abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72086610
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 07:46 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Belachelijk. Willen we eigenlijk wel vooruit in dit land???
Dat was nou net het probleem van de afgelopen 10 jaar, > welvaart nog maar meer groter, duurder, etc etc en natuurlijk kon dat want geld was immers bijna gratis.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:27:03 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72088364
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 08:10 schreef pberends het volgende:
Sowieso: als ik een miljonair zou zijn zou ik een huis kopen ZONDER UBERHAUPT een hypotheek. Waarom zou je schulden aangaan als je stinkend rijk bent? Zodat je in een nog grotere villa kan wonen? Rijke mensen in Nederland zijn door en door krank.
Je naait jezelf als je een huis gewoon cash koopt. Je betaalt de door HRA opgedreven bubbleprijzen terwijl je niet van de HRA profiteert. Daarnaast heb je dan je geld vastzitten in een slecht renderende asset.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72089015
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je naait jezelf als je een huis gewoon cash koopt. Je betaalt de door HRA opgedreven bubbleprijzen terwijl je niet van de HRA profiteert. Daarnaast heb je dan je geld vastzitten in een slecht renderende asset.
Das waar, maar als ik geld genoeg zou hebben zou ik gewoon een (te duur) huis kopen om in te wonen en niet om te speculeren als investering.
pi_72089185
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sowieso extreem absurd dat men een huis ziet als een asset om mee te speculeren. In de ideale economische situatie zouden huizen juist steeds goedkoper moeten worden (omdat ze verouderen enzovoorts).
pi_72089894
http://www.thedailyshow.c(...)-america-s-recession

Jon Stewart donderdag weer een item over de recessie: "The banks are making profit because their clients are broke"

.

"We have the Columbian gold-standard" .
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:20:49 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72090487
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Sowieso extreem absurd dat men een huis ziet als een asset om mee te speculeren. In de ideale economische situatie zouden huizen juist steeds goedkoper moeten worden (omdat ze verouderen enzovoorts).
Als je een hypotheek kunt krijgen voor 4% en 50% daarvan af kunt trekken (echte kosten dus 2%) terwijl je op een gewone bankrekening al 3,5% krijgt, dan ben je gewoon dom bezig als je niet de maximale hypotheek afsluit.

Aan de andere kant, als je rijk bent dan stop je natuurlijk met werken en valt er niks meer af te trekken, terwijl je in NL wel een HRA-bubble prijs voor je huis betaalt, oftewel wegwezen uit NL.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:49:42 #133
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72091000
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je een hypotheek kunt krijgen voor 4% en 50% daarvan af kunt trekken (echte kosten dus 2%) terwijl je op een gewone bankrekening al 3,5% krijgt, dan ben je gewoon dom bezig als je niet de maximale hypotheek afsluit.
Dit is wel een erg rooskleurige voorstelling van zaken natuurlijk. 4% voor een hypotheek betaal je nergens meer op dit moment (behalve variabel, maar daar moet je ook maar zin in hebben), de meeste mensen trekken maar 42% af, je moet rekening houden met het eigenwoningforfait (die een negatieve invloed heeft op je aftrekpost, maar die helemaal vervalt als je geen hypotheek hebt) en 3,5% op een spaarrekening wordt ook weer steeds zeldzamer. Daar komt de 1,2% vermogensrendementsheffing ook nog eens bij. Al met al komt het eerder neer op het volgende:

We gaan uit van van 5% hypotheekrente op de volle waarde van een huis. Het eigenwoningforfait is 0,55%, waardoor je nog maar effectief 4,45% kunt aftrekken. Aftrekken tegen 42% levert dus een effectieve rente op van 5% - 0,42 * 4,45% = 3,13%. Je zult dus meer dan 3,13% effectief rendement moeten halen op een spaarrekening. Rekening houdend met de 1,2% vermogensrendementsheffing kom je dan op een minimale spaarrente van 4,33%.

Al met al moet je nog behoorlijk je best doen om uiteindelijk goedkoper uit te zijn door je geld niet in je huis te steken, zelfs met de HRA. Of dat inderdaad lukt is vooral een kwestie van timing, maar ik zie het er met de stijgende hypotheekrentes en dalende spaarrentes voorlopig niet meer van komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JodyBernal op 22-08-2009 13:55:29 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:31:02 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72091716
Het ging om een rijk iemand dus die zal wel een relatief goedkope hypotheek kunnen krijgen (weinig risico) en trekt bovendien tegen de hoogste schaal af. Maar ik ben blij dat het iets minder pervers is dan het op het eerste gezicht lijkt.

Evengoed zou ikzelf in dit geval nog altijd die maximale hypotheek nemen, aangezien je op een gespreide aandelen portefeuille op (zeer) lange termijn wel een 6% kunt maken boven inflatie (al zal op de huidige koersen dat rendement wat lager liggen).
Mijn reisverslagen
pi_72091854
http://finance.yahoo.com/(...)a-sobering-wall.html
Rise of the Super-Rich Hits a Sobering Wall
quote:
In one stark example, John McAfee, an entrepreneur who founded the antivirus software company that bears his name, is now worth about $4 million, from a peak of more than $100 million. Mr. McAfee will soon auction off his last big property because he needs cash to pay his bills after having been caught off guard by the simultaneous crash in real estate and stocks.

“I had no clue,” he said, “that there would be this tandem collapse.”
Van 100 naar 4; waarom had deze man niet gewoon 50 miljoen cash achter de hand?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:44:12 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72091936
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:38 schreef pberends het volgende:
http://finance.yahoo.com/(...)a-sobering-wall.html
Rise of the Super-Rich Hits a Sobering Wall
[..]

Van 100 naar 4; waarom had deze man niet gewoon 50 miljoen cash achter de hand?
Van 100 naar 4, dan moet je wel ontiegelijk leveraged zijn geweest (als je in huizen zat) en kwa aandelen een ongespreide portefeuille met baggeraandelen hebben gehad. Dit lijkt me niet representatief voor de 'super-rich' in het algemeen.
Mijn reisverslagen
pi_72091964
quote:
Over the last several years, Mr. McAfee began to put a large chunk of his fortune into real estate, often in remote locations. He bought the house in New Mexico as a playground for himself and fellow aerotrekkers, people who fly unlicensed, open-cockpit planes. On a 157-acre spread, he built a general store, a 35-seat movie theater and a cafe, and he bought vintage cars for his visitors to use.

He continued to invest in financial markets, sometimes borrowing money to increase the potential returns. He typically chose his investments based on suggestions from his financial advisers. One of their recommendations was to put millions of dollars into bonds tied to Lehman Brothers.
.
pi_72091970
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van 100 naar 4, dan moet je wel ontiegelijk leveraged zijn geweest (als je in huizen zat) en kwa aandelen een ongespreide portefeuille met baggeraandelen hebben gehad. Dit lijkt me niet representatief voor de 'super-rich' in het algemeen.
Geld lenen als je rijk bent. Fucking insane zijn die rijken. Ik zou er alles aan doen om iig een deel van m'n net worth te beschermen (al is het met 0 procent rente).
pi_72091974
100 was waarschijnlijk voor de tech bubble,
pi_72092053
quote:
In 2007, Mr. McAfee sold a 10,000-square-foot home in Colorado with a view of Pike’s Peak. He had spent $25 million to buy the property and build the house. He received $5.7 million for it.
.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:58:15 #141
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72092177
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:31 schreef SeLang het volgende:
Het ging om een rijk iemand dus die zal wel een relatief goedkope hypotheek kunnen krijgen (weinig risico)
5% is momenteel al relatief goedkoop voor 5 jaar vast, voor 10 jaar vast red je dat niet, zelfs niet met NHG. Kijk maar eens op http://www.hypotheekrente.nl/ .
quote:
en trekt bovendien tegen de hoogste schaal af.
Dat is waar.
quote:
Evengoed zou ikzelf in dit geval nog altijd die maximale hypotheek nemen, aangezien je op een gespreide aandelen portefeuille op (zeer) lange termijn wel een 6% kunt maken boven inflatie (al zal op de huidige koersen dat rendement wat lager liggen).
Uiteraard. Als je gaat beleggen kun je veel meer rendement halen dan op een spaarrekening. Maar ook veel minder. En bovendien kost (goed) beleggen (veel) tijd.

Aan de andere kant is de vrijheid en onafhankelijkheid die je ervaart door veel cash geld op de bank te hebben, ook iets waard. Als het geld eenmaal in je huis zit, kun je het er (in Nederland althans) niet op gunstige voorwaarden weer uithalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JodyBernal op 22-08-2009 15:05:49 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:04:55 #142
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72092299
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:46 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Dat zie je vaak heh. Mensen denken dat ze al binnen zijn en gaan ernaar leven. Uiteindelijk valt het toch altijd tegen.

Bij de Nederlandse babyboomers in de middenklasse heb je dat de afgelopen jaren ook zien gebeuren, zij het op veel kleinere schaal natuurlijk. Maar reken maar dat een aantal straks na hun 65ste berooid zullen achterblijven, terwijl ze dat 3 jaar geleden nooit voor mogelijk zouden hebben gehouden.
pi_72092632
http://www.calculatedrisk(...)0-banks-to-fail.html

Meredith Whitney: 300 Banks to Fail
pi_72092867
het regent weer bank fallietsementen in VS maar het schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn

http://www.calculatedrisk(...)-insurance-fund.html
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:43:39 #146
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72109345
quote:
Failliet na het winnen van 2 miljoen

De Britse Callie Rogers won op haar zestiende een bedrag van 1.9 miljoen pond in de loterij. Na zes jaar heeft ze alles uitgegeven. De Britse heeft nu drie schoonmaakbaantjes om wat geld bij te verdienen. En ze heeft het niet bepaald makkelijk gehad in haar 'rijke leventje'..

Callie woont bij haar moeder en ze is blij om arm te zijn. Nadat ze de jackpot had gewonnen, kende ze in haar leven alleen nog maar ellende.

Vier huizen

Rogers kocht vier luxe huizen voor haarzelf en haar familie, ze ging vaak op vakantie. Bovendien gaf ze haar geld uit aan dure auto's, leningen aan vrienden, feesten, merkkleding en een borstvergroting.

Zelfmoord

De tienermiljonair kreeg een stormachtige relatie met crimineel Nicky Lawson. Samen kregen ze twee kinderen. Callie probeerde zelfmoord te plegen met behulp van een overdosis medicijnen, toen ze erachter kwam dat Nicky geld van haar stal en het deed met haar jongere zusje.

Cocaïne

Twee jaar later werd haar nieuwe vriend, Ryan Thompson, opgepakt omdat hij voor cokedealertje speelde vanuit Callie's huis. Ook Callie werd daarvoor opgepakt, maar ze is later vrijgelaten. Kort voor de arrestatie zou ze haar polsen hebben doorgesneden.

"Als je zoveel geld wint op zo'n jonge leeftijd, brengt dat gewoon erg veel druk met zich mee. Het winnen van de loterij heeft mijn leven geruïneerd. Ik zou willen dat ik nooit had gewonnen. Ik kon er gewoon niet mee omgaan", vertelt de ex-tienermiljonair in Daily Mail.

http://www.spitsnieuws.nl(...)_winnen_van_2_m.html

Wat een domme doos ben je dan. Ze had alles, had nooit meer hoeven werken als ze tenminste een beetje normaal had gedaan. En nu is ze alles kwijt en moet ze rond zien te komen van schoonmaakbaantjes.
pi_72111636
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:43 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)_winnen_van_2_m.html

Wat een domme doos ben je dan. Ze had alles, had nooit meer hoeven werken als ze tenminste een beetje normaal had gedaan. En nu is ze alles kwijt en moet ze rond zien te komen van schoonmaakbaantjes.
oh, komop. het wicht was 16. doe dat trollen maar ff elders, hier zijn we graag wat serieuzer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72112070
quote:
Ik kon er gewoon niet mee omgaan", vertelt de ex-tienermiljonair in Daily Mail.
Dat zou het probleem ook wel geweest zijn. Eigenlijk had ze het geld moeten vastzetten en pas laten vrijgeven op haar 30e.
pi_72112176
quote:
“There are risks associated with exit strategies from the massive monetary and fiscal easing,” Roubini wrote. “Policy makers are damned if they do and damned if they don’t.”
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aXbZZWXPR5mw

Mooie quote van Roubini. De harde waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')