abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:34:29 #101
163650 Greys
pi_71956399
Observer, we hebben het hier over een 'boete' van 1 (één!) euro per gerechtje he?
Dus maak je je nu niet veel meer druk dan logisch is?
En het gaat niet om 'borden volscheppen', het gaat om steeds weer nieuwe gerechtjes laten komen als je eigenlijk al vol zit en dus die gerechtjes voor jan lul laat klaarmaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71956474
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:35 schreef zquing het volgende:

[..]

Hoe bedoel je geen recht op hebt? Als je in een restaurant voedsel besteld hebben ze toch ook recht op het verschuldigde bedrag? Hier is het verschuldigde bedrag Xeu+Xeu per niet gegeten gerecht, het is niet dat je daar niet van op de hoogte kon zijn
Het verschuldigde bedrag kan nooit achteraf bepaald worden. Je betaalt voor onbeperkt eten. Je eet zoveel op als je kan. Je laat wat op je bord achter. Het is heel simpel. Ze brengen je op de hoogte van een bedrag dat ze eigenlijk niet mogen en ook niet zullen innen. Van mij niet in ieder geval.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_71956519
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Observer, we hebben het hier over een 'boete' van 1 (één!) euro per gerechtje he?
Dus maak je je nu niet veel meer druk dan logisch is?
En het gaat niet om 'borden volscheppen', het gaat om steeds weer nieuwe gerechtjes laten komen als je eigenlijk al vol zit en dus die gerechtjes voor jan lul laat klaarmaken.
Het gaat mij om het principe.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:47:13 #104
163650 Greys
pi_71956822
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Het verschuldigde bedrag kan nooit achteraf bepaald worden. Je betaalt voor onbeperkt eten. Je eet zoveel op als je kan. Je laat wat op je bord achter. Het is heel simpel. Ze brengen je op de hoogte van een bedrag dat ze eigenlijk niet mogen en ook niet zullen innen. Van mij niet in ieder geval.
Er staat overal op de website enzo (van bijvoorbeeld ShabuShabu) hoe het werkt met die kleine boetes/betalingen voor gerechten die je wel bestelt maar niet opeet. Dus dat weet men van te voren.
Het gaat niet om een half leeg bordje ofzo he, dat hoef je heus niet te betalen. Het gaat dus ECHT om mensen die voor de fun nog even wat gerechten gaan zitten bestellen terwijl ze niet meer hoeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:13:06 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71957769
Is dit nieuws??

Goede regel natuurlijk. Genoeg pauperhorken die een hele tafel vol lekkers bestellen en er halverwege het diner achterkomen dat hun pauperhorkensmaakpapillen maar weinig van dat 'lekkers' kunnen verdragen. Paarlen voor de zwijnen dus. Dat soort volk moet je raken waar het nog wil voelen: in de portemonnee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71958361
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef Observer86 het volgende:
Ik snap heel goed dat het om fatsoenlijk gedrag gaat. En als ik bij zo'n toko uit eten ga hou ik daar ook rekening mee. Maar je betaalt voor 'onbeperkt eten', wat dus ook inhoudt 'onbeperkt opscheppen'.
Nee. Iedereen kan meer opscheppen dan ie kan eten. Je mag zoveel eten als je wilt, dus je mag zoveel opscheppen als je kunt eten.
quote:
Het is niet netjes tegenover het restaurant maar ook het principe van eten verkwisten staat me niet aan. Uit eindelijk doe je niks onwettigs. Je betaalt voor onbeperkt eten, je eet zoveel als je wilt. Als je 4de bord nog kwart vol is kan je daar niks doen. Geen rechter die je daarop zal veroordelen.
Jawel hoor. Als je daar gaat zitten dan ben je impliciet akkoord met wat je aangeboden wordt. Je sluit een overeenkomst met een boeteclausule (heel normaal) maar dan impliciet en niet schriftelijk.
quote:
Het idee van zelfbedachte / ingestelde 'boetes' staat me niet aan. Ik werk vaak op grote evenementen (dance valley, ground zero, extrema outdoor etc). Soms heb je daar met mensen te maken die zich onrechtmatig toegang hebben verschaft. Zelfs die mensen krijgen geen boete van de organisatie of de politie. En dan heb ik het over een veelvoorkomend fenomeen dat de organisatie duizenden euro's kost (afgezien van de schade aan de hekken)
Dat kan ook helemaal niet. Er is immers geen overeenkomst tussen de organisatie en die bezoekers.
quote:
Laat staan dat die chineze restaurantjes hun 'boetes' aan je kunnen opleggen.
Dat kunnen ze ook niet, dat kan alleen justitie. Ze leggen dan ook niks op, je kiest er zelf voor wanneer je daar gaat eten, je gaat er mee akkoord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71963545
quote:

[..]

Ik snap heel goed dat het om fatsoenlijk gedrag gaat. En als ik bij zo'n toko uit eten ga hou ik daar ook rekening mee. Maar je betaalt voor 'onbeperkt eten', wat dus ook inhoudt 'onbeperkt opscheppen'.

Het is niet netjes tegenover het restaurant maar ook het principe van eten verkwisten staat me niet aan. Uit eindelijk doe je niks onwettigs. Je betaalt voor onbeperkt eten, je eet zoveel als je wilt. Als je 4de bord nog kwart vol is kan je daar niks doen. Geen rechter die je daarop zal veroordelen.

Het idee van zelfbedachte / ingestelde 'boetes' staat me niet aan. Ik werk vaak op grote evenementen (dance valley, ground zero, extrema outdoor etc). Soms heb je daar met mensen te maken die zich onrechtmatig toegang hebben verschaft. Zelfs die mensen krijgen geen boete van de organisatie of de politie. En dan heb ik het over een veelvoorkomend fenomeen dat de organisatie duizenden euro's kost (afgezien van de schade aan de hekken)

Zoals Weltschmerz hierboven al zegt: de voorwaarden met bijbehorende boeteclausule wordt vooraf duidelijk kenbaar gemaakt. Zodra je daar gaat zitten en besteld ga je akkoord met die voorwaarden. Zou je het tot de rechter laten komen dan ben JIJ de klos, niet de restauranthouder. Het niet betalen van de 'boetes' staat immers gelijk aan contractbreuk.

Zo, dan kan je nu ophouden met je stoere praat.
pi_71963934
Ik had het vorige week ook hier bij een Chinees? Ik ging sushi eten met mijn zoontje...en toen kreeg ik het verhaal te horen. Ik kan het wel begrijpen.
We konden in rondes bestellen onbeperkt. Dus het was niet zo dat we alles in een keer moesten bestellen. En voor kinderen zijn ze ook niet heel streng hoor.
Raar vond ik wel om sushi te eten bij een Chinees. Was ook helemaal niet zo lekker vergeleken met de echte Jap.
pi_71969899
quote:

[..]

Nog los van het fatsoensargument, dat hier al in allerlei varianten terecht is opgevoerd, is je redenering ook niet juist.
Je betaalt voor "onbeperkt eten" zeg je zelf. Voor jou betekent dat hetzelfde als "onbeperkt opscheppen", maar dat is natuurlijk niet waar. Eten is eten, eten is niet opscheppen en dan weg laten gooien.
Als je vierde bord nog voor een kwart vol is, heb je gewoon niet goed opgelet en moet je ofwel de pijn verdragen van toch opeten ofwel de straf verdragen voor je eigen contractbreuk als je het voedsel laat weggooien.
Wat jij in je eigen werk doet, moet je zelf weten en staat hier los van.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71970270
Vind het bijzonder dat dit gebeurt bij Sushi restaurants, maar volgens mij heeft dat echt puur met de hoeveelheid werk te maken die er inzit bij het maken van sushi en niet zozeer met het verkwisten van het voedsel.

In een wokrestaurant scheppen mensen ook teveel op, wat gewoon wordt weggegooid. Sterker nog; alle maaltijden die in die warmhoudbakken zitten moeten aan het eind van de dag ook allemaal weggegooit worden en daar hoor je niemand naar 'kraaien'.
Find your prince, before you start kissing frogs
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:13:50 #111
163650 Greys
pi_71972259
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:58 schreef Kings het volgende:
Vind het bijzonder dat dit gebeurt bij Sushi restaurants, maar volgens mij heeft dat echt puur met de hoeveelheid werk te maken die er inzit bij het maken van sushi en niet zozeer met het verkwisten van het voedsel.

In een wokrestaurant scheppen mensen ook teveel op, wat gewoon wordt weggegooid. Sterker nog; alle maaltijden die in die warmhoudbakken zitten moeten aan het eind van de dag ook allemaal weggegooit worden en daar hoor je niemand naar 'kraaien'.
Ja maar dat heeft dan al in die warmhoudbakken gelegen, daar zeg je ook wat.
Bij dit soort restaurants waar we het nu over hebben ligt het niet in bakken ofzo, daar bestel je steeds nieuwe gerechtjes. En als jij dus voor de 'lol' nog even wat teppan yaki gerechtjes en sushi bestelt terwijl je niet meer hoeft en het dus laat staan, dan is dat dus echt pure verkwisting. Want dat had anders NIET weggegooid hoeven worden, dan hadden ze het gewoon nog kunnen gebruiken omdat het nog niet klaargemaakt was
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71973274
Na me wat meer ingelezen te hebben, op de website van shabushabu. Zijn de voorwaarden mij wat duidelijker geworden. Er is ook geen sprake van boete's zoals in de OP wordt geopperd maar vooraf bepaalde bijkomende kosten mits je je niet houdt aan het regelement van de restaurant.

Ik moet toegeven dat ik nogal kort door de bocht reageerde.
-Albert Einstein
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:10:58 #113
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71974567
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:10 schreef Observer86 het volgende:
Na me wat meer ingelezen te hebben, op de website van shabushabu. Zijn de voorwaarden mij wat duidelijker geworden. Er is ook geen sprake van boete's zoals in de OP wordt geopperd maar vooraf bepaalde bijkomende kosten mits je je niet houdt aan het regelement van de restaurant.

Ik moet toegeven dat ik nogal kort door de bocht reageerde.
Sportief dat je dat toegeeft.
Smell the flowers while you can....
pi_71975143
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar dat heeft dan al in die warmhoudbakken gelegen, daar zeg je ook wat.
Bij dit soort restaurants waar we het nu over hebben ligt het niet in bakken ofzo, daar bestel je steeds nieuwe gerechtjes. En als jij dus voor de 'lol' nog even wat teppan yaki gerechtjes en sushi bestelt terwijl je niet meer hoeft en het dus laat staan, dan is dat dus echt pure verkwisting. Want dat had anders NIET weggegooid hoeven worden, dan hadden ze het gewoon nog kunnen gebruiken omdat het nog niet klaargemaakt was
Precies. In Groningen doen ze het bij de Japanner al veel langer. Nog nooit een "boete" (daar 3¤ per gerecht) gehad, weleens iets laten staan omdat ik het gewoon niet lekker vond. Ik snap het wel. Daarnaast lijkt zo'n waarschuwing me ook helpen tegen mensen die zo veel mogelijk bestellen. Houdt het tenminste een beetje netjes.
pi_72134170
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ergens heb ik geen lekker gevoel bij all you can eat sushi
Onterecht. Door de grote doorloopsnelheid wordt vrijwel alles vers gemaakt, en zit je nooit met oude rijst of droge nori-vellen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_72134248
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Onterecht. Door de grote doorloopsnelheid wordt vrijwel alles vers gemaakt, en zit je nooit met oude rijst of droge nori-vellen.
Het smaakt alleen slechter dan de niet all you can eat variant
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72141816
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:04 schreef zquing het volgende:

[..]

Hier in rotterdam niet. Het komt ook zeker niet all you can eat over, zoals met wok restaurants het geval is.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_72144395
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:04 schreef zquing het volgende:

Niet mijn ervaring. Sterker nog: de all you can eat sushi die ik dan ken maakt e.e.a. voor je neus vers klaar, dus bepaald geen gefabriceerde rommel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_72144418
Bij mij in Dordt heb je 5 ronde en per persoon mag je 5 gerechten per ronde uitkiezen. Krijg je een koud gerecht niet op is het 2 euro en een warm gerecht 3 euro. Ik red het nooit hoor om al die 5 rondes te voldoen.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')