Die mensen balen gewoon dat ze verloren hebben.quote:'Reclame Staatsloterij is misleidend'
Uitgegeven: 12 augustus 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 10:05
AMSTERDAM - De Stichting Reclame Code (SRC) heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen over de laatste trekking van de Staatsloterij, waarbij spelers konden meedingen naar de jackpot van 27,5 miljoen euro.
Klagers zijn boos omdat niet de gehele jackpot is uitgekeerd maar een vijfde van het bedrag.
Volgens de klagers was de reclame die de Staatsloterij maakte, misleidend, omdat het niet duidelijk was dat de jackpot ook op eenvijfdelot kon vallen, zo meldt de stichting.
SRC neemt de klachten serieus en behandelt ze donderdag om 11.00 uur. Kort daarna volgt een uitspraak.
Ja, dat is wat ze dachten. Of op meerdere loten, net zolang tot het gehele bedrag verdeeld was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een kuthuilies zeg.
Damn...
Iedere mongool kan zich bedenken dat de jackpot ook op een vijfde lot kan vallen.
Wat dachten ze dan, dat die alleen op hele loten zou gaan vallen??
Dat gegarandeerd wil slechts zeggen dat er een daadwerkelijk verkocht lot getrokken wordt, waar dat normaal niet zo is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
Ergens snap ik het wel.
Dan moet de SL niet roepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uitgaat.
Maar goed het besef dat er ook vijfde lootjes verkocht worden mag ook wel aanwezig zijn.
Dat ga ik ook doen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef BobbyB het volgende:
Gaan ze nu ook de staatsloterij aanklagen voor de geleden emotionele schade?
Jaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef BobbyB het volgende:
Gaan ze nu ook de staatsloterij aanklagen voor de geleden emotionele schade?
Daar moest ik ook even aan denken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Kevincy het volgende:
Doet me weer denken aan http://regelzucht.nl/2006/12/het-lottoleed-van-helene-de-gier/
De SL heeft nooit geroepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uit gaat, wel dat de jackpot gegarandeerd gaat vallen. Als deze dan valt op 1/5 lot, dan krijg je dus ook maar 1/5 van de totale prijs uitbetaald, maar dat is nog steeds een jackpot.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
Ergens snap ik het wel.
Maar goed het besef dat er ook vijfde lootjes verkocht worden mag ook wel aanwezig zijn.
Natuurlijk is dat toeval, daar is het een loterij voor. Ga anders in TRU beweren dat het doorgestoken kaart isquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Sargon het volgende:
je denkt toch niet dat het toeval is dat het op 1/5 lot valt en ze nu de kaartverkoop weer opnieuw kunnen beginnen. Bijna dubbele omzet voor 1/5 van de prijs.
Ik begrijp trouwens niet dat mensen 1/5 lot kopen, doe dan niet mee.
Inderdaad!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef Champy het volgende:
[..]
De SL heeft nooit geroepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uit gaat, wel dat de jackpot gegarandeerd gaat vallen. Als deze dan valt op 1/5 lot, dan krijg je dus ook maar 1/5 van de totale prijs uitbetaald, maar dat is nog steeds een jackpot.
Verder terechte klacht, mensen moeten eens wat beter nadenken, het is allemaal logisch wat de SL doet, ze hebben zelfs bij de verkooppunten foldertjes neergelegd met uitleg over het uitkeren van de prijs.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef Champy het volgende:
[..]
Verder terechte klacht, mensen moeten eens wat beter nadenken
Echt heerlijk dat!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Kevincy het volgende:
Doet me weer denken aan http://regelzucht.nl/2006/12/het-lottoleed-van-helene-de-gier/
En dat hebben ze dus juist niet gedaan. De SL heeft gezegd dat de jackpot gegarandeerd valt, de media en deelnemers zelf hebbene er van gemaakt dat de 27.5 miljoen zou vallen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
Nee, het is echt gelul wat je nu zegt. De voorwaarden om mee te doen zijn hartstikke duidelijk, en als je je daar niet in kan vinden moet je niet mee doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef Daniel1976 het volgende:
8.4 miljoen loten zijn er verkocht. Dat is fucking 70 miljoen euro. Dan vind ik dat ze die 27.5 ook moeten uitkeren ook. Wanneer ie op een 4e lot valt, dan trekken ze nog maar 4 keer een 5e lot ofzo.
5 mensen blij met 5.5 miljoen.
Ik ben het eens met de stelling dat het misleidend is.
Dan krijg je dus geen eerlijke kansen meer als je dan nog 4 keer een 1/5 lot moet trekken. Dan hebben dus de mensen die een heel lot kopen minder kans om te winnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef Daniel1976 het volgende:
8.4 miljoen loten zijn er verkocht. Dat is fucking 70 miljoen euro. Dan vind ik dat ze die 27.5 ook moeten uitkeren ook. Wanneer ie op een 4e lot valt, dan trekken ze nog maar 4 keer een 5e lot ofzo.
Wat de SL is het toppunt van eerlijkheid en transperantie?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat toeval, daar is het een loterij voor. Ga anders in TRU beweren dat het doorgestoken kaart is
Denk het niet...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:28 schreef knnth het volgende:
De persoon die nu 5,5 miljoen heeft gewonnen zal ook wel balen
Ja dat is inderdaad moeilijk voor mensen die met de SL meespelen, maar het geklaag slaat nergens op. Je weet dat als er 8 miljoen loten zijn verkocht de kans 1 op 8.000.000 is dat je wint, en dan gaan huilen dat ze niks krijgen. Simpele zielenquote:
Waarom? Omdat jij niet kunt rekenen en de opbrengst ongeveer 63 miljoen is? Of omdat jouw gevoel van rechtvaardigheid is aangetast bij een kansspel?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo kan je het uitleggen ja. Maar ja, als mensen zonder nadenken gewoon loten kopen en "er maar vanuit gaan" dat het zo of zo werkt dan krijg je dat soort dingen ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:36 schreef Sargon het volgende:
[..]
Wat de SL is het toppunt van eerlijkheid en transperantie?Jarenlang zijn die jackpots gewoon gevallen op niet verkochten loten. Zal ook vast wel ergens in de voorwaarden hebben gestaan, dat is geen complot, maar gewoon handige geldklopperij
Nee. Dan zou je 5x kunnen trekken en als er een vol lot uitkomt dan wint dat lot ipv die 1/5de lotenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:34 schreef Cybey het volgende:
[..]
Dan krijg je dus geen eerlijke kansen meer als je dan nog 4 keer een 1/5 lot moet trekken. Dan hebben dus de mensen die een heel lot kopen minder kans om te winnen.
Nadenken... Kansberekening...
Stond stukje in de Metro over de SL.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:38 schreef Champy het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad moeilijk voor mensen die met de SL meespelen, maar het geklaag slaat nergens op. Je weet dat als er 8 miljoen loten zijn verkocht de kans 1 op 8.000.000 is dat je wint, en dan gaan huilen dat ze niks krijgen. Simpele zielen![]()
En dat SBS6 Shownieuws er dan van maakt dat de 27,5 miljoen er gegarandeerd uit gaat kan ik ook niks aan doen. En dat toevallig alle paupers die meedoen aan de SL naar deze pauperzender kijken , tsja, 1+1=2
Nee, er wordt toch nergens beweerd dat de volledige 27,5 mln eruit gaat?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee. Dan zou je 5x kunnen trekken en als er een vol lot uitkomt dan wint dat lot ipv die 1/5de loten
Het kan allemaal best hoor.
Overigens heb ik verschillende keren de volgende uitspraken gehoord:
1. de jackpot staat op een recordbedrag van 27.5m
2. de jackpot valt gegarandeerd.
Afzonderlijk beide correcte uitspraken.
Samen geven ze aanleiding tot een misleidende conclusie dat de 27.5m valt.
Ik denk dat de klagers gelijk hebben en dat deze reclame moeten vervallen. CQ. dat de reclame aangepast moet worden met een opmerking dat 1/5de en 1/2ve loten evenredige uitbetalingen betekenen (want dat vergeten ze te vermelden). JA het is mij bekend net als zovelen dat dit zo werkt maar WIJ zijn GEEN TOKKIES hoop ik.
Dat klopt. Maar dat is nu het mooie van reclame. De reclame zegt "een, twee, ..." en de bedoeling is dat je dan denkt "drie". Tsja, genoeg mensen vallen daarvoorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, er wordt toch nergens beweerd dat de volledige 27,5 mln eruit gaat?
Impliciet wel:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat toeval, daar is het een loterij voor. Ga anders in TRU beweren dat het doorgestoken kaart is
Inderdaad, de enige logische conclusie is dat de jackpot van 27,5 miljoen gegarandeerd eruit gaat, wat ook gebeurd is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus dom. Als je je een beetje verdiept had hierin had je exact geweten hoe het werkte.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is nu het mooie van reclame. De reclame zegt "een, twee, ..." en de bedoeling is dat je dan denkt "drie". Tsja, genoeg mensen vallen daarvoor
Staatsloterij geld komt niet bij justitie terechtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:44 schreef MDMAtjuh het volgende:
Mooi toch, al die paupers die denken de jackpot te winnen maar alleen zorgen voor onze belastingskas. Hoeven de NSBérs wat minder te gaan flitsen; kan ik wat sneller doorrijden. Dus bij deze een bedankje aan alle 8 miljoen lotenkopers: BEDANKT!
De kans dat de 5.5m zou vallen en niet de 27.5m is ongeveer 69% heb ik ergens gelezenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg.
Ik weet uit betrouwbare bronnen dat de Postcodeloterij ook alleen maar postcodes trekt van wijken die op tv een beetje goed overkomen. Waarom zou de Staatsloterij wel helemaal zuiver verlopen?
Ik voorspelde al dat het winnende lot op een 1/5e zou vallen. Kon niet missen
Daarom doe ik sowieso al niet mee aan die achterlijke loterijen
Ja, impliciet. Het is echt te eenvoudig om dat te denken. Maar ieder weldenkend mens die weet dat er halve loten verkocht worden, kan ook bedenken dat hij best wel eens daarop zou kunnen vallen. En dat er dan dus ook maar de helft uitgekeerd gaat worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Impliciet wel:
1. de jackpot staat op een recordbedrag van 27.5m
2. de jackpot valt gegarandeerd.
Verbindende factor in de 2 uitspraken is "jackpot". Waarbij uitspraak 1 "27.5m" stelt en uitspraak 2 "valt altijd".
Dus ja, impliciet staat er dat er 27.5m uit gaat.
Ik denk dus dat de RCC tegen SL zal zijn![]()
Niet dat ik er mee zit hoor want zoals ik op de fp stelde: ik doe mee om een bedrag van 1m of meer. Of het 1, 2, 3,4 of 27.5m is zal mijn een rotzorg zijn
1. Je eigen betrouwbare bronnen gelden niet bepaald als bewijs dat het zo is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg.
Ik weet uit betrouwbare bronnen dat de Postcodeloterij ook alleen maar postcodes trekt van wijken die op tv een beetje goed overkomen. Waarom zou de Staatsloterij wel helemaal zuiver verlopen?
Ik voorspelde al dat het winnende lot op een 1/5e zou vallen. Kon niet missen
Daarom doe ik sowieso al niet mee aan die achterlijke loterijen
En jij denkt dat ze nog steeds zouden bestaan als dat echt waar zou zijn?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ach, ga toch weg.
Ja, omdat er daarvan veel meer verkocht zijn.quote:Ik voorspelde al dat het winnende lot op een 1/5e zou vallen. Kon niet missen
Ik doe zelf ook niet mee.quote:Daarom doe ik sowieso al niet mee aan die achterlijke loterijen
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, impliciet. Het is echt te eenvoudig om dat te denken. Maar ieder weldenkend mens die weet dat er halve loten verkocht worden, kan ook bedenken dat hij best wel eens daarop zou kunnen vallen. En dat er dan dus ook maar de helft uitgekeerd gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |