Greys
pi_71947154
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef Observer86 het volgende:

Het gaat om GOED FATSOEN.
Niet om 'hoe naai ik de restaurant eigenaar zo hard mogelijk'.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Je bestelt meerdere kleine gerechtjes.
Als jij meer dan genoeg gegeten hebt, zou jij dan voor de fun nog even 4 gerechtjes bestellen en niet opeten, ook al zou je er eigenlijk nog recht op hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71947206
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Als jij meer dan genoeg gegeten hebt, zou jij dan voor de fun nog even 4 gerechtjes bestellen en niet opeten, ook al zou je er eigenlijk nog recht op hebben?
Jup, want tonijn daar maak ik wel ruimte voor

[edit] ow wacht er stond niet opeten na
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 12:57:00 #94
163650 Greys
pi_71947253
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:55 schreef zquing het volgende:

[..]

Jup, want tonijn daar maak ik wel ruimte voor

[edit] ow wacht er stond niet opeten na
Ja, maar dan eet je het dus op!
Jij gaat geen 5 porties tonijn bestellen om het vervolgens niet op te eten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71947912
Dit is ook alleen maar bij de Telegraaf nieuws... Het is niet nieuw, het is ook niet alleen in NL. Al tijden geleden kreeg ik dezelfde regel te horen bij een all-you-can-eat Sushi in Vegas. En er werd meteen bijgezegd dat als je iets niet lekker vond, of je een klein beetje liet staan er niets aan de hand was. Het was gewoon om te voorkomen dat iemand de hele kaart bestelt en vervolgens maar een kwart op kan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71947952
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:44 schreef JohnDope het volgende:

Ik hoor het al: jij hebt geen tafelmanieren. Dat is nog tot daar aan toe, maar dat je er ook nog trots op bent...
pi_71951033
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef Stali het volgende:
Bij het lezen van de topictitel dacht ik dat het om a la carte ging en dan zou ik het absurd vinden.

Maar bij het concept "zoveel vreten als je wilt" vind ik het wel een begrijpelijke regel.
Ben twee keer in zo wokgedoe geweest en nu ja goed, aan mij is het sowieso niet besteed omdat ik geen grote eter ben maar dat inhalige van mensen stond me ook tegen. Inderdaad, half leegegeten borden werden weggehaald en dan gingen ze toch weer opnieuw halen.
Het is allemaal terug te voeren op matige taalbeheersing en begrip. Als mensen 'onbeperkt' lezen, dan denken ze meteen aan zoveel mogelijk. Terwijl het leuke er juist aan is dat de beperkingen weg zijn: De beperking dat je eerst van papier moet kiezen en dat dat het dan is, of je dat nou lekker vindt of niet, de beperking dat het allemaal volgens een vaste volgorde moet, de beperking dat je moet nabestellen als je meer wil etc.. Het is gewoon heel relaxed als je gewoon nog een hapje kan nemen als je daar zin in hebt, maar ja, als je dan gaat stressen om de eigenaar maximaal op kosten te jagen is het voor iedereen arelaxed.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:52:35 #98
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71953775
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik hoor het al: jij hebt geen tafelmanieren. Dat is nog tot daar aan toe, maar dat je er ook nog trots op bent...
Het is nog erger.

Hij is zo' n wannabe wannabe die opschept dat hij neerkijkt op wannabe's die doen of kreeft/sushi eten heel speciaal is.

Want voor hem, De Baas de Koning, is sushi/kreeft eten natuurlijk heul gewoon. Hij zal voor zijn werk wel wekelijks in zijn privejet naar Japan vliegen of zo.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:03:41 #99
3542 Gia
User under construction
pi_71954073
Ik vind het een prima regel. Maar dan bijvoorbeeld in de trant van 2 hapjes laten staan, mag nog, elk hapje meer getuigt van inhalig gedrag en mag bestraft worden.

Je moet gewoon niet meer bestellen als je geen honger meer hebt, zeker niet alleen omdat 'het toch mag', en vervolgens laten staan.

Ik voel me al schuldig als ik een pizza niet helemaal op kan bij de Italiaan.
pi_71956335
quote:
Ik snap heel goed dat het om fatsoenlijk gedrag gaat. En als ik bij zo'n toko uit eten ga hou ik daar ook rekening mee. Maar je betaalt voor 'onbeperkt eten', wat dus ook inhoudt 'onbeperkt opscheppen'.

Het is niet netjes tegenover het restaurant maar ook het principe van eten verkwisten staat me niet aan. Uit eindelijk doe je niks onwettigs. Je betaalt voor onbeperkt eten, je eet zoveel als je wilt. Als je 4de bord nog kwart vol is kan je daar niks doen. Geen rechter die je daarop zal veroordelen.

Het idee van zelfbedachte / ingestelde 'boetes' staat me niet aan. Ik werk vaak op grote evenementen (dance valley, ground zero, extrema outdoor etc). Soms heb je daar met mensen te maken die zich onrechtmatig toegang hebben verschaft. Zelfs die mensen krijgen geen boete van de organisatie of de politie. En dan heb ik het over een veelvoorkomend fenomeen dat de organisatie duizenden euro's kost (afgezien van de schade aan de hekken)

Laat staan dat die chineze restaurantjes hun 'boetes' aan je kunnen opleggen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:34:29 #101
163650 Greys
pi_71956399
Observer, we hebben het hier over een 'boete' van 1 (één!) euro per gerechtje he?
Dus maak je je nu niet veel meer druk dan logisch is?
En het gaat niet om 'borden volscheppen', het gaat om steeds weer nieuwe gerechtjes laten komen als je eigenlijk al vol zit en dus die gerechtjes voor jan lul laat klaarmaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71956474
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:35 schreef zquing het volgende:

[..]

Hoe bedoel je geen recht op hebt? Als je in een restaurant voedsel besteld hebben ze toch ook recht op het verschuldigde bedrag? Hier is het verschuldigde bedrag Xeu+Xeu per niet gegeten gerecht, het is niet dat je daar niet van op de hoogte kon zijn
Het verschuldigde bedrag kan nooit achteraf bepaald worden. Je betaalt voor onbeperkt eten. Je eet zoveel op als je kan. Je laat wat op je bord achter. Het is heel simpel. Ze brengen je op de hoogte van een bedrag dat ze eigenlijk niet mogen en ook niet zullen innen. Van mij niet in ieder geval.
-Albert Einstein
pi_71956519
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Observer, we hebben het hier over een 'boete' van 1 (één!) euro per gerechtje he?
Dus maak je je nu niet veel meer druk dan logisch is?
En het gaat niet om 'borden volscheppen', het gaat om steeds weer nieuwe gerechtjes laten komen als je eigenlijk al vol zit en dus die gerechtjes voor jan lul laat klaarmaken.
Het gaat mij om het principe.
-Albert Einstein
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:47:13 #104
163650 Greys
pi_71956822
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Het verschuldigde bedrag kan nooit achteraf bepaald worden. Je betaalt voor onbeperkt eten. Je eet zoveel op als je kan. Je laat wat op je bord achter. Het is heel simpel. Ze brengen je op de hoogte van een bedrag dat ze eigenlijk niet mogen en ook niet zullen innen. Van mij niet in ieder geval.
Er staat overal op de website enzo (van bijvoorbeeld ShabuShabu) hoe het werkt met die kleine boetes/betalingen voor gerechten die je wel bestelt maar niet opeet. Dus dat weet men van te voren.
Het gaat niet om een half leeg bordje ofzo he, dat hoef je heus niet te betalen. Het gaat dus ECHT om mensen die voor de fun nog even wat gerechten gaan zitten bestellen terwijl ze niet meer hoeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:13:06 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71957769
Is dit nieuws??

Goede regel natuurlijk. Genoeg pauperhorken die een hele tafel vol lekkers bestellen en er halverwege het diner achterkomen dat hun pauperhorkensmaakpapillen maar weinig van dat 'lekkers' kunnen verdragen. Paarlen voor de zwijnen dus. Dat soort volk moet je raken waar het nog wil voelen: in de portemonnee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71958361
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef Observer86 het volgende:
Ik snap heel goed dat het om fatsoenlijk gedrag gaat. En als ik bij zo'n toko uit eten ga hou ik daar ook rekening mee. Maar je betaalt voor 'onbeperkt eten', wat dus ook inhoudt 'onbeperkt opscheppen'.
Nee. Iedereen kan meer opscheppen dan ie kan eten. Je mag zoveel eten als je wilt, dus je mag zoveel opscheppen als je kunt eten.
quote:
Het is niet netjes tegenover het restaurant maar ook het principe van eten verkwisten staat me niet aan. Uit eindelijk doe je niks onwettigs. Je betaalt voor onbeperkt eten, je eet zoveel als je wilt. Als je 4de bord nog kwart vol is kan je daar niks doen. Geen rechter die je daarop zal veroordelen.
Jawel hoor. Als je daar gaat zitten dan ben je impliciet akkoord met wat je aangeboden wordt. Je sluit een overeenkomst met een boeteclausule (heel normaal) maar dan impliciet en niet schriftelijk.
quote:
Het idee van zelfbedachte / ingestelde 'boetes' staat me niet aan. Ik werk vaak op grote evenementen (dance valley, ground zero, extrema outdoor etc). Soms heb je daar met mensen te maken die zich onrechtmatig toegang hebben verschaft. Zelfs die mensen krijgen geen boete van de organisatie of de politie. En dan heb ik het over een veelvoorkomend fenomeen dat de organisatie duizenden euro's kost (afgezien van de schade aan de hekken)
Dat kan ook helemaal niet. Er is immers geen overeenkomst tussen de organisatie en die bezoekers.
quote:
Dat kunnen ze ook niet, dat kan alleen justitie. Ze leggen dan ook niks op, je kiest er zelf voor wanneer je daar gaat eten, je gaat er mee akkoord.
pi_71963545
quote:

[..]

Zoals Weltschmerz hierboven al zegt: de voorwaarden met bijbehorende boeteclausule wordt vooraf duidelijk kenbaar gemaakt. Zodra je daar gaat zitten en besteld ga je akkoord met die voorwaarden. Zou je het tot de rechter laten komen dan ben JIJ de klos, niet de restauranthouder. Het niet betalen van de 'boetes' staat immers gelijk aan contractbreuk.

Zo, dan kan je nu ophouden met je stoere praat.
pi_71963934
Ik had het vorige week ook hier bij een Chinees? Ik ging sushi eten met mijn zoontje...en toen kreeg ik het verhaal te horen. Ik kan het wel begrijpen.
We konden in rondes bestellen onbeperkt. Dus het was niet zo dat we alles in een keer moesten bestellen. En voor kinderen zijn ze ook niet heel streng hoor.
Raar vond ik wel om sushi te eten bij een Chinees. Was ook helemaal niet zo lekker vergeleken met de echte Jap.
pi_71969899
quote:

[..]

Nog los van het fatsoensargument, dat hier al in allerlei varianten terecht is opgevoerd, is je redenering ook niet juist.
Je betaalt voor "onbeperkt eten" zeg je zelf. Voor jou betekent dat hetzelfde als "onbeperkt opscheppen", maar dat is natuurlijk niet waar. Eten is eten, eten is niet opscheppen en dan weg laten gooien.
Als je vierde bord nog voor een kwart vol is, heb je gewoon niet goed opgelet en moet je ofwel de pijn verdragen van toch opeten ofwel de straf verdragen voor je eigen contractbreuk als je het voedsel laat weggooien.
Wat jij in je eigen werk doet, moet je zelf weten en staat hier los van.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71970270
Vind het bijzonder dat dit gebeurt bij Sushi restaurants, maar volgens mij heeft dat echt puur met de hoeveelheid werk te maken die er inzit bij het maken van sushi en niet zozeer met het verkwisten van het voedsel.

In een wokrestaurant scheppen mensen ook teveel op, wat gewoon wordt weggegooid. Sterker nog; alle maaltijden die in die warmhoudbakken zitten moeten aan het eind van de dag ook allemaal weggegooit worden en daar hoor je niemand naar 'kraaien'.
Find your prince, before you start kissing frogs
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:13:50 #111
163650 Greys
pi_71972259
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:58 schreef Kings het volgende:
Vind het bijzonder dat dit gebeurt bij Sushi restaurants, maar volgens mij heeft dat echt puur met de hoeveelheid werk te maken die er inzit bij het maken van sushi en niet zozeer met het verkwisten van het voedsel.

In een wokrestaurant scheppen mensen ook teveel op, wat gewoon wordt weggegooid. Sterker nog; alle maaltijden die in die warmhoudbakken zitten moeten aan het eind van de dag ook allemaal weggegooit worden en daar hoor je niemand naar 'kraaien'.
Ja maar dat heeft dan al in die warmhoudbakken gelegen, daar zeg je ook wat.
Bij dit soort restaurants waar we het nu over hebben ligt het niet in bakken ofzo, daar bestel je steeds nieuwe gerechtjes. En als jij dus voor de 'lol' nog even wat teppan yaki gerechtjes en sushi bestelt terwijl je niet meer hoeft en het dus laat staan, dan is dat dus echt pure verkwisting. Want dat had anders NIET weggegooid hoeven worden, dan hadden ze het gewoon nog kunnen gebruiken omdat het nog niet klaargemaakt was
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71973274
Na me wat meer ingelezen te hebben, op de website van shabushabu. Zijn de voorwaarden mij wat duidelijker geworden. Er is ook geen sprake van boete's zoals in de OP wordt geopperd maar vooraf bepaalde bijkomende kosten mits je je niet houdt aan het regelement van de restaurant.

Ik moet toegeven dat ik nogal kort door de bocht reageerde.
-Albert Einstein
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:10:58 #113
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71974567
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:10 schreef Observer86 het volgende:
Na me wat meer ingelezen te hebben, op de website van shabushabu. Zijn de voorwaarden mij wat duidelijker geworden. Er is ook geen sprake van boete's zoals in de OP wordt geopperd maar vooraf bepaalde bijkomende kosten mits je je niet houdt aan het regelement van de restaurant.

Ik moet toegeven dat ik nogal kort door de bocht reageerde.
Sportief dat je dat toegeeft.
Smell the flowers while you can....
pi_71975143
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar dat heeft dan al in die warmhoudbakken gelegen, daar zeg je ook wat.
Bij dit soort restaurants waar we het nu over hebben ligt het niet in bakken ofzo, daar bestel je steeds nieuwe gerechtjes. En als jij dus voor de 'lol' nog even wat teppan yaki gerechtjes en sushi bestelt terwijl je niet meer hoeft en het dus laat staan, dan is dat dus echt pure verkwisting. Want dat had anders NIET weggegooid hoeven worden, dan hadden ze het gewoon nog kunnen gebruiken omdat het nog niet klaargemaakt was
Precies. In Groningen doen ze het bij de Japanner al veel langer. Nog nooit een "boete" (daar 3¤ per gerecht) gehad, weleens iets laten staan omdat ik het gewoon niet lekker vond. Ik snap het wel. Daarnaast lijkt zo'n waarschuwing me ook helpen tegen mensen die zo veel mogelijk bestellen. Houdt het tenminste een beetje netjes.
pi_72134170
quote:
Onterecht. Door de grote doorloopsnelheid wordt vrijwel alles vers gemaakt, en zit je nooit met oude rijst of droge nori-vellen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_72134248
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Onterecht. Door de grote doorloopsnelheid wordt vrijwel alles vers gemaakt, en zit je nooit met oude rijst of droge nori-vellen.
Het smaakt alleen slechter dan de niet all you can eat variant
pi_72141816
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:04 schreef zquing het volgende:

[..]

Hier in rotterdam niet. Het komt ook zeker niet all you can eat over, zoals met wok restaurants het geval is.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_72144395
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:04 schreef zquing het volgende:

Niet mijn ervaring. Sterker nog: de all you can eat sushi die ik dan ken maakt e.e.a. voor je neus vers klaar, dus bepaald geen gefabriceerde rommel.
pi_72144418
Bij mij in Dordt heb je 5 ronde en per persoon mag je 5 gerechten per ronde uitkiezen. Krijg je een koud gerecht niet op is het 2 euro en een warm gerecht 3 euro. Ik red het nooit hoor om al die 5 rondes te voldoen.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')