abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42:10 #101
158452 IQM
I am the one
pi_71711365
RIP, TS.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42:43 #102
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71711379
Ik kan best met 3 a 4 uur slaap alleen niet elke dag. En na langere tijd heb ik smiddags dan 2 a 3 uur nodig, dus kom je nog aan 6 uur.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:43:54 #103
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_71711405
REM slaap is nodig om van het slaapgevoel af te komen, zo luidt deze theorie. Wat de mens nodig heeft is diepe slaap! Dit is slaap die nodig is om de gedachten/herinneringen te reorganisern/op te slaan.

Ik ben toch erg benieuwd, vooral omdat je zegt dat meerderen dit hebben gedaan.

Ik kan dit echt niet hoor, praktisch niet en ik zou de eerste dagen niet eens volhouden. 20 minuten powernap is idd iets wat werkt voor de rust.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_71711426
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:35 schreef Sloper het volgende:
Zou dit principe ook werken met minder maar langere naps? Dus bijv. 3x 1 uur? Dan is het al een stuk beter te combineren...
4 maal 1 uur is wel een 'bekend' ritme (Dymaxion), maar je blijft volgens mij altijd zitten met minimaal één onpraktisch slaapmoment (midden op de dag).

Misschien dat 's nachts 3 uur slaap en over de rest van de dag nog twee korte naps van 30 min. wel ingepast zouden kunnen worden in een enigszins 'normaal' ritme...
pi_71711528
tvp om hier te volgen, ik scan toch ook een sitespammetje, desondanks veel succes

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2009 18:09:10 ]
pi_71711560
tvp
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:03:26 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_71711726
tvp
pi_71711753
Jezus, die gast komt hier even z'n weblog spammen en hij haalt er nog de FP mee ook...

[ Bericht 1% gewijzigd door Omniej op 08-08-2009 18:20:26 ]
pi_71711839
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Omniej het volgende:
Jezus, die gsst komt hier even z'n weblog spammen en hij haalt er nog de FP mee ook...
Zullen wij ook een weblog maken en vervolgens 'n topic maken in lifestyle in de hoop dat we op de FP komen...?
pi_71711934
tvp

pi_71711957
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:15 schreef FANN het volgende:
tvp

[ afbeelding ]
Jouw wekker loopt achter
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71712324
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:43 schreef gohan16 het volgende:
REM slaap is nodig om van het slaapgevoel af te komen, zo luidt deze theorie. Wat de mens nodig heeft is diepe slaap! Dit is slaap die nodig is om de gedachten/herinneringen te reorganisern/op te slaan.

Ik ben toch erg benieuwd, vooral omdat je zegt dat meerderen dit hebben gedaan.

Ik kan dit echt niet hoor, praktisch niet en ik zou de eerste dagen niet eens volhouden. 20 minuten powernap is idd iets wat werkt voor de rust.
Dit is iets wat ik me ook wel afvroeg.
Het antwoord dat ik ervoor heb gevonden, is dat meditatie hetzelfde effect heeft.
Ik vind het een beetje vreemd dat mensen die het me hebben voorgedaan hebben dit maanden aan een stuk konden doen zonder een gewoonte van mediteren.
Ik heb echter al 6 maanden de gewoonte om een uur per dag te mediteren, en nu ik zoveel tijd heb gaat er tijdens dit experiment nog meer tijd dan gewoonlijk naar mediteren.
Misschien is dit een van de redenen waarom ik zo goed wakker ben tijdens dag 3 , terwijl dag 3 en 4 als DE zombiedagen worden gezien bij uitstek. Buiten de uurtjes tussen 4 en 9 uur 's morgens functioneer ik verassend normaal.
pi_71712472
Zeg, Renaissance...

Ben je nou in één keer overgestapt van een 'normaal' ritme (van 8 uur slaap aaneen) naar een polyfasisch ritme van zes keer 20 minuten? Niet geleidelijk overgegaan naar een ander ritme?

En wat verder die meditatie betreft: als dat het zelfde effect heeft als die diepe slaap die je dus eigenlijk niet meer hebt, wat heeft het polyfasische ritme dan nog voor nut? Ik bedoel, als minder slapen betekent dat ik meer tijd over heb om andere dingen te doen, lijkt me dat fantastisch.... Maar als ik de tijd die ik met het alternatieve slaapritme bespaar in meditatie moet gaan stoppen, had ik net zo goed een normaal ritme aan kunnen houden natuurlijk.

Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat je in één klap over bent gestapt van 8 uur slaap naar 2 uur slaap verspreid over 6 slaapmomenten, en dat lijkt me dan toch weer minder handig.
pi_71713276
Sommige vogels kunnen dit heel extreem heb ik eens gelezen. Eigenlijk zijn ze continu wakker, waarbij ze af en toe een paar seconden in slaap vallen. Dit kan ook bijvoorbeeld tijdens een vlucht zijn, zodat ze zichzelf niet per sé in gevaar gaan slapen.
pi_71713339
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:44 schreef Omniej het volgende:

En wat verder die meditatie betreft: als dat het zelfde effect heeft als die diepe slaap die je dus eigenlijk niet meer hebt, wat heeft het polyfasische ritme dan nog voor nut? Ik bedoel, als minder slapen betekent dat ik meer tijd over heb om andere dingen te doen, lijkt me dat fantastisch.... Maar als ik de tijd die ik met het alternatieve slaapritme bespaar in meditatie moet gaan stoppen, had ik net zo goed een normaal ritme aan kunnen houden natuurlijk.

Die meditatie maakt sowieso deel uit van mijn agenda, en is buiten een uur actieve meditatie een stuk onderbewust in een groot deel van mijn dagelijkse bezigheden gekropen. Met andere woorden acht ik het niet nodig om meer te mediteren dan met een gewoon slaapritme, tenzij ik daar echt zin in heb
pi_71713399
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:16 schreef tony_clifton- het volgende:
Sommige vogels kunnen dit heel extreem heb ik eens gelezen. Eigenlijk zijn ze continu wakker, waarbij ze af en toe een paar seconden in slaap vallen. Dit kan ook bijvoorbeeld tijdens een vlucht zijn, zodat ze zichzelf niet per sé in gevaar gaan slapen.
Er is ook een kerel die beweert dat hij in de laatste 33 jaar niks geslapen heeft
Ik weet er de details niet van, en heb geen idee of dit echt kan zijn
quote:
Thursday, August 16, 2007
The Man Who Doesn’t Sleep
As songbirds awaken the early risers at dawn on the farm, one resident is already up; in fact, he never slept – not once in the past 33 years.

You’d think going without sleep for that long may have its drawbacks, but not for the man in central Quang Nam province who has never been ill after decades of insomnia.

His inability to sleep has not only made him famous, but also represents a “miraculous” phenomenon worthy of scientific study.

Sixty-four-year-old Thai Ngoc, known as Hai Ngoc, said he could not sleep at night after getting a fever in 1973, and has counted infinite numbers of sheep during more than 11,700 consecutive sleepless nights.

“I don’t know whether the insomnia has impacted my health or not. But I’m still healthy and can farm normally like others,” Ngoc said.

Proving his health, the elderly resident of Que Trung commune, Que Son district said he can carry two 50kg bags of fertilizer down 4km of road to return home every day.

His wife said, “My husband used to sleep well, but these days, even liquor cannot put him down.”

She said when Ngoc went to Da Nang for a medical examination, doctors gave him a clean bill of health, except a minor decline in liver function.

Ngoc currently lives on his 5ha farm at the foot of a mountain busy with farming and taking care of pigs and chickens all day. His six children live at their house in Que Trung.

“I have tried sleeping pills and Vietnamese traditional medicine but nothing helps, even to sleep for a few minutes,” he said.
pi_71713517
Ik ben benieuws wanneer TS in slaap zal vallen tijdens het mediteren

Door hoeveel bussen ben je al overreden de afgelopen dagen?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_71713654
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:20 schreef Renaissance het volgende:

[..]

Er is ook een kerel die beweert dat hij in de laatste 33 jaar niks geslapen heeft
Ik weet er de details niet van, en heb geen idee of dit echt kan zijn

[..]
Hmm... geen idee... ben eerder geneigd om 't niet dan wel te geloven. Na 11 dagen geen slaap ga je ernstige afwijkingen vertonen dacht ik. Het lijkt mij sterk dat zijn brains zich daaraan kunnen aanpassen hebben. Maargoed, zeg nooit nooit, er zijn veel vreemde afwijkingen op deze planeet.
Tien jaar terug had de NASA geloof ik een man (een monnik in de Himalaya) onderzocht die zichzelf kon 'opladen' door uren naar de zon te staren. Echt of hoax, wie zal 't ooit weten .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:35:16 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_71713733
Heb je eigenlijk een baan of doe je dit op kosten van de belastingbetaler?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71713758
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:32 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Hmm... geen idee... ben eerder geneigd om 't niet dan wel te geloven. Na 11 dagen geen slaap ga je ernstige afwijkingen vertonen dacht ik. Het lijkt mij sterk dat zijn brains zich daaraan kunnen aanpassen hebben. Maargoed, zeg nooit nooit, er zijn veel vreemde afwijkingen op deze planeet.
Tien jaar terug had de NASA geloof ik een man (een monnik in de Himalaya) onderzocht die zichzelf kon 'opladen' door uren naar de zon te staren. Echt of hoax, wie zal 't ooit weten .
Een mens gaat dood na een aantal dagen geen slaap. Het is dan ook onmogelijk dat de meneer in kwestie gewoon leeft.

Verder over die monnik, ook bullshit natuurlijk, je raakt snel genoeg blind door het in de zon staren en er zitten geen "oplaadmodule's" oid. in de buurt van je oog die je kunnen opladen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')