quote:
Ik weet niet in wat voor sector jij actief bent maar bijvoorbeeld in de ICT sector is de verwachting dat daar flinke klappen gaan vallen de komende maanden. Projecten lopen af en er worden nauwelijks nieuwe projecten binnen gehaald bij de grote ICT bedrijven.
quote:
En kan je een groot bedrijf dit soort eisen stellen (bijv. de volle 6 maanden doorbetaald krijgen ongeacht of je een nwe baan hebt of niet), hebben ze niet gewoon schijt aan je? En hoe pak je zoiets dan aan?
Als het bedrijf geen ontslag vergunning kan krijgen voor jou en anderen maar ze willen toch alvast bezuinigen dan is het afkopen van een contract voor onbepaalde tijd middels zes maandsalarissen voor een groot bedrijf een redelijke goedkope oplossing. Echter wil een bedrijf natuurlijk liever dat je nog zes maanden in dienst blijft en eventueel gaat het over zes maanden beter met de economie en dan kunnen ze je alsnog je contract verlegen. Of misschien komt er tussentijds een opdracht waar jij voor inzetbaar bent.
Het lijkt mij dat ze gewoon van je afwillen. Ik zou tegen je baas zeggen dat je niet de onzekerheid van een tijdelijk contract wil hebben terwijl je nu een contract voor onbepaalde tijd hebt.
Als je niet om een oprotpremie durft of wil vragen zou je onderstaande kunnen voorstellen:
Ik blijf zes maanden in dienst en blijf dus inzetbaar. Mocht ik in die zes maanden een andere baan vinden dan krijg ik de resterende maanden ook uitbetaald.Maar ik zou toch eerst inzetten op een oprotpremie van minimaal zes maanden en per direct uit dienst. Als ze daar niet op ingaan dan is bovenstaande een mooi voorstel waarmee jij en je werkgever elkaar dus in het midden tegemoet komen.
Zij doen nu een eerste voorstel dus het is aan jou om een tegenvoorstel te doen.