abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:48:34 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71994953
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:45 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Ik denk zelfs dat de demografische ontwikkeling voor een deel al debet is aan de huidige financiële problemen. De babyboomers hebben de economie tientallen jaren omhooggestuwd. Maar nu die volgevreten onderuitzakken en denken van een goed pensioen te kunnen genieten, opgebracht door hun kleinkinderen, blijkt het één groot ponzischema te zijn. Is dat ff balen!
[..]

Inderdaad. En ik ga lekker op m'n gemak het hele ritje uitzitten. Ik woon nu bijnagratis en dat blijft nog wel even zo, vermoed ik.
Ik woon goed en waar ik wil voor 6% van mijn inkomen. Totale woonlasten exclusief GLW. Wie maakt mij wat? Dezelfde huizen staan 100m verder te koop voor 350K.
The End Times are wild
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:01:28 #152
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71995409
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ben je sowieso al dom, want je overwaarde is belastbaar zodra je het niet terugstopt in je huis. Weinig mensen die dat doen dus.
Zoiets gaat natuurlijk indirect. Stel iemand heeft 10k op de bank en staat voor de keuze: of een nieuwe auto, of het broodnodige grote onderhoud aan het huis. Door opname van de "overwaarde" voor "woningverbetering" kon het gelukkig allebei.

Je ziet nu al dat mensen die een paar jaar lang hebben gezwoegd om een oude woning op te knappen, nu minder terug krijgen voor die woning dan toen ze aan het project begonnen. Dat is erg zuur voor die mensen en je ziet dan ook dat ze een beetje in de ontkenningsfase blijven hangen en toch denken dat ze de hoofdprijs nog wel zullen vangen. Met als gevolg dat ze uiteindelijk nog minder voor hun opgeknapte krot zullen krijgen, als ze het überhaupt al aan iemand kunnen slijten.

Over 10 jaar krijg je een huis gratis bij een pak melk. Daarbij moet ik dan wel vermelden dat een pak melk een flink stuk duurder zal zijn dan nu.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:03:41 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71995494
Ach, en hoeveel mensen lenen niet bij een kredietverstrekker? Dan is het veel slimmer om dat bij je hypotheekverstrekker te doen omdat dit veel goedkoper is.

Alleen doet die bank nu moeilijk, want die weet allang dat er feitelijk een negatieve overwaarde is.
The End Times are wild
pi_71996231
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:01 schreef JodyBernal het volgende:
Over 10 jaar krijg je een huis gratis bij een pak melk. Daarbij moet ik dan wel vermelden dat een pak melk een flink stuk duurder zal zijn dan nu.
Dat huizen goedkoper gaan worden a la, maar zoveel dalen, dat zie ik niet gebeuren.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:29:26 #155
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71996351
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat huizen goedkoper gaan worden a la, maar zoveel dalen, dat zie ik niet gebeuren.
Ach, ik overdrijf een beetje.

Maar 50% er vanaf over een lange periode en gecorrigeerd voor inflatie, daar zou ik maar wel rekening mee houden.
pi_71998757
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Het was een antwoord op jouw post waarin je suggereerde dat hogere huizenprijzen niet tot extra consumtpie leidden.
2) Ja, daar krijg je ook lekker veel voor terug, zeker op dit moment.
3) Nee, maar genoeg mensen die toch via hun hypotheek leenden. Dat is nml. goedkoper dan via lenen.nl

Krijg ik ook nog antwoord op mijn post waarin ik uitleg dat het totale besteedbare inkomen van Nederland de komende drie jaar niet zal groeien?
Ik heb de krant van morgen helaas niet, ik weet wel dat jij over het afgelopen jaar in elk geval geen gelijk hebt gehad.

Zoals je in deze topic nooit geen gelijk hebt, das opzich niet erg, als je het tenminste onderbouwde, maar daar schort het nogal aan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71998768
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef LXIV het volgende:
Ach, en hoeveel mensen lenen niet bij een kredietverstrekker? Dan is het veel slimmer om dat bij je hypotheekverstrekker te doen omdat dit veel goedkoper is.

Alleen doet die bank nu moeilijk, want die weet allang dat er feitelijk een negatieve overwaarde is.
Zolang jij je hypotheek blijft betalen of ze gedekt zijn zal het ze echt aan hun reet roesten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72000706
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar verklaar je eigen gelijk nu eens door het te verklaren aan de hand van de beschikbare cijfers
Luister lieverd, als je van de 20e etage naar beneden springt dan val je ooit te pletter. Als je bij de eerste etage komt aangevlogen kan je denken: Bij etage 19 leefde ik nog, bij etage 18 leefde ik ook nog, bij etage 17 leefde ik ook nog....en nu bij etage 1 leef ik ook nog. Dus als ik die cijfers doortrek, dan leef ik ook gewoon nog als ik op de grond aankom.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:04:13 #159
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_72001617
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:03 schreef LXIV het volgende:

Het is veel slimmer om niet te lenen, niet boven je stand te leven. Straks mogen de spaarders opdraaien voor de leenkneuzen.

Zit je op lenen?
pi_72002169
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles ligt in de toekomstige ontwikkelingen besloten
Inflatie of Deflatie?
Rente, gaat ie stijgen of dalen?
Lonen, gaan die stijgen of dalen?
Zijn jongeren / Starters zonder schulden / hebben ze eigen geld?
Arbeidsmarkt, vast contract of tijdelijk?
Woningprijzen in omringende landen, (gaan ouderen cashen of niet)?
Salarisontwikkelingen?
Vertrouwen / Lef bij de banken, Ja of Nee?
Blijft HRA gehandhaafd of gaat de bijtelling omhoog

Dus alles kan, maar de tendens is neerwaarts
pi_72002319
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 07:50 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Luister lieverd, als je van de 20e etage naar beneden springt dan val je ooit te pletter. Als je bij de eerste etage komt aangevlogen kan je denken: Bij etage 19 leefde ik nog, bij etage 18 leefde ik ook nog, bij etage 17 leefde ik ook nog....en nu bij etage 1 leef ik ook nog. Dus als ik die cijfers doortrek, dan leef ik ook gewoon nog als ik op de grond aankom.
Die gozer heeft het over 3 jaar, dus dan moet je dat ook kunnen onderbouwen lijkt me als je eigen serieus neemt
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:46:11 #162
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72002457
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die gozer heeft het over 3 jaar, dus dan moet je dat ook kunnen onderbouwen lijkt me als je eigen serieus neemt
Wat maakt het nou uit hoe lang de daling precies gaat duren? Of het nu drie of vijf jaar kost, de boel gaat down. Het lijkt mij alleen gunstiger voor iedereen als de neergang zo snel mogelijk gaat, maar als men er liever 10 jaar over doet om tot het besef te komen dat hun huis maar een fractie waard is van wat men zelf voor ogen had, dan is dat ook prima.
pi_72002481
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:46 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe lang de daling precies gaat duren? Of het nu drie of vijf jaar kost, de boel gaat down. Het lijkt mij alleen gunstiger voor iedereen als de neergang zo snel mogelijk gaat, maar als men er liever 10 jaar over doet om tot het besef te komen dat hun huis maar een fractie waard is van wat men zelf voor ogen had, dan is dat ook prima.
Het maakt wat uit omdat hij het zegt en omdat hij geen flauw benul heeft wat hij zegt
pi_72002592
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb de krant van morgen helaas niet, ik weet wel dat jij over het afgelopen jaar in elk geval geen gelijk hebt gehad.

Zoals je in deze topic nooit geen gelijk hebt, das opzich niet erg, als je het tenminste onderbouwde, maar daar schort het nogal aan
Je hebt dus duidelijk al het nieuws over de massa-ontslagen niet meegekregen. Nou, ik zou zeggen; lees je eens in. Hier kun je al vast beginnen.

En even een basis les economie voor je: als iemand minder binnen krijgt, kan hij ook minder uitgeven. Dit heeft vaak gevolgen voor het gehele uitgavenpatroon.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:54:58 #165
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72002632
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je hebt dus duidelijk al het nieuws over de massa-ontslagen niet meegekregen. Nou, ik zou zeggen; lees je eens in. Hier kun je al vast beginnen.

En even een basis les economie voor je: als iemand minder binnen krijgt, kan hij ook minder uitgeven. Dit heeft vaak gevolgen voor het gehele uitgavenpatroon.
Eerste link: Massa ontslagen uit ziekenhuis
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72002633
Wat je allemaal schrijft heeft dus echt 0% te maken met wat ik schreef
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:55:38 #167
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72002643
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het maakt wat uit omdat hij het zegt en omdat hij geen flauw benul heeft wat hij zegt
Geen flauw benul? Volgens mij kun je dit op een bierviltje nog uitrekenen.

Jij onderschat heel duidelijk de gevolgen die een veel hogere werkloosheid op de huizenprijzen gaat hebben. Dat die hogere werkloosheid er gaat komen, daar kun je al bijna niet meer omheen. Alle instanties hebben die voorspelling al bevestigd. Als je dat weet is het nog slechts een kwestie van economisch inzicht en een klein rekensommetje.
pi_72002702
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:55 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Geen flauw benul? Volgens mij kun je dit op een bierviltje nog uitrekenen.

Jij onderschat heel duidelijk de gevolgen die een veel hogere werkloosheid op de huizenprijzen gaat hebben. Dat die hogere werkloosheid er gaat komen, daar kun je al bijna niet meer omheen. Alle instanties hebben die voorspelling al bevestigd. Als je dat weet is het nog slechts een kwestie van economisch inzicht en een klein rekensommetje.
Weer een die niet kan lezen
pi_72002735
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat je allemaal schrijft heeft dus echt 0% te maken met wat ik schreef
Volgens mij lijd jij aan het "vingers in de oren"-syndroom. Iedereen die zinnige argumenten aandragen doe jij af als zijnde "weet niet waar ie het over heeft" of "praat alleen onzin".

Pas als jij met zinnige argumenten gaat komen over het waarom de huizenprijzen niet meer zullen dalen, ga ik je pas weer serieus nemen. Tot nu toe is dat namelijk het enige wat je roept, zonder ook maar enige onderbouwing.
pi_72002769
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij lijd jij aan het "vingers in de oren"-syndroom. Iedereen die zinnige argumenten aandragen doe jij af als zijnde "weet niet waar ie het over heeft" of "praat alleen onzin".

Pas als jij met zinnige argumenten gaat komen over het waarom de huizenprijzen niet meer zullen dalen, ga ik je pas weer serieus nemen. Tot nu toe is dat namelijk het enige wat je roept, zonder ook maar enige onderbouwing.
Waar heb ik gezegd dat de prijzen niet dalen

Je moet dus een quote geven waar ik dat zeg
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:11:21 #171
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72002981
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent aan het zeuren. Gaap.
pi_72002997
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op deze pagina een leuke tabel. Daaruit blijkt dat de huizenprijzen van 1gezinswoningen van april t/m juni dit jaar met 4,5% gedaald zijn en dat de daling maand op maand is. Gemiddeld daalde de huizenprijs met 1,9% per maand. Als we dat doortrekken van april t/m december dit jaar krijgen we een totale daling van 15,9%. Enkel vanaf april.

Helaas kan ik nergens een grafiek vinden van 2007 tot nu.
pi_72003012
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Je bent aan het zeuren. Gaap.
Nee, I stated the obvious
pi_72003016
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat de prijzen niet dalen

Je moet dus een quote geven waar ik dat zeg
Je bent iets subtieler. Jij steigert bij elke post die over een daling gaat.
pi_72003060
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je bent iets subtieler. Jij steigert bij elke post die over een daling gaat.
Ok, je weet dus niet waar je het overhebt.

Fijn dat het weer duidelijk is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')