abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:23:39 #1
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72105032
Vorige topic

In maart kreeg ik een mailtje van een vriendin dat ze een baasje voor 2 katten genaamt Joep en Diesel zocht. Ik heb die taak op me genomen en op 4 april zijn ze bij mij komen wonen, mijn eerste katten huisgenootjes. Ze voelden zich meteen thuis, Joep is een lekkere knuffel kat en Diesel lekker speels. Ze gaan ook graag naar buiten toe.
Joep had wel steeds wat korstjes en veel jeuk en bleek toen een vlooenallergie te hebben. Na wat medicijnen van de da zijn de wondjes weer genezen en is zijn vacht ook weer mooi terug gekomen.

Joep:

Diesel:

Samen:

Alles leek weer in orde te zijn met Joep tot gisteravond:

Gisteravond wilde ik de katten binnen halen maar het duurde wat lang voordat ze kwamen. Toen kwam Joep heel langzaam aanlopen, toen hij binnen was hupte hij een beeje met zijn achterpoot en liep hij ook wat te zwalken, hij ging steeds met zijn achterlijfje naar rechts en viel dan bijna om. Hij liep nog wel even langs het voerbakje maar als hij al wat gegeten heeft is dat niet veel. Daarna liep hij naar een trui die op de grond naast mijn bed lag en ging daar op liggen. Daar zag ik dat hij al zijn nageltjes afgescheurd heeft, al zijn nageltjes van de voorpoten zijn gerafeld, bij zijn achterpoten kon ik het niet goed zien, maar daar leek ook minstens een nageltje gescheurd. Toen ik hem op tilde om hem wat beter te bekijken liet hij zich helemaal slap hangen. Ik mocht wel zijn pootje aanraken en hij ging er zelf ook aan likken, maar volgens mij doet het wel pijn. Hij ging toen hij weer op de grond lag direct slapen. Vanmorgen was ik hem eerst kwijt maar hij bleek midden onder mijn bed te liggen en daar wilde hij niet onder uit dus heb ik hem daar maar laten liggen. Ik heb er nog wel een bakje water en voer bij gezet zodat hij hopelijk iig wat eet en drinkt. Ik ben nu naar mijn werk, maar ik ga straks wel even de dierenarts opbellen, ze moeten ook nog hun jaarlijkse prikjes dus dat kan dan eventueel wel in een keer.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:03:17 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_72105759
lijkt wel alsof Joep een harde klap opgevangen heeft, misschien ergens hoog naar beneden gedonderd? Mijn kat is eens van 3 hoog naar beneden uit raam gevallen, die was ook heel dizzy en zwalkte met lopen, lag paar dagen versuft op de bank... lichte hersenschudding zei de da toen. Wel naar de dierenarts gaan idd.
Mijn andere kat heet ook Joep trouwens. Ik hoop dat het snel goed komt met Joep.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:11:10 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72105918
Ik heb even gebeld naar de da en er is straks om half 2 een inloopspreekuur. Ik neem dan gelijk diesel even mee want ze moeten ook allebij nog ingeënt worden. Al kan Joep waarschijnlijk nu niet ingeënt worden omdat hij niet helemaal fit is.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:31 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72110664
Kat Vind Post
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:52:10 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72111986
En weer terug van de da. Hij vermoede dat Joep is aangereden, hij had namelijk ook nog een wondje op zijn heup. Dat hij een beetje waggelde zou kunnen duiden op een breuk in zijn heup maar het zou ook een kneuzing kunnen zijn. Voor de zekerheid gaan ze morgen even foto's maken maar nu zit Joep weer even thuis.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 14:56:35 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72112067
Maar een aanrijding verklaart die ontbrekende nagels toch niet ? Of heeft Joep zijn nagels in de klinkers gezet zodat op het moment van de aanrijding z'n nagels bleven staan maar Joep weg geduwd werd ?
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:05:22 #7
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72112255
Dat zou best kunnen, nagels over beton of astfalt zou best eens zo'n resultaat kunnen opleveren denk ik.

Ik ben trouwens blij dat ie nog naar huis heeft kunnen lopen.
pi_72117522
Jeetje, dat is wel heel sneu voor Joep zeg....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_72118293
O dear. Een stukje schuiven over het asfalt zou die nagels zeker verklaren. Fijn dat ie in ieder geval niet hoefde te blijven bij de da. wanneer krijg je de uitslag van de foto's?
pi_72129954
Arme Joep, hopelijk gaat het snel beter!
♥ scars make us who we are ♥
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:47:03 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72132620
Joep is nu bij de da. Het ging trouwens al wel weer een stuk beter, hij is al weer een paar keer het huis op en neer gelopen en het lukte zelfs om op de bank te springen. Voor hij nuchter moest blijven wilde hij gelukkig ook weer wat eten, hij is ook op de kattebak geweest en hij wast zichzelf ook goed. Diesel was ook heel zorgzaam en hielp hem bij het wassen .
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:27:04 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72133419
Toch wat minder nieuws. Uit de foto's bleek dat een kant van zijn heup uit de kom is. Helaas kunnen ze het niet zomaar terug zetten omdat het allemaal wat erg uitgerekt is en het er dan zo weer uitvloept. Nu moet ik gaan kiezen tussen 2 opties.

1, Een operatie waarbij ze het heupknopje gaan weghalen en dan kan zijn lijfje zelf daar weer een soort 'nep' heupgewricht van bindweefsel gaan vormen, het herstel is dan redelijk snel.

2, Het zo laten, dan herstelt hij ook wel weer maar dan duurt het herstel langer.

Bij de 1e keuze kan hij straks weer helemaal goed lopen en springen maar bij de 2e keuze weet ik dat eigenlijk niet (ga ik vanmiddag nog wel even vragen)

Hij moet iig afvallen want hij is te zwaar en dat is sowieso niet goed voor het herstel.
pi_72135031
Oei, Maok. Arme Joep..
Lastige keuze ook. Adviseerde de DA nog een van beide?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:37:07 #14
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72135125
Snel herstel is natuurlijk altijd beter. Maar zo'n operatie kost wel weer ¤300,- en het heeft me nu ook al aardig wat gekost. Normaal zou ik daar niet zo mee zitten, maar ik ga er binnenkort behoorlijk op inkomen op achteruit. Als hij ook volledig kan herstellen zonder operatie neig ik toch naar geen operatie.
pi_72135317
Arme Joep hopelijk geneesd hij snel en goed.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:45:50 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72135368
t Arme ding. Gaat ie er niet heel erg last krijgen als het gewoon zo blijft? Pijn of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:02:10 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72135899
Volgens de da kon hij zo ook gewoon genezen. Maar ik ga als ik hem ophaal nog wel even vragen hoe het nou precies zit als ik hem niet laat opereren.
pi_72162598
Lisa en Kim maken zich zorgen over hun neefje Joep en vragen om een update?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:22:55 #19
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72163430
Joep is weer thuis. Hij heeft wat pijnstillers mee gekregen. Hij kan er al weer een stuk beter mee lopen maar slaapt wel meer dan normaal. Vanmorgen wilde hij zelfs alweer naar buiten, maar dat leek mij niet zo'n goed plan.

Hij mag van de da niet springen, gisteravond kon ik steeds als hij op de bank wilde gaan springen hem er op tillen, maar vandaag kan ik hem er niet bij helpen omdat ik aan het werk ben. Om te voorkomen dat hij gaat springen heb ik hem dus maar in de hal neer gezet samen met eten, drinken, een kussen en de kattebak. Omdat ik maar 1 kattebak heb, heb ik Diesel er ook maar bij gezet. Ik hoop dat het allemaal goed gaat vandaag.

Straks belt de da mij trouwens nog even om te vertellen wat de gevolgen zijn van niet of wel opereren. Gisteren was allleen de asistente er en die wist niet alles.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:57:58 #20
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72167134
Net even de da gesproken. De kans op herstel zonder operatie is toch een stuk kleiner dan met en als dan later blijkt dat hij inderdaad niet goed hersteld, kan een operatie ook niet meer. Dan zijn zijn spieren namelijk te veel verzwakt. Ik ga hem dus laten opereren, morgen ochtend mag hij onder het mes. Ze gaan dan dus het heupknopje weg halen. Dan is hij ook gelijk van de pijn (heupkopje dat langs bot schuurt) af. Daarna mag zijn lichaam zelf een nieuw 'nep' gewricht van bindweefsel gaan vormen en kan hij na een tijdje alles weer.
pi_72169063
Gelukkig dat het weer goedkomt. Kun je er trouwens niet één in de gang of badkamer stoppen als ze eten krijgen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:33:33 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72169412
Och arme, maok! En och arme, Joep! Wat een toestanden, joh!

Heel veel succes gewenst voor morgen en ik hoop dat Joep spoedig herstelt.

Ben je trouwens nog bij de dierenarts aan de Boteringesingel of heb je een andere gevonden?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:39:26 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_72169544
Ja bij die aan de boteringesingel, ik vond het wel handig dat je daar ook 's avonds terecht kunt en ze staan ook goed bekend.
pi_72170053
arme Joep, succes voor morgen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 15:57:15 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72173757
Succes !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')