Die mensen balen gewoon dat ze verloren hebben.quote:'Reclame Staatsloterij is misleidend'
Uitgegeven: 12 augustus 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 10:05
AMSTERDAM - De Stichting Reclame Code (SRC) heeft naar eigen zeggen veel klachten binnengekregen over de laatste trekking van de Staatsloterij, waarbij spelers konden meedingen naar de jackpot van 27,5 miljoen euro.
Klagers zijn boos omdat niet de gehele jackpot is uitgekeerd maar een vijfde van het bedrag.
Volgens de klagers was de reclame die de Staatsloterij maakte, misleidend, omdat het niet duidelijk was dat de jackpot ook op eenvijfdelot kon vallen, zo meldt de stichting.
SRC neemt de klachten serieus en behandelt ze donderdag om 11.00 uur. Kort daarna volgt een uitspraak.
Ja, dat is wat ze dachten. Of op meerdere loten, net zolang tot het gehele bedrag verdeeld was.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een kuthuilies zeg.
Damn...
Iedere mongool kan zich bedenken dat de jackpot ook op een vijfde lot kan vallen.
Wat dachten ze dan, dat die alleen op hele loten zou gaan vallen??
Dat gegarandeerd wil slechts zeggen dat er een daadwerkelijk verkocht lot getrokken wordt, waar dat normaal niet zo is.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
Ergens snap ik het wel.
Dan moet de SL niet roepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uitgaat.
Maar goed het besef dat er ook vijfde lootjes verkocht worden mag ook wel aanwezig zijn.
Dat ga ik ook doen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef BobbyB het volgende:
Gaan ze nu ook de staatsloterij aanklagen voor de geleden emotionele schade?
Jaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef BobbyB het volgende:
Gaan ze nu ook de staatsloterij aanklagen voor de geleden emotionele schade?
Daar moest ik ook even aan denken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Kevincy het volgende:
Doet me weer denken aan http://regelzucht.nl/2006/12/het-lottoleed-van-helene-de-gier/
De SL heeft nooit geroepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uit gaat, wel dat de jackpot gegarandeerd gaat vallen. Als deze dan valt op 1/5 lot, dan krijg je dus ook maar 1/5 van de totale prijs uitbetaald, maar dat is nog steeds een jackpot.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
Ergens snap ik het wel.
Maar goed het besef dat er ook vijfde lootjes verkocht worden mag ook wel aanwezig zijn.
Natuurlijk is dat toeval, daar is het een loterij voor. Ga anders in TRU beweren dat het doorgestoken kaart isquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Sargon het volgende:
je denkt toch niet dat het toeval is dat het op 1/5 lot valt en ze nu de kaartverkoop weer opnieuw kunnen beginnen. Bijna dubbele omzet voor 1/5 van de prijs.
Ik begrijp trouwens niet dat mensen 1/5 lot kopen, doe dan niet mee.
Inderdaad!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef Champy het volgende:
[..]
De SL heeft nooit geroepen dat de 27 miljoen er gegarandeerd uit gaat, wel dat de jackpot gegarandeerd gaat vallen. Als deze dan valt op 1/5 lot, dan krijg je dus ook maar 1/5 van de totale prijs uitbetaald, maar dat is nog steeds een jackpot.
Verder terechte klacht, mensen moeten eens wat beter nadenken, het is allemaal logisch wat de SL doet, ze hebben zelfs bij de verkooppunten foldertjes neergelegd met uitleg over het uitkeren van de prijs.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:27 schreef Champy het volgende:
[..]
Verder terechte klacht, mensen moeten eens wat beter nadenken
Echt heerlijk dat!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:26 schreef Kevincy het volgende:
Doet me weer denken aan http://regelzucht.nl/2006/12/het-lottoleed-van-helene-de-gier/
En dat hebben ze dus juist niet gedaan. De SL heeft gezegd dat de jackpot gegarandeerd valt, de media en deelnemers zelf hebbene er van gemaakt dat de 27.5 miljoen zou vallen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:22 schreef jack4ya het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |