abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:11:59 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_71825149
Tot nu toe vond ik het altijd nog wel grappig, mijn verstrooidheid. De Senseo aanzetten voor collega's maar de koffie vergeten te brengen, dat soort werk.
Maar het begint nu eigenlijk wel behoorlijk vervelend te worden, ik kan dingen echt binnen 2 seconden compleet vergeten zijn. Op vakantie kon de deur van onze badkamer niet meer open als hij in het slot viel. Ondanks dat ik iets voor de deur legde om het te onthouden deed ik tot drie keer toe de deur achter mijn rug dicht na het douchen, waardoor ik weer naar de receptie kon. Ik voel me echt ongelofelijk dom af en toe.

Hoe kan ik van mijn verstrooidheid afkomen?! In het dagelijks leven valt het niet zo op, dan kom ik nog weg met georganiseerd leven (alhoewel ik elke dag moet zoeken waar ik de dag ervoor mijn sleutels heb gelaten). Maar het is gewoon niet normaal om de auto deur te openen, je parkeerkaartje weg te leggen, in te stappen, je autosleutels te pakken en je vervolgens verschrikt af te vragen waar je je parkeerkaartje hebt gelaten. Dat gebeurt me echt.

Bestaat er training om van verstrooidheid af te komen?!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:21:56 #2
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_71825418
Het helpt natuurlijk als je dingen kwijt raakt om ze op vaste plekken neer te leggen. Je sleutel ALTIJD daar .. en je portemonnee daar. Dat werkt bij mij erg goed
Niet dat ik heel verstrooid ben, ja als ik dingen zou doen voor anderen of geld moet overmaken of iets in die geest. Ik vergeet dat eig altijd na 2 min. Heel irritant, gelukkig herinneren andere mijn er dan wel vaak aan
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_71825451
Ik heb ook last van verstrooidheid maar meer in mijn hoofd niet met zulke dingen.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:25:02 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_71825496
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Jiggle het volgende:
Tot nu toe vond ik het altijd nog wel grappig, mijn verstrooidheid. De Senseo aanzetten voor collega's maar de koffie vergeten te brengen, dat soort werk.
Maar het begint nu eigenlijk wel behoorlijk vervelend te worden, ik kan dingen echt binnen 2 seconden compleet vergeten zijn. Op vakantie kon de deur van onze badkamer niet meer open als hij in het slot viel. Ondanks dat ik iets voor de deur legde om het te onthouden deed ik tot drie keer toe de deur achter mijn rug dicht na het douchen, waardoor ik weer naar de receptie kon. Ik voel me echt ongelofelijk dom af en toe.

Hoe kan ik van mijn verstrooidheid afkomen?! In het dagelijks leven valt het niet zo op, dan kom ik nog weg met georganiseerd leven (alhoewel ik elke dag moet zoeken waar ik de dag ervoor mijn sleutels heb gelaten). Maar het is gewoon niet normaal om de auto deur te openen, je parkeerkaartje weg te leggen, in te stappen, je autosleutels te pakken en je vervolgens verschrikt af te vragen waar je je parkeerkaartje hebt gelaten. Dat gebeurt me echt.

Dit verdient een tvp. Ben ook zo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:25:23 #5
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_71825507
Heb je geen alzheimer?
pi_71825654
Ik denk dat het zeker zal helpen om je te concentreren op datgene wat je doet. Vaak gebeuren dit soort dingen omdat je niet bij dingen nadenkt die je doet oftewel het bekende de sleutels kwijtzijn en zeker weten dat je ze net nog had, je legt dan gewoon gedachtenloos de sleutels ergens neer en neemt het niet op in je geheugen. De ene persoon heeft hier meer last dan van de andere, jij bent blijkbaar een voorbeeld bij wie dat extreem vaak voorkomt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:36:52 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71825783
Eerst denken, dan doen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71825809
Eens met trovey, het heeft er waarschijnlijk vooral mee te maken dat je niet in het 'hier en nu' bezig bent, maar met je gedachten al bij iets anders zit dan je doet.

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat een training mindfullness of iets als meditatie best goed voor je zou kunnen werken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:40:49 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_71825893
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:38 schreef Etoile het volgende:
iets als meditatie best goed voor je zou kunnen werken.
O ja, dat was het. Moet ik ook maar weer eens oppikken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:01:56 #10
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71826375
Hopeloos..
pi_71826501
Hangt de de onderliggende reden af.

Is het slordig zijn? Kweek wat disipline.

Heeft het een ADHD of andere diepliggende oorzaak of help discipline niet. Dat dan mindfullnes erg goed werken. Worden goede resultaten mee bereikt.

Is het vroegtijdige dementie? Of andere progressieve hersenaandoening? Nope, niets tegen te doen...

Ergo pak jezelf bij de kladden en ga als dat niet werk profi hulp zoeken. En je weet zelf goed wat de reden is lijkt me.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_71826601
Het vervelende is dat je straks weer vergeten bent dat je dit topic geopend hebt.
pi_71826790
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:11 schreef mirved het volgende:
Het vervelende is dat je straks weer vergeten bent dat je dit topic geopend hebt.
Hij weet vast wel het myat-knopje te vinden. Ik wel iig, en ik ben ook zo'n chaoot.

Ik ben vooral op het werk vaak op zoek naar sleutels. De bedrijfsjas heeft 10 (!) zakken en ik gooi de sleutels doorgaans blind in een van de zakken. Dan sta je dus letterlijk vijf minuten al die zakken na te kijken voordat je je sleutels weer hebt. (al probeer ik tegenwoordig om steeds dezelfde zak te gebruiken).

En ik heb regelmatig dat ik niet meer weet of ik iets wel gedaan heb of niet (deur op slot gedaan, ofzo). Ik blijf mezelf achternalopen op die manier.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:20:57 #14
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_71826851
quote:

Het punt is volgens mij dat ik alle dingen die ik vergeet ergens niet belangrijk genoeg vind om te onthouden. Dan ben ik ondertussen alweer met allerlei andere dingen bezig. Als ik koffie ga zetten check ik bijvoorbeeld mijn mail, mooi om dat tussendoor ff te doen. Maar als er dan iets interessants/belangrijks bij zit dan ben ik volop daarbij met mijn gedachten, en kan ik een kwartier later weer een koude koffie weggooien.

Belangrijke dingen vergeet ik niet. Ik hou zelfs amper een agenda bij omdat die dingen toch wel in mijn hoofd zitten. Het gaat alleen om die kleine dingen. Natuurlijk begrijp ik de adviezen ' eerst denken dan doen' en meer bezig zijn met wat je aan het doen ben ipv alleen maar nadenken. Maar als dat betekent dat ik naast de Senseo moet blijven staan wachten totdat de koffie klaar is dan is de oplossing vaak erger dan de kwaal. En bovendien is het niet echt het bestrijden van de oorzaak maar meer het omgaan met de gevolgen. Ik pak liever de bron aan. Bijv zo'n training mindfullness, wat houdt dat precies in?!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:47:19 #15
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71827626
Stoppen met blowen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_71827662
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:25 schreef static het volgende:

[..]

Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_71829315
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Jiggle het volgende:

[..]
Maar als dat betekent dat ik naast de Senseo moet blijven staan wachten totdat de koffie klaar is dan is de oplossing vaak erger dan de kwaal.
Nou nou, stel je voor dat je 5 minuten moet wachten! En dat is trouwens wel degelijk de oorzaak. De oorzaak is dat je andere dingen gaat doen, en je gedachten dus ook weer ergens anders zijn. Hou je gewoon met 1 ding bezig, klaar. Ga je koffie zetten, hou het dan daarbij totdat de koffie klaar is. En ga geen andere dingen doen.
pi_71830385
Dit had ik ook heel erg.. Je moet tegen jezelf zeggen, Ik ben nu dit aan het doen. Anders vergeet ik het ook weer..

Ben je gestresst?
pi_71830431
quote:

[..]

pi_71830542
quote:

[..]

Idem, erger zelfs
pi_71833010
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Jiggle het volgende:

[..]
Ik pak liever de bron aan. Bijv zo'n training mindfullness, wat houdt dat precies in?!
Mindfullness wordt ook wel aandachtstraining genoemd. Dit artikel van Psychologie Magazine legt het wel aardig uit:
quote:
Wat is dan het geheim van mindfulness? Waarom gaan mensen zich er zoveel beter door voelen? In de eerste plaats is het een training om meer in het hier en nu te zijn. In het dagelijks leven zijn we met onze gedachten vaak in het verleden of de toekomst. Veel dingen doen we automatisch: tandenpoetsen, traplopen, in de bus zitten, douchen. Wanneer we een dagelijkse route fietsen, letten we nauwelijks op de omgeving. Bij thuiskomst herinneren we ons dan ineens dat we eigenlijk hadden willen omfietsen om een brief op de post te doen. En als we zin hebben in iets lekkers, is het soms al op voordat we er erg in hebben, en zijn we vergeten om ervan te genieten. Steeds dwalen onze gedachten af naar dingen die ons bezighouden: wat we allemaal nog moeten doen, hoe het toch komt dat we steeds maar ruzie krijgen met die ene vriendin, en wat we tegen die arrogante kwal hadden moeten zeggen maar niet gezegd hebben. Zo kunnen we zomaar een groot deel van de dag ‘missen’, omdat onze gedachten in het heden of het verleden zijn. Wie lijdt aan depressies, angsten of pijn, heeft dat nog zelfs een tandje erger.

One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_71833354
Interessant, wist niet dat er iets tegen bestond.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71866126
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:18 schreef kamustra het volgende:

[..]

Idem, erger zelfs
* sylvesterrr joins the club.
pi_71866166
Ik wilde een bericht achterlaten , maar ben vergeten wat ik wilde typen
pi_71866177
Braintraining voor de ds
...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:51:23 #26
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_71870356
Ben je niet gewoon heel snel afgeleid. Dat je met iets bezig bent er iets tussendoor komt en dan vergeet waar je eigenlijk mee bezig was?

Bovenstaande had ik heel erg maar nu pak ik altijd overal pen en papier bij en vooral de to do functie van Outlook op mn werk is een uitkomst
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_71875326
Ik heb Igoogle als startpagina en heb er zo'n To-Do lijst op gezet zodat ik steeds als ik internet start herinnerd wordt aan de dingen die ik nog moet doen. Voor mij erg handig.
pi_71879018
Hey, ik dacht dat ik een van de weinige was.
Ik ben er ook erg goed in. Koude koffie, mensen die vragen waar iets blijft, apparaten die voor niks aan staan wachtend op mijn volgende actie, dingen die ik ergens voor koop en wegleg, en een maand later vind..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:17:56 #29
265957 kuchan
It's all love
pi_71879329
Die mindfullness cursus klinkt opzich wel prima, ben zelf ook nogal verstrooid, mensen noemen me vaak ook wel nutty proffesor. Het is gewoon zo erg dat ik me zelf irriteer aan mijn eigen verstrooidheid. Dat ik net een gesprek met een leuk interessant persoon heb gehad en dan een paar minuten later echt niet eens meer zn/haar naam weet en wat hij/zij studeerd of voor werk doet.
踊るなら 命果てるその時でも 一人舞う 貴方の前で
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:21:47 #30
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71879433
quote:
Ik moest lachen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71879507
Dit komt me echt veel te bekend voor, zodoende tvp.
pi_71881039
tvp.. Herkenbaar
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_71881130
Ik dacht altijd dat ik het enige warhoofd was . Ik kan ook midden in een verhaal vergeten wat ik ook alweer wilde zeggen en ik ben ook constant dingen kwijt, vergeet dingen mee te nemen (sleutels ). Ik werk heel erg met lijstjes.
Tap tap tap
pi_71881485
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik dacht altijd dat ik het enige warhoofd was . Ik kan ook midden in een verhaal vergeten wat ik ook alweer wilde zeggen en ik ben ook constant dingen kwijt, vergeet dingen mee te nemen (sleutels ). Ik werk heel erg met lijstjes.
Zoooow herkenbaar
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:09:20 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71881746
Soms heb ik er ook last van, derhalve TVP.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:33:51 #36
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_71882160
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:17 schreef kuchan het volgende:
Die mindfullness cursus klinkt opzich wel prima, ben zelf ook nogal verstrooid, mensen noemen me vaak ook wel nutty proffesor. Het is gewoon zo erg dat ik me zelf irriteer aan mijn eigen verstrooidheid. Dat ik net een gesprek met een leuk interessant persoon heb gehad en dan een paar minuten later echt niet eens meer zn/haar naam weet en wat hij/zij studeerd of voor werk doet.
Het ergste is dat het zo snel op desinteresse lijkt. Terwijl dat niet eens zo bedoelt is. JE bent benieuwd hoe iemand heet, wat ie doet en waar ie woont. Maar dat soort zaken vergeet ik veels te snel. En niet omdat ik het niet interessant vind, maar ik sla het blijkbaar gewoon niet op
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:20:33 #37
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_71883000
Dat heb ik ook heel erg, volgens mij doe je er weinig tegen.
ganz geile Gerard
pi_71902158
Het kan natuurlijk 'gewoon' verstrooidheid zijn, maar je zou zoals eerder volgens mij ook gezegd werd eens kunnen onderzoeken of je geen AD(H)D hebt. Dat meteen afgeleid zijn, vooral bij relatief onbelangrijke dingen, is daar wel een belangrijk kenmerk van. Succes in elk geval
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_71902838
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:17 schreef kuchan het volgende:
Ik heb er in m'n vorige studentenhuis een half jaar over gedaan om te onthouden hoe m'n huisgenoten (5 stuks) ook alweer heetten...
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_71913238
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Jiggle het volgende:

Je kunt klein beginnen door dingen een vaste plek te geven, een vast patroon / ritme te ontwikkelen.
Zoek 1 geschikte vaste plek voor je sleutels en leg ze daar een hele week lang. Noteer dit ook in een notitieboekje die je bij de hand houd voor je patroonontwikkeling. Vergeet je zowel je notitiblokje als de vaste plek voor je sleutels....dan geef ik je op!
Als je elke dag je sleutels maar ergens neersmijt dan zoek je je ook rot. Dingen zoals een deur keer op keer per ongeluk in het slot laten vallen, dat is logisch. Dat ben je niet gewend dus dat duurt ff voordat dat in je systeem gaat zitten.
Het gaat erom dat je je bewust wordt van je gedrag. Je voert veel handelingen uit zonder daar bewust over na te denken. Je denkt wel na maar vluchtig en niet op de lange termijn. Ik moet mijn sleutels ergens kwijt, hopla, gooi en weg en daarbij niet nadenken over de gevolgen, weet ik wel waar mijn sleutels zijn als ik ze morgen weer nodig heb?
Ohw en de veel mensen stoppen hun parkeerkaartje in hun MOND! Vergeet je hem ook niet, tenzij je hem opvreet en dat vergeet...
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  zondag 16 augustus 2009 @ 03:04:08 #41
167595 mirved
Infobesitas
pi_71913759
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 01:43 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Je kunt klein beginnen door dingen een vaste plek te geven, een vast patroon / ritme te ontwikkelen.
Zoek 1 geschikte vaste plek voor je sleutels en leg ze daar een hele week lang. Noteer dit ook in een notitieboekje die je bij de hand houd voor je patroonontwikkeling. Vergeet je zowel je notitiblokje als de vaste plek voor je sleutels....dan geef ik je op!
Als je elke dag je sleutels maar ergens neersmijt dan zoek je je ook rot. Dingen zoals een deur keer op keer per ongeluk in het slot laten vallen, dat is logisch. Dat ben je niet gewend dus dat duurt ff voordat dat in je systeem gaat zitten.
Het gaat erom dat je je bewust wordt van je gedrag. Je voert veel handelingen uit zonder daar bewust over na te denken. Je denkt wel na maar vluchtig en niet op de lange termijn. Ik moet mijn sleutels ergens kwijt, hopla, gooi en weg en daarbij niet nadenken over de gevolgen, weet ik wel waar mijn sleutels zijn als ik ze morgen weer nodig heb?
Ohw en de veel mensen stoppen hun parkeerkaartje in hun MOND! Vergeet je hem ook niet, tenzij je hem opvreet en dat vergeet...
Dat doe ik dus ook. Altijd mijn spullen op dezelfde plek leggen. Moet nu alleen nog iets vinden waardoor ik namen of bepaalde dingen die mij gezegd worden minder snel vergeet. Dat vind ik een stuk vervelender.
pi_71913770
-edit: doe normaal

[ Bericht 78% gewijzigd door Mylene op 07-11-2010 16:25:52 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_88434533
….en wat voor advies is er voor mensen die leven met een partner die werkelijk 90 % vergeet, niets kan vinden of doet omdat ie het vergeten is, of er zich simpelweg niet mee bezig kan houden???
Advies of hulp lijkt me hier essentieel om te voorkomen dat je de ogen, het geheugen, moeder, huishoudster, verzorger enz wordt van je partner.
e-doos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')