abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71724684
iedereen die het unieke contact met de aarde als vanzelfsprekend beschouwt, heeft het mis.
pi_71740075
Ik mis die tijd wel, al kan ik niet zeggen waarom nou precies. Het was gewoon een toffe zorgeloze tijd.
pi_71744754
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:33 schreef verleiding het volgende:
Ik mis die tijd wel, al kan ik niet zeggen waarom nou precies. Het was gewoon een toffe zorgeloze tijd.
Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.

Op kamp in groep 8 en dat was toen zooo spannend
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:39:10 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71745833
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.

Op kamp in groep 8 en dat was toen zooo spannend
Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:41:01 #55
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71745899
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
Je voelt het niet alleen, je bent het ook.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71746213
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Haha Dat aantal jaar geleden klinkt net of ik 10 jaar geleden nog in pampers rond liep maar nee, 9 jaar geleden kwam ik van de basisschool af dus dat valt nog wel mee. Besides, jij was waarschijnlijk niet anders toen je van onze leeftijd was
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:28:28 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71749195
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha Dat aantal jaar geleden klinkt net of ik 10 jaar geleden nog in pampers rond liep maar nee, 9 jaar geleden kwam ik van de basisschool af dus dat valt nog wel mee. Besides, jij was waarschijnlijk niet anders toen je van onze leeftijd was
"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentie . En ik verzamelde waterslakken die ik uit de sloot viste en hield die in een aquariumbakje dat op m'n slaapkamer stond (m'n ma vond dat minder...).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71749376
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentie . En ik verzamelde waterslakken die ik uit de sloot viste en hield die in een aquariumbakje dat op m'n slaapkamer stond (m'n ma vond dat minder...).
Toen Grease uitkwam in Nederland zat ik in de brugklas van de HAVO dus mijn lagere schooltijd is al een tijdje terug.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71898000
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles.
Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.

Nu als volwassen is het, hoe stoer je je ook voor doet, anders.

Het viel me ook op dat ik veel minder op bepaalde "types" af ging als kind. Je speelde net zo makkelijk met boerenkindjes als met kakkindjes. Alleen vervelende kutkindertjes ging je mijden.
pi_71898262
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.

Nu als volwassen is het, hoe stoer je je ook voor doet, anders.

Het viel me ook op dat ik veel minder op bepaalde "types" af ging als kind. Je speelde net zo makkelijk met boerenkindjes als met kakkindjes. Alleen vervelende kutkindertjes ging je mijden.
Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.

En je kunt best je eigen zwakheden accepteren, als je ook je sterke punten ziet. Dus ik zie het probleem niet zo! Tenzij je de illusie hebt dat je perfect moet zijn...

Al blijft de kindertijd natuurlijk wel de meest onbezorgde tijd die er is. Het lijkt ook wel hoe langer iets geleden is, hoe minder je de ellende onthoudt (periodes van ziekte, op school zitten etc.) en alleen nog de leuke dingen herinnert.
pi_71898389
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.

En je kunt best je eigen zwakheden accepteren, als je ook je sterke punten ziet. Dus ik zie het probleem niet zo! Tenzij je de illusie hebt dat je perfect moet zijn...

Al blijft de kindertijd natuurlijk wel de meest onbezorgde tijd die er is. Het lijkt ook wel hoe langer iets geleden is, hoe minder je de ellende onthoudt (periodes van ziekte, op school zitten etc.) en alleen nog de leuke dingen herinnert.
Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.

En als kind ging alles van zelf.
pi_71899845
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:36 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.

En als kind ging alles van zelf.
Kan me er wel iets bij voorstellen. Ik woon in een dorp, en merkte ook een periode dat er groepjes werden gevormd, waarbij eigenlijk geen sprake was van onderling contact. Nu iedereen de puberteit door is, kom ik regelmatig mensen tegen van de basisschool of die je nog ergens anders van kent, en dan is het snel weer als vanouds. Wat voor achtergrond die persoon ook heeft. Niet dat je je knikkers tevoorschijn haalt of in bomen gaat klimmen, maar je pakt een pilsje of gaat samen iets organiseren, ofzo. En ook met andere mensen is het vrij gemakkelijk contact te leggen, al heb ik wel vaak dat dat echte gelegenheidscontacten zijn. Ik bel eigenlijk nooit net als vroeger op: 'wil je met me spelen?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')