quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon een hond ja, ook bij deze gelden alle hondenregels, ze zijn vaak zelfs vrij fel te noemen, bijten vrij vlot vaak(dingen zijn natuurlijk ook sneller eng als je zo klein bent, tegenover een mens staan moet je da aardig dapper voor zijn).
Nu is het een heeeeeeeeeeeel klein hondje en als deze bijt is de beet ook klein, maar toch kan het verdomde pijn doen en goed geplaatst in een kindergezichtje kan het ook levenslange verminkingen opleveren.
Als een herder bijt is het effect groter, die chihuahua past dan ook bijna in zijn bek, dat si neit meer dan logisch.
Als je met een heeeeeeeeel klein hamertje op je duim slaat geeft dat een ander effect dan wanneer je het met een grote voorhamer doet.
Op die manier wil je toch geen hond houden?quote:
Pibulls worden expres gefokt op hun gedrag. Die beesten zijn zo onvoorspelbaar als de neten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:17 schreef brilkikker het volgende:
Jammer dat mensen zo met honden en kinderen omgaan . Een grote hond vraagt toch om consequent zijn, oplettendheid en incasseringsvermogen en accepteren dat andere mensen een grote hond niet leuk vinden.
Wij hebben dus een grote hond maar ik ben mij er terdege van bewust dat niet iedereen van hem gecharmeerd is . Ik pas de hond aan , aan de omgeving en niet andersom.
Het zijn ook hele lieve trouwe honden maar dat is in feite iedere hond.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Op die manier wil je toch geen hond houden?
Hij ziet er wel lief uit trouwens.
Wat is hier de discussie trouwens? Dat die honden in feite onbetrouwbare doorgefokte bijthonden zijn waarop men zegt dat het allemaal aan de baasjes ligt? Ik heb nog een t-shirt liggen.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:03 schreef SkyChat het volgende:
Het zijn ook hele lieve trouwe honden maar dat is in feite iedere hond.
En dat terwijl dat ook vieze teringbeesten zijn.... ook bijtgrage hondenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:00 schreef El_Matador het volgende:
Ik lees nooit verhalen over Golden Retrievers die kinderen doodbijten. Hoe zou dat toch komen?
Wat ik me dan afvraag, waarom kiest men voor zo'n type hond?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:03 schreef SkyChat het volgende:
[..]
Het zijn ook hele lieve trouwe honden maar dat is in feite iedere hond.
Iedere hond kun je omtoveren tot een valse moordenaar maar dat kun je met kinderen ook.
Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is om het slecht te behandelen.
Type Hell's Angel en lowlife Tokkies die een klein pikkie of andere persoonskenmerken denken te moeten compenseren met een van nature agressieve hond.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, waarom kiest men voor zo'n type hond?
Ik begrijp heel goed, dat wanneer je eenmaal zo'n hond hebt dat je er net als van iedere andere hond van gaat houden. Dat zie je bv. ook op die foto, je ziet onder die gecoupeerde oren een stel heel lieve ogen zitten. Maar het moet blijkbaar een muilkorf om en dit zal niet zonder reden zijn.
Er zijn zoveel andere soorten honden met wel een betrouwbaar karakter. Waarom kiest iemand voor zo'n soort hond?
Nu ja het is niet zo dat er drie keer per week een nieuwsbericht langskomt over dit soort honden. Of heb ik dat mis?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Type Hell's Angel en lowlife Tokkies die een klein pikkie of andere persoonskenmerken denken te moeten compenseren met een van nature agressieve hond.
Niet voor niets dat dit in een probleemwijk op Sicilie (!) gebeurde.
Ik denk dat het een wild individu is, zoals van elke soort kan voorkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu ja het is niet zo dat er drie keer per week een nieuwsbericht langskomt over dit soort honden. Of heb ik dat mis?
Maar ik geef grif toe dat ik liever aan de overkant loop om dit soort honden uit de weg te gaan. Bij ons in de brandgang laat een stel dagelijks hun Stafford uit omdat het beest, volgens eigen zeggen, niet betrouwbaar is en ze dus liever de normale wegen mijden. Dan vraag ik me toch wel af, waarom ze ooit zo'n soort hond in huis hebben gehaald.
Een husky vind ik ook schitterend. Lijkt ook het meest op een wolf, denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat het een wild individu is, zoals van elke soort kan voorkomen.
Maar ik denk dat je veilig kan stellen dat pitbulls standaard agressief, husky's standaard druk en "wild" en andere honden meer standaard "lief en trouw" zijn. Daar worden ze ook op gefokt, dat is het idee van een hondenras.
Ik heb zelf niet zoveel met honden, maar een husky vind ik een schitterend beest. Alleen is nauwelijks op te voeden en vergt veel onderhoud en ruimte enzo.
Niet 1, wel meerdere helaas.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:59 schreef raptorix het volgende:
Laat me raden waarom er een deel 2 is, er is een tokkie fokker die beweerd dat pitjes, van nature heel lief zijn en dit fout is van he baasje.
Ze waren ooit ook best lief, daar is geen woord van gelogenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Niet 1, wel meerdere helaas.
"Maar een Jack Russel bijt ook hoor!!!1!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |