Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen hondsdol van zo'n actie (seinen) worden. En echt, echt tot gestoord aan toe.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:52 schreef guapo het volgende:
Dat bumperkleven heb ik wel afgeleerd. Ik geef nu altijd een klein seintje met groot licht als ik langs mijn voorganger wil die veel te lang op de linker baan rijdt.![]()
Moet je ook eens doen. Het is veel minder irritant en ze gaan meteen voor je opzij.
Vals dilemma.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden.
Dan zijn we het eigenlijk al de hele tijd met elkaar eens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet.
Ik probeerde alleen de leken duidelijk te maken dat hoe goed en veilig bedoeld het ook is om gas bij te geven de heren van justitie het maar al te graag gebruiken om de staatskas te spekken.
Niet dat je straks topics krijgt van boze beginnende bestuurders die zeggen; Ja maar OldJeller zei.....en nu heb ik een boete.Snappie?
Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:09 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind seinen nog veel onbeschofter dan bumperkleven. Beetje zenuwachtig met je lichten knipperen om mij aan de kant te dwingen. Vooral omdat ik altijd al met 130-140 inhaal en er komt dan nog zo'n idioot aan die een beetje met z'n lichten gaat seinen.
Als ze dat doen ga ik altijd terug naar 110 en moet ie me maar rechts voorbij gaan als hij zo'n haast heeft.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed.
Je doet dit enkel wanneer je ver voor je iemand lang links ziet rijden, terwijl dit helemaal niet nodig is.
En met seinen bedoel ik niet "knipperen", maar één keer kort groot licht geven, aangezien het meestal mensen betreffen die totaal niet met hun hoofd bij de weg zijn, laat staan hun spiegels gebruiken en dus niet door hebben wat nu de verkeerssituatie is. Meer van "hey, let eens op" waarna die persoon (vaak bejaarden) denkt "oja, ik kon al naar links" rechts
Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit, tenzij iemand echt drie uur voor je links blijft rijden en je ziet dat die persoon niet in z'n spiegels kijkt.
Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef Inspi het volgende:
Meestal rij ik wel iets harder dan de snelheid maar zal zelf niet snel gaan kleven.
Mocht er 1 of andere grapjas het nodig vinden om bij mij te gaan kleven, dan zoek ik de dicht bijzijnde vrachtwagen op en laat mij gas los en blijf gewoon naast die vrachtwagen rijden. Totdat hij weer wat afstand heeft, dan gaat het gas er weer op en mag hij ervoorbij.
Maar welkom in de jungle die autorijden heet
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:38 schreef dddour het volgende:
Duitsers snappen dat sowieso beter dan Nederlanders. Komt natuurlijk ook door de vmax daar.
Nederlanders denken toch vaker "ik rij 120, dat is de vmax, dus iedereen rijdt 120 al moet ik er zelf voor zorgen"
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:52 schreef leolinedance het volgende:
Fransen zijn grappig. Gaan ze naar de linker baan, knipperlicht aan en gewoon laten branden naar links zo lang ze aan het inhalen zijn. Vervolgens naar rechts gaan met het knipperlicht nog steeds uit naar links
Geen idee. Het volgende is ook grappig in Nederland bij de rotondes:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?
Niks, ze zijn gewoon debiel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn?
Daarom moet je ook even voor ze gaan rijden met je alarmlichten aan of je knipperlichten afwisselend gebruiken.quote:
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant.
Ik doe trouwens niet (meer) aan bumperkleven en ga er gewoon rechts voorbij als dat kan. Zeker in deze vakantieperiode is het feest wat betreft linksplakkers.
Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:05 schreef dddour het volgende:
[..]
Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden.
Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
ja jij bedoelt dit denk ik:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan.
Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen.
Idd. In de eerste situatie ga ik trouwens gewoon naar rechts, zonder daar in te halen. Rijdt een stuk veiliger en relaxter. Ben ik vlak achter de vrachtauto dan ga ik weer inhalen. Maar goed, je moet sommige bestuurders op de linkerbaan dan maar de kost geven die heel spastisch het gaatje met de voorligger zo klein mogelijk proberen te maken. Meestal is het echter zo dat mensen mij er gewoon weer tussen laten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:18 schreef dddour het volgende:
[..]
ja jij bedoelt dit denk ik:
[ afbeelding ]
Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
Valt wel mee hoor, meestal rij ik iets van 140 en ben ik er binnen een seconde voorbij omdat dergelijke linksplakkers ook nog eens 100 rijden. En ik heb altijd de vluchtstrook nog mocht het een grappenmaker als jij zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
als je 30 rijdt, is er absoluut geen afwijking van 10 km/u en als ik op de snelweg zit en weer heb moeten wachten op op zo'n aso vrachwagen, die met 85 km/u 3 minuten sneller bij zijn baas/klant denkt te zijn dan moet er echt geen tokkie bumperklever achter me zitten. Dan heb je absoluut geen verkeersinzicht. Als je met 160 aan komt racen, en de rechterbaan is vrij, ga ik echt wel aan de kant (ik weet hoe irritant het is om af te remmen)quote:
Fout:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef edcetera het volgende:
Vrachtwagens zijn de asos van de weg als ze inhalen omdat hun kilometerbegrenzer 5km/u (of meestal minder) hoger ligt, dan hun voorganger gaan ze lekker inhalen en veroorzaken ze een file van autos achter hun . We hebben zoveel regels op de weg. Waarom komen zij er mee weg!!
Ik denk dat iedereen de twee secondenregel wel kent.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:00 schreef waht het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon niet in de gaten dat ze kleven. Zeker als je gewoon rechts blijft zitten. Dat zijn dan van die mensen die gewoon achter een auto gaat zitten zodat ze lekker kunnen volgen en zelf minimaal hoeven op te letten.
Oplossing: Niet aan irriteren of niet in spiegels kijken.
Dat is toch gewoon dat dingetje bij je stuur heen en weer bewegen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:06 schreef Triptamine het volgende:
Mensendie
niet
weten
hoe
een
knipperlicht
werkt
![]()
Dood moeten ze, allemaal
Ehm ja manquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:27 schreef RickTheGreatest het volgende:
[..]
Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen.
Dus, op tijd kijken, knipperlicht uit, gas bijgeven en naar links sturen. Andere bestuurders knallen echt niet expres op je als je dat doet.
Ik rij dan misschien wel lekker door maar laat anderen op z'n moment er wel tussen.
Ik bedoel inderdaad die tweede situatie, daar was ik niet erg duidelijk in misschien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:18 schreef dddour het volgende:
[..]
ja jij bedoelt dit denk ik:
[ afbeelding ]
Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel.
Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden.
Gevaarlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:00 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool.Deed laatst ook iemand bij mij terwijl ik echt geen linksplakker ben en er de vaart echt wel in had. Hij er dus meteen recht langs, ik nog ffe een rukkie naar rechts alsof ik hem daar niet verwachtte. Ik keek hem toen strak aan en goed voor hem dat ie me niet aan durfde te kijken.
Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van.
Ik heb tijdens een rijles meegemaakt dat bij een verkeerslicht een Porsche naast mij zijn motor af liet slaan. Mijn instructrice lag in een deuk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Lesauto's bij verkeerslichten zijn overigens wel EXTREEM kutSuper traag optrekken en vaak ook nog eens de auto af laten slaan
Dat was denk ik omdat ze besefte dat zij als vrouw anderen leert autorijdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:05 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een rijles meegemaakt dat bij een verkeerslicht een Porsche naast mij zijn motor af liet slaan. Mijn instructrice lag in een deuk.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:34 schreef dddour het volgende:
[..]
Dat was denk ik omdat ze besefte dat zij als vrouw anderen leert autorijden
Van net doen alsof die regel niet bestaat wordt het niet ongevaarlijk hoor. Fijn dat het in de botsautootjes probleemloos kan. Op de openbare weg bestaat die regel nu eenmaal, en dus is het gevaarlijk om te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:13 schreef waht het volgende:
[..]
GevaarlijkGa weg man. Het is alleen gevaarlijk door de regel dat rechts inhalen niet mag en je rechts moet aanhouden. Men moet voorbereid zijn aan álle kanten te worden ingehaald aangezien men dan áltijd moet kijken bij het wisselen van strook en niet alleen van rechts naar links.
Rechts inhalen is niet gevaarlijk en zou gewoon moeten kunnen.
edit: Oh, en het is natuurlijk een stuk gevaarlijker door wegmisbruikers als jij wiens taak het is om anderen op hun plek te wijzen, met je stoere blik.![]()
![]()
Heb je gelijk in hoor. Daarom haal ik zelden rechts in. Maar dat 'verbaasmoment' moet dus eigenlijk helemaal verdwijnen. Het gevaarlijkste op snelwegen is het wisselen van rijstroken. Door de huidige regels moet er absurd veel van rijstrook gewisseld worden. (Oke, heeft ook te maken met het feit dat Nederland zeer klein is, maar goed)quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:36 schreef drijfhout het volgende:
Breder gezien is elk gedrag dat jij vertoont in je auto dat mensen niet redelijkerwijs kunnen verwachten levensgevaarlijk. Verkeersveiligheid is gebaat bij de voorspelbaarheid van het gedrag van iedere deelnemer, dat stelt je namelijk in staat te anticiperen op naderende situaties. Elke keer dat jij rechts inhaalt is een een verbaasmoment, een schrikmoment, voor de auto's om je heen, niet eens alleen die betreffende auto die je inhaalt.
Ja en?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:05 schreef Pas259 het volgende:
Moet je eens op de autobahn rijden, heb je standaard een Audi/Mercedes/BMW achter je kont hangen.
Ja, en dat heeft waarschijnlijk iets met jouw rijstijl te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:05 schreef Pas259 het volgende:
Moet je eens op de autobahn rijden, heb je standaard een Audi/Mercedes/BMW achter je kont hangen.
Inderdaad, de leerlingen mogen gewoon niet harder van hun instructeur en kunnen er dus weinig aan doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:10 schreef ColtZ40 het volgende:
Bumperkleven bij een leswagen is idd behoorlijk kansloos.
Ja okee, dat noem ik niet echt kleven, de politie misschien wel, maar het is maar van korte duur. Echt kleven doe je wanneer je voorligger de maximumsnelheid (of harder rijdt) en niet rechts kan gaan omdat daar geen baan isquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:44 schreef Paul het volgende:
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken
In die 1000 duizend kilometer die ik gisteren over de autobahn hebt gereden heb teveel meegemaakt dat duitsers op de middelste rijbaan blijven plakken terwijl er vaak rechts toch echt genoeg ruimte was.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, en dat heeft waarschijnlijk iets met jouw rijstijl te maken.
In Duitsland kijkt men altijd in de spiegels. Als jij hard komt aan rijden op de linkerbaan, dan wacht (over het algemeen) de Duitser die eigenlijk ook wil gaan inhalen even op de rechterbaan tot je voorbij bent, en begint dan met inhalen. Als die Duitser een Nederlander was geweest, dan had hij (over het algemeen) niet gewacht.
Ook als je snel aan komt, of ze weten dat je er langs wil, dan gaan ze direct naar de rechterbaan, ze blijven niet "hangen" op de linkerbaan zoals het gros van de Nederlandse automobilisten doet.
En het is echt niet zo dat je dan niet meer zou in kunnen halen, omdat iedereen zo hard rijdt. Een "argument" waar veel jankerds mee komen en daarmee hun brakke rijstijl willen verdedigen. Nee, je moet gewoon opletten, anticiperen.
Ik verbaas me ook over de idioot die ik in mijn spiegels honderd meter achter me rechts zie inhalen hoor. Alles wat het verkeersbeeld verstoort trekt mijn aandacht en doe me mijn wenkbrauwen fronsen over zulk egocentrisch weggedrag.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:15 schreef dddour het volgende:
Een verbaasmoment in de auto? Dan heb ik toch mijn twijfels bij de manier waarop jij in de auto zit. Als jij weet waar je mee bezig bent en geconcentreerd achter het stuur zit, zul je nooit een verbaasmoment hebben. Probeer maar eens, gewoon opletten en niet blind vertrouwen op stoplichten en verkeersregels.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:08 schreef defabiman het volgende:
Als iemand je dicht volgt lekker gaan ruitensprayen
als hij je zooi heeft weg gewist...
nog es
en
nog es
etc
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |