Officiele lyrics van:quote:Slaap lekker ding want jij is lastig,
Nog meer jij is fantastig toch…
Dit is normale taal in België?quote:
T gaat gewoon nergens overquote:
Normaal...België?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dit is normale taal in België?
Net als je complete post history dus.quote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Net als je complete post history dus.
Bart Pe(e)ters was vorige keer bij 3FM te gast en vertaalde het toen wat de betekenis was, daardoor was het een stuk duidelijker.quote:
Dan nog:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:46 schreef staticdata het volgende:
[..]
Bart Pe(e)ters was vorige keer bij 3FM te gast en vertaalde het toen wat de betekenis was, daardoor was het een stuk duidelijker.
Was iets dat lastig ook iets van mooi ofzo betekende.
Misschien een vlaming die het kan uitleggen
3FM met hun hypesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:42 schreef Zapper het volgende:
Heb 3FM compleet in de ban gedaan door dit nummer. Wat een graflied
Het is friet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:01 schreef Davoice het volgende:
Ik mis hier een bepaalde reactie ...
Ach "ik heb een tuintje in mijn hart" is ook zo'n nummer dat ik WTFquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan nog:
"Slaap lekker, ding, ?? want jij is mooi."
En dan kan je wel zeggen dat het: "slaap, lekker ding" is, maar alleen het woord slaap voor de komma slaat ook nergens op.
Lekker...Boeiend.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan nog:
"Slaap lekker, ding, ?? want jij is mooi."
En dan kan je wel zeggen dat het: "slaap, lekker ding" is, maar alleen het woord slaap voor de komma slaat ook nergens op.
Dit noem ik geen dichterlijke vrijheid meer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:49 schreef Deetch het volgende:
Dichterlijke vrijheid moet kunnen in een nummer. Heb je die nederlands talige rappers wel eens gehoord, dat is ook niet bepaald ABN wat die gasten bezigen.
Verder leuke versie van Eva de Rooveres origineel.
Oh dus bij poëzie mag je grammaticaal incorrecte teksten schrijven. Wat doen veel FOK!kers dan aan poëzie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:48 schreef Catbert het volgende:
Origineel. En dat is nu poëzie. Stelletje zeikerds.
Huiliequote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef BobbyB het volgende:
Oh dus bij poëzie mag je grammaticaal incorrecte teksten schrijven. Wat doen veel FOK!kers dan aan poëzie.
Niks huilie. Ik snap dichterlijke vrijheid heus wel, maar dit slaat gewoon nergens op. De gasten van Blof kunnen ook zulke geweldige "poëtische" teksten schrijven.quote:
Als jij 't niet kunt handlen luister je die muziek maar gewoon niet. Nu zit je gewoon te janken over een leuk nummer. Als je de hele tekst van 't origineel zou lezen zou je zien dat dit gewoon opzettelijk is, en als dat je belemmert in het waarderen van muziek zoek je toch lekker een ander nummer uit om naar te luisteren?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:05 schreef BobbyB het volgende:
Niks huilie. Ik snap dichterlijke vrijheid heus wel, maar dit slaat gewoon nergens op. De gasten van Blof kunnen ook zulke geweldige "poëtische" teksten schrijven.
Zij heeft meer talent in d'r pink dan jij in je hele donderquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Mensen die dit soort muziek maken zijn dan ook gewoon achterlijk.
Waar?quote:
Ik mag toch wel mijn mening hebben over iets? Daarbij staat hier de radio gewoon aan dus bestaat de kans dat het nummer langs komt en ga ik niet bij ieder kut nummer een ander station opzoeken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als jij 't niet kunt handlen luister je die muziek maar gewoon niet. Nu zit je gewoon te janken over een leuk nummer. Als je de hele tekst van 't origineel zou lezen zou je zien dat dit gewoon opzettelijk is, en als dat je belemmert in het waarderen van muziek zoek je toch lekker een ander nummer uit om naar te luisteren?
Jammer dat ze niks met dat talent doet dan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zij heeft meer talent in d'r pink dan jij in je hele donder
Huhquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zij heeft meer talent in d'r pik dan jij in je hele donder
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Bij mij had ze gewoon 2 handen nodigquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:27 schreef Grimmbeard het volgende:
[..]
Bij mij had ze gewoon 2 handen nodig
De tekst van het origineel, ik vind het best wel iets poëtisch hebben. Er zijn meer artiesten die dichterlijke vrijheid in hun teksten gebruik(t)en. O.a. Toon Hermans, Ramses Shaffy, Herman van Veen om er maar een paar te noemen.quote:Dag en nacht
En wij daartussen
Jouw kussen zacht
Op mijn natte-dromen-wang
Bang van komen en jouw gaan
Slaap lekker ding
Want jij is lastig
Nog meer jij
Is fantastig toch
Glimlach lag
In veel te grote tas
Klein te zijn
Fijn tussen vingers
Groot geheim
Slaap lekker ding
Want jij is lastig
Nog meer jij
Is fantastig toch
Laten we samen
Dingen doen zingen
Van liedjes die niet bestaan
Laten we samen
Dingen doen zingen
Laten we samen niet bestaan
Slaap lekker ding
Want jij is lastig
Nog meer jij
Is fantastig toch
Ik kan die kritiek prima hebben hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:18 schreef BobbyB het volgende:
Ik mag toch wel mijn mening hebben over iets? Daarbij staat hier de radio gewoon aan dus bestaat de kans dat het nummer langs komt en ga ik niet bij ieder kut nummer een ander station opzoeken.
Ik zeg ook verder niet dat het geen leuk nummer is, maar qua tekst is het niet veel beter dan de Ketchup Song en probeer dat dan niet met termen als poëzie goed te lullen. Maar goed, het is al wel duidelijk dat jij kritiek niet kunt "handlen", misschien is een internetforum dan niet iets voor je.
Nog erger dus. Met z'n geschreeuw.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:53 schreef Derek010 het volgende:
't Is niet eens een neger he. Gewoon een Hollander.
hollander of geen hollander. Het is een zwart persoonquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:53 schreef Derek010 het volgende:
't Is niet eens een neger he. Gewoon een Hollander.
Mwa, ik vind het gewoon pas kunst als je je tekst, dan wel ritme, goed in elkaar kan laten passen. De tekst in een ritme proberen te proppen en dan maar grammaticaal incorrecte teksten te fabriceren vind ik jammer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik kan die kritiek prima hebben hoorIk vind huilies die gaan miepen over grammatica in dit soort songteksten gewoon een beetje triest.
Dat die tekst zo is, is gewoon puur vanwege 't ritme. Maar de gemiddelde "Blof" boer snapt daar weinig van vermoed ik
amai zeg ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:01 schreef Davoice het volgende:
Ik mis hier een bepaalde reactie ...
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:14 schreef DJ_Ryow het volgende:
een sampletje van een Vlaamse zangeres in een rap nummer vind ik opzich een goed idee. jammer dat de rest van het nummer zo kut is.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:42 schreef Zapper het volgende:
Heb 3FM compleet in de ban gedaan door dit nummer. Wat een graflied
Met een blanke huidquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:55 schreef wise het volgende:
[..]
hollander of geen hollander. Het is een zwart persoon
Staat in me most playedquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:36 schreef Gabbylicious het volgende:
Ah, dit nummer is keigaaf...
Is fantastisch toch...
Ja dat had ik ook van de week gehoord op radio 538, dat zij dat gehoord hadden van Bart Peeters. Ik vind het wel een leuke redenatie daarvan niet maar kom op zeg dan denk je toch alleen maar aan seks als je dat zo beredeneert.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Dennisweb het volgende:
Bart Peeters legde op 3FM uit tijdens EkStra Weekend dat dit liedje over niets minder dan een ODOL gaat.
In eerste instantie hangt ie er maar slap bij. Dat is lastig. (jij = lastig). Slaap lekker ding (hij en zn ding). Nog meer jij (een hardere). Fantastig toch (puur genot)
Ik verzin 't ook niet. Dat doet Bart Peeters
Ik weet ook niet of Bart dat uit zn duim zuigt of niet.. Poepen schijnt in België voor neuken te staan.., dus ik zeg niks.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:02 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook van de week gehoord op radio 538, dat zij dat gehoord hadden van Bart Peeters. Ik vind het wel een leuke redenatie daarvan niet maar kom op zeg dan denk je toch alleen maar aan seks als je dat zo beredeneert.
Maar dan is het nog grammaticaal incorrect.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:58 schreef Dennisweb het volgende:
Bart Peeters legde op 3FM uit tijdens EkStra Weekend dat dit liedje over niets minder dan een ODOL gaat.
In eerste instantie hangt ie er maar slap bij. Dat is lastig. (jij = lastig). Slaap lekker ding (hij en zn ding). Nog meer jij (een hardere). Fantastig toch (puur genot)
Ik verzin 't ook niet. Dat doet Bart Peeters
Gozer, het is een terechte klacht!quote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh dus bij poëzie mag je grammaticaal incorrecte teksten schrijven. Wat doen veel FOK!kers dan aan poëzie.
Je moet 1 ding toegeven, die clip hebben ze orgineel uitgevoerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Officiele lyrics van:
Okeeeeee
Nee jij bent lekker. =Xquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:14 schreef PrinceLu het volgende:
Wat een kutplaat, en ik ken het origineel lekker niet, want dat is ook een kutplaat.
Het ging toch over een ochtenderectie volgens Bart?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:46 schreef staticdata het volgende:
[..]
Bart Pe(e)ters was vorige keer bij 3FM te gast en vertaalde het toen wat de betekenis was, daardoor was het een stuk duidelijker.
Was iets dat lastig ook iets van mooi ofzo betekende.
Misschien een vlaming die het kan uitleggen
Ik ook en schaam me daar absoluut niet voorquote:
Jonge man mag ik je erop attenderen, dat ik en duizenden andere mensen nooit naar de tekst luister maar naar het leuke deuntjequote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:37 schreef Fascination het volgende:
[..]
Maar dan is het nog grammaticaal incorrect.Tragisch, dit.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gozer, het is een terechte klacht!
ot:dus DAT zegt ze! Ik irriteerde me er ook al mateloos aan, ik verstond er geen fuck van wat ze nou zat te bazelen
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:01 schreef Nikmans het volgende:
Onder het mom van 'wat zeg je nou allemaal?' presenteer ik de huilende rappers
Ten eerste: ik ben een vrouw. Ten tweede: ik geloof er geen reet van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Jonge man mag ik je erop attenderen, dat ik en duizenden andere mensen nooit naar de tekst luister maar naar het leuke deuntje![]()
Het boeit mij echt niet dat ze grammaticale fouten maken. Trouwens, mensen maken fouten. Het moet gewoon leuk zijn om naar te luisteren meer niet. Als ik op de tekst moet letten, dan ga ik wel naar iemand die veel verteld.
Foutjequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:28 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ten eerste: ik ben een vrouw. Ten tweede: ik geloof er geen reet van.
Maar ik snap op zich wel dat je dit zegt, gezien je eigen taalfout in de zin hierboven.
Dit is de enige terechte klacht. Een mooi nummer is compleet verpauperd door Neerlands commercie. Stuk voor stuk liquideren, en ons Eva met rust laten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:42 schreef BasEnAad het volgende:
Ik word hier zo verdrietig van he. Dat liedje bestaat al jaren zonder dat pauper gerap. En nu wordt het opeens populair.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
2007 calling..quote:
Je moeder is een sukkelquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:46 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
2007 calling..
Maar Huilende Rappers zijn wel geniale bazen
Je hele familie is een sukkelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |