abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71704837
Ik las pas nog een keer weer in het afscheidsboekje dat je kreeg nadat je van groep 8 naar de middelbare school ging. Alleen nu heb ik als ik weer aan die tijd denk een heimwee gevoel naar die zorgeloze tijd. Ik heb ook het idee of je toen ook echt de beste vriendschappen had omdat je met mensen op school zat die allemaal in dezelfde buurt opgegroeid waren en als het waren ook allemaal hetzelfde referentie kader hadden.

Iedereen was toen ook gewoon nog zichzelf en niet een product van de maatschappij zoals ik soms het idee heb bij volwassenen. Net alsof mensen steeds dieper in de vacht van het konijn kruipen naarmate ze ouder worden ( zoals zo mooi beschreven staat in het boek; de wereld van sofie ), en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is. Herkend iemand dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehannes op 08-08-2009 12:06:21 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:51:04 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_71704924
Ik kwam laatst bij het opruimen m'n rapporten tegen van de basisschool, en dacht toen ook even terug aan die heerlijke onbezorgde tijd
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:52:33 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71704950
Helemaal mee eens, basisschooltijd is de beste tijd van je leven, vanaf de middelbare school takelt het jaarlijks af.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:54:54 #4
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_71704976
Ja dat herken ik.

Alleen heb ik dus wat dat betreft de mazzel dat met een aantal medescholieren het contact is gebleven. (waaronder mijn vriendin)
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_71705090
Basisschool was een vreselijke tijd Ik zat op de basisschool, die toen nog gewoon lagere school heette, van 1976 tot 1984. Toen kinderen nog gewoon je eigendom waren en niemand maalde om een beetje huiselijk geweld en pesten op school nog gewoon was. Dat zou nu gelukkig niet meer kunnen (hoop ik).
pi_71705124
Ik hoor het wel van oud-klasgenoten van de lagere school (ja ik ben uit de tijd van de kleuter- en lagere school) dat ze die gevoelens hebben (sinds enige tijd weer contact met een aantal via Schoolbank) Zelf heb ik deze gevoelens niet echt maar ja het ligt er denk ik ook aan hoe je destijds die schooltijd hebt beleefd. Ik was alzo blij dat ik de school achter de rug had. (kleuter-, lagere- en middelbare school).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:02:17 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71705133
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef LoudGirl het volgende:
Basisschool was een vreselijke tijd Ik zat op de basisschool, die toen nog gewoon lagere school heette, van 1976 tot 1984. Toen kinderen nog gewoon je eigendom waren en niemand maalde om een beetje huiselijk geweld en pesten op school nog gewoon was. Dat zou nu gelukkig niet meer kunnen (hoop ik).
En zo hoort het ook, niet dat softe gedoe van nu. Niet voor niets was er toen ook veel minder criminaliteit en meer respect van de jeugd naar ouderen toe.
pi_71705151
Ik vond de basisschool ook wel leuk hoor, maar de tofste tijd was toch de middelbare schooltijd.
Tussen mijn 15e en 18e heb ik toch wel vriendschappen ontwikkeld die ik nu nog steeds heb.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71705156
Ik denk wel eens terug aan de tijd dat ik 's-avonds bij zonsondergang met een goed glas wijn de Golden Gate Bridge en Alcatraz zag liggen tegen een purperroodgekleurde achtergrond.

Zoiets dus:
http://www.panoramio.com/photo/12442246

Maar die tijd is voorbij, maar ik maak nog voldoende nieuwe leuke dingen mee!
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71705162
Onze groep 8 juf heeft gejankt van opluchting op onze afscheidsmiddag. Dus nee, basisschool is niet onschuldig en schattig. Het is keihard knokken om op de kar te mogen, urenlang schriftjes volkalken met schoonschrijven en geen airco.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_71705190
Bij mij was dat niet in de basisschooltijd, maar meer om aan te geven dat je altijd wel dingen meemaakt waar je later, als je eenmaal doorgaat met leven, met een grote glimlach op terugkijkt!
pi_71705210
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef Gehannes het volgende:
Ik las pas nog een keer weer in het afschiedsboekje dat je kreeg nadat je van groep 8 naar de middelbare school ging. Alleen nu heb ik als ik weer aan die tijd denk een heimwee gevoel naar die zorgeloze tijd. Ik heb ook het idee of je toen ook echt de beste vriendschappen had omdat je met mensen op school zat die allemaal in dezelfde buurt opgegroeid waren en als het waren ook allemaal hetzelfde referentie kader hadden.

Iedereen was toen ook gewoon nog zichzelf en niet een product van de maatschappij zoals ik soms het idee heb bij volwassenen. Net alsof mensen steeds dieper in de vacht van het konijn kruipen naarmate ze ouder worden ( zoals zo mooi beschreven staat in het boek; de wereld van sofie ), en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is. Herkend iemand dit?
Logisch want toen kon je nog onbezorgd leven. Dat merk je pas als je zelf ouder wordt en voor je toekomst moet gaan zorgen.
75 topics = FIN
pi_71705230
Those were the days
om 6 uur thuis moeten zijn van het buitenspelen, geen GTST mogen kijken en om half 9 toch echt naar bed moeten

Als dat het hoogte punt van je leven was zou ik zeggen: verander wat in je leven waardoor je nu echte hoogtepunten kunt creëereen nu je wel mogelijkheden hebt en dingen zelf kunt en mag beslissen en zo
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71705297
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:07 schreef liefie_ het volgende:
Those were the days
om 6 uur thuis moeten zijn van het buitenspelen, geen GTST mogen kijken en om half 9 toch echt naar bed moeten

Als dat het hoogte punt van je leven was zou ik zeggen: verander wat in je leven waardoor je nu echte hoogtepunten kunt creëereen nu je wel mogelijkheden hebt en dingen zelf kunt en mag beslissen en zo
Ik zie het juist als de tijd van onbezorgdheid, het uithalen van kattenkwaad, voetbal, hutten bouwen etc.
Maar waar ik vooral op doel is dat mensen in die leeftijd nog niet zo geknipt zijn en zijn zoals ze zijn. Naarmate je volwassen wordt worden mensen steeds meer een soort product van de maatschappij heb ik het idee. De beste vriendschappen heb je gewoon gedurende je jeugd.
pi_71705405
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:12 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Ik zie het juist als de tijd van onbezorgdheid, het uithalen van kattenkwaad, voetbal, hutten bouwen etc.
Maar waar ik vooral op doel is dat mensen in die leeftijd nog niet zo geknipt zijn en zijn zoals ze zijn. Naarmate je volwassen wordt worden mensen steeds meer een soort product van de maatschappij heb ik het idee. De beste vriendschappen heb je gewoon gedurende je jeugd.
je hoeft geen prduct te zijn van de maatschappij en ik vind mijn vriendschappen dus een stuk beter hoor
omdat ze dieper gaan dan een hut bouwen

het lijkt wel leuk en zo omdat je er op terug kijkt op een positieve manier natuurlijk maar wat was er nou eigenlijk aan?
zo van jezelf was je nou ook weer niet hoor
je mocht niets zelf beslissen en je zelfontplooiing werd echt al wel gestuurd alleen heb je dat toen niet gevoelt en nu voel je dat wel
het mooie is dat je nu volwassen bent en dus je eigen baas en zelf mag beslissen en dat je nu dus jezelf kunt sturen

doe dat dan ipv verlangend terug denken aan boomhutten bouwen
pi_71705412
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:12 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Af en toe samen spelen of kattekwaad uithalen is niet echt vriendschap te noemen. Daarnaast doe ik tegenwoordig ook af en toe wel dingen met mensen die ik amper ken.
pi_71705446

Veel plezier.
pi_71705501
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef liefie_ het volgende:

[..]

je hoeft geen prduct te zijn van de maatschappij en ik vind mijn vriendschappen dus een stuk beter hoor
omdat ze dieper gaan dan een hut bouwen

het lijkt wel leuk en zo omdat je er op terug kijkt op een positieve manier natuurlijk maar wat was er nou eigenlijk aan?
zo van jezelf was je nou ook weer niet hoor
je mocht niets zelf beslissen en je zelfontplooiing werd echt al wel gestuurd alleen heb je dat toen niet gevoelt en nu voel je dat wel
het mooie is dat je nu volwassen bent en dus je eigen baas en zelf mag beslissen en dat je nu dus jezelf kunt sturen

doe dat dan ipv verlangend terug denken aan boomhutten bouwen
Ik denk eigenlijk dat hier ook een wezenlijk verschil zit tussen een man en een vrouw. En aangezien jij een vrouw bent zal je toch anders naar dit soort dingen terug kijken. Ik denk niet dat veel vrouwen hutten gebouwd hebben, of met vuurwerk en vuur gekloot hebben e.d. Dat zijn juist dingen die je dan als man nog kan doen maar nu niet meer. En dat is toch soms wel jammer.
pi_71705537
Hoe kut is je leven dan, als de basisschool je mooiste tijd was?
pi_71705541
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef IHVK het volgende:
[ link | afbeelding ]

Veel plezier.
quote:
Holden is het hoofdpersonage, rond hem draait heel het verhaal. Hij is ook de verteller. Hij is een 16-jarige jongen die van school is gestuurd. Hij is erg cynisch over de wereld en de maatschappij. Hij vindt de wereld lelijk en de mensen hypocriet. Hij probeert zichzelf door zijn cynisme te beschermen tegen de ingewikkelde, moeilijke wereld van de volwassenen. Eén van de aspecten van Holden welke in het boek veel naar voren komt, is zijn verlangen om kinderen te beschermen tegen de volwassenheid. Hij zou het liefst willen dat kinderen nooit volwassen worden. Kinderen zijn nog puur en onschuldig en doen niet zo hypocriet als de meeste volwassenen. Zijn droom over de vanger in het koren is daar een uiting van.
Mwah zo overdreven heb ik het nou ook niet. Ik zeg alleen dat die tijd zo onbezorgd was.
pi_71705555
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:27 schreef Repeat het volgende:
Hoe kut is je leven dan, als de basisschool je mooiste tijd was?
Zeg ik ergens dan dat het de mooiste tijd was?
pi_71705566
Je hoeft het ook niet zo overdreven te hebben. Bijna niemand heeft het zo overdreven denk ik.

Moest gewoon aan dat boek denken.
pi_71705582
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:25 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat hier ook een wezenlijk verschil zit tussen een man en een vrouw. En aangezien jij een vrouw bent zal je toch anders naar dit soort dingen terug kijken. Ik denk niet dat veel vrouwen hutten gebouwd hebben, of met vuurwerk en vuur gekloot hebben e.d. Dat zijn juist dingen die je dan als man nog kan doen maar nu niet meer. En dat is toch soms wel jammer.
ik had een kei mooie hut ja

Maar ik denk dat je probleem gewoon op een ander vlak ligt en het missen van je jeugd en die hut meer een uiting daar van is
Mis je het kwijt kunnen van je fantasie of zo?
Als jij een fucking hut wil bouwen doe je dat toch gewoon?

je hebt het over de beste vriendschappen waren toen, daar maak ik voor het gemak ff uit op dat je nu dus maar karige vriendschappen hebt (want als je huidige vriendschappen worden overtroffen door een van tig jaar geleden met wie je niet meer deed dan knikkeren en tikkertje schort er wat aan je vriendschap denk ik)
Dat soort dingen

Vertaal dat verlangen naar concreet gemis en maak daar dan doelen bij
Het lijkt me echt niet redelijk dat je oprecht denkt dat dat het hoogtepunt van je leven was
pi_71705729
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef Gehannes het volgende:
en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is.
Eerlijk gezegd ben ik nooit een groepsdier geweest en heb ik altijd mijn eigen weg gevolgd, als kind en ook als volwassene. Gelukkig heb ik nu de leeftijd dat het me al helemaal niet zou interesseren wat iemand van me denkt, zeker personen als de buren niet. Het is mijn leven en ik leef het en niemand anders...hoe ik dat leven invul maak ik zelf uit, niet de maatschappij waarin huisje, boompje beestje nog steeds de standaard is.
Optimist tot in de kist
pi_71706771
Koop een huis in de Highlands in Schotland en je hebt ook geen zorgen!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:43:06 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71707026
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:29 schreef DuTank het volgende:
Koop een huis in de Highlands in Schotland en je hebt ook geen zorgen!
Ja lekker, elke dag regen en vies eten

Ontopic: de lagere school was inderdaad de meest gelukkige tijd
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71707095
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja lekker, elke dag regen en vies eten

Je maakt toch je eigen eten? Ik ben daar een week geweest laatst en heb er overal prima gegeten.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_71707117
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:43 schreef SeLang het volgende:

De meest zorgeloze tijd is een betere omschrijving.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:54:24 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71707234
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef DuTank het volgende:

[..]

Je maakt toch je eigen eten? Ik ben daar een week geweest laatst en heb er overal prima gegeten.
Ik woon nu in Zuid Engeland en kan zo voor een fractie van het geld in de Highlands gaan wonen. Maar hoewel het daar prachtig is zou ik niet weten wat ik daar elke dag zou moeten doen, plus dat het bijna het hele jaar kutweer is.

Ow, en haggis
Mijn reisverslagen
pi_71707324
Basisschool tijd was ruk!
Middelbare school tijd... vanaf mijn 15de ge-wel-dig!!! Maar als ik eerlijk ben, zaten er ook mindere tijden tussen. Ik denk dat iedereen gewoon een periode uit zijn leven heeft die hij/zij gaat idealiseren omdat daar de meeste leuke herinneringen aan zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:10:22 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71707551
Eén van de mooie dingen van je kinderjaren is dat de mogelijkheden dan nog oneindig lijken. Alle jongetjes willen piloot worden of astronaut, miljardair worden, in een ferrari rijden, met een beroemde actrice trouwen, op een berg in de Rocky Mountains gaan wonen en op een paard als een cowboy over de prairie te zwerven, etc. Naarmate je ouder wordt ga je steeds meer wegstrepen en liggen steeds meer dingen buiten je bereik.

Een ander mooi ding van je kinderjaren is de grote hoeveelheden 'eerste keer' ervaringen. Ik herinner me nog dat ik voor het eerst de zee zag. Oneindig groot! Naarmate je ouder wordt is het steeds meer been there done that... De hoeveelheid echt nieuwe opwindende ervaringen neemt steeds meer af.

Het leven wordt dus steeds vlakker naarmate je ouder wordt. Je kunt dat minder erg laten zijn door steeds nieuwe dingen te beginnen, maar je kunt het nooit vermijden omdat het uiteindelijk toch meer van hetzelfde wordt.
Mijn reisverslagen
pi_71707564
Ik zit niet te springen om de basisschool opnieuw te doen, maar het was wel iets prachtigs om op terug te kijken. De verplichtingen van toen zijn er gelukkig niet meer en je hebt nu meer vrijheid. Die zorgeloosheid die je had, had wel een prijs; je vrijheid en zelfstandigheid.
pi_71707611
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:10 schreef SeLang het volgende:
Het leven wordt dus steeds vlakker naarmate je ouder wordt. Je kunt dat minder erg laten zijn door steeds nieuwe dingen te beginnen, maar je kunt het nooit vermijden omdat het uiteindelijk toch meer van hetzelfde wordt.
Vervlakking naar mate je ouder wordt geloof ik niet in. Je hoort heel veel dat naar mate je ouder wordt je je weer verwondert over de schoonheid van de normale dingen. En het is ook vooral een instelling. Wil je geestelijk nog steeds competatief blijven in het vinden van nieuwe dingen? Juist als je ouder wordt heb je meer tijd om nieuwe dingen te leren. Ik vind het leven veel te kort om alle aspecten van het leven te ontdekken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:14:52 #34
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71707614
Ze moeten de basisschool gewoon tot groep 12 ofzo door laten lopen zodat je er langer van kunt genieten.
pi_71707637
Het grappige is dat als je iemand tegenkomt uit je (basisschool) klas , dat je deze pesoon op de zelfde manier ziet als voorheen, voorbeeld: als je al kind van 8 verliefd was op deze persoon je nog steeds bloost.
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:16:32 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71707645
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:14 schreef Heathen. het volgende:
Vervlakking naar mate je ouder wordt geloof ik niet in. Je hoort heel veel dat naar mate je ouder wordt je je weer verwondert over de schoonheid van de normale dingen.
Dit is wel waar, maar er is geen vervanging voor de eerste keer de zee zien, of de eerste keer een berg met sneeuw erop.
Mijn reisverslagen
pi_71707760
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is wel waar, maar er is geen vervanging voor de eerste keer de zee zien, of de eerste keer een berg met sneeuw erop.
Als iets onverwachts maakt het altijd wel een diepe indruk. Maar de eerste keer sex was voor mij in ieder geval niet echt indrukwekkend, vanwege de verwachting. Een keer een onverwachte kus krijgen terwijl je daarvoor al zo vaak elkaar had gekust maakte op mij een veel grotere onvergetelijke indruk. 'eerste keer' vind ik niet echt relevant hier in.
Dus als ik op een dag geheel onverwachts sneeuw tegen kom kan dat net zo'n grote indruk maken.
Als volwassene moet je veel meer dingen plannen, dat maakt het leven af en toe vlakker. Zodra je meer tijd hebt kan dat het leven dus mooier maken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:25:03 #38
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71707806
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:22 schreef Heathen. het volgende:

[..]
Maar de eerste keer sex was voor mij in ieder geval niet echt indrukwekkend, vanwege de verwachting.
Dus sex is niet beter dan rukken?
pi_71707960
quote:

[..]

Met beiden heb ik dat niet. Ik ben relatief dicht bij de zee geboren, dus die eerste keer is al zo vroeg geweest dat ik mij het niet herinner. En met bergen sta ik altijd weer versteld als ik er weer een paar zie na een paar maanden/jaren alleen maar vlakheid gezien te hebben.

Het is wel zo dat je als volwassene veel minder snel ergens echt de schoonheid van ziet. Als je die tijd en rust wel neemt en hebt dan kan je net zo van het natuurschoon genieten als dat je deed als een kind.
pi_71708063
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:25 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Dus sex is niet beter dan rukken?
Hoe je tot die conclusie komt is mij een raadsel.
pi_71708064
quote:

[..]

ik denk dat er nog een heleboel dingen zijn die je nog voor de eerste keer moet zien, voelen, ruiken, proeven etc
pi_71708086
Ik had een week geleden of zo nog gedroomt dat ik weer op de basisschool zat met de mensen met wie ik bevriend was toen.. Toen ik wakker werd had ik plotseling heimwee.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:53:21 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71708331
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:39 schreef KingOfMystery het volgende:
Ik had een week geleden of zo nog gedroomt dat ik weer op de basisschool zat met de mensen met wie ik bevriend was toen.. Toen ik wakker werd had ik plotseling heimwee.
Wat ook tof is: kijken wat er van je oude klasgenoten is geworden. Ik heb er laatst weer een paar teruggevonden met http://www.wieowie.nl/. Niet dat ik contact heb opgenomen, maar het is wel tof om 30 jaar na dato opeens een foto te zien, of te weten waar iemand nu werk, etc.
Mijn reisverslagen
pi_71708698
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:10 schreef SeLang het volgende:

Een ander mooi ding van je kinderjaren is de grote hoeveelheden 'eerste keer' ervaringen. Ik herinner me nog dat ik voor het eerst de zee zag. Oneindig groot! Naarmate je ouder wordt is het steeds meer been there done that... De hoeveelheid echt nieuwe opwindende ervaringen neemt steeds meer af.
QFT

Wilde dit net typen.
pi_71708724
naar de mcdonalds gaan was echt iets waar je je op verheugde, buitenspelen verveelde nooit, eerste keer verliefd was alsof er een orkaan door mn lichaam ging, de oude nintendo met vriendjes spelen, je eerste fiets, ik kan eiiiindeloos doorgaan zo...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:20:02 #46
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71708803
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:38 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Hoe je tot die conclusie komt is mij een raadsel.
Omdat je beweert dat sex eigenlijk tegenvalt vroeg ik me dat af
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:33:18 #47
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_71709024
geen last van, naar mate ik minder afhankelijk ben van andere, voel ik me eigenlijk juist veiliger en onbezorgder....

maar als de bassischooltijd coowl was, kan het me enigszins wel voorstellen en hoor het ook vaak
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_71710632
Ik mis de tijd voor groep 5 en 6, toen had je nog niks door van sociale druk. Daarna moest je er opeens 'bij horen', toen al. Ik mis mijn jeugd, maar niet mijn klas: die was naar.
pi_71710714
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Omdat je beweert dat sex eigenlijk tegenvalt vroeg ik me dat af
Nee de sex valt niet tegen, maar de eerste keer is niet overal heilig. Ik neem aan dat jij later ook betere en indrukwekkendere sex hebt gehad waarbij 'de eerste keer' helemaal in het niet valt. Het bezichtigen van bergen, zee of bos heeft niet echt indruk op mij gemaakt aangezien ik mij de eerste keer er niet van kan herinneren. Later wel en die waren juist niet eenmalig. Volgens mij heeft het ook te maken met hoe open je ergens voor wil staan.
pi_71710718
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:25 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Ik zeg bouw zoveel hutten als je maar wilt en fuck the world. Voel je je erg opgelaten, dan leen je ergens een excuuskindje. Mag ook een meisje zijn, ik heb vroeger heel veel hutten gebouwd.
pi_71724684
iedereen die het unieke contact met de aarde als vanzelfsprekend beschouwt, heeft het mis.
pi_71740075
Ik mis die tijd wel, al kan ik niet zeggen waarom nou precies. Het was gewoon een toffe zorgeloze tijd.
pi_71744754
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:33 schreef verleiding het volgende:
Ik mis die tijd wel, al kan ik niet zeggen waarom nou precies. Het was gewoon een toffe zorgeloze tijd.
Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.

Op kamp in groep 8 en dat was toen zooo spannend
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:39:10 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71745833
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.

Op kamp in groep 8 en dat was toen zooo spannend
Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
Mijn reisverslagen
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:41:01 #55
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71745899
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
Je voelt het niet alleen, je bent het ook.
pi_71746213
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Haha Dat aantal jaar geleden klinkt net of ik 10 jaar geleden nog in pampers rond liep maar nee, 9 jaar geleden kwam ik van de basisschool af dus dat valt nog wel mee. Besides, jij was waarschijnlijk niet anders toen je van onze leeftijd was
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:28:28 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71749195
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha Dat aantal jaar geleden klinkt net of ik 10 jaar geleden nog in pampers rond liep maar nee, 9 jaar geleden kwam ik van de basisschool af dus dat valt nog wel mee. Besides, jij was waarschijnlijk niet anders toen je van onze leeftijd was
"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentie . En ik verzamelde waterslakken die ik uit de sloot viste en hield die in een aquariumbakje dat op m'n slaapkamer stond (m'n ma vond dat minder...).
Mijn reisverslagen
pi_71749376
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentie . En ik verzamelde waterslakken die ik uit de sloot viste en hield die in een aquariumbakje dat op m'n slaapkamer stond (m'n ma vond dat minder...).
Toen Grease uitkwam in Nederland zat ik in de brugklas van de HAVO dus mijn lagere schooltijd is al een tijdje terug.
Optimist tot in de kist
pi_71898000
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles.
Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.

Nu als volwassen is het, hoe stoer je je ook voor doet, anders.

Het viel me ook op dat ik veel minder op bepaalde "types" af ging als kind. Je speelde net zo makkelijk met boerenkindjes als met kakkindjes. Alleen vervelende kutkindertjes ging je mijden.
pi_71898262
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.

Nu als volwassen is het, hoe stoer je je ook voor doet, anders.

Het viel me ook op dat ik veel minder op bepaalde "types" af ging als kind. Je speelde net zo makkelijk met boerenkindjes als met kakkindjes. Alleen vervelende kutkindertjes ging je mijden.
Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.

En je kunt best je eigen zwakheden accepteren, als je ook je sterke punten ziet. Dus ik zie het probleem niet zo! Tenzij je de illusie hebt dat je perfect moet zijn...

Al blijft de kindertijd natuurlijk wel de meest onbezorgde tijd die er is. Het lijkt ook wel hoe langer iets geleden is, hoe minder je de ellende onthoudt (periodes van ziekte, op school zitten etc.) en alleen nog de leuke dingen herinnert.
pi_71898389
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.

En je kunt best je eigen zwakheden accepteren, als je ook je sterke punten ziet. Dus ik zie het probleem niet zo! Tenzij je de illusie hebt dat je perfect moet zijn...

Al blijft de kindertijd natuurlijk wel de meest onbezorgde tijd die er is. Het lijkt ook wel hoe langer iets geleden is, hoe minder je de ellende onthoudt (periodes van ziekte, op school zitten etc.) en alleen nog de leuke dingen herinnert.
Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.

En als kind ging alles van zelf.
pi_71899845
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:36 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.

En als kind ging alles van zelf.
Kan me er wel iets bij voorstellen. Ik woon in een dorp, en merkte ook een periode dat er groepjes werden gevormd, waarbij eigenlijk geen sprake was van onderling contact. Nu iedereen de puberteit door is, kom ik regelmatig mensen tegen van de basisschool of die je nog ergens anders van kent, en dan is het snel weer als vanouds. Wat voor achtergrond die persoon ook heeft. Niet dat je je knikkers tevoorschijn haalt of in bomen gaat klimmen, maar je pakt een pilsje of gaat samen iets organiseren, ofzo. En ook met andere mensen is het vrij gemakkelijk contact te leggen, al heb ik wel vaak dat dat echte gelegenheidscontacten zijn. Ik bel eigenlijk nooit net als vroeger op: 'wil je met me spelen?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')