Nee. Je werkgever mag dat echter wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:45 schreef Charged het volgende:
Mag een arbo medewerker mij verplichten om het werk te hervatten
Een bedrijfsarts is ook een "echte dokter" hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:52 schreef heiden6 het volgende:
Wat zegt een echte dokter ervan?
m'n werkgever vond dit zelf ook beetje een raar iets en weten zelfs niet eens of ze morgen een klus hebben voor me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Je werkgever mag dat echter wel.
mja..m'n huisarts zegt gekneusd en de arbo zegt,ik zie niks dus is het ongeloofwaardig..zonder me aan te raken en alleen maar kijken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Een bedrijfsarts is ook een "echte dokter" hoor
Dat ligt eraan wat je beschouwt als een dokter. Ik heb het niet over medische kennis, maar over waar iemand voor betaald krijgt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Echt ook nederland en het taboe op alcohol drinken voor 18:00quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:45 schreef Charged het volgende:
Zegt meneer doodleuk..heb je een alcohol probleem?![]()
Ik zeg,nee en leg em uit dat ik wat wilde gaan slapen en dat een koude Heineken daar wel eens bij kon helpen.
Wat schrijft die mongool op?...Drinkt 's middags alcohol (bier)
Mag een arbo medewerker mij verplichten om het werk te hervatten en wat is dat gedoe met dat biertje?
wtf?
Gewoon contact op laten nemen en je werkgever bellen dat je nog niet kan werken. Echt hoor. Laat ze de kolere krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:13 schreef Charged het volgende:
Contact op laten nemen met de huisarts is een goede,had ik zelf ook aan moeten denken,maar goed..mag een arbo controleur mij verplichten om morgen weer te starten?
Ik begin gewoon maar leg de verantwoordelijkheid bij werkgever/arbo.
Behalve :quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:56 schreef r_one het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:13 schreef Charged het volgende:
maar goed..mag een arbo controleur mij verplichten om morgen weer te starten?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:54 schreef r_one het volgende:
Nee. Je werkgever mag dat echter wel.
Een bedrijfsarts slash dokter zonder medische kennis is per definitie geen bedrijfsarts slash dokter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef heiden6 het volgende:
Dat ligt eraan wat je beschouwt als een dokter. Ik heb het niet over medische kennis, maar over waar iemand voor betaald krijgt.
Ben ik toch benieuwd wie denkt te moeten weten wat jij drinkt in je vrije tijdquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:10 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Echt ook nederland en het taboe op alcohol drinken voor 18:00
Je moet inderdaad echt oppassen met wat je zegt over alcoholgebruik; toen ik een keer moest aangeven hoeveel alcohol ik gebruik, zei ik braaf de waarheid, een biertje per avond, en in het weekend 2 á 3, tenzij ik uitga, dan kom ik wel aan 7. Daarbij werk ik 4x9, dus heb ik een dag extra weekend.
Lees ik later mijn dossier terug, staat er: zondag tot en met woensdag een glas alchol, donderdag tot en met zaterdag minsten zeven glazen per avond.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:24 schreef Charged het volgende:
mja,net weer telefonisch contact met de zaak gehad,morgen niet beginnen,Donderdagmiddag as. over naar de zaak toe voor een gesprek ivm deze controle (vinden ze een raar verhaal met name de verkapte dreiging van de controleur..hier ga je op afgerekent worden)
beetje raar dit allemaal.
dank je wel,qua medicatie heb ik Mobilat zalf op recept gekregen met paracetamol,ik had de eerste 2 dagen een lichte verkleuring,is geheel weggetrokken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef HugoBaas het volgende:
Raar verhaal inderdaad.
Anderhalf jaar geleden heb ik 1 rib gebroken en 4 gekneusd en had ook geen blauwe plekken.
Alleen een geel plekje op de plek van de breuk.
Dus die gast moet niet lullen.
Waarschijnlijk heb je Diclofenac gehad voor de pijn met bijbehorende maagtabletten?
Die kreeg ik in ieder geval.
Tevens heb ik twee en een halve week niet kunnen werken dus blijf maar lekker thuis.
Je hebt er nog wel even last van.
Beterschap!
Is het zonder twijfel,daarom vind ik het zo maf allemaal...ze (arbo) doen net alsof ik niet wil werken of zo,heb een waanzinnig goede/leuke baan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:26 schreef HeldenHart het volgende:
[..]
klinkt als een goeie baas iig.
Maar ik vind dat zo raar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
als je het niet eens bent met de uitspraak van de arbo-arts kun je naar het uwv voor een secondopnie...
arbo-arts kan ook niet zomaar zeggen dat het flauwekul is zeker als je bij de huisarts bent geweest.. meestal vragen ze ook of ze de medicijnen of eventuele doorverwijzingen mogen zien en of ze contact mogen opnemen met de behandelaars..
en zeggen dat je niks hebt vanwege het niet hebben van een blauwe plek vind ik een beetje te ver uit de lucht gegrepen, het is wel vaker zo dat mensen dingen gebroken/gekneust hebben zonder dat er duidelijk iets te zien is aan de buitenkant... je kan namelijk ook een inwendige hematoom hebben en dat duurt wat langer voordat deze te zien is aan de buitenkant of zelfs helemaal niet... het acoholgezeik tja... arbo-artsen hebben er een handje van om soms meer er van te maken dan daadwerkelijk de waarheid is
Ja klopt het zit op je middenrif en als je moet hoesten ofzo voel je dat heel erg of als je diep ademhaalt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:29 schreef Charged het volgende:
[..]
dank je wel,qua medicatie heb ik Mobilat zalf op recept gekregen met paracetamol,ik had de eerste 2 dagen een lichte verkleuring,is geheel weggetrokken.
De pijn zelf zit nou meer op het middenrif (schijnt heel normaal te zijn)
thnx voor je reactie,ik kan hieruit op opmaken dat een arbo controleurs diagnose niet bindend is?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
als je het niet eens bent met de uitspraak van de arbo-arts kun je naar het uwv voor een secondopnie...
arbo-arts kan ook niet zomaar zeggen dat het flauwekul is zeker als je bij de huisarts bent geweest.. meestal vragen ze ook of ze de medicijnen of eventuele doorverwijzingen mogen zien en of ze contact mogen opnemen met de behandelaars..
en zeggen dat je niks hebt vanwege het niet hebben van een blauwe plek vind ik een beetje te ver uit de lucht gegrepen, het is wel vaker zo dat mensen dingen gebroken/gekneust hebben zonder dat er duidelijk iets te zien is aan de buitenkant... je kan namelijk ook een inwendige hematoom hebben en dat duurt wat langer voordat deze te zien is aan de buitenkant of zelfs helemaal niet... het acoholgezeik tja... arbo-artsen hebben er een handje van om soms meer er van te maken dan daadwerkelijk de waarheid is
i knowquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Een tip: als je moet niezen....Doe het NIET![]()
Dat is echt te erg.
Correct.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Charged het volgende:
ik kan hieruit op opmaken dat een arbo controleurs diagnose niet bindend is?
Correct.quote:Iig heeft mijn werkgever het laatste woord hierin
nee is niet bindend.. ook niet voor een werkgever als een arbo-arts vind dat jij moet thuis blijven en je werkgever wil dat je aan het werk gaat, kan hij dit eisen, maar ook voor je werkgever geldt dan dat hij een secondopinion kan aanvragen bij het uwv deze is bindend, is je werkgever of jij er weer niet mee eens dan kun je naar de rechter die uitspraak is dan zeker bindend... maar meestal komt het zover niet... deze situatie die jij beschrijft heb ik eigelijk ook nog nooit gehoord, want de arbo is er voor de werknemer dat deze op een gezonde en verantwoorde manier als het kan zo snel mogelijk aan het werk gaat... en jou aan het werk sturen na nog geen week lijkt mij niet verantwoord en gezond...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:38 schreef Charged het volgende:
[..]
thnx voor je reactie,ik kan hieruit op opmaken dat een arbo controleurs diagnose niet bindend is?
(ik pin je daar niet op vast,hoor)
Iig heeft mijn werkgever het laatste woord hierin en die laat me nog even thuis.
Ja klopt duurt wel een week of 4, maar wordt geleidelijk aan steeds minder.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:40 schreef Charged het volgende:
[..]
i know..zal ook nog wel een tijdje blijven duren,heb ik begrepen
al raak je bedreven in het niezen op heel rare manieren.
Yep, heb datzelfde gehad. Werd gebeld door de arbodienst, of ik even wilde doorgeven wat ik had, welke medicatie en dergelijke. Op mijn antwoord: 'dat bespreek ik graag met de arboarts' was het foute boel. Het bleek inderdaad een soort van verpleegkundige te zijn. Ben ook keurig bij de arts geweest hoor (natuurlijk kreeg ik daar zeer snel een uitnodiging voor). Wat mij betreft: geen dokter = geen diagnose stellen, geen medische informatie krijgen. Dat haal je maar uit het dossier van de arts als je het weten wilt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:02 schreef duivelin1 het volgende:
een controleur is een verzuimmedewerker, is geen arts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |