Ben benieuwd wat het lange termijn effect is. Afgezien van een totale vraag-implosie volgend jaar, hoe lang gaan de nieuwe auto's mee? Gaan die net zo lang, of zelfs langer, mee dan hun voorgangers?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je ziet toch dat die subsidieregeling in andere landen wel een "succes" is.
Koop je voor £10.000 een nieuwe auto, krijg je £3.000 belastinggeld kado. Ja, dan trek je best eventjes wat vraag naar voren.
Die nieuwe vondst in Australie kwam als een donderslag bij heldere hemelquote:
Nee hoor, beurs omlaag is goud omlaag. Enige wat omhoog gaat is de dollar en bonds.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die nieuwe vondst in Australie kwam als een donderslag bij heldere hemelIk dacht dat goud het meestal goed doet als de beurzen omlaag gaan.
Sowieso vind ik het een compleet achterlijk plan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het lange termijn effect is. Afgezien van een totale vraag-implosie volgend jaar, hoe lang gaan de nieuwe auto's mee? Gaan die net zo lang, of zelfs langer, mee dan hun voorgangers?
Wow, goed beargumenteerd. Niets tegen in te brengenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een compleet achterlijk plan.
Ten eerste komt die £3000 uit je eigen zak, want de belastingbetaler moet het uiteindelijk (met rente!) aan belasting terugbetalen. Het voelt voor mij dus (als iemand die niet deelneemt aan de regeling) als dat er weer eens geld uit m'n zak word geklopt die ik zelf veel beter had kunnen aanwenden.
Ten tweede zie ik niet waarom het verstandig is om perfect goede autos te vernietigen (een tien jaar oude auto doet het meestal nog prima en is gewoon zuinig, schoon en veilig) en vervolgens een nieuwe te maken, met beslaglegging om milieu grondstoffen etc.
Ten derde heeft het een element van willekeur. Iemand die bijv 3 jaar geleden een nieuwe auto kocht heeft er bijvoorbeeld geen voordeel van.
Ten vierde komt er niets duurzaams uit voort. Het is pure consumptie
Ten vijfde is het een misallocatie van kapitaal dat ook gebruikt had kunnen worden voor nuttige zichzelf terugverdiendende investeringen.
quote:Ook Wall Street valt ten prooi aan winstnemingen
17-08-2009 16:26:03
Brussel (tijd) - Net als de Europese beurzen koersen de toonaangevende indexen op Wall Street maandag afgetekend lager. Beleggers vrezen dat de globale economie niet snel genoeg herstelt om de forse rally van de afgelopen maand te verantwoorden. De zwakke cijfers over de Japanse economie wegen op de technologiewaarden.
Naa een goed half uur handel zakt de Dow Jones 1,9 procent tot 9.146,22 punten. De S&P500 verliest 2,3 procent tot 981,46 punten. Schermenbeurs Nasdaq gaat 2,2 procent lager tot 1.942,17 punten. De afgelopen maand zette de S&P500 zijn steilste klim in zowat 70 jaar neer.
De cijfers over de Japanse economische groei, die achterbleven op de verwachtingen, komen hard aan bij bedrijven die een belangrijk deel van hun inkomsten uit dat land halen. Dat is onder meer het geval voor Intel, dat 60 procent van zijn omzet in Japan haalt. Het aandeel verliest 1,4 procent tot 18,51 dollar. Ook IBM, wiens Japanse inkomsten nochtans beperkt blijven tot 10 procent van de totale omzet, zakt 1,3 procent tot 116,99 dollar.
De nieuwe golf van bankfaillissementen in de VS weegt op de beursgenoteerde sectorgenoten. Daarbij zorgde de ondergang van Colonial Bank voor de grootste schok. Het gaat om het grootste faillissement in de Amerikaanse banksector sinds het kapseizen van Washington Mutual vorig jaar. De voornaamste verliezers zijn Citigroup (-5,5% tot 3,82 dollar) en Bank of America (-4,8% tot 16,55 dollar).
De daling van de grondstoffenprijzen, als gevolg van het afgenomen vertrouwen in het wereldwijde economische herstel, blijft niet zonder gevolgen voor de daaraan gelinkte Amerikaanse aandelen. Aluminiumgigant Alcoa duikt 6,7 procent lager tot 12,38 dollar nadat op de London Metal Exchang de prijzen voor zowel koper, lood, nikkel, tin als aluminium omlaag gingen.
Ook de olieprijs blijft niet gespaard. Na de forse duik van vrijdag, zakt de prijs voor een vat West Texas Intermediate verder weg in de richting van 65 dollar. ConocoPhillips zakt 3,3 procent, terwijl Chevron 3 procent verliest.
In het geval van de VS is het nog grappiger: Men vernietigt auto's, scheept het schoot naar China en Japan, daar maken ze er nieuwe auto's van, en de Amerikanen importeren die nieuwe auto's weer om te consumeren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het een compleet achterlijk plan.
Ten eerste komt die £3000 uit je eigen zak, want de belastingbetaler moet het uiteindelijk (met rente!) aan belasting terugbetalen. Het voelt voor mij dus (als iemand die niet deelneemt aan de regeling) als dat er weer eens geld uit m'n zak word geklopt die ik zelf veel beter had kunnen aanwenden.
Ten tweede zie ik niet waarom het verstandig is om perfect goede autos te vernietigen (een tien jaar oude auto doet het meestal nog prima en is gewoon zuinig, schoon en veilig) en vervolgens een nieuwe te maken, met beslaglegging om milieu grondstoffen etc.
Ten derde heeft het een element van willekeur. Iemand die bijv 3 jaar geleden een nieuwe auto kocht heeft er bijvoorbeeld geen voordeel van.
Ten vierde komt er niets duurzaams uit voort. Het is pure consumptie
Ten vijfde is het een misallocatie van kapitaal dat ook gebruikt had kunnen worden voor nuttige zichzelf terugverdiendende investeringen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
In het geval van de VS is het nog grappiger: Men vernietigt auto's, scheept het schoot naar China en Japan, daar maken ze er nieuwe auto's van, en de Amerikanen importeren die nieuwe auto's weer om te consumeren.
Goud wordt vaak gezien als een 'crisis hedge', maar dat blijkt al decennialang niet meer te werken. The proof of the pudding was natuurlijk eind vorig jaar toen men dacht dat het complete financiele stelsel zou instorten. En de goudprijs....daalde.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:26 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik dacht dat goud het meestal goed doet als de beurzen omlaag gaan.
Ik doe wel een AEX nabeurs bericht met Colonial erinquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dacht al, die naam komt me bekend voor:
[..]
Ben benieuwdquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik doe wel een AEX nabeurs bericht met Colonial erin.
...en betalen met geld dat ze van diezelfde Chinezen en Japanners lenenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
In het geval van de VS is het nog grappiger: Men vernietigt auto's, scheept het schoot naar China en Japan, daar maken ze er nieuwe auto's van, en de Amerikanen importeren die nieuwe auto's weer om te consumeren.
Het hele auto gebeuren is zwaar overtrokken, kijk eens wat er aan Azie of Afrika voor barrels rondrijdenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:43 schreef RvLaak het volgende:
[..], doet me denken aan de mythe dat de Prius zo groen zou zijn. Om een Prius te bouwen, is net zo veel uitstoot nodig als om een Jeep (dacht ik) te bouwen en 3 jaar te rijden.
De media in de VS wordt gecontroleerd door de illuminati.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:47 schreef SeLang het volgende:
Verder verbaast het me dat je zo weinig hoort over het feit dat de FDIC (zeg maar het Amerikaanse Depositogarantiestelsel) nu failliet is.
Dus daar zijn de media ook in handen van de linksen!quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:54 schreef pberends het volgende:
[..]
De media in de VS wordt gecontroleerd door de illuminati.
Meer in handen van de corporate whores.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus daar zijn de media ook in handen van de linksen!
MARKET TALK: Aegon aandeel 12,6% verwaterd - KBCquote:
Ik zie een mooie hedge mocht de dollar uiteindelijk toch nog instorten: terugwinnen van coke uit oude dollarbiljetten!quote:90 procent van de dollarbiljetten draagt cocaïnesporen
Negen van de tien dollarbiljetten die in de grote steden in de Verenigde Staten in omloop zijn, dragen sporen van cocaïne.
Dat concludeerden onderzoekers van de Universiteit van Massachusetts in Dartmouth die bankbiljetten uit dertig steden in de hele wereld aan een chemische analyse onderworpen.
Contact met cocaïne
In Washington D.C. is het welhaast onmogelijk een briefje te vinden dat nooit in contact is geweest met cocaïne. Op 95 procent van de biljetten uit de hoofdstad werden drugs aangetroffen. Ook in Detroit, Baltimore en Boston waren weinig biljetten 'clean'.
Twee jaar geleden vonden de onderzoekers op 'slechts' twee derde van de biljetten sporen van cocaïne. Onderzoeksleider Yuegang Zuo toonde zich verrast over de enorme toename. ,,Ik weet niet waar het vandaan komt, misschien dat door de economische crisis meer mensen met stress cocaïne gaan gebruiken."
Coke
Cocaïne komt op bankbiljetten terecht als gebruikers ze, strak opgerold, gebruiken om het poeder op te snuiven, of als ze door handen gaan van mensen die met de drugs in aanraking zijn geweest.
Uit het onderzoek bleek verder dat 85 procent van de Canadese dollars met coke in aanraking is geweest. In Brazilië geldt dat voor acht op de tien biljetten. In het Verre Oosten is het geld aanmerkelijk schoner. Slechts op 20 procent van de Japanse yens en 12 procent van het verzamelde Chinese geld werd cocaïne aangetroffen. Euro's werden niet onderzocht.
© RTLZ.nl
linkje? Heb ik namelijk ook nog helemaal niets over gehoord of gelezen...quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:47 schreef SeLang het volgende:
Verder verbaast het me dat je zo weinig hoort over het feit dat de FDIC (zeg maar het Amerikaanse Depositogarantiestelsel) nu failliet is.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie een mooie hedge mocht de dollar uiteindelijk toch nog instorten: terugwinnen van coke uit oude dollarbiljetten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |