abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72072604
Ja, na die stukken van Denninger van vandaag zit ik me af te vragen of ik de dollar zal shorten. Op valuta kun je met zo'n enorme hedge speculeren dat je met een kleine inleg al een monsterwinst kunt maken ..als je goed gokt. De vraag is alleen wat er eerder knalt: de beurzen of de dollar. In het eerste geval zou de dollar nog een tijdelijke zwieper omhoog kunnen maken.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:33:12 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72072677
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:19 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dus de yield van een obligatie zou eigenlijk altijd gelijk moeten zijn aan de op dat moment geldende kapitaalmarktrente (mits vrij tot stand gekomen) bij een looptijd die gelijk is aan de nog resterende looptijd van de obligatie?
Het IS de kapitaalmarktrente
quote:
Uiteraard. Maar ik denk dat velen het op dit moment moeilijk hebben. Ook kleine zelfstandigen en het MKB. Die zijn weliswaar niet werkloos, maar een vetpot zal het nu ook echt niet zijn. Tel dat op bij de 16,5% werkloosheid en je komt toch op een behoorlijk percentage dat momenteel niet echt ruim in de slappe was zit.
Klopt ja. Toch wordt er gespaard/afgelost
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:40:37 #103
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72072860
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het IS de kapitaalmarktrente
Ah, oké ik snap hem, volgens mij. Zo wordt dus de kapitaalmarktrente in de praktijk bepaald: door te kijken naar de yields op obligaties.

Ik veronderstelde dat banken de op een zeker moment geldende kapitaalmarktrente met z'n allen bekokstoofden, een beetje zoals met het Euribor tarief. Hoe naïef van mij.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:41:17 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72072877
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:40 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ah, oké ik snap hem, volgens mij. Zo wordt dus de kapitaalmarktrente in de praktijk bepaald: door te kijken naar de yields op obligaties.
Precies
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:42:31 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_72072914
Hmm, the natives are growing restless..
quote:
Huffington Post - Larrry Flynt: Common Sense 2009

In America, corporations do not control the government. In America, corporations are the government.

This was never more obvious than with the Wall Street bailout, whereby the very corporations that caused the collapse of our economy were rewarded with taxpayer dollars. So arrogant, so smug were they that, without a moment's hesitation, they took our money -- yours and mine -- to pay their executives multimillion-dollar bonuses, something they continue doing to this very day.

As Thomas Jefferson famously quipped in regard to the insurrection: "A little rebellion now and then is a good thing. The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants."

Perhaps it's time to consider that option once again.

I'm calling for a national strike, one designed to close the country down for a day. The intent? Real campaign-finance reform and strong restrictions on lobbying. Because nothing will change until we take corporate money out of politics. Nothing will improve until our politicians are once again answerable to their constituents, not the rich and powerful.

Let's set a date. No one goes to work. No one buys anything. And if that isn't effective -- if the politicians ignore us -- we do it again. And again. And again.

The real war is not between the left and the right. It is between the average American and the ruling class. If we come together on this single issue, everything else will resolve itself. It's time we took back our government from those who would make us their slaves.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:44:55 #107
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72072969
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:48 schreef JodyBernal het volgende:
/edit Overigens, wat wordt bedoeld met "it is also the risk of currency translation going 'the wrong way' to an extreme degree"? Een scherpe devaluatie van de dollar op de valutamarkt? Of snap ik het nu niet goed?
Iemand hier die dit kan bevestigen of ontkrachten?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:46:24 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72073021
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:44 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Iemand hier die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Hij bedoelt dat een waardeloos worden van de dollar in feite hetzelfde is als een default op treasuries.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:49:09 #109
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72073096
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat een waardeloos worden van de dollar in feite hetzelfde is als een default op treasuries.
Thanx. Dat is min of meer wat ik dacht dat hij bedoelde, alleen zei de term "currency translation" me vrij weinig.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:54:01 #110
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72073240
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:42 schreef Perrin het volgende:
Hmm, the natives are growing restless..
[..]

Ik krijg het altijd helemaal warm van dit soort berichten. Dat lijkt me nou echt machtig om van een afstandje te observeren: de uitgeknepen Amerikaanse middenklasse die zich massaal tegen het corporate graaituig keert. Revolutie!
pi_72073495
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:54 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik krijg het altijd helemaal warm van dit soort berichten. Dat lijkt me nou echt machtig om van een afstandje te observeren: de uitgeknepen Amerikaanse middenklasse die zich massaal tegen het corporate graaituig keert. Revolutie!
In dat geval zal mijn mening over het Amerikaanse volk zeker stijgen. Mits ze het wel netjes houden en geen mensen gaan vermoorden maar gewoon berechten.

Wel erg slecht dat dit allemaal moet gebeuren onder de eerste zwarte president. Het zit die negers ook nóóit mee...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:04:54 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_72073583
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:54 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Met de nadruk op 'van een afstandje'..

Zonder meer interessante tijden.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:10:45 #113
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72073769
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:01 schreef waht het volgende:

[..]

In dat geval zal mijn mening over het Amerikaanse volk zeker stijgen. Mits ze het wel netjes houden en geen mensen gaan vermoorden maar gewoon berechten.
Och, een enkel lynchpartijtje zou ik nog wel kunnen waarderen. De baas van Goldman Sachs ofzo. Of dat ze Madoff aan z'n haren uit het gevang sleuren...
quote:
Wel erg slecht dat dit allemaal moet gebeuren onder de eerste zwarte president. Het zit die negers ook nóóit mee...
Het lijkt haast wel of het allemaal met voorbedachte rade is gedaan: "laat die neger nu maar president worden, dan zijn we voor de komende 50 jaar van het gezeik om een zwarte president af".
pi_72074475
Zie hier de gevolgen van de failouts:

'AOW-leeftijd naar minimaal 68 jaar'
quote:
Volgens Bovenberg en Heeringa heeft de huidige financiële en economische crisis de gezondheid van de overheidsfinanciën zo extreem aangetast dat een verhoging van de AOW-leeftijd naar minimaal 68 jaar het meest voor de hand ligt.
Ik bedoel bailouts.
pi_72074529
quote:
Waar is hier de nooduitgang?
Uitgegeven: 21 augustus 2009 08:40
Laatst gewijzigd: 21 augustus 2009 08:40
Na 15 september 2008, the night Lehman died, hebben centrale banken en overheden alles uit de kast gehaald om een financiële en economische ijstijd te voorkomen. Nu we een jaar verder zijn kunnen we stellen dat er adequaat is gereageerd.

Door Danny Geerken | Het Haags Effektenkantoor

Uiteraard zijn er schoonheidsfoutjes gemaakt maar er was zelfs in het doorgaans wat meer passieve Europa sprake van eensgezindheid en een sense of urgency om snel iets te doen. De rentetarieven werden in fors tempo verlaagd, banken konden vrijwel onbeperkt lenen en tenslotte is de geldkraan verder opengedraaid door quantitative easing toe passen.

Quantitative easing is het opkopen door centrale banken van financiële activa, zoals bedrijfs- en staatsobligaties met gecreëerd geld, met als doel de kredietverlening weer op gang te brengen. Aan dit paardenmiddel kleven een aantal risico’s. Banken kunnen ondanks de verruimde mogelijkheden terughoudend blijven in het verstrekken van kredieten waardoor het beoogde doel niet bereikt wordt. Daarnaast kan het op termijn leiden tot hyperinflatie, de nachtmerrie van iedere centrale bankier.

Vertrouwen
De grootste paniek is duidelijk voorbij is en het vertrouwen keert terug, en risico-indicatoren zoals tarieven voor interbancaire leningen en de renteopslag voor bedrijfsobligaties zijn weer op een pre Lehman niveau. Daarnaast zijn er steeds meer tekenen zijn dat ook aan deze recessie een eind gaat komen en wordt er door centrale bankiers binnenskamers nagedacht over een exit strategie om weer terug te keren naar een normaal monetair beleid.

Voor het nemen van de eerder genoemde maatregelen is moed nodig. Beetje bij beetje heeft als risico dat je te laat bent, de sluizen moeten in één keer open. Daarna kun je alleen maar afwachten en hopen dat je het goed gedaan hebt. Voor het op verschillende manieren dichtdraaien van de geldkraan is wijsheid nodig.

Te vroeg
Er zijn twee eerdere periodes in de geschiedenis geweest waar centrale bankiers voor dezelfde uitdaging stonden. De jaren dertig en Japan in de jaren 90. Beide keren is de men te vroeg geweest wat in de jaren dertig tot een depressie leidde en er in Japan zorgde voor een verloren decennium. Dit risico lopen we nu weer.

Aan de andere kant kan te laat terugdraaien leiden tot toenemende zorgen over oplopende overheidsschulden, waardoor de lange rente gaat stijgen, door het goedkope geld is de kans daarnaast groot dat ook grondstofprijzen een vlucht nemen waardoor de wereldeconomie een periode van stagflatie (lage groei hoge inflatie) terecht zou kunnen komen.

Regio's
Een complicerende factor is dat hoewel we spreken over de wereldeconomie er sprake is van grote regionale verschillen als we kijken naar economische groeipercentages en tekorten of overschotten bij de overheid. Maatregelen in de ene regio hebben echter ook consequenties in andere regio’s.

Het wekte recent verwondering dat de Engelse Centrale bank haar beleid van geldverruiming uitbreidde omdat volgens eigen zeggen de economie er nog steeds zeer slecht voor stond. In de Vs houdt men er na september voorlopig mee op. Bernanke is een groot kenner van de depressie in de jaren dertig en Japan. Laten we hopen dat hij en zijn collega’s the right thing doen.
bron

ligt het nu aan mij of is de toon van het artikel wat eigenaardig? enerzijds jubelen dat het ergste voorbij is en dat de centrale banken het prima doen, gevolgd door kritiek. eindigend met een oproep nom the right thing te doen zonder te melden wat dat dan moet zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72074549
Hoe worden pensioenen in de VS eigenlijk betaald? (En dan heb ik het nog niet eens over ziektekosten).
pi_72074688
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:40 schreef pberends het volgende:
Hoe worden pensioenen in de VS eigenlijk betaald? (En dan heb ik het nog niet eens over ziektekosten).
linkje met heel veel uitleg. tis een ingewikkeld verhaal wat ik zo 1-2-3 zie, anders dan zoals hier.
pi_72075474
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:45 schreef simmu het volgende:

[..]

linkje met heel veel uitleg. tis een ingewikkeld verhaal wat ik zo 1-2-3 zie, anders dan zoals hier.
Maar de overheid betaald niet mee?
pi_72075574
quote:
Leuke uitspraak van Bernanke:

"Dat huishoudens en bedrijven moeite hebben om leningen te krijgen, is een ander punt van zorg, stelde de centralebankpresident. "

Lees: het baart hem zorgen dat Amerikanen zich niet dieper in de schulden kunnen steken .
pi_72077526
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar de overheid betaald niet mee?
ligt eraan of je pensioen of iets als aow bedoelt. of de overheid aan het aow (social security) idee mee betaalt is een punt van debat:
quote:
Retirement, auxiliary, survivors, and disability benefits

The largest component of OASDI is the payment of retirement benefits. Throughout a worker's career, the Social Security Administration keeps track of his or her earnings. The amount of the monthly benefit to which the worker is entitled depends upon that earnings record and upon the age at which the retiree chooses to begin receiving benefits. For the entire history of Social Security, benefits have been paid almost entirely by using revenue from payroll taxes. This is why Social Security is referred to as a pay-as-you-go system. Around 2017, payroll tax revenue is projected to be insufficient to cover Social Security benefits[citation needed] and the system will begin to withdraw money from the Social Security Trust Fund. The existence and economic significance of the Social Security Trust Fund is a subject of considerable dispute because its assets are special Treasury bonds; i.e., the money in the trust fund have been loaned back to the federal government to pay for other expenses (hence it is said that the fund consists of nothing but "IOUs").
bronlinkje

pensioen gaan via het bedrijf waar je werkt: linkje over pensioen in de vs en linkje over pensioen in de publieke sector
pi_72086454
http://www.nu.nl/economie(...)ek-villa-blijft.html

'Hypotheekrenteaftrek villa blijft'
quote:
Steun

Het blijkt echter dat dit voorstel niet op steun van andere onderhandelingspartijen kan rekenen. Het zou te ingewikkeld zijn, te veel ruimte laten voor sluiproutes en bovendien zouden de effecten niet goed te voorspellen zijn.
.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:46:01 #124
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72086475
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 07:35 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ek-villa-blijft.html

[..]

.
Belachelijk. Willen we eigenlijk wel vooruit in dit land???
pi_72086553
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 07:46 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Belachelijk. Willen we eigenlijk wel vooruit in dit land???

Sowieso: als ik een miljonair zou zijn zou ik een huis kopen ZONDER UBERHAUPT een hypotheek. Waarom zou je schulden aangaan als je stinkend rijk bent? Zodat je in een nog grotere villa kan wonen? Rijke mensen in Nederland zijn door en door krank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')