abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71791942
goeiemiddag met z'n allen.

Ik heb een vraagje over de arbo,ik weet niet of ik in het juiste forum zit daarvoor maar zal dat vanzelf wel merken.

Het volgende..ik zit vanaf vorige week dinsdag thuis met een paar gekneusde ribben door een (eigen lompigheid) bedrijfsongevalletje.
Ik probeerde vallende aparatuur op te vangen die ik beter had kunnen laten vallen.
Schoot door de enkel heen en klapte tegen de schuifdeur van de bestelbus.
Afijn,shit happens,wijze les geleerd,rotzooi laten vallen dus.

Komt vandaag een arbo-iemand (controleur) en wil vanalles weten,medicatie enz enz..
En wil ook de plek zien waar de schuifdeur contact gemaakt heeft met de ribben.

Alles laten zien en wat zegt meneer...ik vind het ongeloofwaardig omdat ik geen hematoom? kan zien..ik neem aan dat hij een blauwe plek of bloeduitstorting bedoeld.IK wil (met de nadruk op IK) dat je morgen weer gaat beginnen.
Daarbij komt het dat het tegen 14.30 was,ik verveel(de) me ongeloofelijk en wilde even gaan slapen,lukt me normaal niet door de dag en had een biertje genomen..lijkt mij geen probleem aangezien ik alleen paracetamol slik als pijnstiller en die al 2 dagen niet ingenomen had.

Zegt meneer doodleuk..heb je een alcohol probleem?
Ik zeg,nee en leg em uit dat ik wat wilde gaan slapen en dat een koude Heineken daar wel eens bij kon helpen.
Wat schrijft die mongool op?...Drinkt 's middags alcohol (bier)

Mag een arbo medewerker mij verplichten om het werk te hervatten en wat is dat gedoe met dat biertje?
wtf?
ik vind m'n werk leuk,heb nergens problemen mee maar dit is wel erg vreemd..

graag wat advies..(ik begin morgen evengoed wel maar heb iig doorgegeven aan de zaak hoe deze controle ging en dat ik het zelf nog niet verantwoord acht)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:46:18 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71791967
*topic meeneemt naar WGR...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71791971
wat een raar verhaal ik schop 'm ff naar WGR, daar zitten de experts denk ik
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71791974
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71792005
thnx
pi_71792149
Lijkt me niet dat het relevant is dat jij een biertje drinkt, aangezien dit niets te maken heeft met de reden waarom je thuis zit.

En een term als 'ongeloofwaardig' gebruiken vind ik echt niet kunnen, hij impliceert daarmee simpelweg dat jij zit te liegen. Wat zegt een echte dokter ervan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71792215
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:45 schreef Charged het volgende:
Mag een arbo medewerker mij verplichten om het werk te hervatten
Nee. Je werkgever mag dat echter wel.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71792254
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:52 schreef heiden6 het volgende:
Wat zegt een echte dokter ervan?
Een bedrijfsarts is ook een "echte dokter" hoor
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71792332
die heeft het constateerd en de medicatie voorgeschreven,mobilat zalf,paracetamol en zelf aangeven wanneer je weer kunt werken.
pi_71792376
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:54 schreef r_one het volgende:

[..]

m'n werkgever vond dit zelf ook beetje een raar iets en weten zelfs niet eens of ze morgen een klus hebben voor me.
pi_71792438
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:56 schreef r_one het volgende:

[..]

mja..m'n huisarts zegt gekneusd en de arbo zegt,ik zie niks dus is het ongeloofwaardig..zonder me aan te raken en alleen maar kijken.
Stelde hem al voor,prik me in dat gebied en dan mag jij kijken of m'n reactie echt is...deed ie niet,jammerlijk genoeg (of misschien wel gelukkig voor mij)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 16:04:43 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:07:38 #12
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71792574
Je moet die klapjosti van de arbo gewoon met je arts laten bellen. Die kan bevestigen dat het gekneusd is. Klaar opgelost.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:07:46 #13
265851 asperger
Oude bekende!
pi_71792579
Doktoren ook met hun tendentieuze berichtgeving over hoe men zou moeten werken. Schoenmaker hou je bij je leest is nog niet tot hun doorgedrongen.
Deze post zou eventueel luttele spelfouten kunnen bevatten.
pi_71792599
quote:

[..]

Dat ligt eraan wat je beschouwt als een dokter. Ik heb het niet over medische kennis, maar over waar iemand voor betaald krijgt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71792660
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:45 schreef Charged het volgende:

Zegt meneer doodleuk..heb je een alcohol probleem?
Ik zeg,nee en leg em uit dat ik wat wilde gaan slapen en dat een koude Heineken daar wel eens bij kon helpen.
Wat schrijft die mongool op?...Drinkt 's middags alcohol (bier)

Mag een arbo medewerker mij verplichten om het werk te hervatten en wat is dat gedoe met dat biertje?
wtf?

Echt ook nederland en het taboe op alcohol drinken voor 18:00

Je moet inderdaad echt oppassen met wat je zegt over alcoholgebruik; toen ik een keer moest aangeven hoeveel alcohol ik gebruik, zei ik braaf de waarheid, een biertje per avond, en in het weekend 2 á 3, tenzij ik uitga, dan kom ik wel aan 7. Daarbij werk ik 4x9, dus heb ik een dag extra weekend.

Lees ik later mijn dossier terug, staat er: zondag tot en met woensdag een glas alchol, donderdag tot en met zaterdag minsten zeven glazen per avond.
pi_71792733
De opdracht van arboartsen is om arbeidsongeschikten zo snel mogelijk weer op de oude werkplek te laten terugkeren. Dus als je nog kunt ademhalen en een hartslag hebt, kun je gewoon werken volgens die lui.
Ik behandel op mijn werk de ziektemeldingen en heb regelmatig met de arbodienst te maken, maar soms raakt het kant noch wal hoe snel ze een zieke medewerker weer aan het werk willen hebben.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_71792735
Contact op laten nemen met de huisarts is een goede,had ik zelf ook aan moeten denken,maar goed..mag een arbo controleur mij verplichten om morgen weer te starten?

Ik begin gewoon maar leg de verantwoordelijkheid bij werkgever/arbo.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:13:18 #18
2964 Armageddon
pi_71792737
Wat is er mis met zeven glazen alcohol per dag?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:14:18 #19
2964 Armageddon
pi_71792765
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:13 schreef Charged het volgende:
Contact op laten nemen met de huisarts is een goede,had ik zelf ook aan moeten denken,maar goed..mag een arbo controleur mij verplichten om morgen weer te starten?

Ik begin gewoon maar leg de verantwoordelijkheid bij werkgever/arbo.
Gewoon contact op laten nemen en je werkgever bellen dat je nog niet kan werken. Echt hoor. Laat ze de kolere krijgen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:14:28 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71792774
quote:

[..]

Behalve :
- ARBO-arts is iets wat je wordt als je nergens anders aan de bak komt;
- je wordt betaald om mensen goed te keuren, als je teveel mensen als "echt ziek" beoordeeld merk je dat aan het einde van het jaar wel in je 13e maand.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71792935
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:13 schreef Charged het volgende:
maar goed..mag een arbo controleur mij verplichten om morgen weer te starten?
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:54 schreef r_one het volgende:
.
pi_71792982
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef heiden6 het volgende:
Dat ligt eraan wat je beschouwt als een dokter. Ik heb het niet over medische kennis, maar over waar iemand voor betaald krijgt.
Een bedrijfsarts slash dokter zonder medische kennis is per definitie geen bedrijfsarts slash dokter.
.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:22:31 #23
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71793018
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Echt ook nederland en het taboe op alcohol drinken voor 18:00

Je moet inderdaad echt oppassen met wat je zegt over alcoholgebruik; toen ik een keer moest aangeven hoeveel alcohol ik gebruik, zei ik braaf de waarheid, een biertje per avond, en in het weekend 2 á 3, tenzij ik uitga, dan kom ik wel aan 7. Daarbij werk ik 4x9, dus heb ik een dag extra weekend.

Lees ik later mijn dossier terug, staat er: zondag tot en met woensdag een glas alchol, donderdag tot en met zaterdag minsten zeven glazen per avond.
Ben ik toch benieuwd wie denkt te moeten weten wat jij drinkt in je vrije tijd
Komt wel heel naar over dit hoor, ook verhaal van TS.
Welkom in Nederland database-land waarin smiddags een onschuldig biertje veranderd in een beginnend alcohol-probleem
Heul erg anti-heul!
pi_71793059
mja,net weer telefonisch contact met de zaak gehad,morgen niet beginnen,Donderdagmiddag as. over naar de zaak toe voor een gesprek ivm deze controle (vinden ze een raar verhaal met name de verkapte dreiging van de controleur..hier ga je op afgerekent worden)

beetje raar dit allemaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:25:39 #25
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_71793105
Raar verhaal inderdaad.

Anderhalf jaar geleden heb ik 1 rib gebroken en 4 gekneusd en had ook geen blauwe plekken.
Alleen een geel plekje op de plek van de breuk.

Dus die gast moet niet lullen.

Waarschijnlijk heb je Diclofenac gehad voor de pijn met bijbehorende maagtabletten?
Die kreeg ik in ieder geval.

Tevens heb ik twee en een halve week niet kunnen werken dus blijf maar lekker thuis.
Je hebt er nog wel even last van.

Beterschap!
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')