Probeer cijfers niet te doorgronden, ze zijn ruis en er is niet op te handelen , ze zijn hooguit het signaal voor de start van een beweging, welke kant op is in de meeste gevallen niet te zeggen..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is, waarom zijn deze cijfers negatief (ik ga uit van de kleur van de cijfers op forexfactory)? Er wordt minder betaald, om meer producten te produceren. Als ik de tekst op BNR moet geloven, is het een nogal positief verhaal:
[..]
Kan iemand mij uitleggen (in meer dan 1 woord aub) wat het negatieven hier aan is?
Afwaardering gekregen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef RvLaak het volgende:
Wtf heeft Aegon de wereld eigenlijk misdaan vandaag?
Men durft zich niet meer ziek te melden???quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Arbeidsproductiviteit met 6,4 procent omhoog, ofwel werknemers kunnen ineens 6,4 procent meer werk verzetten dan in het eerste kwartaal. Wat heb ik gemist? Zijn er mensen met een extra stel hersens bij gekomen? Of zijn er robots die administratief werk overnemen?Hier moet een adder onder het gras zitten, en die zit hem er vermoedelijk in de meetmethode of definitie van de arbeidsproductiviteit, dat zal wel niet simpel de gemiddelde hoeveelheid verzette arbeid betekenen...
Ze staan alweer bijna op daylow dus je hebt nog een kansquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Iemand nog gestunt met Van der Moolen toen ze op 0.30 stonden?
Dat vermoed ik ook, maar dan meten ze arbeidsproductiviteit niet op de juiste manier. Arbeidsproductiviteit is zo ongeveer het belangrijkste wat er is een economie, het verklaart waarom er in Europa redelijke welvaart ontstaan is terwijl men in Afrika nog steeds met handmatige ploegen het land bewerkt. Arbeidsproductiviteit is dat wat een werknemer gemiddeld aan productie op kan leveren (in productiehoeveelheden, en niet in omzet). Ze hanteren gewoon de verkeerde term voor dat wat ze meten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef LXIV het volgende:
Het is niet alleen een kwestie van mankracht, maar ook van hoeveel afzet je kwijt kunt. Als je verwacht veel te verkopen dan produceer je meer, dus dan stijgt de arbeidsproductiviteit.
Die productiviteit heeft ook zo kunnen dalen omdat er op een zeker moment te grote voorraden ontstonden. Die slinken nu, wat aangevuld moet worden. In principe dus een positief signaal.
Het is pure deflatie dit. Alhoewel de productiviteitscijfers voor een deel uit de lucht gegrepen zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef LXIV het volgende:
Als de loonkosten dalen kun je wel wat goedkoper produceren, maar je klanten (de consumenten dus) hebben ook minder geld!
Ja, want WS gaat de eerste 20 minuten down. Dat is toch geen reden om van een correctie te spreken? Het kan zo weer omhoog gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef LXIV het volgende:
Het gaat wel lekker down nu. Vooral de fondsen die ik verkocht heb. Als we daylow sluiten dan is de correctie ingezet.
Ik bedoelde de fondsen die ik gedumpt had. Die wil ik wel weer terug, maar op een lager niveau. Nu zakken ze onder mijn verkoopniveau.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, want WS gaat de eerste 20 minuten down. Dat is toch geen reden om van een correctie te spreken? Het kan zo weer omhoog gaan.
Maar Bos heeft 10 miljoen putjes geschreven @ 10 euro! Dus die moet je hem juist wanneer de koers zo laag mogelijk staat in de maag splitsen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef SeLang het volgende:
De meeste bedrijven doen er op de huidige historisch hoge waarderingen juist goed aan om nu emissies te doen. Als je gaat wachten tot de bubble weer inzakt dan is het te laat.
Zeker. Als ING ballen heeft doet het morgen een emissie. Maar dat doen die rovers niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:34 schreef SeLang het volgende:
De meeste bedrijven doen er op de huidige historisch hoge waarderingen juist goed aan om nu emissies te doen. Als je gaat wachten tot de bubble weer inzakt dan is het te laat.
-7,24%quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:56 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begin me echt af te vragen wanneer het keerpunt bij Aegon gaat beginnen, het blijft zo hard stijgen dat heterg begint te kriebelen om er meer aandelen van te kopen
Nee, waarderingen zijn hoog ten opzichte van de historische trend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:42 schreef LXIV het volgende:
Die waarderingen zijn overigens alleen historisch hoog wanneer ze afgezet worden tegenover de winsten/verliezen van het afgelopen jaar. Ga je naar het trackrecord kijken dan is het toch weer een heel ander verhaal. Alhoewel ik me goed realiseer dat de winsten van banken van een paar jaar terug voorlopig niet meer zullen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |