abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71661507
Aangezien er geen specifiek topic is over dit onderwerp open ik er een.

Onze eerste, nu bijna 4 jaar, was een huilbaby. Door begeleiding van de kinderfysiotherapeut, kinderpsycholoog en de kinderarts zijn wij door de periode heengekomen. Behoorlijke heftige periode waarin je je aan een strak ritme van eten, spelen en slaap moet houden om het huilen zoveel mogelijk "tegen" te gaan. De oudste bleek ook nog eens reflux en koemelkallergie te hebben en heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen.
Gelukkig is het met de oudste helemaal goed gekomen... echter herhaalt de geschiedenis zich.

Gisteren hebben we ons kleinste meisje naar het ziekenhuis gebracht voor een geplande opname.

Het huilen van Tess was niet meer te troosten, soms huilde ze wel 4 uur achter elkaar.
Ze krimpt soms in elkaar van de pijn, is heel gespannen, balt haar vuistjes en kromt haar teentjes... ergens zit er iets niet lekker.

We hebben alles geprobeerd wat binnen onze macht lag om het Tess zo behagelijk mogelijk te maken maar het einde is zoek.. het emmertje is meer dan vol.

Tess ligt nu dus voorlopig in het ziekenhuis zodat ze geobserveerd kan worden om te kijken of er een reden is waarom ze huilt. Daarnaast zullen ze gaan proberen Tess in een ritme te krijgen. Nu doet ze steeds hazeslaapjes en is ze te moe om haar flessen te drinken. Halverwege valt ze in slaap maar als we haar dan in bed leggen is ze meteen weer wakker.
Gisteren hebben we gesprekken gehad met de verpleging, kinderarts en pedagogisch medewerker. We hebben 3x ons verhaal moeten doen. De pedagogisch medewerker heeft de grote lijnen uitgelegd.

Het is een hele moeilijke/zware beslissing geweest, het is zwaar, maar we weten waar we het voor doen.

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest. Tess had 2x een uur gehuild. Ze had geslapen van 22.00 tot 1.00 en van 2.00 tot 6.00 ongeveer. Drinken doet ze verder goed. Gistermiddag hadden ze nog een plaszakje opgeplakt om haar urine te kunnen controleren op ontstekingen, maar haar urine was gelukkig schoon. De verpleging had al gezegd dat de 1e 2 dagen een vertekenend beeld zouden kunnen geven m.b.t het huilen omdat het voor Tess een andere omgeving is.

In principe moet Tess een week in het ziekenhuis blijven. Gaat het goed, dan mag ze eerder naar huis, gaat het minder, dan blijft ze langer.

Wederom zullen we weer rust en regelmaat in moeten gaan voeren thuis. Prikkels moeten we zoveel mogelijk wegnemen, 1 of 2 speeltjes in de box, geluid van tv/radio op laag niveau..

Ik heb van een van de FOKsters al een PM gehad met haar ervaring tot een geplande opname.

Zijn er nog meer ouders met ervaringen??

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 07-08-2009 11:33:54 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:36:49 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71661753
Vicky, wat een loodzware beslissing idd, maar hopelijk kunnen ze jullie wel helpen na deze week.
Het is natuurlijk niet echt te hopen dat ze iets vinden, dat er iets mis is, maar dit moet wel doorbroken worden voor jullie allemaal.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 20:41:20 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71661897
hoe kut dit ook klinkt, ik kan me van mijn oudste ook weinig anders herinneren dan dat ze een huilbaby was. tuurlijk ze lachte ook wel (foto's bewijzen het ) maar ik ben door omstandigheden weggelopen toen zij rond de acht maanden was. ik heb dus geen ervaringen verder, maar ik leef zo ontzettend met jullie mee. het moet ook lastig te realiseren zijn om het zo prikkelarm mogelijk te maken voor tess, omdat amber daar echt niet altijd rekening mee zal willen/kunnen houden.

als ik ook maar iets voor je kan doen vicky, laat het me weten. heel veel sterkte voor jou, m. amber en tess. jullie weten idd waar het voor is, en het is voor ons nauwelijks voor te stellen hoe jullie je moeten voelen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71661931
De jongste en de middelste (van 3) waren huil babys waarvan de jongste (nu bijna 2) ook reflux en een koemelk allergie heeft gehad, ook diverse keren mee naar ziekenhuis geweest, maar bij ons heeft niets geholpen.... totdat hij na een maand of 10 ineens niet meer huilde en tot nu toe een voorbeeld kindje is, de middelste was een ander verhaal die heeft tot haar 2de jaar gehuild, ze sliep 5 uur per dag en de rest was huilen, ook dit ging ineens(weliswaar na 2 jaar) over en tot nu toe doen ze het alle 3 uitstekend ....De oudste was ook een heerlijk kindje, die heeft echt nooit zomaar gehuild, alleen als ze honger had ofzo (dies nu 9)
Ik kan je alleen maar succes wensen en laat je (of jullie) niet gek maken, en laat je niet van kastje naar de muur sturen, bij ons zeiden ze , tsja je weet dat kindjes kunnen huilen.

Sterkte...
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_71662013
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:42 schreef method21 het volgende:
De jongste en de middelste (van 3) waren huil babys waarvan de jongste (nu bijna 2) ook reflux en een koemelk allergie heeft gehad, ook diverse keren mee naar ziekenhuis geweest, maar bij ons heeft niets geholpen.... totdat hij na een maand of 10 ineens niet meer huilde en tot nu toe een voorbeeld kindje is, de middelste was een ander verhaal die heeft tot haar 2de jaar gehuild, ze sliep 5 uur per dag en de rest was huilen, ook dit ging ineens(weliswaar na 2 jaar) over en tot nu toe doen ze het alle 3 uitstekend ....De oudste was ook een heerlijk kindje, die heeft echt nooit zomaar gehuild, alleen als ze honger had ofzo (dies nu 9)
Ik kan je alleen maar succes wensen en laat je (of jullie) niet gek maken, en laat je niet van kastje naar de muur sturen, bij ons zeiden ze , tsja je weet dat kindjes kunnen huilen. Sterkte...
deze opmerking heb ik ook al te vaak gehoord.. maar dan vooral van mensen ZONDER kinderen..
Maar we laten ons echt niet gek maken Hebben met de 1e meer dan genoeg problemen gehad waarbij we niet serieus genomen werden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71663257
Heftig zeg, heel veel sterkte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:05:27 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_71664353
Tjee Vicky, wat heftig
Ik weet er weinig van maar een kennis van ons is met hun tweede kindje uiteindelijk bij de huilpoli in Arnhem terecht gekomen. Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar wel dat het daarna over was. Misschien de moeite van uitzoeken waard: http://www.nu.nl/wetensch(...)-weken-opgelost.html
Lekker douchen!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:28:00 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_71665096
Ik schijn vroeger ook een huilbaby geweest te zijn, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe mijn ouders ermee omgingen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:05:16 #9
192966 Peaceful
Altijd Lief !!!
pi_71666446
Mijn broertje is vroeger een echte huilbaby geweest. Mijn moeder heeft hem meerdere malen al huilend in de kinderwagen achter in de tuin gezet omdat ze hem niet meer kon horen.
Mijn ouders hebben ook van verschillende artsen te horen gekregen dat baby's nou eenmaal huilen.
Jaren later (op de basisschool) hij getest en is gebleken dat mijn broertje een vorm van ADHD en PDD-NOS had. Zodra mijn moeder hem uit zijn 'vaste' omgeving haalde (waar hij net gewent was), was het brullen geblazen. Ook slapen was een ramp (alhoewel hij dat nu in de pubertijd ruimschoots goedmaakt )
Hij kan moeilijk prikkels filteren en hij wordt letterlijk gek van zichzelf omdat hij alle prikkels die hij krijgt na moet gaan. Laatst zei hij tegen mijn moeder: 'mama, ik word echt gek van mijzelf, gek in mijn hoofd van alle drukte'. Dat was het punt dat hij gestart is met medicijnen, en sindsdien is hij veel rustiger en geconcentreerder. Ook kan hij zich meer ontspannen en weer (bij wijze van) ademhalen.

Ik weet verder niet echt wat je met deze info moet, maar ik vond het nodig om je dit verhaal te vertellen.
En om je even een hart onder de riem te steken, want de keuze die jullie hebben gemaakt lijkt mij geen makkelijke. (maar wel de goede!)

Succes!
pi_71675647
Mijn jongste (nu 22 maanden) was een huilbaby. Na een bevalling van 2 1/2 uur (totaal!)
werd mijn zoontje geboren en vanaf het begin was hij al een gespannen baby.

Altijd huilen, veel darmkrampjes, paniekerig en gestressed. Ik gaf borstvoeding en soms wel elk
uur. Ik dacht in het begin dat hij honger had en steeds wilde drinken...
Ook deed hij hazeslaapjes en begon hij vaak weer te krijsen als je hem neerlegde. Er is zelfs een periode geweest. dat we hem lieten huilen (soms wel 30 min), want dat was de enige manier dat
hij voor een langere periode in slaap viel.

Na 3 tot 4 maanden ben ik met hem naar een osteopaat geweest en heeft hij een paar behandelingen gehad.
Door de razendsnelle bevalling was zijn nek geblesseerd en had hij altijd hoofdpijn.

Het ging langzaam beter, maar hij is nog steeds snel geprikkeld. Hij heeft nog steeds een strak schema en hij kan moeilijk omgaan met bijv een half uurtje later naar bed.

Omdat hij een huilbaby was en ik constant met hem heb rondgelopen heeft hij heel erg aan me
gehangen en komt hij nu pas (!) een beetje los.

Van een opname is nooit sprake geweest, maar ik hem me wel ingelezen in koemelkallergie enzo.

Het is ontzettend zwaar en ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om je kleine dan ook nog op te laten nemen. Heel veel sterkte ermee en "gelukkig" heb je al wat ervaring met huilbaby's. Het is een heftige periode waar je soms bijna vergeet te genieten.
Hopelijk komt ze snel weer naar huis!
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:05:47 #11
5428 crew  miss_sly
pi_71675863
Vicky, ik heb geen ervaring of tips. Ik wilde alleen even zeggen dat het me vreselijk moeilijk lijkt, een huilbaby. Je wil dat je kindje blij en tevreden is, en als dan blijkt dat er niets is dat je kunt doen om dat voor elkaar te krijgen, kan ik me voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.

Ik vind jullie beslissing heel dapper en ik hoop dat de opname voor Tess en voor jullie een goed resultaat heeft.

Hoe is de eerste dag gisteren gegaan, zowel voor Tess als voor jullie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71677195
Peaceful en Pixels, bedankt voor jullie verhalen!

Amber ontwikkelt zich gelukkig heel erg goed. Ik zie bij haar geen spoortje van ADHD, ja ze is aanwezig, maar dat zijn volgens mij alle bijna-kleuters. Daarnaast heeft ze gelukkig geen last van overprikkelingen.

Gisterochtend zijn we met z'n allen naar Tess gegaan. Amber vroeg maar steeds of we Tess nu weer mee naar huis gingen nemen want ze vond het helemala niet leuk dat Tess in het ziekenhuis ligt.. en dat doet wel ff pijn. Uitgelegd waarom Tess in het ziekenhuis is..
M. heeft gister een fles gegeven en die ging er goed in. Op een gegeven moment kwam er een flinke poepluier en die stonk verschrikkelijk, zo erg dat ik er misselijk van werd. Thuis hebben we dat nooit gehad. Daarnaast was het weer niet mooi van kleur en structuur. Doorgegeven aan de verpleging en ze zouden het in de gaten houden.
's Nachts had ze op zich wel goed geslapen, wel ff wakker geweest maar daarna weer in slaap gevallen. Tja, tis daar een hele andere omgeving he. Ze heeft een kamertje voor zich alleen en er lopen geen gillende/stampende kindren voorbij.
Gisteravond ben ik weer naar het zh gegaan om Tess in badje te doen en een fles te geven. De verpleging zei al dat ze verschrikkelijk aan het winden is. Ik merkte het ook en wederom was de geur niet te harden. De verpleeging had het ook geroken en vond het ook verschrikkelijk stinken
Na het flesje nog ff geknuffeld en d;r weer in bed gelegd.
Ze wordt heel strak ingebakerd en blijkbaar werdt dat goed inhet zh.
Vanmorgen weer gebeld en ze had wederom een rustige nacht gehad, wel weer ff wakker geweest maar met een speentej weer gaan slapen.. Volgens de verpleging is ze een voorbeeldige baby. Fijn natuurlijk maar ik zou toch ook wel graag willen dat Tess in het ziekenhuis doet wat ze thuis ook doet.. HUILEN!
De verpleegkundige zei vanmorgen wel dat ze toch de ontlasting van Tess op kweek laten zetten vanwege de kleur/geur/stuctuur. Uitslag is op zijn vroegst maandag.
Vandaag komt ook de kinderfysio even langs om te kijken. Ik heb al aangegeven dat ik vind dat Tess alleen maar naar links kijkt, zowel in bed als op schoot. Dat ws de verpleging ook al opgevallen.

Om 13.30 uur moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor een flesje enzo.

Ik vind het nog steeds vreemd dat Tess er niet is, het is ineens zo stil in huis. M. was ook wakker geworden omdat ie dacht dat ze lag te huilen.

Een ding is wel zeker, zodra Tess thuis komt gaat ze slapen in haar eigen kamertje. Daar is het rustiger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71677942
Vicky! Erg zeg. Jesse hier huilt ook veel. Zon 4 a 5 uur per dag. Waarvan er 1 echt hysterisch is. Hij slaapt nu echter steeds beter. Snachts al bijna door.

Als hij slaapt doet hij dat altijd in zijn eigen kamertje. In de huiskamer word hij te sne lweer wakker. En hoe minder hij slaapt hoe meer hij huilt.
Meenemen op visite is onmogelijk, hij blijft hoogstens een half uur stil en daarna is hij boos. Heel boos.

Maar dat wil je niet horen.

Ik zat te denken: Is ze misschien allergisch voor het een of ander? Poes of hond? Omdat ze het niet heeft in het ziekenhuis....

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2009 12:11:10 ]
pi_71677958
we hebben iig geen huisdieren meer. Hebben de parkieten al weggedaan omdat ze te veel herrie maakten.

Sjak, bedankt voor de link, ik ga daar eens kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:13:54 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71678099
Vicky, ik wil je eerst sterkte wensen, wat een moeilijke beslissing joh.

Wat me opvalt is dat je nu zegt dat Tess als ze thuiskomt in haar eigen kamertje gaat slapen, was dat tot nu toe niet het geval dan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71678272
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Rewimo het volgende:
Vicky, ik wil je eerst sterkte wensen, wat een moeilijke beslissing joh.

Wat me opvalt is dat je nu zegt dat Tess als ze thuiskomt in haar eigen kamertje gaat slapen, was dat tot nu toe niet het geval dan?
nee ze sliep nog in een wiegje naast ons bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:21:18 #17
13151 crew  Rewimo
pi_71678300
Dan kan slapen in haar eigen kamertje misschien wel helpen inderdaad, zeker nu je merkt dat ze in het ziekenhuis rustiger slaapt alleen op een kamer. Zeker de moeite van het proberen waard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:55:16 #18
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71681211
Vicky, zoals je weet, heb ik er - gelukkig voor ons - geen ervaring mee. Maar ik vind jullie beslissing heel dapper en vind dat jullie het als ouders supergoed doen!! Ik ga hier volgen hoe het met jullie kleinste meid gaat. Hopelijk ontdekken ze snel iets wat het vele huilen verklaart. Ik denk zeker dat het heel goed is dat ze op haar eigen kamertje gaan slapen als ze thuis is.
Make love, not war ☮
pi_71686985
He Vicky. Wij hebben geen ervaring met een huilbaby opgedaan bij onze eerste Jair (6 maanden) tot nu toe. Wij wilden jullie wel heel veel sterkte wensen. Zijn er niet misschien vaste hulpgroepen of groepen waarbij zich ouders van huilbabys samen hebben gesloten? Kun je zo een dergelijke groep misschien via het Internet vinden. Wellicht dat dat jullie ook helpt net zoals dit topic om met andere ouders die zoiets hebben ervaren uit te wisselen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:12:21 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71692007
Even nieuwsgierig, hebben jullie al geprobeerd of inbakeren verschil maakt?
KuikenGuppy
pi_71692368
Tess wordt al ingebakerd. We waren zelf begonnen met de bakerzak maar vorige week zijn we bij de kinderfysio geweest en die zei dat we strak moestn gaan inbakeren.

Vanmiddag weer bij Tess geweest. Ze was wat onrustig geweest, maar nog niet zoals thuis.
De kinderfysio is ook geweest en die had van de verpleging ook doorgekregen dat Tess eenlichte voorkeurshouding heeft. Ze houdt het in de gaten. Dinsdag komt ze weer langs om te kijken hoe het gaat. Mocht Tess bij ontslag uit het zh nog steeds veel spanning in d'r lijfje hebben, dan krijgen we fysio aan huis.

Vanmiddag weer gesprek gehad met de pedagogisch medewerker en de kinderarts is vanmiddag ook nog langs geweest.
Vanmorgen hebben 3 kinderartsen naar d'r billetjes gekeken omdat ze er nou niet zeker van waren of ze luieruitslag heeft of een schimmelinfectie. Gelukkig is het luieruitslag.
Vandaag is ze ook nog gewogen, in het zh. weegt ze 5045, maandag bij het cb was het 5050.
Ze wordt iig ook goed in de gaten gehouden door de kinderartsen...

Tinuviel, de ped. med. had het er vanmiddag ook al over dat er in het zh. nog geen praatgroepen zijn. Zou best wel eens kunnen dat dit gaat komen.
OP internet heb ik nog niet gekeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71693055
Onze oudste was een huilbaby(ze wordt in september 8)en huilde 20 uur per dag ,de midelste was redenlijk rustig,en nu hebben we er eentje van morgen 4 maanden wat toch ook weer vrij veel huilt.
Er is mij vertelt dat er soms gewoon geen verklaring voor is.Ze hebben bij mijn oudste nooit een oorzaak kunnen vinden.
En van de jongste denk ik dat haar obstipatie ook een grote rol speelt.
Maargoed,het schijnt dus zo te zijn dat het bij de meeste gevallen van huilbaby's de oorzaak bij de ouders te vinden is.
Ouders raken door het huilen gestresst(ik iig wel) en dat geef je dus weer door aan je kindje.En dan kom je dus in de vicieuze cirkel terecht.
Ik hoop dat het ziekenhuis helpt! Groetjes Vanes
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:58:00 #23
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71693303
Och Vicky, het lijkt me heel frustrerend als de verpleging zegt dat ze een voorbeeldige baby is in het zkh. Ik denk te lezen dat je dat al relativeert.
Nog even en dan komt ze weer naar huis. Sterkte nog!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_71694138
Vicky ik volg jullie ook. Bij Tyler was het toen dat hij thuis met grote bogen spuugde, in het ziekenhuis ineens niet. Misschien kromme vergelijking. Maar ik snap wel dat het niet leuk is als verpleging zegt dat het zo'n voorbeeldige baby is. Terwijl ze thuis dan wel huilt.
Kun je het vinden met de verpleging? Fijn een eigen kamer, had Tyler in WZA ook. UMCG juist weer met 3 of 4 anderen op een kamer.
pi_71694200
De verpleging is heel erg lief/aardig/geduldig dus dat is wel heel erg fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71698518
ik heb nog niet alles gelezen van de reacties ik reageer dus alleen even op je openingspost Vicky.

ik ben vroeger een "huilbaby" geweest ik huilde de hele dag door, er was toen echter nog geen sprake van allergieën oid. kindjes hadden darmkrampen en dat was dat.
Ik ben 1 week opgenomen geweest en toen bleek ik een darmontsteking te hebben.
Jaren later blijk ik CU te hebben, maar heel mijn jeugd heb ik last van mijn darmen gehad vrijwel wekelijks was ik aan de diarree. De potten norrit waren niet aan te slepen ik liep vaker met een zwarte als roze tong

Ons eerste kindje Isa huilde ook veel overdag, was gespannen overstrekte zichzelf, kromme tenen gebalde vuisten, reflux noem het maar op, het rare was ze sliep 's nachts perfect echt de klok rond en met rust veranderde er niets aan het huilen van overdag, het rare was hoe meer ik met haar op stap was en ze afleiding had des te beter het overdag ging. Ik was die eerste maanden dus bijna niet thuis te vinden Isa ging als het mogelijk was overal mee naartoe!
Van osteopathie had ik nog geen kennis en koemelkallergie is nooit ter sprake gekomen, ze groeide namelijk prima en ach ik trok het nog wel.

Ons tweede kindje onze Ties is ietsjes ouder als jullie Tess, en was de eerste weken al erg onrustig het begon al in de kraamtijd, te moe om de fles te drinken, viel meer als 10% van zijn geboorte gewicht af en sliep kort en werd dan enorm gespannen wakker, spuugde behoorlijk echt 2x erger als Isa het deed.
Wederom gespannen tot in de vingertoppen en tenen en springt bijna uit je armen als hij zich spant.
En huilen en krijsen en wederom net als Isa alleen tevreden te krijgen als je met hem onderweg bent, op een ander lijkt het dus vaak koek en ei.
Ik ben inmiddels met hem 6x bij de huisarts geweest, medicatie tegen de reflux gehad, naar de fysio, op eigen initiatief 5x naar de osteopathie, de kinderarts heeft hem grondig onderzocht, ik ben bij de magnetiseur geweest en vrijwel niets hielp of maar heel erg kort.

Bijna 2 weken terug ben ik met hem bij het CB geweest en heb aan de noodbel getrokken, ik trok het niet meer en Ties duidelijk ook niet die zat totaal niet lekker in zijn vel.
Isa raakte er door gefrustreerd want die kreeg weinig aandacht en als ze aandacht kreeg dan was ik of moe of gespannen, de bom stond dus op barsten.
Ik durf gerust te zeggen dat ik bijna een hekel aan hem kreeg en ja over die gevoelens voel ik me heel erg schuldig maar ze waren er wel en omdat ik er 200% eerlijk over ben geweest heeft het CB meteen ingegrepen ze zagen dat ik er echt doorheen zat. Je schijnt als moeder (of vader) dus diep te moeten gaan. Bij de huisarts heb ik me niet durven uiten en ik denk dat ik (en Ties) daarom steeds maar door gesukkeld zijn.

Inbakeren werd meteen genoemd maar bij Isa hielp dat toen ook niet en net als bij Isa moest Ties nog een echo van zijn heupen krijgen, van inbakeren was dus voorlopig nog geen sprake.

Toen werd er meteen koemelkallergie genoemd en moesten we meteen over naar speciale voeding, dus op naar de apotheek en nu bijna 2 weken verder hebben we een ander kind in huis, hij is minder gespannen, zijn tenen staan eens recht ipv gekromd. Hij lacht en brabbelt en slaapt overdag af en toe eens een uurtje. En het fijnste van alles, dat als hij huilt dan kan ik hem troosten, dat vond ik namelijk het moeilijkste ik als moeder kon hem niet troosten en de geborgenheid geven die hij zocht.
Als hij nu huilt weet ik dat er iets is, honger, een schone luier, slaap, aandacht, de normale dingen en een normale bijhorende babyhuil, geen gekrijs dat door merg en been gaat.
Vandaag nog bij de huisarts geweest en ook daar mijn verhaal op tafel gelegd, wederom Ties onderzocht en we hoeven de provocatie niet meer te doorstaan, we hebben een verklaring meegekregen voor de komende 12 maanden dieetvoeding.

Vicky ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat ze ook voor jullie en vooral voor Tess de vinger op de zere plek kunnen leggen en het kunnen verhelpen of de klachten kunnen verminderen.
Al heb je maar vast een diagnose dan weet je iig waar het aan ligt.
Mama van Isa en Ties
pi_71702517
Wat een schrijnende verhalen allemaal over die baby's die zoveel moeten huilen.... Geen wonder dat je daar als ouders zo wanhopig van raakt, het is volgens mij echt het moeilijkste dat er is: je kind heeft pijn, voelt zich zichtbaar ongemakkelijk en zelf kun je dan bijna niks doen om te troosten
De machteloosheid, vermoeidheid en schuldgevoelens, brrr.....

Maar uiteindelijk... met de juiste hulp en soms simpelweg tijd die er overheen gaat... komt het allemaal weer goed en groeien ook huilbaby's uit tot vrolijk lachende en gelukkige kleintjes
Ties is een mooie succesverhaal geworden, hopelijk kunnen Tess en andere baby's die het momenteel zo moeilijk hebben gauw aansluiten in dat rijtje!

Vicky, heel veel sterkte met alles, je bent volgens mij een geweldige mama
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 06:53:03 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_71702561
ik heb het al een paar keer her en der gevraagd, maar ik geloof dat je het gemist hebt
Heb je al eens een chiropractor overwogen? Het komt vaak voor dat een baby door de bevalling een kanuw heeft gekregen in de ruggewervel en dat kan heel veel problemen geven, vaak brengt een bezoekje aan een chiropractor enorme verlichting.
stormy waters...
sailin'
pi_71703331
Belaan, we zijn met Tess 4x bij de osteo geweest. Er zat idd in haar nekje iets niet goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71704719
Zoals je weet heeft Merel ook veel gehuild. Het verbaast me achteraf zo, omdat ze nu zo'n rustig, vrolijk meisje is.
Sara huilde veel als baby, maar was niet wat je noemt een 'huilbaby', met inbakeren was het bij haar over.
Merel huilde voor mijn gevoel altijd, het ging maar door, alleen 's nachts ging goed. Maar 's morgens als ze wakker werd begon het en het hield 's avonds pas weer op.
Bij ons ging het voorbij nadat we een aantal maal bij de osteopaat zijn geweest (het had hier een enorm effect) en Merel bleek een koemelkallergie te hebben.
Al met al was het rond 9 weken voorbij.

Ik hoop dat het voor jullie meiske ook snel beter wordt, het is gewoon vreselijk, ook voor de ouders (en Amber, want ik weet nog goed hoe Sara op een gegeven moment bijna huilend riep: Mijn Merelzusje moet alweer huilen!).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:09:50 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_71705265
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:00 schreef Vicky het volgende:
Belaan, we zijn met Tess 4x bij de osteo geweest. Er zat idd in haar nekje iets niet goed.
ah ok, heb ik ws jouw posts niet gelezen dus
chiro is wel weer anders dan ostheo he.

ik vind het wel heel sneu en hoop op snelle verbetering voor jullie!
stormy waters...
sailin'
pi_71705660
Hele vele sterkte Vicky. Had het al wel in ander topic gedaan maar deze was langs me heen gegaan. Fijn om te lezen dat het geen schimmel infectie is. en ze haar goed in de gaten houden.
pi_71706075
Mijn oudste huilde ook continu. En dan niet echt krijsen, hij had geen pijn, maar gewoon constant zo'n dreinerig, overprikkeld, hard en irritant gejengel. Hij sliep rondjes van 2.5 uur ofzo, dan kreeg ik hem weer stil aan de borst als ik geluk had en kon ik nog 2,5 uur maximaal slapen. Een goede nacht was als dat trucje 3 keer achtereen uitgevoerd kon worden, maar dat was dus zelden. De praktijk was dat ik nachtenlang opliep met hem.

Werkelijk alles geprobeerd, echt extreem prikkelarm en regelmatig leven maar het bleef baggerbaggerbagger. Het ging ook niet weg na een paar maanden. Uiteindelijk sliep hij voor de eerste keer door toen hij 14 maand was, en dat was alleen omdat ik de week ervoor al zijn gebrul 's nachts wel moest negeren omdat ik met een dubbele oorontsteking met 40 graden koorts in bed lag. Vanaf dat moment ging het op en af. Soms een paar weken "maar" 3 keer per nacht kort huilen, soms weer wekenlang kermis de hele nacht, dan ineens wel doorslapen (terwijl ik ook dan niet kon slapen omdat ik gespannen aan het wachten was op de eerste krijs).

Uiteindelijk bleek dat er niks aan te doen was: hij is zwaar autistisch en hyperactief. Hij kan niet anders dan overal op reageren en heeft vooral moeite met het uitschakelen van contact. Hij probeert dan 's avonds het contact vanuit zijn kamer toch te laten voortduren door te blijven zingen, schreeuwen en huilen.

