Als ik kijk wat ik als alleenstaande met de nationale hypotheek garantie kan lenen op mijn salaris en dat vervolgens invul op zo'n hypotheek last berekening kom ik uit op 30-40% van netto salaris, leek me nogal veel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:01 schreef TeleluvR het volgende:
30%?
Vanwaar dit topic en waarom is dit zo interessant?
Over die 30-40% is (neem ik aanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:09 schreef ooge het volgende:
[..]
Als ik kijk wat ik als alleenstaande met de nationale hypotheek garantie kan lenen op mijn salaris en dat vervolgens invul op zo'n hypotheek last berekening kom ik uit op 30-40% van netto salaris, leek me nogal veel.
Ik vraag me af of ik dan wel kan rondkomen, dus ben benieuwt wat mensen normaal gesproken uitgeven.
Als jij laten we zeggen 1200 euro verdient, en je geeft 400 euro per maand uit aan huur, dan houd je 800 euro in de maand over, ruim voldoende om als een koning van te leven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:41 schreef vosss het volgende:
Ongeveer 25%
Geven ze als advies serieus 33%?
Hoe moet je dan in godsnaam nog rondkomen, ik kom nu al geld te kort!?
Koning van Somalië?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als jij laten we zeggen 1200 euro verdient, en je geeft 400 euro per maand uit aan huur, dan houd je 800 euro in de maand over, ruim voldoende om als een koning van te leven.
Jij hebt alleen je huur als enige vaste last ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als jij laten we zeggen 1200 euro verdient, en je geeft 400 euro per maand uit aan huur, dan houd je 800 euro in de maand over, ruim voldoende om als een koning van te leven.
Ok plus zorgverzekering, telefoon, internet, dan houd je 650 in de maand over om van te leven. Ik leef al jaren van 200-250 euro in de maand. Is geen vetpot maar toch het lukt met gemak.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:50 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Jij hebt alleen je huur als enige vaste last ?
Kom ik ook, maar ik zit op 37%quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:41 schreef vosss het volgende:
Ongeveer 25%
Geven ze als advies serieus 33%?
Hoe moet je dan in godsnaam nog rondkomen, ik kom nu al geld te kort!?
denk dat de meeste hun salaris prive willen houden maar je kunt het er gewoon bij zetten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:24 schreef HokkePok het volgende:
Deze vraag is zonder het maandsalaris en eventuele /andere lasten/schulden/afbetalingen? te weten ook niet te beantwoorden.. Stel je geeft 60% uit aan woonlasten maar je hebt wel een inkomen van ¤10000,- netto/maand hou je evengoed nog een riante ¤4000,- /maand over om mee te 'feesten'.
Inderdaad, ik hou dan wel wat meer over, reiskosten niet meegerekend natuurlijk (Van diezelfde reiskosten kan ik met gemak mijn privequote:Op zondag 9 augustus 2009 18:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Toen ik in 2005 mijn app. kocht was ik (alleenstaande) 50% kwijt aan hypotheek en servicekosten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:58 schreef ooge het volgende:
Hoeveel % geven jullie uit aan wonen?
Hierbij bedoel ik de verhouding van enkel de netto hypotheek of kale huur ten opzichten van je netto salaris.
Gezinssamenstelling is ook wel belangrijk.
In zo'n geval maakt het natuurlijk wel veel uit of je modaal verdient of meer. Alleen met de percentages die men hier geeft kan je in ieder geval vrij weinig. Maar goed, men zal z'n salaris doorgaans niet zomaar prijsgeven, mijzelf inbegrepen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:59 schreef denniewafel het volgende:
[..]
Toen ik in 2005 mijn app. kocht was ik (alleenstaande) 50% kwijt aan hypotheek en servicekosten.
Nu met mijn nieuwe baan is 't een 35-40%. Op zich prima te doen, doe nog steeds leuke dingen en ga
gewoon nog op vakantie!
Je zit in de bak?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef jortkeldert het volgende:
0% (woon gratisen niet bij mn ouders )
Of in een kraakpand?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |