oh, dacht dat wij altijd gelijk haddenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:49 schreef Megumi het volgende:
Dit soort discussies is hopeloos. Religieuzen hebben toch altijd gelijk. En was er geen religie in de wereld dan maken we elkaar toch wel af. Verzinnen we wel iets anders om elkaar het licht in de ogen niet te gunnen. Het zit denk ik gewoon in de natuur van het beest wat de mens is.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:51 schreef Manono het volgende:
[..]
oh, dacht dat wij altijd gelijk hadden
Jezus kan je daar van af helpen, zolang je hem als verlosser accepteert he. Je moet hem in je hart sluiten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 03:49 schreef Megumi het volgende:
Het zit denk ik gewoon in de natuur van het beest wat de mens is.
Hij heeft het over alle wetten en profeten. Wat een duidelijk verwijzing is naar de Tenach.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:23 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Waarom heeft Jezus dan gezegd dat alle, *alle*, wetten uit thet OT, dus ook Leviticus, onverkort en zonder dat er een letter aan mag worden veranderd, van kracht zullen blijven tot de laatste dag?
Uhmmm... dus?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:49 schreef Kees22 het volgende:
En Paulus heeft het er bijvoorbeeld niet over dat sommige mensen een gruwel zijn in gods ogen?
Maar het kan dus eigenlijk ook wat anders zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:20 schreef koningdavid het volgende:
Dat Jezus zegt dat de wetten en profeten van kracht blijft, is eigenlijk...
Niks moeten. Mag.quote:In dat licht moet je deze tekst zien
... en te verzinnen, interpreteren, op te dringen...quote:Er valt nog veel meer over te zeggen...
Ik kan niks met zo'n reactie van jou.quote:
Dat wist ik van te voren al. Dat heeft met "blokkade" en "dogma" te maken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik kan niks met zo'n reactie van jou.
Nee. Het heeft te maken met jouw nogal belachelijke manier van reageren.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat wist ik van te voren al. Dat heeft met "blokkade" en "dogma" te maken.
Nou, ik denk dat dat Koningdavids probleem (en ik verbaas me er ook over) dat jij, lijkt het, een doorgeschoten en ongegronde scepsis hebt ontwikkeld en alles en iedereen maar bekritiseert, maar tegelijkertijd ook zelf nogal es uitspraken doet die niet bepaald aannemelijk zijn als je bijvoorbeeld alternatieven aanbiedt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat wist ik van te voren al. Dat heeft met "blokkade" en "dogma" te maken.
Vandaar dat je smilie bij me overkomt alsof je jezelf uitlacht.
Hoezo? In andere discussies verdedig je de vrije interpretatie. En hier vind je het belachelijk dat ik erop terug kom?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Het heeft te maken met jouw nogal belachelijke manier van reageren.
Het is belachelijk dat jij die 'moet' opvat als een uitspraak van mij dat iedereen het op dezelfde manier moet opvatten. Dan ben je of niet bijzonder sterk in 'begrijpend lezen' of je hebt een bepaalde agenda.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hoezo? In andere discussies verdedig je de vrije interpretatie. En hier vind je het belachelijk dat ik erop terug kom?
Leg me dat eens uit.
Oke, je leest het te letterlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat jij die 'moet' opvat als een uitspraak van mij dat iedereen het op dezelfde manier moet opvatten. Dan ben je of niet bijzonder sterk in 'begrijpend lezen' of je hebt een bepaalde agenda.
Wat moet ik überhaupt op die 'andere 2 zaken' zeggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Oke, je leest het te letterlijk.
Maar dan nog:
1. dat had je gewoon kunnen zeggen
2. de andere 2 zaken laat je liggen
M.a.w. ik begrijp je reactie nog steeds niet goed.
Ja. En hiermee vallen we voor de zoveelste keer in de discussie "wat kunnen we zeker weten, wat noemen we feiten, hoe baseren we ons wereldbeeld daarop, hoe drukken we dat uit in de dagelijkse omgangstaal" etc etc etc.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:35 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maar het kan dus eigenlijkook wat anders zijn.
[..]
Ik mag toch aannemen dat die neerbuigende smilie voor mijn hele post bedoeld was?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat moet ik überhaupt op die 'andere 2 zaken' zeggen?
Jij moet trouwens niet gaan 'zeuren' over zaken die ik zogenaamd laat liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |