Speciaal voor jou mekiquote:A majority of people believe that Israel and Iran have a mainly negative influence in the world, a poll for the BBC World Service suggests.
It shows that the two countries are closely followed by the United States and North Korea.
The poll asked 28,000 people in 27 countries to rate a dozen countries plus the EU in terms of whether they have a positive or negative influence.
Canada, Japan and the EU are viewed most positively in the survey.
'Traditional divides'
In January, the BBC World Service revealed polling results that suggested most people think the US has a mainly negative influence in the world - and that the numbers had increased significantly in the last couple of years.
This latest GlobeScan survey, mostly of the same people, confirms those findings.
But it also suggests that two countries are viewed even more negatively - first Israel, and then Iran.
North Korea is just behind the US.
Israel, of course, has long provoked sharp international reactions, and last year was involved in a controversial war in Lebanon.
Iran and North Korea have both been at the centre of international disputes over their nuclear programmes.
Canada, Japan, and the EU are viewed most positively, perhaps because they have all taken less high-profile roles in the world's recent confrontations.
India is one country in the survey that seems to have improved its standing in the last year.
In general, opinion seems to divide along the traditional fault lines of international politics.
Israel is viewed most negatively in the Muslim countries of the Middle East, although also in Europe.
Iran is viewed most positively in the Muslim world.
Japan is generally viewed positively, except in China and South Korea.
The EU similarly gets good marks, except most notably in Turkey, and also in parts of the Middle East.
Dus daar heeft Wilders zijn streken geleerd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Typisch weet zo'n truuk van de welbekende verse Joodse lobby, doe alsof iedereen je haat en je kunt je als een "calimero" alles permiteren.:{²
Er zijn inderdaad een hoop paralellen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:21 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Dus daar heeft Wilders zijn streken geleerd.
Wat dat aan gaat ben ik een weltevree mens dat je het met me eens bent, ook ik hoop overigens dat hier ooit een einde aankomt. Ik hoop dat de wellustige Israëliërs dat op (korte) termijn inzien.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Komt alleen maar door de linkse media die iedere keer de 'o zo zielige' palestijnen in het nieuws brengen.
Zelfbescherming heet dat. Israel heeft de macht om flink van zich af te bijten, logisch dat ze dat doen ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:27 schreef santax het volgende:
Nee, het komt gewoon doordat mensen niet blind zijn voor de wandaden van Israel.
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704quote:Grote aantallen politieke gevangenen, onder wie gewetensgevangenen, zaten straffen uit die hen in voorgaande jaren waren opgelegd na oneerlijke processen. Honderden anderen werden in 2005 gearresteerd, veelal in verband met maatschappelijke onlusten in gebieden met grote minderheidsgroeperingen. Internetjournalisten en mensenrechtenactivisten werden willekeurig gedetineerd zonder toegang tot familieleden of rechtsbijstand, in eerste instantie vaak in geheime detentiecentra. De families van gearresteerde personen werden geïntimideerd. Marteling kwam veel voor. Ten minste 94 mensen werden geëxecuteerd, onder wie ten minste acht personen die jonger dan achttien jaar waren toen ze hun vermeende vergrijp begingen. Talloze geselingen werden opgelegd. Het werkelijke aantal personen dat aan executies of lijfstraffen is onderworpen lag vermoedelijk veel hoger dan de gerapporteerde gevallen.
Ja hoor, hoe je in 1 post een compleet nieuwsbericht naar je hand kan zetten. Het wordt in moslimlanden als meest positief gezien, maar WAT er precies positief gezien word is helemaal niet bekend. Dus waar je je laatste regel en link vandaan haalt is mij een raadsel echt. Zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat het land het enige land is wat verbaal durft te doen tegen Israel en de VS en het dus daarmee samenhangt? Overigens is het zo dat Iran nogsteeds overwegend negatief wordt bekeken in de Islamitische wereld, relatief gezien (t.o.v.) Israel is het wel positief ja...quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:01 schreef dVTB het volgende:
Het echte nieuws staat in de derde regel van onderen: Iran (overigens nummer 2 op de lijst gehate landen) wordt het meest positief bekeken in de moslim-landen.
Amnesty International rapporteert het volgende over Iran:
[..]
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704
En dit alles wordt dus als *positief* betiteld door de moslim-wereld. Veelzeggend, lijkt me zo.
Het land Iran wordt door moslims als positief beoordeeld, zo lees ik het:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ja hoor, hoe je in 1 post een compleet nieuwsbericht naar je hand kan zetten. Het wordt in moslimlanden als meest positief gezien, maar WAT er precies positief gezien word is helemaal niet bekend. Dus waar je je laatste regel en link vandaan haalt is mij een raadsel echt. Zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat het land het enige land is wat verbaal durft te doen tegen Israel en de VS en het dus daarmee samenhangt? Overigens is het zo dat Iran nogsteeds overwegend negatief wordt bekeken in de Islamitische wereld, relatief gezien (t.o.v.) Israel is het wel positief ja...
Ik heb het nu tegen jou ja en niet tegen Bansheeboy, omdat mij onmiddelijk opvalt hoe je mensen bepaalde dingen in hun schoenen probeert te schuiven. Het woord most positively zegt al eigenlijk dat je het fout hebt, het zegt dat Iran het meest positief word gezien in de moslimwereld (alhoewel, 3 landen die gemeten zijn maargoed), dat is relatief t.o.v. de rest van de wereld. Zie het rapport in mijn vorige post. Vervolgens zeg je:quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het land Iran wordt door moslims als positief beoordeeld, zo lees ik het:
"Iran is viewed most positively in the Muslim world."
Het kan me werkelijk niet schelen welke redenen mensen hebben om een positief oordeel te vellen over Iran, maar ik wijs alleen eventjes op alle misstanden die in Iran voorkomen. Kennelijk kunnen moslims dus prima leven met grove mensenrechtenschendingen en nemen ze dat graag voor lief, omdat Iran regelmatig de VS provoceert. Je opmerking dat Iran overwegend negatief wordt bekeken in de moslimwereld, onderschrijf ik niet. Het blijkt althans NIET uit bovenstaande tekst. Ik dan graag bronnen zien waaruit de juistheid van jouw bewering blijkt.
Verder vind ik het toch ook wel weer frappant dat je MIJ *onmiddellijk* verwijt dat ik het nieuws naar mijn hand zou zetten, terwijl je geen krimp geeft bij de zeer kromme draai die BansheeBoy aan dit nieuws geeft. Laat ik zeggen dat ik het weinig objectief vind.
Dat is dus een grove leugen eigenlijk. Er is namelijk helemaal niet bekend over wat ze nu precies positief vinden over Iran. Is het hun buitenlands beleid? Hoe ze ageren tegen Israel? Hun cultuur? Dat is helemaal niet onderzocht, er is slechts onderzocht wat het BEELD over bepaalde landen was. Dat jij nu een reeks mensensrechtenschendingen erbij haalt en dan snel vermeld datquote:Amnesty International rapporteert het volgende over Iran:
[..]
Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5704
En dit alles wordt dus als *positief* betiteld door de moslim-wereld. Veelzeggend, lijkt me zo.
Mensenrechtenschendingen worden niet alleen als positief gezien, maar ZELFS gefaciliteerd door Sharia-wetgeving die het toelaat om meisjes van 9 of jongens van 14 te executeren. Een feit waar jij niets tegenin hebt te brengen. Je weet dat het zo is en zo niet dan ga je het maar fijn op Wikipedia nalezen ofzo.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
Overduidelijk dat je aan het raaskallen bent zonder enige toegevoegde waarde. Probeer je maar eens uit die leugen te lullen dat juist die mensenrechtenschendingen als positief gezien worden door de moslim-wereld. Overigens kan ik vaststellen aan de hand van mijn bron dat er helemaal niet positief gedacht wordt over Iran in de moslimwereld. En ja, je uitspraken zijn schandalig omdat ze puur uit de duim gezogen zijn en geen enkele basis hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |