abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72382941
zit bouwval gezocht te kijken..das veel enger.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 3 september 2009 @ 07:46:40 #262
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72389549
Jeetje TM en Styliste.. wat vervelend dat jullie buren over zoiets zeuren.
Daar hebben we gelukkig nog geen last van gehad. Beetje zeikerds hoor maar het lijkt me toch niet echt prettig...

Had nog niet zo op je salontafel gelet eerlijk gezegd totdat er iets over werd gezegd Nog maar eens beter gaan kijken naar de foto en idd... Das best handig en leuk . We hebben straks niet zo veel ruimte voor een salontafel en zoiets is dan wel erg handig.

En een meet . Jullie zijn hier ook van harte welkom
  donderdag 3 september 2009 @ 10:08:53 #263
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72391674
Jullie hebben het echt mooi gemaakt TM, super!

En wat betreft de buren...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_72403218
Thanks IW!

Vandaag weer een hoop dozen uitgepakt, dat scheelt weer in de doorloopruimte boven :p. Alle kleren hangen/liggen nu in de kasten. Moet nog wel een keer opnieuw straks omdat ik nog een extra linnenkast voor de slaapkamer wil. Maar ben nog niet tegen de right one aangelopen (of 'aangemarktplaatst' ).

Gisteravond het betonnen werkblad helemaal ingesmeerd met lijnolie, als ie daarmee verzadigd is dan wordt het minder vlek- en krasgevoelig, Ik heb het er kennelijk behoorlijk ruim opgesmeerd, het is nu namelijk nog niet helemaal ingetrokken . Wel is al te zien dat waterdruppels er nu gewoon op blijven liggen en er niet intrekken.

Gisteren een tegenvallertje (vandaag ook, nl. de rekening van de loodgieter ), de pijp van de kachel past namelijk niet in de doorvoer die al in het plafond zit. Moet dus nu een soort van passtuk worden opgestuurd, jammer want deze pijp was juist uit een stuk en dat oogt veel mooier.

Ik spring nu lekker onder de douche.
pi_72403415
Ik ben zeau verliefd op jullie huis
Mag ik bij jullie komen wonen? Beloof geen rommel te maken
pi_72403636
Fijn is dat alles uit de dozen in je kasten

Hmm das balen..kachels zelf zijn vaak mooi maar de pijpen minder...(heb de onze vandaag ook gezien ehmm leluk! ).
Rekening van de loodgieter een tegenvaller? Wist je tevoren niet wat hij zou vragen?

Lijnolie hmm lijnzaad ken ik maar olie hihi moet eens kijken bij ons.
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:29:42 #267
248562 Rallydame
pi_72423650
Minder dozen is altijd fijn . Het meeste lekker op z'n eigen plekje.

Vervelend dat je nog een tegenvaller (nou ja 2 eigenlijk...) had. Zoals ML al vroeg.... Was er geen prijsafspraak gemaakt?
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:22:10 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_72432031
TM wat is het toch mooi aan het worden allemaal Echt petje af hoor!

En ja, die buren
disclaimer
pi_72459644
naar briefje van de buren..gewoon boven staan!
(jalozie is vaak een drijfveer tot dit soort acties...)
maar...wat ziet het er mooi uit.
complimenten!!
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_72473169
Godverdomme wat een mooi, strak huis!
  maandag 7 september 2009 @ 11:22:06 #271
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72513833
Als je ooit gaat verhuizen TM, dan moet je mij even pm'en
pi_72614556
Een warm welkom, thanks y'all!

Even een radiostilte hier, we komen namelijk net terug van een weekje New York City . Het klinkt misschien tegenstrijdig NY en tot rust komen, maar dat is wel aardig gelukt geloof ik. Even een weekje tijd voor elkaar en andere dingen dan het huis. Dat was nodig en fijn.

Eenmaal terug vielen we al vrij snel terug in het ritme van voor de vakantie. Erg leuk was dat niet want de schilder heeft ons met een probleem opgezadeld. Hij zou de trap dagen voor we terug kwamen al aflakken zodat ie goed kon drogen. Dat heeft ie pas gisteravond gedaan, we kunnen nu dus niet naar boven! Verdomme... We willen douchen, we wilden vanmorgen even een hazeslaapje doen in ons eigen bed, kleren wisselen, etc.. Daarnaast heeft ie de plinten door het hele huis niet goed gedaan, te ruw aan de bovenkant waardoor het een grote stofellende wordt binnen een paar weken... Zucht zucht zucht...

Maarrrrr... ik ga proberen om vandaag the vacation spirit vast te houden . Had ik al verteld dat ik gisteren op 100m van Bill C. en Barack O. heb gestaan? Maar dat ik ze helaas niet gezien heb... Damn! Wel Michael Douglas, Kim Clijsters, Lacey van Cagney en CNN powerwijf Christiane Amanpour gezien. En ik heb een gesigneerd boek van mijn favoriete auteur (James Patterson) bemachtigd.

Eens even K&W bijlezen nu .
pi_72614620
Die loodgieter is trouwens een beetje onze eigen schuld hoor, we zijn van een verkeerd uurtarief uitgegaan. We hebben een bedrijf de ellende van dat loodgietersdrama op laten lossen, in alle drukte van de verbouwing dacht ik dat hun medewerker ons een uurprijs had genoemd, maar dat bleek later mijn oom (zit ook in de bouw) te zijn geweest die een inschatting maakte . Ik heb er daarna niet meer naar gevraagd en het bleek dus wat hoger te zijn dan we dachten. Balen, maar we gaan er niet failliet door gelukkig.
pi_72614945
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:57 schreef twentemeisje het volgende:
Lacey van Cagney
Tyne Daly
Hoe kwam dat? Ik gok dat ze van tennis houdt?
pi_72618176
dacht al het is té rustig (maar dacht ga niet posten ben je met vakantie ook zo stom).
Leuk geweest? Je lens geshopt
Fijn die schilder
pi_72618454
Ze zou zomaar van tennis kunnen houden, maar in dit geval was ze aanwezig bij de memorial voor de legendarische CBS-nieuwsman Walter Cronkite. Daar waren Obama en Clinton ook... We zijn te vroeg weggegaan daar, ik zie nu dat Obama aan de voorkant het gebouw heeft verlaten... Shit.
pi_72618533
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:55 schreef Ml-etje het volgende:
dacht al het is té rustig (maar dacht ga niet posten ben je met vakantie ook zo stom).
Leuk geweest? Je lens geshopt
Fijn die schilder
Ik dacht ook dat jij het wel door zou hebben . Maar gezien die hele campagne van de overheid lately leek het me niet handig om te melden dat we op vakantie waren . Je weet maar nooit wie er allemaal meekijken....

Het was echt super in NY, leuke dingen gedaan, gezellig samen zonder alle gezeur van/over/rondom het huis was ook goed. We hebben redelijk wat gekocht maar vooral voor andere mensen... I have that habbit, stom he?
pi_72618870
dan dachten we hetzelfde.
Hmm ja vervelend is dat als je vooral voor andere mensen kunt slagen.
Heb dat zelf ook wel maar dwing me dan ertoe niets te kopen (en dat lukt prima).
Volgend jaar wil/eis/moet ik ook haalde het in zijn hoofd na die crashjes te zeggen ja nu ga ik nooit meer dat ding in

Vandaag ook al n collega uit de USA terug verwelkomt dus morgen eens vragen .
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:48:32 #279
248562 Rallydame
pi_72635501
Fijn dat jullie weer uitgerust zijn TM.
Wel vervelend dat je je trap en plinten dan zo bij thuiskomst aan treft Gaat ie nog wat aan de plinten doen? (opschuren en opnieuw verven?)
pi_72995058
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal!

Vanwege de laatste loodjes stress van de verbouwing en die hele passwordproblematiek ben ik een paar dagen uit de lucht geweest . Maar morgen is het zover! Morgen gaan we in het nieuwe huis slapen . Mijn moeder had de slaapkamers dinsdag al schoongemaakt. Vandaag de badkamer schoongemaakt, de vloeren beneden, begonnen met het inpakken van de keukenkastjes.
[ afbeelding ]

De schilders zijn nog steeds niet klaar . Vandaag hebben ze het glas in lood in de slaapkamer en bij de zoldertrap gezet en het bijkeukenplafond geschilderd. Morgen nog het bijstipwerk en het plafond van de keuken voor de tweede keer (dit had de stucadoor niet goed gestuct, die moest er dus eerst nog bij, vandaar de vertraging). Ze gaan de trap overigens pas schilderen als wij op vakantie zijn. Dan kan de lak goed uitharden. Leek ons wel een goed plan, hebben we niet op dag 1 al de verf eraf liggen.

Ik ben moe, mijn lief is moe, mijn hoofd loopt vol en de voeten doen pijn, maar na morgen gaan we echt op een lager pitje verder met de werkzaamheden. Een keer uitslapen zou al fijn zijn .

Had ik al verteld hoe blij ik met onze love seat ben? Nee? Ik ben blij . Hij is vandaag gebracht en staat al in de erker te pronken. Wat een onwijs gaaf ding, het past ook echt zo mooi bij het huis.

Uiteraard volgen er foto's van het eindresultaat.

Oh ja, voor mensen die een EasyDrain plaatsen tijdens een verbouwing, dek 'm goed af! Dit heb ik er vandaag uitgehaald (en dit is echt een xxl schoonmaakdoekje waar het op ligt...ik was pissig!)
[ afbeelding ]

We gaan nu lekker slapen, morgen weer vroeg richting het nieuwe huis. Nu de laatste nacht hier, raar!

Morgen of overmorgen volgen de foto's!

Welterusten mensen
Ik vind dat servies van je zo leuk!!!
pi_72995268
Vraagje over de muur:

Is het de bedoeling dat het niet egaal en vlak is geschilderd?
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:54:16 #282
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72997879
Thanks Evilicious!

@Pfft: dat is geen geschiderde muur, dat is watervaste stucpleister. Pandomo Wall, en dat ziet er dus zo 'betonnerig' uit. Dus: dat is de bedoeling .

Dan nu ook eindelijk maar eens wat nieuwe fotootjes van mijn kant . Boven is het nog steeds een rommeltje omdat ik nog steeds geen goede linnenkast heb gevonden. Balen! Maar ik wil nu ook niet stel op sprong een kast kopen die ik maar 'zo zo' vind en waar ik dan spijt van krijg. Dus nog maar even wat dozen onuitgepakt laten. Onze kleren zitten niet meer in dozen maar hangen/liggen voor nu in de twee andere kasten die we al hadden gekocht.

Wat vinden jullie van de lamp in de hal? I it! Het is uit dezelfde serie als alle kubuslampjes aan de plafonds.

Voor wie nog verlichting zoekt (met name voor in een oud huis) kan ik De Blauwe Deel Verlichting van harte aanbevelen.

De trap is klaar .

Nu afwachten hoe lang het duurt voor er iemand naar beneden flikkert om te besluiten dat er toch een loper op moet . Maar ik vind het echt prachtig. Zo lekker helder wit bij die grijze muren en het granito.

De serre moest natuurlijk ook een keer worden ontdaan van alle kitresten en verfsmeer. Dus kon mijn het dak op . No way dat ik op dat glas ga staan! Het is er overigens wel geschikt voor, maar alleen het idee al .

Het eerste deel van het terras is ook gelegd, het is dezelfde leisteen als binnen, en dat geeft echt een mooi en ruimtelijk effect. Dit deel is op het betonnen 'dak' van de kelder gelegd, daardoor moest het worden gelijmd. Het deel dat nu nog met klinkers is gelegd gaat er straks ook uit en dan wordt daar ook leisteen gelegd, maar dan in het zand. Volgens mij wordt dat echt supermooi!

Het is dan ook de bedoeling dat hiervan ook een pad naar achter wordt gelegd, tot aan de veranda die daar voor de schuur dient te verrijzen . We weten nog niet wanneer we daat precies gaan doen. De tuin moet namelijk grondig worden aangepakt, de coniferen gaan er bijvoorbeeld uit en er moeten nieuwe borders en gras in. De tuin lijkt zo namelijk, maar half zo breed dan ie daadwerkelijk is. Kortom: we moeten nog een tuinplan maken. Maar vooralsnog redden we ons hier ook mee .

Vinden jullie me nu weer aardig?
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:03:12 #283
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_72998157
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:54 schreef twentemeisje het volgende:

Wat vinden jullie van de lamp in de hal? I it! Het is uit dezelfde serie als alle kubuslampjes aan de plafonds.
Ik vind alles mooi, jij kunt helemaal niets verkeerd doen Geweldig jullie huis en jullie inrichting
Zal bijna mijn vriendin een keer langs sturen voor inspiratie, zijn ook bezig met het kopen van een ander huis
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:32:22 #284
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72999068
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:03 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Ik vind alles mooi, jij kunt helemaal niets verkeerd doen Geweldig jullie huis en jullie inrichting
Zal bijna mijn vriendin een keer langs sturen voor inspiratie, zijn ook bezig met het kopen van een ander huis
pi_72999304
Mooi mooi mooi,

Ik ben erg gecharmeerd van je spiegel in de hal: waar komt ie vandaan en wat kost ie?
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:50:13 #286
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72999619
Thanks! De spiegel (210 x 90cm!) heb ik uit de failliete boedel van een luxe kledingzaak weten te bemachtigen (via een executieveiling). Hij heeft mij maar 110 euro gekost, maar ik geloof dat ik daar behoorlijk wat mazzel mee heb gehad. Heb helaas dus geen adresje voor je.
pi_73000952
Ik vind het echt zó ontzéttend mooi
pi_73001104
Prachtig! Hulde!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73001588
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:50 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks! De spiegel (210 x 90cm!) heb ik uit de failliete boedel van een luxe kledingzaak weten te bemachtigen (via een executieveiling). Hij heeft mij maar 110 euro gekost, maar ik geloof dat ik daar behoorlijk wat mazzel mee heb gehad. Heb helaas dus geen adresje voor je.
Bummer

Geniet jij dan maar lekker extra van je goedkoop op de kop getikte prachtige spiegel. Je lampen in de hal zijn ook om te
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:16:03 #290
248562 Rallydame
pi_73002571
Het is allemaal super mooi TM
Vind je trap ook echt heel mooi geworden Hoop dat ik de mijne ook zo strak krijg

En natuurlijk vinden we je nog aardig
pi_73013048
Woei wat mooi allemaal!
Die trap..tsja waarschuw dan even de onze wordt nl ook wit gelakt en glad (met de helft kleinere treden als de jouwe als ik het zo zie). Heb je linkje natuurlijk opgeslagen erg mooie lampen
Terras is ook om van te watertanden zeg!!
En wat een uithoudingsvermogen heeft je de mijne is nu even in een kleine dip en wil over terras enz niets horen komt wel goed maar vind de jouwe erg goed bezig!
pi_73018439
wees gewaarschuwd..doe het met goede lak en wees schoonmakerig (we hebben het nu ook met slechte lak en dat is dus 1s per jaar overschilderen plus ik stofzuig me een hoedje lijkt wel).
pi_73043448
wat is het mooi geworden Twentemeisje , echt een palais en de keuken?! prachtig !!!!
de trap oogt ook heel mooi !

moest wel een lachen om de brief van de buren, ik heb namelijk ook buren die twee jaar lang hebben geklust maar ook in het weekend, wel pas om 12uur begonnen tot 18uur maar rustig praten in je tuin zat er niet in
daar hebben de andere buren ook eens de neus van vol gehad ...
kan me het voorstellen dat als er een einde in zicht is dat voor iedereen verlichting geeft. Het is werkelijk een groot huis, ben benieuwd hoe de tuin wordt
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:29:32 #295
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73300440
Wat een mooi huis is het zeg! Wat een goeie heb jij ook!!
Ik vind de details zooo mooi, glas in lood, vloer hal, alleen het enige wat ik lelijk vind zijn de wasbakken in de badkamer..
Verder ben ik benieuwd naar waar de kussentjes op de grijze bank vandaan komen
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73306148
Wat is het mooi geworden, heb je hoogglans verf gebruikt ?? (Voor oa de plafonds ed)
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:03:54 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73340530
Ben ik weer! En wederom, dank voor de complimentjes, ik word er helemaal blij van !

De trap is inderdaad erg mooi om te zien! We zijn er nog niet vanaf gedonderd, dus de loper is nog niet besteld .

@NouMooiNiet: de stippenkussentjes heb ik bij de Makro gekocht en de andere kussentjes zijn van de Leen Bakker, daar hebben ze veel leuke kussentjes. Vandaag bij Intratuin ook erg leuke exemplaren gezien, ik vertik het alleen om twintig euro voor 1 kussentje te betalen...

@Xs2Shanna: ja, overal zit hoogglans verf op. Daar moet je overigens wel tegen kunnen hebben we gemerkt, je ziet namelijk elk oneffenheidje (en believe me, die zijn er bij een jaren 30 huis plenty...).

En nu weer eens een paar fotootjes!

Ein-de-lijk past de pijp in het rookkanaal en kan de kachel aan!!!

Vandaag gekocht en gebracht . Ein-de-lijk een antieke linnenkast gevonden! We hebben ons rot gezocht online, maar vandaag toch maar eens langs de plaatselijke antiekhandel gegaan. En bingo!

Een fantastisch verjaardagskadootje

De badjaskes kunnen nu aan de muur i/d badkamer

Feel the love!

Bij een mooi fornuis hoort natuurlijk ook een mooie ketel, de waterkoker is zelfs al naar de kelder verbannen .

We zijn zo blij met ons huis! En nu ga ik weer eens snuffelen bij al die andere klusvrouwen hier .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:07:08 #298
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73340623
Ik begin verliefd te worden op jullie huis!
Thanks voor je reactie!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73342901
Die kast!!! en gefeli nog
Kan dus ook naar de antiekboer dus wij vinden hem beide errug mooi
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:35:45 #300
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_73343091
Wow, wat een huis
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')