Dit verdient een tvp. Ben ook zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Jiggle het volgende:
Tot nu toe vond ik het altijd nog wel grappig, mijn verstrooidheid. De Senseo aanzetten voor collega's maar de koffie vergeten te brengen, dat soort werk.
Maar het begint nu eigenlijk wel behoorlijk vervelend te worden, ik kan dingen echt binnen 2 seconden compleet vergeten zijn. Op vakantie kon de deur van onze badkamer niet meer open als hij in het slot viel. Ondanks dat ik iets voor de deur legde om het te onthouden deed ik tot drie keer toe de deur achter mijn rug dicht na het douchen, waardoor ik weer naar de receptie kon. Ik voel me echt ongelofelijk dom af en toe.
Hoe kan ik van mijn verstrooidheid afkomen?! In het dagelijks leven valt het niet zo op, dan kom ik nog weg met georganiseerd leven (alhoewel ik elke dag moet zoeken waar ik de dag ervoor mijn sleutels heb gelaten). Maar het is gewoon niet normaal om de auto deur te openen, je parkeerkaartje weg te leggen, in te stappen, je autosleutels te pakken en je vervolgens verschrikt af te vragen waar je je parkeerkaartje hebt gelaten. Dat gebeurt me echt.
Bestaat er training om van verstrooidheid af te komen?!
O ja, dat was het. Moet ik ook maar weer eens oppikken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:38 schreef Etoile het volgende:
iets als meditatie best goed voor je zou kunnen werken.
Hij weet vast wel het myat-knopje te vinden. Ik wel iig, en ik ben ook zo'n chaoot.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:11 schreef mirved het volgende:
Het vervelende is dat je straks weer vergeten bent dat je dit topic geopend hebt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:11 schreef mirved het volgende:
Het vervelende is dat je straks weer vergeten bent dat je dit topic geopend hebt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:25 schreef static het volgende:
[..]
Dit verdient een tvp. Ben ook zo.
Nou nou, stel je voor dat je 5 minuten moet wachten!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Maar als dat betekent dat ik naast de Senseo moet blijven staan wachten totdat de koffie klaar is dan is de oplossing vaak erger dan de kwaal.
En dat is trouwens wel degelijk de oorzaak. De oorzaak is dat je andere dingen gaat doen, en je gedachten dus ook weer ergens anders zijn. Hou je gewoon met 1 ding bezig, klaar. Ga je koffie zetten, hou het dan daarbij totdat de koffie klaar is. En ga geen andere dingen doen.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:25 schreef static het volgende:
[..]
Idem, erger zelfsquote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:25 schreef static het volgende:
[..]
Mindfullness wordt ook wel aandachtstraining genoemd. Dit artikel van Psychologie Magazine legt het wel aardig uit:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Ik pak liever de bron aan. Bijv zo'n training mindfullness, wat houdt dat precies in?!
quote:Wat is dan het geheim van mindfulness? Waarom gaan mensen zich er zoveel beter door voelen? In de eerste plaats is het een training om meer in het hier en nu te zijn. In het dagelijks leven zijn we met onze gedachten vaak in het verleden of de toekomst. Veel dingen doen we automatisch: tandenpoetsen, traplopen, in de bus zitten, douchen. Wanneer we een dagelijkse route fietsen, letten we nauwelijks op de omgeving. Bij thuiskomst herinneren we ons dan ineens dat we eigenlijk hadden willen omfietsen om een brief op de post te doen. En als we zin hebben in iets lekkers, is het soms al op voordat we er erg in hebben, en zijn we vergeten om ervan te genieten. Steeds dwalen onze gedachten af naar dingen die ons bezighouden: wat we allemaal nog moeten doen, hoe het toch komt dat we steeds maar ruzie krijgen met die ene vriendin, en wat we tegen die arrogante kwal hadden moeten zeggen maar niet gezegd hebben. Zo kunnen we zomaar een groot deel van de dag ‘missen’, omdat onze gedachten in het heden of het verleden zijn. Wie lijdt aan depressies, angsten of pijn, heeft dat nog zelfs een tandje erger.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:11 schreef mirved het volgende:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik dacht altijd dat ik het enige warhoofd was. Ik kan ook midden in een verhaal vergeten wat ik ook alweer wilde zeggen en ik ben ook constant dingen kwijt, vergeet dingen mee te nemen (sleutels
). Ik werk heel erg met lijstjes.
Het ergste is dat het zo snel op desinteresse lijkt. Terwijl dat niet eens zo bedoelt is. JE bent benieuwd hoe iemand heet, wat ie doet en waar ie woont. Maar dat soort zaken vergeet ik veels te snel. En niet omdat ik het niet interessant vind, maar ik sla het blijkbaar gewoon niet opquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:17 schreef kuchan het volgende:
Die mindfullness cursus klinkt opzich wel prima, ben zelf ook nogal verstrooid, mensen noemen me vaak ook wel nutty proffesor. Het is gewoon zo erg dat ik me zelf irriteer aan mijn eigen verstrooidheid. Dat ik net een gesprek met een leuk interessant persoon heb gehad en dan een paar minuten later echt niet eens meer zn/haar naam weet en wat hij/zij studeerd of voor werk doet.
Ik heb er in m'n vorige studentenhuis een half jaar over gedaan om te onthouden hoe m'n huisgenoten (5 stuks) ook alweer heetten...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:17 schreef kuchan het volgende:
Die mindfullness cursus klinkt opzich wel prima, ben zelf ook nogal verstrooid, mensen noemen me vaak ook wel nutty proffesor. Het is gewoon zo erg dat ik me zelf irriteer aan mijn eigen verstrooidheid. Dat ik net een gesprek met een leuk interessant persoon heb gehad en dan een paar minuten later echt niet eens meer zn/haar naam weet en wat hij/zij studeerd of voor werk doet.
Je kunt klein beginnen door dingen een vaste plek te geven, een vast patroon / ritme te ontwikkelen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:11 schreef Jiggle het volgende:
Tot nu toe vond ik het altijd nog wel grappig, mijn verstrooidheid. De Senseo aanzetten voor collega's maar de koffie vergeten te brengen, dat soort werk.
Maar het begint nu eigenlijk wel behoorlijk vervelend te worden, ik kan dingen echt binnen 2 seconden compleet vergeten zijn. Op vakantie kon de deur van onze badkamer niet meer open als hij in het slot viel. Ondanks dat ik iets voor de deur legde om het te onthouden deed ik tot drie keer toe de deur achter mijn rug dicht na het douchen, waardoor ik weer naar de receptie kon. Ik voel me echt ongelofelijk dom af en toe.
Hoe kan ik van mijn verstrooidheid afkomen?! In het dagelijks leven valt het niet zo op, dan kom ik nog weg met georganiseerd leven (alhoewel ik elke dag moet zoeken waar ik de dag ervoor mijn sleutels heb gelaten). Maar het is gewoon niet normaal om de auto deur te openen, je parkeerkaartje weg te leggen, in te stappen, je autosleutels te pakken en je vervolgens verschrikt af te vragen waar je je parkeerkaartje hebt gelaten. Dat gebeurt me echt.
Bestaat er training om van verstrooidheid af te komen?!
Dat doe ik dus ook. Altijd mijn spullen op dezelfde plek leggen. Moet nu alleen nog iets vinden waardoor ik namen of bepaalde dingen die mij gezegd worden minder snel vergeet. Dat vind ik een stuk vervelender.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:43 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Je kunt klein beginnen door dingen een vaste plek te geven, een vast patroon / ritme te ontwikkelen.
Zoek 1 geschikte vaste plek voor je sleutels en leg ze daar een hele week lang. Noteer dit ook in een notitieboekje die je bij de hand houd voor je patroonontwikkeling. Vergeet je zowel je notitiblokje als de vaste plek voor je sleutels....dan geef ik je op!
Als je elke dag je sleutels maar ergens neersmijt dan zoek je je ook rot. Dingen zoals een deur keer op keer per ongeluk in het slot laten vallen, dat is logisch. Dat ben je niet gewend dus dat duurt ff voordat dat in je systeem gaat zitten.
Het gaat erom dat je je bewust wordt van je gedrag. Je voert veel handelingen uit zonder daar bewust over na te denken. Je denkt wel na maar vluchtig en niet op de lange termijn. Ik moet mijn sleutels ergens kwijt, hopla, gooi en weg en daarbij niet nadenken over de gevolgen, weet ik wel waar mijn sleutels zijn als ik ze morgen weer nodig heb?
Ohw en de veel mensen stoppen hun parkeerkaartje in hun MOND!Vergeet je hem ook niet, tenzij je hem opvreet en dat vergeet...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |