zie vorig antwoordquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hoe wordt tevens uitgesloten dat het liedje lang van te voren aangekondigd is en er een verkapte samenvatting gegeven wordt dat automatisch dat liedje oproept? of ben ik nu helemaal als een mongool aan het denken
Tevens met je eens. Bepaalde liedjes worden nu eenmaal vaker gedraaid dan andere liedjes.
dat sluit geen confirmation bias uit.quote:
Hoe vaak heb je dat ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:19 schreef aychelle het volgende:
[..]
ten eerste ik heb een vaag liedje in mijn laten we zeggen van: Aareosmith, Mo'nique doet de radio aan en props! daar is ie. Jij hebt het er gewoon over dat ze een liedje aankondigen en dan raden wat het liedje is ... dat is niet moeilijk
Nee ik weet niet wat je gaat typen vooral niet op dit soort momenten, mischien zal ik het ooit nog eens kunnen. Trouwens verder vind ik mensen die gedachten kunne lezen zeker een gave hebben
waarbij de keren dat je het goed had, extra veel betekenis hebben omdat ze je gave bevestigen ( "wow.. ik kan dit echt") en de duizend keer dat het niet gebeurde of je nergens aan dacht vergeten worden of geridiculiseerd worden ("ach het kan niet altijd goed zijn" of er niks van zeggen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat ?
Als wij 2 uur voor de radio gaan zitten, hoe vaak heb je het goed ?
Of heb je het net als de rest van de mensen gewoon af en toe, wat prima kan door toeval ?
van die film weet TS het eind ook al van. Oh wacht....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Een gave kewl. Zien we je terug in de volgende harry potter?
De butler heeft het gedaan!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
van die film weet TS het eind ook al van. Oh wacht....
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarbij de keren dat je het goed had, extra veel betekenis hebben omdat ze je gave bevestigen ( "wow.. ik kan dit echt") en de duizend keer dat het niet gebeurde of je nergens aan dacht vergeten worden of geridiculiseerd worden ("ach het kan niet altijd goed zijn" of er niks van zeggen).
dat is ook bijna niet te doen Ticker. ALLE geheimen van de wereld ontdekken. Alsof men weet heeft van alle "geheimen". Het gaat er juist om , om wat wij wel van planeet Aarde weten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef Ticker het volgende:
Indien we het in logische verklaring willen zoeken.. is dat inderdaad een van de enige.
Zolang onze wetenschappers nog steeds falen in alle geheimen van de wereld de ontrafelen... blijven we nog binnen het doosje denken.
heb jij dit ook meegemaakt? ik neem aan van welquote:
Nee hoor, als iemand écht voorspellende gaven heeft is dat heel goed aan te tonen door onderzoek. Je doet net alsof er nog nooit serieus onderzoek naar gedaan isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef Ticker het volgende:
Indien we het in logische verklaring willen zoeken.. is dat inderdaad een van de enige.
Zolang onze wetenschappers nog steeds falen in alle geheimen van de wereld de ontrafelen... blijven we nog binnen het doosje denken.
ik citeer:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand écht voorspellende gaven heeft is dat heel goed aan te tonen door onderzoek. Je doet net alsof er nog nooit serieus onderzoek naar gedaan is
Bron: Psychologie 1e druk 2006: Prof. m. Brysbaert hoofdstuk 3, blz 131.quote:Hoewel de gevonden effecten klein zijn , BLIJFT parapsychologie onderzoekers fascineren. Bovendien plaatst het hen voor de uitdaging uit te zoeken hoe ze een fenomeen op een objectieve manier kunnen bestuderen zonder het te beinvloeden. Dit is niet alleen een uitdaging voor parapsychologen (even tussendoor: niet self acclaimed parapsychologen maar echt daarvoor gestudeerde parapsychologen). Ook sociale psychologen worden geconfronteerd met de vraag hoe ze sociale relaties kunnen onderzoeken zonder ze te veranderen
Kom eens met een bron dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand écht voorspellende gaven heeft is dat heel goed aan te tonen door onderzoek. Je doet net alsof er nog nooit serieus onderzoek naar gedaan is
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:02 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dan?
Er is nog nooit aangetoond dat iemand voorspellende gaven had.
Als iemand dat zou hebben, zou ie stinkend rijk zijn (en kom niet aan met " krachten alleen ten goede gebruiken" want als 1% z'n krachten misbruikt zouden er nog miljoenen "voorspellende miljonairs" zijn).
Bovendien zou zo'n nuttige gave al lang evolutionair boven zijn komen drijven.
Alle "paranormaal" begaafden falen big time in laboratorium omstandigheden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:23 schreef Ticker het volgende:
dat is omdat Randi niet serieus te nemen is en hij een nare bekrompen sceptic is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:07 schreef Daniel1976 het volgende:
Let wel! er wordt 1.000.000 uitgeloofd aan de eerste paranormale die zijn gave in laboratorium omstandigheden kan showen.
Needless to say. Dat die 1 miljoen nog nooit is uitgekeerd.
Dat weet ik, volgens Ticker is dat omdat de wetenschap er niet serieus naar kijkt, wat dus onzin is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:02 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dan?
Er is nog nooit aangetoond dat iemand voorspellende gaven had.
Als iemand dat zou hebben, zou ie stinkend rijk zijn (en kom niet aan met " krachten alleen ten goede gebruiken" want als 1% z'n krachten misbruikt zouden er nog miljoenen "voorspellende miljonairs" zijn).
Bovendien zou zo'n nuttige gave al lang evolutionair boven zijn komen drijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |