De doggybag mag weer van stal!quote:Restaurants geven boete voor niet leegeten bord
Een aantal oosterse restaurants laat gasten extra betalen als ze hun bord niet leegeten. Het gaat om eetgelegenheden die voor een vast bedrag onbeperkt sushi serveren.
Ze willen voorkomen dat de klanten meer van de hapjes bestellen dan ze op kunnen.
Eigenaar Shao Ming Hu van restaurant Asian Palace bevestigde zaterdag een bericht hierover in De Telegraaf. Behalve zijn etablissement hanteren ook collega's in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag dit beleid.
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Niet per se. Het trekt een boel paupers aan, maar op zich vind het prettig dat je gewoon lekker veel van iets kan eten en dat het personeel niet in de war raakt van nabestellingen. Als je met een beetje grote eters bent dan is het altijd zo'n gedoe om lekker door te kunnen eten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:17 schreef gelly het volgende:
Nee, het is pauper zoveel te eten dat je niet meer op kan.
Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wilde naar een sushi-restaurant in Amsterdam, maar laat nu maar zitten. Te pauper voor woorden als je daar een boete voor kan krijgen. Soms kan het voorkomen dat je het niet meer opkan.
Minihondje meenemen, in tas zetten en daar het teveel aan eten aan geven. Geen boete probleem opgelost.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Op de kaart staat onbeperkt eten voor X mits je niets overlaatquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef dddour het volgende:
Ik betaal gewoon wat er op de kaart staat
Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Misschien moet je niet als een kleuter je bord 2x helemaal volschuiven maar kleinere navulporties pakken. Probleem opgelost...
Langzamer eten en kleinere porties dus.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:59 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Mijn 'maag-is-vol' signaal komt wat later aan.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef _Qmars_ het volgende:
Dat ook. Wellicht gaat het nu voor alle sushi-restaurants gelden in de grote steden. Maar voor de meeste was het volgens mij al van toepassing.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is al jaren zo bij shabushabu in Rotterdam.
welke zaak is dat? zit die daar in dat straatje van de irish pub, bij de achteruitgang van de hema?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef FerreroNutella het volgende:
Oud nieuws zeg, onbeperkt sushi te eindhoven (in de buurt vd hema) had dit al toen ik er in februari ging eten. Maar de regel wordt daar niet heel streng toegepast, 2 hapjes bijv is nog geen boete. Ik vind het wel een goed beleid, minder kans om eten weg te moeten gooien.
En het is een prima maatregel om te voorkomen dat je aan het einde van de rit kilo's eten moet weggooien omdat mensen als een debiel bestellen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:03 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Deze maatregel is echt al jaaaren in Amsterdam zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |