abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:18:42 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71976272
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
RTLZ commentaar op het producentenvertrouwen in DE:
[ afbeelding ]
Bubble
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71976975
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bubble
Of daadwerkelijk een V(/W)-recessie.
pi_71977357
omg die 38,2 retracement van de S&P index werkte echt goed!!!, maar pas het beste na die dubbele top. wow technische analyse

het hangt er trouwens van af of dit de echte retracement is want je hebt ook een retracement van de maart-rally en straks gaan we de retracement opzoeken van de future en kunnen we weer omhoog gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door janvks op 18-08-2009 13:24:09 ]
pi_71977427
SNS Reaal: "instorten van verkoop levenspolissen gevolg van discussie over transparantie"
quote:
De particuliere pensioenspaarder is zich door de discussies over transparantie en het bestaan van woekerpolissen bewust geworden van de nadelen van gebonden leven-producten. De markt is totaal ingestort, concludeert RTLZ beurscommentator Hans de Geus.

Slagveld op levenmarkt
Naarmate de cijfers van de Nederlandse verzekeraars binnendruppelen, wordt langzaam duidelijk wat een slagveld de markt voor levenpolissen is geworden. SNS Reaal wist de schade met een daling van 28% over de eerste helft 2009 nog beperkt te houden; daarmee deed SNS het beter dan de markt als geheel. Bij Aegon daalde de nieuwe productie van van 2008 naar 2009 met meer dan de helft.

Polissen uit de smaak
Het vermoeden dat deze crash te maken heeft met de negatieve publiciteit rond de woeker-ellende en het gebrek aan transparantie van kosten, wordt door een woordvoerder van SNS Reaal bevestigd. Ook speelt een rol, meldt men, dat de fiscale wetgeving is gewijzigd - daardoor zijn nu producten als banksparen een alternatief voor het gebonden beleggen bij een verzekeraar.

Averechts
Opvallend is dat de trotse berichtgeving van de verzekeraars over afspraken die gemaakt zijn over maximering van de kosten, áverechts werkt. Kennelijk is de particuliere pensioenspaarder zich eindelijk bewust dat je voor pensioensparen niet bij een verzekeraar moet zijn. De "Wabeke-norm" heeft eerder tot een bewustwording van de hoge kosten geleid, dan tot geruststelling bij de pensioenspaarder.

Leegloper
Die Wabeke-norm houdt grosso modo in dat de kosten op 2,5% worden gemaximeerd. Aangezien het hier gaat om jaarlijks terugkerende kosten, betekent dit dat van de stortingen aan het begin van de looptijd altijd nog zo'n 40% van het spaargeld in de zak van de verzekeraar verdwijnt. Daar komen dan nog de kosten van soms dure huisfondsen, waarin belegd wordt, bij. Het moet dan met de beurs wel erg goed gaan wil je een positief rendement halen. Als het een tijdje wat minder gaat, is zelfs het risisco op een "leegloper" reëel: dan komt de spaarder er op zijn 65-ste achter dat er helemaal niets over is. Geen wonder dat er minder van dit soort producten verkocht worden.
Dus als ik het goed begrijp, is transparantie de doodsteek voor producten die door diverse rechtbanken als frauduleus zijn bestempeld? Goh, wat vreemd
pi_71977448
Reader's Digest moet bescherming tegen faillissement aanvragen (Chapter 11)
quote:
Het Amerikaanse uitgeversconcern Reader's Digest probeert zich te beschermen tegen haar schuldeisers door een chapter 11-procedure te starten. Dat maakte het concern, vooral bekend van het gelijknamige maandblad, maandag bekend.

Amerika
De procedure zal alleen gelden voor de Amerikaanse activiteiten en niet voor die in Canada, Latijns-Amerika, Europa, Afrika, Azië en Australië/Nieuw-Zeeland. Reader's Digest gaat gebukt onder een schuldenlast. Deze zal door kredietverstrekkers worden kwijtgescholden in ruil voor aandelen in het bedrijf, als alles goed gaat. Na de procedure wil de onderneming reorganiseren en weer op zoek gaan naar groei. Een totale bankroet moet zo worden voorkomen.

Investeringsmaatschappij
Het concern werd in 2007 voor 2,4 miljard dollar overgenomen door de Amerikaanse investeringsmaatschappij Ripplewood Holdings. Sindsdien is geprobeerd Reader's Digest via kostenbesparingen op de rails te krijgen. Het bedrijf heeft kantoren in 44 landen en publiceert onder meer marketingboeken, tijdschriften en educatieve boeken.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:08:17 #256
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71977470
even iets doms. Ik kan mijn binck rekeningnummer niet meer vinden :S Iemand een idee waar ik dat ding kan hebben staan.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_71977556
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:08 schreef One_conundrum het volgende:
even iets doms. Ik kan mijn binck rekeningnummer niet meer vinden :S Iemand een idee waar ik dat ding kan hebben staan.
mail?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:16:57 #258
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71977679
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

mail?
Wel veel orderbevestigingen, maar geen rekening nummer daarbij
pi_71977685
Dit is waarom ik verwacht dat de correctie al voorbij is, meest duidelijk is de Nikkei future. Hierin is een mooie 5 wave up te zien, met een ABC correctie daarna. Hierbij is golf C 1.61 x de lengte van golf A wat niet ongewoon is, en de daling is gestopt bij het 38.2 fibo niveau van de stijging vanaf 13 juli. Hierna zouden we weer een 5 wave up te zien moeten krijgen die de beurzen flink hoger zou moeten zetten

pi_71977873
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:08 schreef One_conundrum het volgende:
Op een overboeking van je tegenrekening? Je hebt ooit geld ernaar overgemaakt.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:26:23 #261
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71977895
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:25 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Op een overboeking van je tegenrekening? Je hebt ooit geld ernaar overgemaakt.
Held! daar moet het wel bij staan. Hehe, hele vakantie niet mee bezig geweest
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:29 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71978029
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
Dit is waarom ik verwacht dat de correctie al voorbij is, meest duidelijk is de Nikkei future. Hierin is een mooie 5 wave up te zien, met een ABC correctie daarna. Hierbij is golf C 1.61 x de lengte van golf A wat niet ongewoon is, en de daling is gestopt bij het 38.2 fibo niveau van de stijging vanaf 13 juli. Hierna zouden we weer een 5 wave up te zien moeten krijgen die de beurzen flink hoger zou moeten zetten

[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens een backtest gedaan om de geldigheid van fibonacci retracements en -extensies te testen. Daar kwam toen helemaal niks uit.

Elliotwave theorie heb ik me vroeger ook mee bezig gehouden. De gedachte erachter is wel elegant, vooral als je het koppelt aan 'waves' in social mood. Prechter heeft daar een paar leuke boeken over geschreven. Maar uiteindelijk is het zo muli interpretabel dat je er imo niks mee kunt wat betreft voorspellen. Je ziet dat ook bij mensen die zich bezig houden met Elliot wave theorie. Die zijn constant scenarios aan het opstellen en als het dan niet uitkomt gaan ze weer hertellen, etc.

Er bestaan gedefinieerde regels over hoe je golven moet tellen, maar uiteindelijk wordt het aantal vrijheidsgraden enorm omdat golven ook extensies kunnen hebben bijvoorbeeld. Mooi voorbeeld waren de jaren '90. De grote crash was al voor begin jaren '90 voorspeld want we zaten zogenaamd in golf 5. Als het dan niet uitkomt dan wordt er weer een extensie verzonnen, etc etc..

Verder, je kunt als jouw scenario (stijgen) niet uitkomt en we verder zouden dalen de A-B-C gewoon kunnen tellen als een enkele A. Als er iets gebeurt dat niet volgens je voorspelling gaat dan reken je oorspronkelijk getelde golven gewoon als golven van een lagere orde. Je kunt het achteraf altijd laten kloppen!
Mijn reisverslagen
pi_71978047
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:17 schreef Vandergeld het volgende:
Dit is waarom ik verwacht dat de correctie al voorbij is [...]
Correctie? Er is helemaal geen sprake van een correctie op dit moment.

Corrigeren doe je als iets fout is. Na een correctie is het goed.
Dat iets fout is, daar kan ik nog inkomen: de k/w verhouding is nu te hoog.

Maar dat de k/w verhouding na deze correctie nu ineens wel goed is, daar is geen sprake van. Dus, kan je ook niet spreken van een correctie. Dit is nu gewoon een tijdelijk dipje, zoals er 100 per jaar voorkomen.

Pas wanneer de koersdalingen verder gaan, en de k/w verhouding op normale niveau's uitkomt, dan is er sprake van een correctie.

Maar goed, dit is mijn mening.
pi_71978265
Ben jij nu nog een beetje actief SeLang? Lijkt mij dat je met zo'n bak kennis/zelfbeheersing toch wel bakken poen zou kunnen scheppen?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:02:57 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71978899
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:41 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben jij nu nog een beetje actief SeLang? Lijkt mij dat je met zo'n bak kennis/zelfbeheersing toch wel bakken poen zou kunnen scheppen?
Dat doe ik toch ook
Over de afgelopen paar jaar pwn ik zowat alle beleggers kwa rendement.
Mijn reisverslagen
pi_71979005
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:53 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Prepare for the big boom, me thinks

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 14:07:16 ]
pi_71979260
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Prepare for the big boom, me thinks
Mja, dat zijn al verhalen die we nu al sinds het begin van de crisis (zomer 2007) horen. We zitten nu bijna in 2010, en er is nog niet veel veranderd. Het beste zou zijn dat ze eindelijk iemand in de media laten die zijn kritiek op het huidige beleid in alle grote nieuwskranten in Amerika rustig mag uitleggen, zonder het plakaat, doemdenker en andere rotzooi boven naar zijn hoofd geslingerd te krijgen. Ik heb zelf het idee dat er vooral een psychologisch spelletje wordt gespeeld. En elk negatief geluid wordt knetterhard in de kiem gesmoord.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71979848
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:53 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Short financials
pi_71979876
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, dat zijn al verhalen die we nu al sinds het begin van de crisis (zomer 2007) horen. We zitten nu bijna in 2010, en er is nog niet veel veranderd. Het beste zou zijn dat ze eindelijk iemand in de media laten die zijn kritiek op het huidige beleid in alle grote nieuwskranten in Amerika rustig mag uitleggen, zonder het plakaat, doemdenker en andere rotzooi boven naar zijn hoofd geslingerd te krijgen. Ik heb zelf het idee dat er vooral een psychologisch spelletje wordt gespeeld. En elk negatief geluid wordt knetterhard in de kiem gesmoord.
Zoiets zei ik een tijdje terug ook al. BTW: nog meer deflatie in de VS:
Building Permits 0.56M 0.58M 0.57M
Housing Starts 0.58M 0.60M 0.59M
PPI m/m -0.9% -0.2% 1.8%
Core PPI m/m -0.1% 0.1% 0.5%
pi_71980270
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zoiets zei ik een tijdje terug ook al. BTW: nog meer deflatie in de VS:
Building Permits 0.56M 0.58M 0.57M
Housing Starts 0.58M 0.60M 0.59M
PPI m/m -0.9% -0.2% 1.8%
Core PPI m/m -0.1% 0.1% 0.5%

Deflatie.
pi_71980285
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook
Over de afgelopen paar jaar pwn ik zowat alle beleggers kwa rendement.
haha k
pi_71981637
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:16 schreef RvLaak het volgende:
RTLZ commentaar op het producentenvertrouwen in DE:
Dat is waarschijnlijk dat voorraden-effect. In de periode dat producenten negatief waren, waren hun distributiekanalen druk bezig bestaande voorraden weg te werken (en niks nieuws meer in te kopen, zodat de productie sterk daalde). Nu wordt er weer even ingekocht, maar dat gaat door de nog steeds afkalvende consumentenvraag weer inkakken. In de volgende fase gaan er meer producenten failliet, maar zullen de overblijvers (die van hun concurrenten verlost zijn) weer positiever worden.
pi_71981974
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk dat voorraden-effect. In de periode dat producenten negatief waren, waren hun distributiekanalen druk bezig bestaande voorraden weg te werken (en niks nieuws meer in te kopen, zodat de productie sterk daalde). Nu wordt er weer even ingekocht, maar dat gaat door de nog steeds afkalvende consumentenvraag weer inkakken. In de volgende fase gaan er meer producenten failliet, maar zullen de overblijvers (die van hun concurrenten verlost zijn) weer positiever worden.
Kan zijn, klinkt iig erg plausibel. Maar ik vond het eigenlijk gewoon grappig
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:23:20 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71983020
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:06 schreef RvLaak het volgende:
SNS Reaal: "instorten van verkoop levenspolissen gevolg van discussie over transparantie"
[..]

Dus als ik het goed begrijp, is transparantie de doodsteek voor producten die door diverse rechtbanken als frauduleus zijn bestempeld? Goh, wat vreemd
"Kosten gemaximaliseerd op 2,5%"

Think about it....
Beleggers kunnen als groep de markt niet verslaan. Totaal reel rendement op aandelen op lange termijn is 6-7% geweest, en daar zijn dus nog geen belastingen vanaf zoals dividend belasting. Verder haalt zo'n pensioenverzekeraar waarschijnlijk een veel lager rendement dan die 6-7% omdat ze een groot % in staatsobligaties beleggen. Als je je dat realiseert, dan zijn die 2,5% kosten astronomisch hoog!
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')