abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:13:55 #1
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_71900382
quote:
Restaurants geven boete voor niet leegeten bord

Een aantal oosterse restaurants laat gasten extra betalen als ze hun bord niet leegeten. Het gaat om eetgelegenheden die voor een vast bedrag onbeperkt sushi serveren.

Ze willen voorkomen dat de klanten meer van de hapjes bestellen dan ze op kunnen.

Eigenaar Shao Ming Hu van restaurant Asian Palace bevestigde zaterdag een bericht hierover in De Telegraaf. Behalve zijn etablissement hanteren ook collega's in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag dit beleid.
De doggybag mag weer van stal!
pi_71900439
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71900449
De gemiddelde zoveel-eten-als-je-kunt gast zal dan wel de restjes op de grond pleuren lijkt me.
pi_71900467
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:29:52 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71900729
Kleinere porties serveren is geen optie?
pi_71900740
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:17 schreef gelly het volgende:
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.
Niet per se. Het trekt een boel paupers aan, maar op zich vind het prettig dat je gewoon lekker veel van iets kan eten en dat het personeel niet in de war raakt van nabestellingen. Als je met een beetje grote eters bent dan is het altijd zo'n gedoe om lekker door te kunnen eten.

Maar ik vind het wel elementaire beleefdheid om dan niet meer te bestellen dan dat je opkunt, net zoals ik het overigens elementair vindt dat zo'n tent dan ook niet gaat traineren om het toch te beperken. Als het niet vanzelf zo gaat lijkt een boetesysteem me best geschikt om het concept in stand te houden, een concept dat zijn charmes heeft, ondanks dat het zuinige paupers aantrekt die eens even goed willen profiteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:36:43 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71900882
quote:
Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71900909
Weetje hoe irritant het is dat in een all you can eat restaurant iemand 6 kilo krab op schept en vervolgens 4 kilo laat staan en vervolgens 5 kilo biefstuk opschept om 3 kilo te laten staan Dat soort aso's verdienen een boete.
pi_71901029
Oud nieuws zeg, onbeperkt sushi te eindhoven (in de buurt vd hema) had dit al toen ik er in februari ging eten. Maar de regel wordt daar niet heel streng toegepast, 2 hapjes bijv is nog geen boete. Ik vind het wel een goed beleid, minder kans om eten weg te moeten gooien.
Hmm, Nutella.
pi_71901700
quote:
Minihondje meenemen, in tas zetten en daar het teveel aan eten aan geven. Geen boete probleem opgelost.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71901820
Zo, mooi je bedrijfsrisico's afwentelen op je klanten. Ik betaal gewoon wat er op de kaart staat en geen stuiver meer. Dan bel de politie maar, waarop ik niet ga wachten tot ze er zijn.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:24:53 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71901962
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef dddour het volgende:
Ik betaal gewoon wat er op de kaart staat
Op de kaart staat onbeperkt eten voor X mits je niets overlaat
Je betaalt het dus gewoon h4x
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71902694
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...
Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71902758
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:59 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.
Langzamer eten en kleinere porties dus.
Whaaaat???? No money?
pi_71902777
quote:
Deze maatregel is echt al jaaaren in Amsterdam zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:04:36 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71902796
Dit is al jaren zo bij shabushabu in Rotterdam.

Prima eten trouwens
pi_71902822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is al jaren zo bij shabushabu in Rotterdam.

Dat ook. Wellicht gaat het nu voor alle sushi-restaurants gelden in de grote steden. Maar voor de meeste was het volgens mij al van toepassing.
pi_71902837
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef FerreroNutella het volgende:
Oud nieuws zeg, onbeperkt sushi te eindhoven (in de buurt vd hema) had dit al toen ik er in februari ging eten. Maar de regel wordt daar niet heel streng toegepast, 2 hapjes bijv is nog geen boete. Ik vind het wel een goed beleid, minder kans om eten weg te moeten gooien.
welke zaak is dat? zit die daar in dat straatje van de irish pub, bij de achteruitgang van de hema?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:07:57 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71902855
Bij shabu shabu is het overigens niet 'onbeperkt' je mag per persoon 4 maal 5 gerechten bestellen. Uiteraard zijn dat geen borden vol. Eet je een gerecht niet op, betaal je 1 euro.
pi_71902858
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:03 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Deze maatregel is echt al jaaaren in Amsterdam zo.
En het is een prima maatregel om te voorkomen dat je aan het einde van de rit kilo's eten moet weggooien omdat mensen als een debiel bestellen.
Echt onzinnig dit, het is geen "boete". Je betaalt gewoon voor wat je niet opkrijgt.
Het is all you can EAT. Als jet het niet opkrijgt heb je gewoon teveel besteld.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')