Nou ja, hoe meer eetmomenten, hoe kleiner de porties, leek me, dus hij krijgt 06.00, 16.00 en 23.00 uur een portie, grofweg.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Onze kat kreeg maar 2 porties per dag
Jammert Donkey ook aan één stuk door?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:58 schreef shmoopy het volgende:
Het is toch potdikkie een tweelingbroer van Donkey, hé?
Die is met een maand of 9 gecastreerd, en geen grammetje aangekomen, dus het hoeft niet per se.
OK, lightvoer doodt katten dusquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:01 schreef Biancavia het volgende:
"Heee, een wasbak. Da's een lekker plekje om te chillen."![]()
Een vriendin van mij had ook een enorm dikke kat, die moest ook op dieet en kreeg van die lightbrokjes.
We hebben nooit geweten of het hielp, want toen werd 'ie doodgereden.
RIP Pieter Poes.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:03 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
OK, lightvoer doodt katten dus.
Wat heb je met 'm gedaaaan?quote:
Meneer vond die verpakking en dacht 'Ik zie daar mogelijkheden in'. Dolce en Gabbana, eat your heart outquote:
Ik zie het ook niet zo.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Echt dik ziet hij er niet uit toch? of ik ben er blind voor, dat kan ook
Ja. Ik noem het een snackbal, weet niet of er verschil in zit verder, maar je moet van te voren even goed kijken of de brokken die jij gebruikt er goed in zullen passen. Wij hebben een verstelbare, maar de ene opening was eigenlijk net te klein voor die brok, en de andere net te groot.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Meneer vond die verpakking en dacht 'Ik zie daar mogelijkheden in'. Dolce en Gabbana, eat your heart out.
Kijk, hier ontdekt hij stropdassen.
[ afbeelding ]
Maar goed, ontopic. Kuch.
Zo'n voerbal werkt dus, Hara? Waar heb je 'm vandaan?
Ik stop er hier kattensnoepjes in om de dames 's nachts een beetje bezig te houden. Ze vinden 'm geweldig en het scheelt nogal in gemolde planten/ stukgegooide bloempotten/ kapotte CD-doosjes/ stukgekrabt behang etc.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja. Ik noem het een snackbal, weet niet of er verschil in zit verder, maar je moet van te voren even goed kijken of de brokken die jij gebruikt er goed in zullen passen. Wij hebben een verstelbare, maar de ene opening was eigenlijk net te klein voor die brok, en de andere net te groot.
Enige vervelende is dat ie tussen de muur en tafelpoot vast komt te zitten of zo, maar verder vinden hond en kat het geweldig spul.
Wij hebben hem toen bij Welkoop gehaald.
Van Carocat kan hij net zo goed dik worden hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:12 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zit er trouwens over te denken om toch maar eens Carocat te proberen, hij krijgt nu RC Indoor Long Hair, maar nu vrees ik dat t een dikkerd gaat worden
Foto's kunnen inderdaad vertekenen, want deze twee foto's van Boris zijn allebei gemaakt in de eerste week dat ik hem had. Ik dacht bij die bovenste dat ie meteen al op dieet moestquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Van Carocat kan hij net zo goed dik worden hoor.![]()
[ afbeelding ]
(toen ik deze foto zag heb ik hem accuut op dieet gezetSoms heb je de confrontatie even nodig, al was deze foto wel heel errug onflatteus. )
Het geheim zit in de hoeveelheden die je geeft. Had ik eerst niet zo goed door.Maar voor de prijs is het een hele goede en voedzame brok.
Dank jequote:Op maandag 10 augustus 2009 17:38 schreef shmoopy het volgende:
Wat een práchtig beest is het toch, Greys.
Ja, ik bedoelde juist van Carocat dus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Van Carocat kan hij net zo goed dik worden hoor.![]()
[ afbeelding ]
(toen ik deze foto zag heb ik hem accuut op dieet gezetSoms heb je de confrontatie even nodig, al was deze foto wel heel errug onflatteus. )
Het geheim zit in de hoeveelheden die je geeft. Had ik eerst niet zo goed door.Maar voor de prijs is het een hele goede en voedzame brok.
Aii, ik vind dat altijd zo ontzettend naarquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:48 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Hey hallo !
Hier ook een blikopener van een curvy poes![]()
Mijn 8 jarige snackbar kat Panda (oftwel Beertje, Duckie, Peanut, Poekie..)(en dat is letterlijk, want ze woonde eerst daar voordat ze als "zwerfkat" werd opgevangen in het asiel) had toen ik haar ophaalde een vorstelijk gewicht van (niet schrikken..) 10,2 kilo !
In haar vorige woning (de snackbar) wist ze door middel van haar trouwe oogjes altijd veel snacks los te peuteren van de clientele daar. Toen ze in het asiel kwam moest ze eerst wennen aan gewoon brokjes omdat ze continue diarree had. Ze kon zichzelf niet goed schoonhouden en had heel weinig energie.
Toen ik haar kreeg eerst doorgegaan met brokjes en natvoer, maar dat zette niet echt zoden aan de dijk. In samenwerking met de dierenarts toen begonnen met dieet voer in Aug 2007 (60 gram per dag), en inmiddels weegt ze zo rond de 8 kilo. Weet niet of we er nog meer af krijgen ("streefgewicht" werd als 4.5 gezet, maar volgens mij is dat voor haar echt anorexic, ze is gewoon een fors formaat poes), maar ook al blijft ze zo op dit gewicht, ze voelt zich al een heel stuk beter zonder die 2 kilo.
Ze kan een sprintje trekken, traplopen, op bank/bed springen, en ze vindt het enorm leuk om achter brokjes aan te rennen.
Alhoewel..ik denk dat ik weer eens een weegrondje moet gaan doen, want ik begin toch wat lakser te worden met het dieet merk ik..
Haar "zusje" Sally is trouwens een zwart sprietje van 4 kilo !
Furry
Borisquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank jeSnap nog steeds niet dat ie in het asiel zat
Maar ook prachtige beesten kunnen dus vanuit heel onvoordelige hoeken op de foto staan en dan lijken ze meteen dikkig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Terwijl Borie toch echt eerder erg slank is dan dik.
@Clums, sorry voor de Borie spam in je topicMaar op die foto met dat papier om zijn buik lijkt ie van dat pluishaar er onderuit te hebben. LIJKT ie echt niet dikker dan dat ie is?
Da's inderdaad een bollie. Maar daar hoef jij nietquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:05 schreef DjinN het volgende:
Mijn kattendametje Sterre krijgt brokjes speciaal voor gesteriliseerde katten. Voor de rest krijgt ze als avondeten een blikje vlees (van die kleintjes van Gourmet).
Naja voor de rest speelt ze veel, tussendoortjes krijgt ze bijna niet...ja 1 of 2 van die haarbalsnoepjes
Maar uhmm...dik is ze welIk noem dr niet voor niks bolle
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt er ook aan. Als je een luie kat hebt zal ie hier ook wel niet mee gaan spelen, nee. Jazz heeft zijn speelmomenten en dan doet ie t wel, maar er gebeurt soms ook gerust een halve week niets mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:20 schreef Byte_Me het volgende:
werkt dat een beetje bij jullie, zo'n voerbal? ik heb er ook een gekocht voor arie, maar hij gaat er pas mee spelen als ik hem twee dagen geen eten geef of zo
hij weegt trouwens 7.5 kilo, al is ie niet echt dik hoor
Is ze gesteriliseerd of heeft ze nestjes gehad? Want daar krijg je ook lubberbuiken van. Mij lijkt ze niet echt dik met dat gewicht en veel voer kun je er niet afhalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:33 schreef KellyPelly het volgende:
Hmm, ik denk dat Iker hier ook wel thuishoort![]()
Even gekopieerd vanuit het fototopic:
[ afbeelding ]
Niet erg flatteuze foto, als ze staat lijkt ze van de bovenkant helemaal niet dik, maar ze heeft een beetje kwabjes en vetrolletjes onder haar buik hangen![]()
Over een paar dagen gaan we op vakantie en meestal eet ze dan de eerste dagen niet veel, dus dat kan in dit geval nog wel gunstig uitpakken.
Maar misschien na de vakantie eens kijken of we er nog wat af kunnen krijgen. Weet alleen niet hoe, ze eet al niet zo veel. 's ochtends krijgt ze 35-40 gram harde brokjes en 's avonds een half zakje whiskas natvoer. Af en toe een snoepje of een stukje kaas/ham/vlees.
Volgens de dierenarts is ze trouwens niet te dik, maar mag ze niet dikker worden. Ze is ruim 2 jaar en weegt ongeveer 4,5 kilo.
Net als bij te dikke mensen heb je veel meer risico op ziekten als nierfalen of diabetes. Vind ik goede redenen om een kat niet te dik te laten worden. Het kan lang goed gaan maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:48 schreef shmoopy het volgende:
Als zo'n beest verder gezond is, boeit het toch niet?
lui is ie niet, tenminste, niet de hele dag. het lijkt een soort principe kwestie te zijn. hij speelt niet met kattenspeelgoed, maar met alle andere dingen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ligt er ook aan. Als je een luie kat hebt zal ie hier ook wel niet mee gaan spelen, nee. Jazz heeft zijn speelmomenten en dan doet ie t wel, maar er gebeurt soms ook gerust een halve week niets mee.
Ik wed dat die modelkatten worden gefotoshoptquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Je komt er niet onderuit hè, als kat. Al die reclames op tv met van die superslanke modelpoezen; niet gek dat er massale afvaldrang heerst. Er wordt gestreeft naar een irreëel schoonheidsideaal. Ik wijs de beschuldigende vinger naar de mode-industrie!
Chubby cats, galore!
Mijn kat maakt het niet zo uit waarmee ze speelt.. die speelt met katten speelgoed maar ook met propjes papier, rolletjes plakband en lege cola flessen(van 0,5l tot 1,5lquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
lui is ie niet, tenminste, niet de hele dag. het lijkt een soort principe kwestie te zijn. hij speelt niet met kattenspeelgoed, maar met alle andere dingen.
Ja ze is gesteriliseerd, geen nestjes gehad. Ik vind haar ook niet overdreven dik hoor, en vind het zielig om haar op rantsoen te zetten, af en toe wat lekkers moet kunnen. Moeten alleen zorgen dat ze niet meer aankomt, want ik vind het niet erg als ze een beetje dik is, maar voor de gezondheid is het natuurlijk beter als katten niet te zwaar zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is ze gesteriliseerd of heeft ze nestjes gehad? Want daar krijg je ook lubberbuiken van. Mij lijkt ze niet echt dik met dat gewicht en veel voer kun je er niet afhalen.
Jaaa, ze beweegt genoeg...tig x per dag achter mn kater aanrennen om met hem te vechtenquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's inderdaad een bollie. Maar daar hoef jij nietvoor te doen. Jij hebt er mooi al wat gewicht afgekregen. Het zal lastig zijn er meer af te krijgen, op een gegeven moment stelt je stofwisseling zich erop in natuurlijk. Een kat op snacks van de friettent laten leven.
![]()
Weet je wat fijn is als je kat wat is afgevallen? Als je op de bank ligt en hij bij je komt knuffen. Dan zijn die 4 puntige pootjes op je boobs opeens een stuk minder vervelend.![]()
Noh ja, als een dier jarenlang vetgemest is dan krijg je vast geen slank beestje meer, zeker niet als ze al 'op leeftijd' zijn, dat houdt ook gewoon een keer op natuurlijk. Als je gewoon zorgt dat ze op een gezond gewicht zit moet je je dokter maar laten, vind ik.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:03 schreef JufMariska het volgende:
Ah, ik doe mee! Siep, 11 jaar, ruim 5 kilo terwijl ze eigenlijk maar een vrij kleine kat is. Ze is al veel afgevallen sinds ze ruim 3 jaar geleden bij ons is komen wonen (toen woog ze bijna 7kg) maar is nog steeds wel eh.. gevuld zeg maar. We proberen met RC light (eigen initiatief) en natvoer (advies van de DA) in 3 miniporties per dag te zorgen dat er nog wat kilootjes vanaf gaan, maar de DA blijft maar ontevreden![]()
Ik moet wel zeggen: sinds we Guus (11 weken) erbij hebben ben ik Siep weer een stuk steviger gaan vinden![]()
Foto's volgen, ik zit op m'n werk en heb hier alleen 1 nogal flatteuze foto van haar op de comp staan
och wat een poppetje...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:36 schreef Pippi het volgende:
Bram...
[ link | afbeelding ]
Sinds februari dit jaar iets meer dan een kilo aangekomen (en dat terwijl hij niet veel eet)![]()
![]()
Verder slaapt hij heel veel, doet zijn ommetjes niet meer buiten en heeft hij ondertemperatuur. Vanmorgen naar de dierenarts geweest voor bloedafname om te kijken wat er aan de hand is...
Hij zou me niet eens krabben, die zielquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:53 schreef Cat22 het volgende:
Simpel Greys:
Op je knieën gaan zitten, Boris op zijn rug leggen, zijn achterpootjes vasthouden en een snoepje tussen je tanden klemmen. Dan gaat die oefening als vanzelf!
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:00 schreef maok het volgende:
Joep wil ook mee doen:
De onderste:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij was vandaag bij de da (omdat hij gisteren is aangereden oid) en die heeft genoteerd: 'te dik!'
Maar aangezien hij ook nog een vriendinnetje heeft die niet te dik is, kan ik Joeps eten moeilijk gaan verminderen. Ze krijgen nu met z'n 2en ca 110gr royal canin voor binnenkatten (ze komen nu wel veel buiten maar eerder niet vandaar dat ze binnenkatvoer krijgen) per dag. Maar ik ben bang dat Joep wat meer daarvan eet dan zijn vriendinnetje Diesel.
Dan heeft hij met 3 jaar nog steeds babyvetquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Een kitten is nog niet volgroeid babies hebben ook babyvet.
Ze zullen idd moeten leren dat ze hun bakje direct moeten leegeten of dat het anders weer weg is. Wel lastig, maar ik denk dat het kwartje snel valt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:00 schreef maok het volgende:
Tja, ik moet het denk ik dan toch zo gaan proberen. Wel lastig want het meeste eten ze als ik slaap. Ze zullen dan dus moeten wennen aan momenten dat ik ze eten kan geven als ik niet slaap en niet weg ben.
Wat misschien helpt: op vaste tijdstippen eten geven. Bijv voor/tijdens jouw ontbijt, voor/na jouw avondeten en in de avond nog een keer of andere tijdstippen die jij zelf prettig vindt. Dan weten ze dat ze hun eten op die momenten kunnen verwachten en zeuren ze er de rest van de dag waarschijnlijk wat minder om (maar wel extra zodra je gaat koken ed). Want zeuren zal Joep waarschijnlijk wel in het begin, als ie opeens minder voer krijgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:00 schreef maok het volgende:
Tja, ik moet het denk ik dan toch zo gaan proberen. Wel lastig want het meeste eten ze als ik slaap. Ze zullen dan dus moeten wennen aan momenten dat ik ze eten kan geven als ik niet slaap en niet weg ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |