abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71810795
Ok, uit pure nieuwsgierigheid wil ik jullie vragen de volgende poll in te vullen.

Dit is voor alle (aankomende/ex) defensie medewerkers.

Poll: Waarom ben jij bij defensie?
  • Het geld.
  • De actie/avontuur.
  • Groen staat me goed.
  • Ik wil ons land verdedigen.
  • Ik wil op uitzending.
  • De carrierekansen.
  • Leidinggeven / orders opvolgen.
  • Kan niks beters krijgen.
  • Ik wil met wapens werken.
  • De afwisseling.
  • Verhalen van familie/vrienden.
  • Ik wil buiten werken.
  • De sport.
  • Anders Nl. (gaarne in reactie)
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Hartelijk dank .
  • Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
    pi_71810933
    Ik ben defensie in gegaan om eigenlijk 2 redenen, Ik kon niks beters krijgen en het geld.
    Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
    pi_71811053
    Het geld? Bij Defensie verdien je toch helemaal niet zo super? Ik heb zeker niet voor het geld gekozen, maar alleen voor de actie en avontuur.
    pi_71811103
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:52 schreef Lightning_NL het volgende:
    Het geld? Bij Defensie verdien je toch helemaal niet zo super? Ik heb zeker niet voor het geld gekozen, maar alleen voor de actie en avontuur.
    Als je maar genoeg oefeningen draait betaalt het zeker niet slecht. En uitzendingen leveren een boel op.
    pi_71811140
    Het weg zijn, speciale dingen uitvoeren, het werken met techniek & procedures.
    Het is gewoon niet zo saai en standaard als het burger leven.
    pi_71811202
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:56 schreef thesystem het volgende:
    Het weg zijn, speciale dingen uitvoeren, het werken met techniek & procedures.
    Het is gewoon niet zo saai en standaard als het burger leven.
    Dat is helemaal waar.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:15:28 #7
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_71811549
    Met oefeningen verdien je wel veel, krijg je allerlei oefentoelages per dag erbij
    Toen ik in dienst zat moest een collega een keer mee met de commando's of mariniers naar Noorwegen een paar weken als ondersteuning.
    Had die een salarisstrookje met 9000 of 10000 gulden, had die ingelijst
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:25:44 #8
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_71811745
    Ik ga bij defensie om te ervaren waar ik al jaren een fascinatie mee heb. Ik wil niet alleen maar boeken lezen, films kijken en wetenschappelijke teksten bestuderen waarin oorlog wordt gereduceerd tot cijfers, maar ik wil het voor mezelf meemaken.
    Verder speelt de actie en het avontuur ook mee, en het feit dat ik nog helemaal neit toe ben aan een 9 to 5 kantoorbaan (hoewel ik weet dat ik in de functie waar ik voor ga solliciteren ALS ik volgend jaar paraat ga ook veel tijd achter een bureau ga doorbrengen).
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
    pi_71812319
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef Rock-shocker het volgende:
    Ik ga bij defensie om te ervaren waar ik al jaren een fascinatie mee heb. Ik wil niet alleen maar boeken lezen, films kijken en wetenschappelijke teksten bestuderen waarin oorlog wordt gereduceerd tot cijfers, maar ik wil het voor mezelf meemaken.
    Verder speelt de actie en het avontuur ook mee, en het feit dat ik nog helemaal neit toe ben aan een 9 to 5 kantoorbaan (hoewel ik weet dat ik in de functie waar ik voor ga solliciteren ALS ik volgend jaar paraat ga ook veel tijd achter een bureau ga doorbrengen).
    Mooie redenatie .
    pi_71812469
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef Rock-shocker het volgende:
    Amen to that

Heb zelf een soort van gevoel dat als ik van 9 tot 5 achter een bureautje moet zitten, dag in dag uit, dat ik dan langzaam dood ga ofzo...
    Peace through power!!
      woensdag 12 augustus 2009 @ 11:54:39 #11
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_71814264
    Precies.

Goed onderschrift trouwens, Raptor

RASCZAK'S RUFFNECKS!
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
    pi_71815399
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 11:54 schreef Rock-shocker het volgende:
    Precies.

Goed onderschrift trouwens, Raptor

RASCZAK'S RUFFNECKS!
    WHOA!!!

ok...nu weer on-topic
    Peace through power!!
      woensdag 12 augustus 2009 @ 13:41:00 #13
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_71817578
    Ik word alleen wel moe van die gastjes (en soms zijn het hele goede vrienden van mij) die erover na zitten te denken om het leger in te gaan en als reden "Ja CoD4 is zo vet, dat wil ik in het echt doen!" geven... Maar goed, dat de realiteit net even wat anders is dan een spelletje, daar komen ze volgens mij snel genoeg achter.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 14:56:56 #14
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_71819747
    Ik wilde toendertijd bij defensie (1992) omdat ik daarvoor al de dienstplicht had gedaan.
    De kameraadschap beviel me zo goed dat ik tekende voor BBT bij LMB. En ja, die kameraadschap daar heb ik nog nooit teruggevonden in de burger maatschappij.
    Tevens ook wilde ik toen bij defensie, LMB in speciaal, omdat dit net was opgericht. Nieuw en anders dus.
    Verder wilde ik mijn grenzen verleggen en wat doen met mijn leven. Ervaring opdoen en weten wat het is om af te zien.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 15:37:47 #15
    100593 Catch_me
    Donateur Asielactie 2009
    pi_71820935
    Carrière mogelijkheden gestemt, maar het groen staat me ook goed
    Op elke fokker past een bril.
    pi_71822534
    Call of Duty 4 vond ik zo vet, ik wou zoiets wel 's in het echt gaan doen. En lekker schreeuwen tegen mensen

Om constructief iets bij te dragen aan een leefbare wereld en vanwege de persoonlijke training van karakter/conditie (zowel mentaal als fysiek).
      woensdag 12 augustus 2009 @ 17:08:50 #17
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_71823426
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef Arkaneor het volgende:
    Call of Duty 4 vond ik zo vet, ik wou zoiets wel 's in het echt gaan doen. En lekker schreeuwen tegen mensen

Om constructief iets bij te dragen aan een leefbare wereld en vanwege de persoonlijke training van karakter/conditie (zowel mentaal als fysiek).
    CoD4 IS ook heel vet, daar niet van
    pi_71827199
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:41 schreef Rock-shocker het volgende:
    Ik word alleen wel moe van die gastjes (en soms zijn het hele goede vrienden van mij) die erover na zitten te denken om het leger in te gaan en als reden "Ja CoD4 is zo vet, dat wil ik in het echt doen!" geven... Maar goed, dat de realiteit net even wat anders is dan een spelletje, daar komen ze volgens mij snel genoeg achter.
    Dan hebben die gastjes zeker niet zoveel hersencellen, bwahahaha!
    pi_71828292
    Ik denk dat menig mens mét PTSS beter functioneert dan het psycho-neurologisch experiment dat zich ASroma noemt. Maar ik daal naar je niveau.

Ontopic denk ik dat er bij veel mensen, net als bij mijzelf, zeker ook een gevoelswaarde of 'roeping' bij komt kijken. Op een gegeven moment wist ik gewoon dat de levensstijl en cultuur bij me zou passen (al ben ik natuurlijk nog niet aan de opleiding begonnen).
      donderdag 13 augustus 2009 @ 13:14:10 #20
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_71846348
    topic opgeschoond, ASroma mag opzich wel even normaal doen of gewoon niet reageren, vooral niet op de manier zoals je nu bezig bent/was.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 17:29:51 #21
    168777 Rave_NL
    Obey the Dance Commander!
    pi_71853471
    Ik ben altijd al erg geintresseerd geweest in alles wat met defensie of krijgsgeschiedenis te maken heeft, en nadat ik met mijn studie gekapt was zat ik nog te twijfelen tussen de KMA en het Korps, maar aangezien ik er toen niet meteen voor de rest van mijn leven aan vast wou zitten heb ik voor de normale opleiding tot marinier gekozen. Om te kijken wat ik nu eigenlijk waard was om het zo maar te zeggen. De opleiding was zwaar maar zo'n voldaan gevoel als toen ik eindelijk na 6 maanden mijn baret op mocht zetten heb ik tot toen en vanaf toen niet meer gevoeld..
    Ik zit nu voor 4 jaar aan mijn contract gebonden, heb dingen gedaan en plaatsen gezien die ik in mijn stoutste dromen niet kon voorstellen. Want des te beter je onderdeel is, des te mooiere dingen ga je doen. Want ipv een bivakje op de hei zo nu en dan, ben je eigenlijk alleen maar toffe dingen aan het doen, jungletraining suriname of belize, bergtraining schotland/canada/californië/noorwegen, koudweertraining in scandinavië, para-opleidingen in duitsland, frankrijk of amerika, en daarnaast nog de 'reguliere' trainingen zoals binnenkort voor mij dan weer 8 weken amerika om samen met amerikaanse mariniers je truukje te doen...
    De sfeer onderling, met alleen maar mannen, het werk, het leven, ik kan me het niet anders meer voorstellen eigenlijk.

En dan na de 2,5 jaar die ik nog moet uitdienen voor officier gaan, of weer naar de uni om een andere studie op te pakken, maar wel met een flinke tas vol ervaring en verhalen, die ze nooit meer van me af kunnen pakken.
    Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
    EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
    Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
      donderdag 13 augustus 2009 @ 19:47:32 #22
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_71856805
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 17:29 schreef Rave_NL het volgende:
    Ik ben altijd al erg geintresseerd geweest in alles wat met defensie of krijgsgeschiedenis te maken heeft, en nadat ik met mijn studie gekapt was zat ik nog te twijfelen tussen de KMA en het Korps, maar aangezien ik er toen niet meteen voor de rest van mijn leven aan vast wou zitten heb ik voor de normale opleiding tot marinier gekozen. Om te kijken wat ik nu eigenlijk waard was om het zo maar te zeggen. De opleiding was zwaar maar zo'n voldaan gevoel als toen ik eindelijk na 6 maanden mijn baret op mocht zetten heb ik tot toen en vanaf toen niet meer gevoeld..
    Ik zit nu voor 4 jaar aan mijn contract gebonden, heb dingen gedaan en plaatsen gezien die ik in mijn stoutste dromen niet kon voorstellen. Want des te beter je onderdeel is, des te mooiere dingen ga je doen. Want ipv een bivakje op de hei zo nu en dan, ben je eigenlijk alleen maar toffe dingen aan het doen, jungletraining suriname of belize, bergtraining schotland/canada/californië/noorwegen, koudweertraining in scandinavië, para-opleidingen in duitsland, frankrijk of amerika, en daarnaast nog de 'reguliere' trainingen zoals binnenkort voor mij dan weer 8 weken amerika om samen met amerikaanse mariniers je truukje te doen...
    De sfeer onderling, met alleen maar mannen, het werk, het leven, ik kan me het niet anders meer voorstellen eigenlijk.

En dan na de 2,5 jaar die ik nog moet uitdienen voor officier gaan, of weer naar de uni om een andere studie op te pakken, maar wel met een flinke tas vol ervaring en verhalen, die ze nooit meer van me af kunnen pakken.
    Zo is het maar net. Die ervaringen pakt niemand meer van je af. Groeten van deze pleun
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:41:43 #23
    145146 Andyy
    pi_71874946
    Ik heb het altijd al willen doen, vroeger niet zo reële dingen bij defensie, maar nu wil ik voor officier gaan.
    gewoon, omdat ik me altijd al met defensie bezig heb gehouden en het me fantastisch lijk
    pi_71877941
    quote:

Mooi stuk.
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:00:51 #25
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_71878868
    quote:
    Want des te beter je onderdeel is, des te mooiere dingen ga je doen. Want ipv een bivakje op de hei zo nu en dan,
    Mooi betoog, alleen je kon het weer niet laten hé. Is bij de mariniers het paarse idee nog niet doorgelekt (ik bedoel, jullie vervangen nu 15 jaar later de laro's voor de MB, dus wellicht lopen jullie nog wat achter in de bedrijfsvoering, dat kan hoor)?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')