Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:33 schreef verleiding het volgende:
Ik mis die tijd wel, al kan ik niet zeggen waarom nou precies. Het was gewoon een toffe zorgeloze tijd.
Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeldquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles. En vooral , plezier! Uiteraard al die rages meegemaakt, gabbertijd, nikeys, jojo's, pokemon, flippo's en ga zo maar door. Die simpele verkeringen die je had op de basisschool. Voor het eerst gezoend. Ape-kooi doen. Geen zorgen om cijfers.![]()
Op kamp in groep 8 en dat was toen zooo spannend![]()
![]()
Je voelt het niet alleen, je bent het ook.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
Hahaquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik voel me echt een ouwe lul als ik lees dat mensen waar ik vandaag intelligente discussies mee voer een paar jaar geleden nog met flippo's en pokemon kaarten hebben gespeeld
"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentiequote:Op zondag 9 augustus 2009 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
HahaDat aantal jaar geleden klinkt net of ik 10 jaar geleden nog in pampers rond liep
maar nee, 9 jaar geleden kwam ik van de basisschool af dus dat valt nog wel mee. Besides, jij was waarschijnlijk niet anders toen je van onze leeftijd was
Toen Grease uitkwam in Nederland zat ik in de brugklas van de HAVO dus mijn lagere schooltijd is al een tijdje terug.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
"mijn tijd" was inderdaad niet veel anders denk ik. Ik knikkerde vooral op het schoolplein en in mijn tijd waren plaatjes van de film Grease helemaal da bomb (met elkaar ruilen enzo). En op school playbackten we The Sex Pistols en Blondie. Dat was toen het toppunt van decadentie. En ik verzamelde waterslakken die ik uit de sloot viste en hield die in een aquariumbakje dat op m'n slaapkamer stond (m'n ma vond dat minder...).
Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat dus. Overal lak aan, schijt aan alles.
Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Idd, je had toen als kind ook al zo je zwakheden en sterke punten, maar je zat daar totaal niet mee.
Nu als volwassen is het, hoe stoer je je ook voor doet, anders.
Het viel me ook op dat ik veel minder op bepaalde "types" af ging als kind. Je speelde net zo makkelijk met boerenkindjes als met kakkindjes. Alleen vervelende kutkindertjes ging je mijden.
Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Ga je nu alleen op bepaalde types af? Vind ik getuigen van een beperkt wereldbeeld. Lijkt me eerder een gevalletje van eigen schuld.
En je kunt best je eigen zwakheden accepteren, als je ook je sterke punten ziet. Dus ik zie het probleem niet zo! Tenzij je de illusie hebt dat je perfect moet zijn...
Al blijft de kindertijd natuurlijk wel de meest onbezorgde tijd die er is. Het lijkt ook wel hoe langer iets geleden is, hoe minder je de ellende onthoudt (periodes van ziekte, op school zitten etc.) en alleen nog de leuke dingen herinnert.
Kan me er wel iets bij voorstellen. Ik woon in een dorp, en merkte ook een periode dat er groepjes werden gevormd, waarbij eigenlijk geen sprake was van onderling contact. Nu iedereen de puberteit door is, kom ik regelmatig mensen tegen van de basisschool of die je nog ergens anders van kent, en dan is het snel weer als vanouds. Wat voor achtergrond die persoon ook heeft. Niet dat je je knikkers tevoorschijn haalt of in bomen gaat klimmen, maar je pakt een pilsje of gaat samen iets organiseren, ofzo. En ook met andere mensen is het vrij gemakkelijk contact te leggen, al heb ik wel vaak dat dat echte gelegenheidscontacten zijn. Ik bel eigenlijk nooit net als vroeger op: 'wil je met me spelen?'quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet zo zeer dat ik dat nu allemaal niet doe, maar dat je er nu echt je best voor moet doen.
En als kind ging alles van zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |