Dat was nou net het probleem van de afgelopen 10 jaar, > welvaart nog maar meer groter, duurder, etc etc en natuurlijk kon dat want geld was immers bijna gratis.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 07:46 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Belachelijk. Willen we eigenlijk wel vooruit in dit land???
Je naait jezelf als je een huis gewoon cash koopt. Je betaalt de door HRA opgedreven bubbleprijzen terwijl je niet van de HRA profiteert. Daarnaast heb je dan je geld vastzitten in een slecht renderende asset.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 08:10 schreef pberends het volgende:
Sowieso: als ik een miljonair zou zijn zou ik een huis kopen ZONDER UBERHAUPT een hypotheek. Waarom zou je schulden aangaan als je stinkend rijk bent? Zodat je in een nog grotere villa kan wonen? Rijke mensen in Nederland zijn door en door krank.
Das waar, maar als ik geld genoeg zou hebben zou ik gewoon een (te duur) huis kopen om in te wonen en niet om te speculeren als investering.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je naait jezelf als je een huis gewoon cash koopt. Je betaalt de door HRA opgedreven bubbleprijzen terwijl je niet van de HRA profiteert. Daarnaast heb je dan je geld vastzitten in een slecht renderende asset.
Sowieso extreem absurd dat men een huis ziet als een asset om mee te speculeren. In de ideale economische situatie zouden huizen juist steeds goedkoper moeten worden (omdat ze verouderen enzovoorts).quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je naait jezelf als je een huis gewoon cash koopt. Je betaalt de door HRA opgedreven bubbleprijzen terwijl je niet van de HRA profiteert. Daarnaast heb je dan je geld vastzitten in een slecht renderende asset.
Als je een hypotheek kunt krijgen voor 4% en 50% daarvan af kunt trekken (echte kosten dus 2%) terwijl je op een gewone bankrekening al 3,5% krijgt, dan ben je gewoon dom bezig als je niet de maximale hypotheek afsluit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Sowieso extreem absurd dat men een huis ziet als een asset om mee te speculeren. In de ideale economische situatie zouden huizen juist steeds goedkoper moeten worden (omdat ze verouderen enzovoorts).
Dit is wel een erg rooskleurige voorstelling van zaken natuurlijk. 4% voor een hypotheek betaal je nergens meer op dit moment (behalve variabel, maar daar moet je ook maar zin in hebben), de meeste mensen trekken maar 42% af, je moet rekening houden met het eigenwoningforfait (die een negatieve invloed heeft op je aftrekpost, maar die helemaal vervalt als je geen hypotheek hebt) en 3,5% op een spaarrekening wordt ook weer steeds zeldzamer. Daar komt de 1,2% vermogensrendementsheffing ook nog eens bij. Al met al komt het eerder neer op het volgende:quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je een hypotheek kunt krijgen voor 4% en 50% daarvan af kunt trekken (echte kosten dus 2%) terwijl je op een gewone bankrekening al 3,5% krijgt, dan ben je gewoon dom bezig als je niet de maximale hypotheek afsluit.
Van 100 naar 4; waarom had deze man niet gewoon 50 miljoen cash achter de hand?quote:In one stark example, John McAfee, an entrepreneur who founded the antivirus software company that bears his name, is now worth about $4 million, from a peak of more than $100 million. Mr. McAfee will soon auction off his last big property because he needs cash to pay his bills after having been caught off guard by the simultaneous crash in real estate and stocks.
“I had no clue,” he said, “that there would be this tandem collapse.”
Van 100 naar 4, dan moet je wel ontiegelijk leveraged zijn geweest (als je in huizen zat) en kwa aandelen een ongespreide portefeuille met baggeraandelen hebben gehad. Dit lijkt me niet representatief voor de 'super-rich' in het algemeen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:38 schreef pberends het volgende:
http://finance.yahoo.com/(...)a-sobering-wall.html
Rise of the Super-Rich Hits a Sobering Wall
[..]
Van 100 naar 4; waarom had deze man niet gewoon 50 miljoen cash achter de hand?
quote:Over the last several years, Mr. McAfee began to put a large chunk of his fortune into real estate, often in remote locations. He bought the house in New Mexico as a playground for himself and fellow aerotrekkers, people who fly unlicensed, open-cockpit planes. On a 157-acre spread, he built a general store, a 35-seat movie theater and a cafe, and he bought vintage cars for his visitors to use.
He continued to invest in financial markets, sometimes borrowing money to increase the potential returns. He typically chose his investments based on suggestions from his financial advisers. One of their recommendations was to put millions of dollars into bonds tied to Lehman Brothers.
Geld lenen als je rijk bent. Fucking insane zijn die rijken. Ik zou er alles aan doen om iig een deel van m'n net worth te beschermen (al is het met 0 procent rente).quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van 100 naar 4, dan moet je wel ontiegelijk leveraged zijn geweest (als je in huizen zat) en kwa aandelen een ongespreide portefeuille met baggeraandelen hebben gehad. Dit lijkt me niet representatief voor de 'super-rich' in het algemeen.
quote:In 2007, Mr. McAfee sold a 10,000-square-foot home in Colorado with a view of Pike’s Peak. He had spent $25 million to buy the property and build the house. He received $5.7 million for it.
5% is momenteel al relatief goedkoop voor 5 jaar vast, voor 10 jaar vast red je dat niet, zelfs niet met NHG. Kijk maar eens op http://www.hypotheekrente.nl/ .quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:31 schreef SeLang het volgende:
Het ging om een rijk iemand dus die zal wel een relatief goedkope hypotheek kunnen krijgen (weinig risico)
Dat is waar.quote:en trekt bovendien tegen de hoogste schaal af.
Uiteraard. Als je gaat beleggen kun je veel meer rendement halen dan op een spaarrekening. Maar ook veel minder. En bovendien kost (goed) beleggen (veel) tijd.quote:Evengoed zou ikzelf in dit geval nog altijd die maximale hypotheek nemen, aangezien je op een gespreide aandelen portefeuille op (zeer) lange termijn wel een 6% kunt maken boven inflatie (al zal op de huidige koersen dat rendement wat lager liggen).
Dat zie je vaak heh. Mensen denken dat ze al binnen zijn en gaan ernaar leven. Uiteindelijk valt het toch altijd tegen.quote:
http://www.spitsnieuws.nl(...)_winnen_van_2_m.htmlquote:Failliet na het winnen van 2 miljoen
De Britse Callie Rogers won op haar zestiende een bedrag van 1.9 miljoen pond in de loterij. Na zes jaar heeft ze alles uitgegeven. De Britse heeft nu drie schoonmaakbaantjes om wat geld bij te verdienen. En ze heeft het niet bepaald makkelijk gehad in haar 'rijke leventje'..
Callie woont bij haar moeder en ze is blij om arm te zijn. Nadat ze de jackpot had gewonnen, kende ze in haar leven alleen nog maar ellende.
Vier huizen
Rogers kocht vier luxe huizen voor haarzelf en haar familie, ze ging vaak op vakantie. Bovendien gaf ze haar geld uit aan dure auto's, leningen aan vrienden, feesten, merkkleding en een borstvergroting.
Zelfmoord
De tienermiljonair kreeg een stormachtige relatie met crimineel Nicky Lawson. Samen kregen ze twee kinderen. Callie probeerde zelfmoord te plegen met behulp van een overdosis medicijnen, toen ze erachter kwam dat Nicky geld van haar stal en het deed met haar jongere zusje.
Cocaïne
Twee jaar later werd haar nieuwe vriend, Ryan Thompson, opgepakt omdat hij voor cokedealertje speelde vanuit Callie's huis. Ook Callie werd daarvoor opgepakt, maar ze is later vrijgelaten. Kort voor de arrestatie zou ze haar polsen hebben doorgesneden.
"Als je zoveel geld wint op zo'n jonge leeftijd, brengt dat gewoon erg veel druk met zich mee. Het winnen van de loterij heeft mijn leven geruïneerd. Ik zou willen dat ik nooit had gewonnen. Ik kon er gewoon niet mee omgaan", vertelt de ex-tienermiljonair in Daily Mail.
oh, komop. het wicht was 16. doe dat trollen maar ff elders, hier zijn we graag wat serieuzer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:43 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_winnen_van_2_m.html
Wat een domme doos ben je dan. Ze had alles, had nooit meer hoeven werken als ze tenminste een beetje normaal had gedaan. En nu is ze alles kwijt en moet ze rond zien te komen van schoonmaakbaantjes.
Dat zou het probleem ook wel geweest zijn. Eigenlijk had ze het geld moeten vastzetten en pas laten vrijgeven op haar 30e.quote:Ik kon er gewoon niet mee omgaan", vertelt de ex-tienermiljonair in Daily Mail.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aXbZZWXPR5mwquote:“There are risks associated with exit strategies from the massive monetary and fiscal easing,” Roubini wrote. “Policy makers are damned if they do and damned if they don’t.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |