abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72061172
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de kritiek van Ali Sina gebaseerd op de verdrukking waartoe bepaalde monotheistische denkbeelden kunnen leiden.
Dat is wel een erg zwakke modaliteit: bepaalde denkbeelden kunnen leiden tot .....
Sina baseert daarop een totale afwijzing van de islam en zelfs een totaal zwartmaken van de islam. Dat is een duidelijke overreactie.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_72061333
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die kritische noot zie ik je niet maken als Wilders, zijn ideeen, Amerika, Israel, het Westen en anderen worden aangevallen.

De linkse hypocriet andermaal ontmaskerd.
Toch wel. Als Wilders weer eens iets loopt te kletsen, mag ik graag aanhalen dat hij zelf heeft gezegd, lichamelijk misselijk te worden als hij een moskee ziet. Volgens mij moet hij daarvoor naar de dokter, niet naar de Tweede Kamer.

Wat is dat nou toch met die zogenaamde ontmaskering steeds? Denk je dat jouw classificatie me raakt of zo? Wat kan het mij nou schelen of je me links vindt of niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_72061391
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 00:49 schreef Kees22 het volgende:
Sina baseert daarop een totale afwijzing van de islam en zelfs een totaal zwartmaken van de islam. Dat is een duidelijke overreactie.
En waarop basseer jij dat wat Ali Sina denkt?
Ali Sina basseer zijn standpunten op wel meerdere kenmerken van Islam. Dat legt hij trouwens op zijn site haarfijn uit.

En verder maakt hij helemaal geen enkele ideologie zwart. Elk standpunt van hem onderbouwt hij met de desbetreffende verzen uit de Koran en de hadiths.
Dat jij, zonder hem ook maar enigzins te kennen, zomaar een oordeel over hem gaat vellen, zegt al genoeg over jou.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:01:21 #84
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72061400
quote:
Ja, ach, de Islam is niet het grootste onheil op aarde, en Israel ook niet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_72061482
quote:

[..]

Dat is wel een erg zwakke modaliteit: bepaalde denkbeelden kunnen leiden tot .....
En wat is daar zwak aan? Snap je nog steeds niet dat die denkbeelden (dhimmi behandeling) rechtstreeks komen uit de Koran en de hadiths?
pi_72061767
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En wat is daar zwak aan? Snap je nog steeds niet dat die denkbeelden (dhimmi behandeling) rechtstreeks komen uit de Koran en de hadiths?
Volgens moslims uit mijn omgeving ontstaan die denkbeelden door verkeerde interpretatie van koranteksten, vaak veroorzaakt door eigenbelang van bepaalde groepen binnen de islam.
pi_72061806
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En waarop basseer jij dat wat Ali Sina denkt?
Ali Sina basseer zijn standpunten op wel meerdere kenmerken van Islam. Dat legt hij trouwens op zijn site haarfijn uit.

En verder maakt hij helemaal geen enkele ideologie zwart. Elk standpunt van hem onderbouwt hij met de desbetreffende verzen uit de Koran en de hadiths.
Dat jij, zonder hem ook maar enigzins te kennen, zomaar een oordeel over hem gaat vellen, zegt al genoeg over jou.
Ik baseer mijn idee over de mening van Ali Sina op de proloog van deze website: http://www.faithfreedom.org/about-us/prologue/
Ik mag toch aannemen dat in deze proloog een goede samenvatting van zijn ideeën gegeven wordt. Als dat niet zo is, moet je dat niet mij aanrekenen, maar de schrijvers van die proloog.
En onderbouwen met citaten uit heilige boeken, ja, dat kennen wij in het christendom ook wel hoor. Zo'n beetje elke zin is al eens op minstens twee manieren uitgelegd. Vandaar ook al die verschillende stromingen, de ene nog zuiverder in de leer en dichter bij gods wil dan de andere.
pi_72061845
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, ach, de Islam is niet het grootste onheil op aarde, en Israel ook niet.
Het eerste klopt wel.
Israel wordt door een meerderheid van de ondervraagden als het land gezien dat de grootste bedreiging van de vrede is. Op de voet gevolgd door Iran en de VSvA.
pi_72061926
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De zinsnede: "Bepaalde denkbeelden kunnen leiden tot ...." is niet bepaald een sterke stellingname, maar een zwakke beschrijving van iets dat mogelijk zou kunnen zijn. Om op die vage mogelijkheid maar meteen een geloof van een miljard mensen in de prullenbak te gooien, vind ik erg kort door de bocht.
Ik ben geen grote voorstander van een geloof, maar hier wordt het kind met het badwater weggegooid.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:33:47 #90
235357 TitusPullo
pi_72065273
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:34 schreef Kees22 het volgende:
Om op die vage mogelijkheid maar meteen een geloof van een miljard mensen in de prullenbak te gooien, vind ik erg kort door de bocht.
Dit is dan weer geen vage stellingname, maar bombastische gemoedswerking.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:34:51 #91
235357 TitusPullo
pi_72065302
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Israel wordt door een meerderheid van de ondervraagden als het land gezien dat de grootste bedreiging van de vrede is. Op de voet gevolgd door Iran en de VSvA.
De ondervraagden, die overbekende bevolkingsgroep.
pi_72065342
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:33 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dit is dan weer geen vage stellingname, maar bombastische gemoedswerking.
Spreek je eens uit tegen weerszijde, iets wat je in mijn ogen niet echt lijkt te doen. Distantieer je je hier nu van de retoriek van Zienswijze of niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_72065451
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De zinsnede: "Bepaalde denkbeelden kunnen leiden tot ...." is niet bepaald een sterke stellingname, maar een zwakke beschrijving van iets dat mogelijk zou kunnen zijn. Om op die vage mogelijkheid maar meteen een geloof van een miljard mensen in de prullenbak te gooien, vind ik erg kort door de bocht.
Ik ben geen grote voorstander van een geloof, maar hier wordt het kind met het badwater weggegooid.
Als de praktijk de gevolgen keer op keer laten zien dat de stelling klopt, ben je uitgepraat.
pi_72066713
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:22 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Volgens moslims uit mijn omgeving ontstaan die denkbeelden door verkeerde interpretatie van koranteksten, vaak veroorzaakt door eigenbelang van bepaalde groepen binnen de islam.
Dan mogen ze hun eigen Koran beter gaan lezen.

Koran vers 9:29: ....they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

Jizya is extra belasting voor niet-moslims.
pi_72066839
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het eerste klopt wel.
Bron?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:43:02 #96
235357 TitusPullo
pi_72066922
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Spreek je eens uit tegen weerszijde, iets wat je in mijn ogen niet echt lijkt te doen. Distantieer je je hier nu van de retoriek van Zienswijze of niet?
Ik was in gesprek met Kees: van de opvattingen van Zienswijze heb ik niet echt kennis genomen. Je hoeft me niet te souffleren.
Ik heb een stuk van Ali Sinas kort gelezen, en het viel me op dat hij de uitspraak uit de Koran, ''doodt ze, waar ze ook maar zijn'', algemeen maakt, terwijl het een specifieke krijgsinstructie is. Dat pleit niet voor hem.
pi_72068276
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:43 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik was in gesprek met Kees: van de opvattingen van Zienswijze heb ik niet echt kennis genomen. Je hoeft me niet te souffleren.
Ik heb een stuk van Ali Sinas kort gelezen, en het viel me op dat hij de uitspraak uit de Koran, ''doodt ze, waar ze ook maar zijn'', algemeen maakt, terwijl het een specifieke krijgsinstructie is. Dat pleit niet voor hem.
Nee, hij maakt ze niet algemeen. Zijn doel is niet te beweren dat moslims dat soort verzen gebruiken ter rechtvaardiging van terroristisch geweld.

Ali Sina is een ex-moslim uit Iran. Nu woonachtig in Canada. Hij is tevens ook een islamgeleerde. Hij schrijft artikelen en boeken m.b.t. die godsdienst. Zijn doel is om te laten zien dat de Islam geen ware religie is. Dat de Islam ook fouten bevat. En dat Mohammed geen ethiek en moraal had. Zijn site is opgezet om ex-moslims te steunen en om een community te vormen bestaande uit ex-moslims.

Bekijk ook zijn stellingen over Mohammed waarmee hij in debat gaat met andere islamgeleerden, moslims of wie dan ook die zijn stellingen denken te kunnen ontkrachten: http://www.faithfreedom.org/the-challenge
Hiermee wilt Ali Sina laten zien dat de islam geen ware religie is.
pi_72069017
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:43 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik souffleer je geenszins, het valt mij slechts op dat volledig tegenovergestelde (doch enigszins extremistische) opvattingen geenszins de aandacht krijgen. Iets wat mij min of meer irriteerde.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:18:11 #99
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72070667
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Israel en de islam bieden beiden genoeg stof tot kritiek. 60 respectievelijk 1300 jaar fascisme, terreur tegen andersdenkenden en het toekennen van minder rechten aan de een ten opzichte van de ander.

Maar jij bent liever links hypocriet.
Een referentie naar het fascisme lijkt me slechts in zeldzame gevallen gerechtvaardigd, en de twee hier genoemde onderwerpen lijken me in ieder geval niet binnen die selectieve groep te bevinden.
pi_72084924
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:34 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

De ondervraagden, die overbekende bevolkingsgroep.
Dat viel wel mee hoor!
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:15 schreef dvdfreak het volgende:

[A majority of people believe that Israel and Iran have a mainly negative influence in the world, a poll for the BBC World Service suggests.

It shows that the two countries are closely followed by the United States and North Korea.

The poll asked 28,000 people in 27 countries to rate a dozen countries plus the EU in terms of whether they have a positive or negative influence.

Canada, Japan and the EU are viewed most positively in the survey.
.........]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')