abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72004780
Alles draait om payability
dwz verhouding netto inkomen tot woonlasten
En gezien de geldhonger van de overheid en zorgkartel gaat de payability niet omhoog
pi_72004788
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:52 schreef RvLaak het volgende:
. Laat me maar cijfers zien waar dat uit blijkt. De afgelopen 30 jaar zijn de huizenprijzen vele malen meer gestegen dan de inflatie het GDP. Alle grafieken die ik heb gezien bewijzen dit.
Op het moment dat het GDP structureel met een lager percentage groeit dan de huizenprijs dan gaat het verschil tussen deze variabelen naar oneindig. Dit is logisch onmogelijk. Het is ook praktisch onmogelijk omdat het aandeel dat huishoudens betalen aan housing naar 100% gaat.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:23:48 #203
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72004887
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Op het moment dat het GDP structureel met een lager percentage groeit dan de huizenprijs dan gaat het verschil tussen deze variabelen naar oneindig.
Bedoel je nu het GDP of het GDP per capita? Want het totale GDP van een land heeft er echt geen ruk mee te maken.
pi_72004908
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef iehlaak het volgende:

Op het moment dat het GDP structureel met een lager percentage groeit dan de huizenprijs dan gaat het verschil tussen deze variabelen naar oneindig.
Maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de verhouding tussen gpd en huizenprijs altijd hetzelfde blijft. In de afgelopen 15 jaar zijn de financierings mogelijkheden van huizen flink toegenomen door 2 verdieners die opeens veel meer konden gaan lenen. Het kan dus best het geval zijn dat het percentage zich op een ander evenwichtspunt gaat instellen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:28:54 #205
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72005024
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de verhouding tussen gpd en huizenprijs altijd hetzelfde blijft. In de afgelopen 15 jaar zijn de financierings mogelijkheden van huizen flink toegenomen door 2 verdieners die opeens veel meer konden gaan lenen. Het kan dus best het geval zijn dat het percentage zich op een ander evenwichtspunt gaat instellen.
Ja, dat kan best, maar dat evenwichtspunt zal niet gelijk blijken te zijn aan het huidige evenwichtspunt. Dat ligt lager.Veel tweeverdieners zullen er namelijk achter gaan komen dat hun gezamenlijke inkomensonzekerheid meer dan twee keer zo groot is als bij een éénverdiener. Als ze dan zo stom zijn geweest om een hypotheek af te sluiten op beide inkomens, dan hebben ze een probleem.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 augustus 2009 @ 11:29:28 #206
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_72005050
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:50 schreef RvLaak het volgende:

Je hoeft deze reeks maar door te lezen en dan realiseer je je wel dat er nog zat mensen zijn met de illusie dat de huizenprijzen enkel kunnen stijgen en dat de HRA nooit afgeschaft kan worden.
Het aantal mensen dat dat dacht is miniem in de topics, hoewel ik wel denk dat buiten die topics meer mensen zijn die wel zo denken. Er zijn overigens veel meer mensen die gewoon posten dat ze een huis zien als iets om in te wonen.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:50 schreef RvLaak het volgende:

Nederlanders zijn nou eenmaal niet zo slim, als het gaat om huizenbezit. Het verleden heeft dit al meermalen aangetoond. En als je me niet gelooft, denk dan maar eens terug aan de laatste paar feestjes waar je bent geweest. Bijna gegarandeerd dat 1 van de onderwerpen het huis en de hypotheek was.
Op de feestjes waar ik ben geweest is dat echt nooit een onderwerp van gesprek geweest - wat lijkt het me erg om daar over te moeten lullen op feestjes
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_72005786
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Op de feestjes waar ik ben geweest is dat echt nooit een onderwerp van gesprek geweest - wat lijkt het me erg om daar over te moeten lullen op feestjes
geen burgerlullen feestjes

Helaas heb ik er wel een paar meegemaakt. Maar die gesprekken worden altijd leuk (voor mij) als ik uitleg waarom ik denk dat de huizenprijzen nog zullen dalen, rentes zullen stijgen en dat ik huur
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:59:32 #208
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72005908
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat dat dacht is miniem in de topics, hoewel ik wel denk dat buiten die topics meer mensen zijn die wel zo denken. Er zijn overigens veel meer mensen die gewoon posten dat ze een huis zien als iets om in te wonen.
[..]

Op de feestjes waar ik kom wel hoor. Daar was het nieuwe huis of de "overwaarde" steevast de aanleiding voor een halve avond geleuter over hoe geweldig men was. Nu hoor je die mensen echter niet meer.
pi_72006830
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

WOZ waarde is sowieso de meest onzinnige waarde om het prijsverloop van een huis op te baseren. De WOZ wordt namelijk 1 jaar van tevoren bepaald en blijft het hele jaar gelden. Terwijl een prijsverloop van willekeurig welk product een dag op dag situatie is.

Dat gemiddelden inderdaad niets zeggen over lokale situaties weet iedereen. De lokale situaties zijn dan ook totaal niet interessant. Stel jouw buurman zet zijn huis voor 2 miljoen te koop en de dorpsgek koopt het huis voor dat bedrag. Dat is totaal niet representatief voor de situatie in het hele land. Enkel lokaal.

Het voordeel van gemiddelden is, dat de extremen heel weinig invloed daar op hebben. Dit geeft een vollediger beeld van de situatie op een groter vlak.

BTW: De grafiek in deze PDF geeft aan dat de gemiddelde prijzen in heel Nederland al sinds juni 2007 aan het dalen zijn.
En ook dat in Drenthe er in Juni van dit jaar 25% meer tussenwoningen zijn verkocht tov Mei. Dit terwijl de gemiddelde prijs van die tussenwoningen met 1,1% gedaald is. Dus even afhankelijk van welke ondertoon je als journalist wil gebruiken in een artikel, kan je kiezen uit 2 cijfers, welke beide accuraat zijn, maar elk een compleet ander sentiment laten zien.

De trend is toch wel dat de grootste negatieve correcties plaatsvinden op de plekken waar de schaarste nog steeds het hoogste is, en waar in het verleden ook de grootste prijsstijgingen hebben plaats gevonden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72009888
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Bedoel je nu het GDP of het GDP per capita? Want het totale GDP van een land heeft er echt geen ruk mee te maken.
Per capita uiteraard.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 augustus 2009 @ 14:36:57 #211
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_72010304
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:59 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Op de feestjes waar ik kom wel hoor. Daar was het nieuwe huis of de "overwaarde" steevast de aanleiding voor een halve avond geleuter over hoe geweldig men was. Nu hoor je die mensen echter niet meer.
En de rest van het gesprek ging het over de auto zeker ...

Mensen die dergelijke feestjes zouden kunnen geven heb ik uit mijn leven geband
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:42:51 #212
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72010441
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:36 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt heel naar, dat soort feestjes. Mensen die dergelijke feestjes zouden kunnen geven heb ik uit mijn leven geband
Ja, over de nieuwe A3 die ze van de zaak hadden gekregen.

Afijn, niet iedereen heeft het hierover natuurlijk. Het zijn altijd dezelfde types die dat doen. Accountmanagers enzo.
pi_72017853
Nog geen run op verruimde NHG-hypotheek

ZOETERMEER - Consumenten hebben in juli nog niet massaal gebruikgemaakt van de onlangs verruimde voorwaarden rondom de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
Slechts 63 woningaankopen met een hypotheeksom tussen 265.000 en 350.000 euro werden in deze maand gefinancierd met een NHG-hypotheek.

Dat bleek uit woensdag gepubliceerde cijfers van NHG. Vanaf 1 juli is de kostengrens van NHG door het kabinet opgetrokken naar 350.000 euro om de vastgelopen woningmarkt in beweging te krijgen.

Ondanks de magere start verwacht NHG nog steeds dat de maatregel tot eind volgend jaar zorgt voor 15.000 tot 20.000 extra woningverkopen. Het effect van de verruiming wordt pas in de komende maanden duidelijker zichtbaar, verwacht NHG.

http://www.nu.nl/economie(...)e-nhg-hypotheek.html
pi_72021567
En nu?
NHG optrekken naar 400k of wordt de starterssubsidie opgehoogd naar 3 ton?
Huizen bouwen in het goedkopere segment is natuurlijk geen oplossing.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_72022641
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef Prutzenberg het volgende:
En nu?
NHG optrekken naar 400k of wordt de starterssubsidie opgehoogd naar 3 ton?
Huizen bouwen in het goedkopere segment is natuurlijk geen oplossing.
Dan bouwen ze woningen op 50m2 weiland
pi_72025931
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

geen burgerlullen feestjes

Helaas heb ik er wel een paar meegemaakt. Maar die gesprekken worden altijd leuk (voor mij) als ik uitleg waarom ik denk dat de huizenprijzen nog zullen dalen, rentes zullen stijgen en dat ik huur
Als je dat doet op de zelfde manier als op Fok lul je of alleen of wordt je op je bek geslagen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72030048
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je dat doet op de zelfde manier als op Fok lul je of alleen of wordt je op je bek geslagen
Dat de frustratie vanwege hun miskoop bij dit soort mensen hoog oploopt, daar waren we al achter. Maar op je bek geslagen worden? Neuh...
pi_72030327
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:03 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dat de frustratie vanwege hun miskoop bij dit soort mensen hoog oploopt, daar waren we al achter. Maar op je bek geslagen worden? Neuh...
Zo'n sukkel verdient om een keer flink op zijn bek gerost te worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72030446
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misschien gebeurt dat bij feestjes op het woonwagenkamp, maar daar kom ik zelden.
pi_72031255
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pi_72031263
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:18 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Misschien gebeurt dat bij feestjes op het woonwagenkamp, maar daar kom ik zelden.
Wellicht zijn dat de enige "feestjes" waar hij komt.
pi_72031474
Wie weet
pi_72033145
Zou de HRA trouwens ook gelden voor woonwagens? En hoe is de prijsontwikkelingen van deze wooneenheden? Vragen, vragen.
pi_72033266
.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:33:34 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72042351
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het zit je wel heel erg hoog, hé? Die ontwikkelingen op de huizenmarkt. Je roept over iedereen die het niet met je eens is dat hij er niks van snapt, het liefst zie je ze fysiek belaagd.

Waarom eigenlijk? Heb je een enorme OR-portefeuille die je niet kwijt kan? Denk je echt dat wat hier op FOK! geroepen wordt enigzins invloed heeft op de huizenmarkt? Of ben je zo'n figuur dat zijn oude koophuis nog niet verkocht heeft en het per se voor een bepaald bedrag moet verkopen om zijn nieuwe hypotheek rond te krijgen en dat nu in het water ziet vallen?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')