Hap niet zo joh ;-)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ten eerste is het de taak van de auteur, aan bronvermelding te doen: het is niet de taak van de lezer. Ten tweede is ook dit geen bronvermelding: er staat namelijk geen vindplaats bij. De citaten staan daar inderdaad vermeld, maar daarmee is ook alles gezegd.
Ik wou dat alle economische geschiedenis zo begrijpelijk was.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:26 schreef amber83 het volgende:
Amerika is vroeger opgezet door geldwolven, de president is een marionet die wordt geleid door de banken. Federal Reserve en weet ik wat nog meer.
Het is niet bedoeld als informatie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:38 schreef TitusPullo het volgende:
Een verzameling citaten zonder vermelding van vindplaats is geen informatie.
Volgens die redenatie zou je gewoon alles kunnen posten wat je maar wilt, hoe idioot het ook is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld als informatie.
Het zijn stellingen die al dan niet waar kunnen zijn. Ik ben hier niet om de alwetende of albewijzende leraar uit te hangen. Als je geinteresseerd bent, kun je zelf onderzoeken of er iets waar is van die stellingen. Het feit dat ik er verder geen waterdicht bewijs bij heb gezet wil niet zeggen dat ik geen recht van spreken heb.
Het feit dat die zaken ingaan tegen wat jij gelooft dat waar is of correct vind, wil zeggen dat je een probleem hebt en het aan jou is om uit te zoeken of de stellingen waar zijn of dat datgene wat je nu gelooft waar is. Het is niet mijn taak om jouw wereldbeeld te vormen, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg nergens dat je de stellingen in de OP moet geloven, ze zouden slechts kunnen prikkelen tot studie. Jouw reflex is echter het tegengestelde, verzet, en in dat geval zit je denk ik in het verkeerde forum.
Even heel "cru" gezegd, maar dat is wel BNW ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou je gewoon alles kunnen posten wat je maar wilt, hoe idioot het ook is.
Ik gebruik het woord ''kafkaesk'' niet graag, maar de blazerige kronkelredenering waarmee je weet te billijken dat je ons niets dan gerolddel voorzet, doet me denken aan de dorpelingen uit Het slot.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld als informatie.
Het zijn stellingen die al dan niet waar kunnen zijn. Ik ben hier niet om de alwetende of albewijzende leraar uit te hangen. Als je geinteresseerd bent, kun je zelf onderzoeken of er iets waar is van die stellingen. Het feit dat ik er verder geen waterdicht bewijs bij heb gezet wil niet zeggen dat ik geen recht van spreken heb.
Het feit dat die zaken ingaan tegen wat jij gelooft dat waar is of correct vind, wil zeggen dat je een probleem hebt en het aan jou is om uit te zoeken of de stellingen waar zijn of dat datgene wat je nu gelooft waar is. Het is niet mijn taak om jouw wereldbeeld te vormen, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg nergens dat je de stellingen in de OP moet geloven, ze zouden slechts kunnen prikkelen tot studie. Jouw reflex is echter het tegengestelde, verzet, en in dat geval zit je denk ik in het verkeerde forum.
dit verwijst naar het verdrag dat Jan zonder Land in 1213 afsloot met de Paus Innocentius III, die zijn Land kort voorheen verbeurd had verklaard, en in 1209 een ban op Jan gezet had en zn bezitting verbeurd verklaard (na een conflict over de benoeming van de bisschop van Canterbury)...quote:23. Britain is owned by the Vatican. (Treaty of 1213)
Ja dat kan inderdaad. Daar is het forum voor. Dat wil niet zeggen dat de lezers vervolgens alles ook moeten geloven. Men kan het lezen en zelf nagaan wat men de moeite waard vind om verder te onderzoeken. Dit omdat onconventionele zaken niet in nieuws en WFL kunnen, juist TRU en BNW zijn daarvoor bedoeld. Daarom zit je op het verkeerde forum als je zeurt om waterdichte bewijzen; die mag je zelf mee helpen zoeken. Veel topics zijn bedoeld ter onderzoek en verdieping niet tot onderwijzing of overtuiging.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou je gewoon alles kunnen posten wat je maar wilt, hoe idioot het ook is.
Het is natuurlijk dom om op basis van alleen dat de conclusie te trekken dat GB in de praktijk nog steeds onder controle van de paus staat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:29 schreef RM-rf het volgende:
Het hele verhaal klopt natuurlijk exact .......
... als je iemand bent die denkt dat bv wat er in een verdrag uit 1213 ooit eens neergepent is, nog steeds exact klopt en niet al héél lang door de geschiedenis ingehaald is:
[..]
dit verwijst naar het verdrag dat Jan zonder Land in 1213 afsloot met de Paus Innocentius III, die zijn Land kort voorheen verbeurd had verklaard, en in 1209 een ban op Jan gezet had en zn bezitting verbeurd verklaard (na een conflict over de benoeming van de bisschop van Canterbury)...
kort voor de afzetting van Jan zonder Land, was die zover inde problemen dat hij een vredesverdrag afsloot met de Paus, diens uitspraak erkende en het recht verwierf zn land, dat nu in bezit van de Paus was, als Leenheer te besturen van de paus, in rui voor diens steun in en conflict met de engelse adel die hem wilde afzetten (wat uiteindelijk ook lukte).
http://en.wikipedia.org/w(...)ispute_with_the_Pope
het klopt dus ... heel engeland is in bezit van de Paus en de engelse koning is enkel leenheer van de Paus ...
Als je echter werkelijk denkt dat wat in de Bulla Aurea (gouden pauselijke Bull) stond en in 1213 politieke waarde had, nog steeds direkte invloed op gezagsverhoudingen heeft ... tja, dan neem je dat gewoon aan en vormt je 'realiteit' domweg daarnaar ...
Ik ben benieuwd op basis van hoeveel uren onderzoek na het lezen van de stellingen je de conclusie hebt getrokken dat de stellingen niets dan geroddel zijn. Tientallen? Honderden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik gebruik het woord ''kafkaesk'' niet graag, maar de blazerige kronkelredenering waarmee je weet te billijken dat je ons niets dan gerolddel voorzet, doet me denken aan de dorpelingen uit Het slot.
Als prikkelen je hoogste doel is, moet je bij GeenStijl gaan werken.
Vijf minuten. Beweringen zonder bronvermelding zijn naar mijn mening geroddel. In een geval als het onderstaande:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd op basis van hoeveel uren onderzoek na het lezen van de stellingen je de conclusie hebt getrokken dat de stellingen niets dan geroddel zijn. Tientallen? Honderden?
Hier gaat het om bronvermelding van iemand die wellicht iets te melden heeft. Je kunt het erg vinden, maar alles is na te gaan of op te zoeken. Als iemand je prikkelt om iets uit te zoeken, dan ga je dat doen. Indien de bronvermelding erbij staat is dat gewoon handig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:07 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Vijf minuten. Beweringen zonder bronvermelding zijn naar mijn mening geroddel. In een geval als het onderstaande:
http://www.spiritsound.com/bachquotes.html
vind ik het nog niet zo erg dat bronvermelding ontbreekt: het gaat dan om een onschuldige bezigheid als muziek. Maar als het om politiek gaat, vind ik het ontbreken van bronvermelding kwalijk.
Alleen wie uitgaat van de oliedomme gedachtengang ''Waar rook is, is vuur'', zal zich hierdoor laten prikkelen. Vind je het werkelijk pietluttig om te vragen, waar iemand z'n beschuldigingen vandaan haalt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:37 schreef Knorriepot het volgende:
[..]
Hier gaat het om bronvermelding van iemand die wellicht iets te melden heeft. Je kunt het erg vinden, maar alles is na te gaan of op te zoeken. Als iemand je prikkelt om iets uit te zoeken, dan ga je dat doen. Indien de bronvermelding erbij staat is dat gewoon handig.
Dank je. Het klonk al als onzin, maar nu weet ik zeker dat het onzin is.quote:Dit heb ik uit: 'Het heilige bloed en de heilige graal'.. voordat ik gezeik bronvermeldig of wat dan ook te horen krijg.
Vind je het moeilijk om je eigen wereldbeeld aan de kaak te stellen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:24 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Alleen wie uitgaat van de oliedomme gedachtengang ''Waar rook is, is vuur'', zal zich hierdoor laten prikkelen. Vind je het werkelijk pietluttig om te vragen, waar iemand z'n beschuldigingen vandaan haalt?
[..]
Dank je. Het klonk al als onzin, maar nu weet ik zeker dat het onzin is.
Maar als je toch verdieping wil tot een onderwerp is het toch nodig dat er informatie van beide kanten komt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat kan inderdaad. Daar is het forum voor. Dat wil niet zeggen dat de lezers vervolgens alles ook moeten geloven. Men kan het lezen en zelf nagaan wat men de moeite waard vind om verder te onderzoeken. Dit omdat onconventionele zaken niet in nieuws en WFL kunnen, juist TRU en BNW zijn daarvoor bedoeld. Daarom zit je op het verkeerde forum als je zeurt om waterdichte bewijzen; die mag je zelf mee helpen zoeken. Veel topics zijn bedoeld ter onderzoek en verdieping niet tot onderwijzing of overtuiging.
Ook Beatrix is ridder van Malta, doet vermoeden dat het ridderschap een soort eredoctoraat is zoals veel wordt gehanteerd in universiteiten. Overigens hebben zowel GB als NL geen officiele of diplomatieke relatie met de Orde bronquote:Interessanter wordt het echter wanneer blijkt dat de Britse Koningin het hoofd van een oorspronkelijk katholieke ridderorde is en een ridder van Malta, een van de hoogste ridderordes binnen de RK.
Verder is het interessant om te weten dat ook Tony Blair na zijn premierschap tot het RK geloof is bekeerd.
De invloed van de vrijmetselarij en de hand van de Jezuieten daarin is interessant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |