abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71704837
Ik las pas nog een keer weer in het afscheidsboekje dat je kreeg nadat je van groep 8 naar de middelbare school ging. Alleen nu heb ik als ik weer aan die tijd denk een heimwee gevoel naar die zorgeloze tijd. Ik heb ook het idee of je toen ook echt de beste vriendschappen had omdat je met mensen op school zat die allemaal in dezelfde buurt opgegroeid waren en als het waren ook allemaal hetzelfde referentie kader hadden.

Iedereen was toen ook gewoon nog zichzelf en niet een product van de maatschappij zoals ik soms het idee heb bij volwassenen. Net alsof mensen steeds dieper in de vacht van het konijn kruipen naarmate ze ouder worden ( zoals zo mooi beschreven staat in het boek; de wereld van sofie ), en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is. Herkend iemand dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehannes op 08-08-2009 12:06:21 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:51:04 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_71704924
Ik kwam laatst bij het opruimen m'n rapporten tegen van de basisschool, en dacht toen ook even terug aan die heerlijke onbezorgde tijd
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:52:33 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71704950
Helemaal mee eens, basisschooltijd is de beste tijd van je leven, vanaf de middelbare school takelt het jaarlijks af.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:54:54 #4
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_71704976
Ja dat herken ik.

Alleen heb ik dus wat dat betreft de mazzel dat met een aantal medescholieren het contact is gebleven. (waaronder mijn vriendin)
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_71705090
Basisschool was een vreselijke tijd Ik zat op de basisschool, die toen nog gewoon lagere school heette, van 1976 tot 1984. Toen kinderen nog gewoon je eigendom waren en niemand maalde om een beetje huiselijk geweld en pesten op school nog gewoon was. Dat zou nu gelukkig niet meer kunnen (hoop ik).
pi_71705124
Ik hoor het wel van oud-klasgenoten van de lagere school (ja ik ben uit de tijd van de kleuter- en lagere school) dat ze die gevoelens hebben (sinds enige tijd weer contact met een aantal via Schoolbank) Zelf heb ik deze gevoelens niet echt maar ja het ligt er denk ik ook aan hoe je destijds die schooltijd hebt beleefd. Ik was alzo blij dat ik de school achter de rug had. (kleuter-, lagere- en middelbare school).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:02:17 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71705133
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef LoudGirl het volgende:
Basisschool was een vreselijke tijd Ik zat op de basisschool, die toen nog gewoon lagere school heette, van 1976 tot 1984. Toen kinderen nog gewoon je eigendom waren en niemand maalde om een beetje huiselijk geweld en pesten op school nog gewoon was. Dat zou nu gelukkig niet meer kunnen (hoop ik).
En zo hoort het ook, niet dat softe gedoe van nu. Niet voor niets was er toen ook veel minder criminaliteit en meer respect van de jeugd naar ouderen toe.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71705151
Ik vond de basisschool ook wel leuk hoor, maar de tofste tijd was toch de middelbare schooltijd.
Tussen mijn 15e en 18e heb ik toch wel vriendschappen ontwikkeld die ik nu nog steeds heb.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71705156
Ik denk wel eens terug aan de tijd dat ik 's-avonds bij zonsondergang met een goed glas wijn de Golden Gate Bridge en Alcatraz zag liggen tegen een purperroodgekleurde achtergrond.

Zoiets dus:
http://www.panoramio.com/photo/12442246

Maar die tijd is voorbij, maar ik maak nog voldoende nieuwe leuke dingen mee!
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_71705162
Onze groep 8 juf heeft gejankt van opluchting op onze afscheidsmiddag. Dus nee, basisschool is niet onschuldig en schattig. Het is keihard knokken om op de kar te mogen, urenlang schriftjes volkalken met schoonschrijven en geen airco.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_71705190
Bij mij was dat niet in de basisschooltijd, maar meer om aan te geven dat je altijd wel dingen meemaakt waar je later, als je eenmaal doorgaat met leven, met een grote glimlach op terugkijkt!
pi_71705210
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef Gehannes het volgende:
Ik las pas nog een keer weer in het afschiedsboekje dat je kreeg nadat je van groep 8 naar de middelbare school ging. Alleen nu heb ik als ik weer aan die tijd denk een heimwee gevoel naar die zorgeloze tijd. Ik heb ook het idee of je toen ook echt de beste vriendschappen had omdat je met mensen op school zat die allemaal in dezelfde buurt opgegroeid waren en als het waren ook allemaal hetzelfde referentie kader hadden.

Iedereen was toen ook gewoon nog zichzelf en niet een product van de maatschappij zoals ik soms het idee heb bij volwassenen. Net alsof mensen steeds dieper in de vacht van het konijn kruipen naarmate ze ouder worden ( zoals zo mooi beschreven staat in het boek; de wereld van sofie ), en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is. Herkend iemand dit?
Logisch want toen kon je nog onbezorgd leven. Dat merk je pas als je zelf ouder wordt en voor je toekomst moet gaan zorgen.
75 topics = FIN
pi_71705230
Those were the days
om 6 uur thuis moeten zijn van het buitenspelen, geen GTST mogen kijken en om half 9 toch echt naar bed moeten

Als dat het hoogte punt van je leven was zou ik zeggen: verander wat in je leven waardoor je nu echte hoogtepunten kunt creëereen nu je wel mogelijkheden hebt en dingen zelf kunt en mag beslissen en zo
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71705297
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:07 schreef liefie_ het volgende:
Those were the days
om 6 uur thuis moeten zijn van het buitenspelen, geen GTST mogen kijken en om half 9 toch echt naar bed moeten

Als dat het hoogte punt van je leven was zou ik zeggen: verander wat in je leven waardoor je nu echte hoogtepunten kunt creëereen nu je wel mogelijkheden hebt en dingen zelf kunt en mag beslissen en zo
Ik zie het juist als de tijd van onbezorgdheid, het uithalen van kattenkwaad, voetbal, hutten bouwen etc.
Maar waar ik vooral op doel is dat mensen in die leeftijd nog niet zo geknipt zijn en zijn zoals ze zijn. Naarmate je volwassen wordt worden mensen steeds meer een soort product van de maatschappij heb ik het idee. De beste vriendschappen heb je gewoon gedurende je jeugd.
pi_71705405
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:12 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Ik zie het juist als de tijd van onbezorgdheid, het uithalen van kattenkwaad, voetbal, hutten bouwen etc.
Maar waar ik vooral op doel is dat mensen in die leeftijd nog niet zo geknipt zijn en zijn zoals ze zijn. Naarmate je volwassen wordt worden mensen steeds meer een soort product van de maatschappij heb ik het idee. De beste vriendschappen heb je gewoon gedurende je jeugd.
je hoeft geen prduct te zijn van de maatschappij en ik vind mijn vriendschappen dus een stuk beter hoor
omdat ze dieper gaan dan een hut bouwen

het lijkt wel leuk en zo omdat je er op terug kijkt op een positieve manier natuurlijk maar wat was er nou eigenlijk aan?
zo van jezelf was je nou ook weer niet hoor
je mocht niets zelf beslissen en je zelfontplooiing werd echt al wel gestuurd alleen heb je dat toen niet gevoelt en nu voel je dat wel
het mooie is dat je nu volwassen bent en dus je eigen baas en zelf mag beslissen en dat je nu dus jezelf kunt sturen

doe dat dan ipv verlangend terug denken aan boomhutten bouwen
pi_71705412
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:12 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Af en toe samen spelen of kattekwaad uithalen is niet echt vriendschap te noemen. Daarnaast doe ik tegenwoordig ook af en toe wel dingen met mensen die ik amper ken.
pi_71705446

Veel plezier.
pi_71705501
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef liefie_ het volgende:

[..]

je hoeft geen prduct te zijn van de maatschappij en ik vind mijn vriendschappen dus een stuk beter hoor
omdat ze dieper gaan dan een hut bouwen

het lijkt wel leuk en zo omdat je er op terug kijkt op een positieve manier natuurlijk maar wat was er nou eigenlijk aan?
zo van jezelf was je nou ook weer niet hoor
je mocht niets zelf beslissen en je zelfontplooiing werd echt al wel gestuurd alleen heb je dat toen niet gevoelt en nu voel je dat wel
het mooie is dat je nu volwassen bent en dus je eigen baas en zelf mag beslissen en dat je nu dus jezelf kunt sturen

doe dat dan ipv verlangend terug denken aan boomhutten bouwen
Ik denk eigenlijk dat hier ook een wezenlijk verschil zit tussen een man en een vrouw. En aangezien jij een vrouw bent zal je toch anders naar dit soort dingen terug kijken. Ik denk niet dat veel vrouwen hutten gebouwd hebben, of met vuurwerk en vuur gekloot hebben e.d. Dat zijn juist dingen die je dan als man nog kan doen maar nu niet meer. En dat is toch soms wel jammer.
pi_71705537
Hoe kut is je leven dan, als de basisschool je mooiste tijd was?
pi_71705541
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef IHVK het volgende:
[ link | afbeelding ]

Veel plezier.
quote:
Holden is het hoofdpersonage, rond hem draait heel het verhaal. Hij is ook de verteller. Hij is een 16-jarige jongen die van school is gestuurd. Hij is erg cynisch over de wereld en de maatschappij. Hij vindt de wereld lelijk en de mensen hypocriet. Hij probeert zichzelf door zijn cynisme te beschermen tegen de ingewikkelde, moeilijke wereld van de volwassenen. Eén van de aspecten van Holden welke in het boek veel naar voren komt, is zijn verlangen om kinderen te beschermen tegen de volwassenheid. Hij zou het liefst willen dat kinderen nooit volwassen worden. Kinderen zijn nog puur en onschuldig en doen niet zo hypocriet als de meeste volwassenen. Zijn droom over de vanger in het koren is daar een uiting van.
Mwah zo overdreven heb ik het nou ook niet. Ik zeg alleen dat die tijd zo onbezorgd was.
pi_71705555
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:27 schreef Repeat het volgende:
Hoe kut is je leven dan, als de basisschool je mooiste tijd was?
Zeg ik ergens dan dat het de mooiste tijd was?
pi_71705566
Je hoeft het ook niet zo overdreven te hebben. Bijna niemand heeft het zo overdreven denk ik.

Moest gewoon aan dat boek denken.
pi_71705582
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:25 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat hier ook een wezenlijk verschil zit tussen een man en een vrouw. En aangezien jij een vrouw bent zal je toch anders naar dit soort dingen terug kijken. Ik denk niet dat veel vrouwen hutten gebouwd hebben, of met vuurwerk en vuur gekloot hebben e.d. Dat zijn juist dingen die je dan als man nog kan doen maar nu niet meer. En dat is toch soms wel jammer.
ik had een kei mooie hut ja

Maar ik denk dat je probleem gewoon op een ander vlak ligt en het missen van je jeugd en die hut meer een uiting daar van is
Mis je het kwijt kunnen van je fantasie of zo?
Als jij een fucking hut wil bouwen doe je dat toch gewoon?

je hebt het over de beste vriendschappen waren toen, daar maak ik voor het gemak ff uit op dat je nu dus maar karige vriendschappen hebt (want als je huidige vriendschappen worden overtroffen door een van tig jaar geleden met wie je niet meer deed dan knikkeren en tikkertje schort er wat aan je vriendschap denk ik)
Dat soort dingen

Vertaal dat verlangen naar concreet gemis en maak daar dan doelen bij
Het lijkt me echt niet redelijk dat je oprecht denkt dat dat het hoogtepunt van je leven was
pi_71705729
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef Gehannes het volgende:
en steeds minder van het leven kunnen genieten omdat ze veel te veel bezig zijn met het aanpassen aan anderen. Kinderen hebben dit aanpas gedrag eigenlijk nog niet zo en zijn zo als ze zijn. En juist dat mis ik wel is.
Eerlijk gezegd ben ik nooit een groepsdier geweest en heb ik altijd mijn eigen weg gevolgd, als kind en ook als volwassene. Gelukkig heb ik nu de leeftijd dat het me al helemaal niet zou interesseren wat iemand van me denkt, zeker personen als de buren niet. Het is mijn leven en ik leef het en niemand anders...hoe ik dat leven invul maak ik zelf uit, niet de maatschappij waarin huisje, boompje beestje nog steeds de standaard is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71706771
Koop een huis in de Highlands in Schotland en je hebt ook geen zorgen!
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')