Toen zijn broertje geboren werd wist ik niet wat me overkwam. Een kind dat zomaar uit zichzelf lekker indommelde en 's nachts weleens huilde, maar dan getroost kon worden (bij de oudste resulteerde troosten juist in meer geschreeuw, want dan was er opnieuw sprake van contact en dat kon hij dus juist niet afsluiten).

Zijn niet-slapen (ook overdag) is de grootste factor geweest dat hij nu niet meer thuis woont. Het hele huis kwam niet aan zijn slaap toe en dat is echt slopend.

TS, ik hoop dat de opname van Tess goed verloopt en dat het een herhaling wordt van je oudste en dat het helemaal goed komt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:04:12 #34
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71707429
Hoe gaat het vandaag met haar Vicky?
Niet mieten! Door gieten!
pi_71711730
Bedankt voor je reactie Mwanatabu! Heftig voor jullie zeg!!

Vandaag was ze wederom heel lief zeiden ze, niet echt heel hard huilen, beetje jammeren/jengelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71713272
Vicky,mag je wel nu Tess in het ziekenhuis ligt iedere fles geven?
En als je dan bij haar bent,is ze dan naar jou gevoel anders dan als ze thuis is?
pi_71713330
Ik mag in principe elke fles geven, maar de verpleging wil ook graag zien hoe ze drinkt en het is de bedoeling dat wij ook even aan onszelf denken nu.
Ze is niet echt anders dan thuis, nog net zo gespannen maar misschien wel ietsje rustiger....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71713723
Ik vind het echt heel erg knap van jullie om dit te doen.
Misschien was het ook wel goed voor mijn oudste toen der tijd.
Zijn jullie zelf op het idee gekomen om haar op te laten nemen?
pi_71713745
nee, de kinderpsych en kinderarts kwamen er mee dat het een optie was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71725160
Vicky hoe was het gisteravond met badderen ?
pi_71725527
Ja joh, hoe gaat het? Ik vind het zo ontzettend dapper en heftig van en voor jullie, ben echt benieuwd hoe dit afloopt want het lijkt me echt afzien voor jullie als ouders!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71725564
Gaan jullie haar nu elke dag in bad doen?
Krijg je morgen weer een gesprek met de arts?
pi_71729852
Gister haar weer in bad gedaan, we badderen om de dag, net als thuis, voor de laatste fles. Ze wasin bad wat onrustig, als in alsmaar bewegen met armen en benen. Ze was gisteravond wel wat jengelig en huilerig, maar niet zoals thuis.Ze was wel veel langer wakker geweest en had een hazeslaapje gedaan. Na d'r fles heb ik haar ingebakerd en ben naar huis gegaan.
Vanmorgen weer geweest, fles gegeven en "gespeeld". De verpleegkundige zei dat Tess dr ontlasting nog steeds heel erg stinkt en dat ze toch ook best last van krampen heeft. Verder had ze goed geslapen.
Het viel ons wel weer op dat ze heel erg gespannen was; tenen gekruld en handjes in vuisten.
M. gaat vanavond weer.

Af en toe hb ik echt idee dat ze ons flink in de maling aan het nemen is hoor.. In het zh is ze nog steeds heel lief en alle verpl. vinden Tess heel erg leuk maar ze is er nog niet zoals thuis geweest...

We hebben eigenlijk geen gesprekken met artsen omdat er (nog) niets medisch aan de hand is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 augustus 2009 @ 13:47:50 #44
13151 crew  Rewimo
pi_71729981
Fijn voor Tess dat ze nu niet zoveel huilt, maar eigenlijk is dat best lastig hè. Beetje dubbel zo.

Zijn jullie wel al een beetje bijgeslapen?
pi_71730140
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:47 schreef Rewimo het volgende:
Fijn voor Tess dat ze nu niet zoveel huilt, maar eigenlijk is dat best lastig hè. Beetje dubbel zo.

Zijn jullie wel al een beetje bijgeslapen?
ik wel redelijk, M. niet.. nu is Amber al 3 nachten aanhet rotzooien..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:42:11 #46
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_71735767
Goh Vicky, ik lees dit topic voor het eerst. Wat vervelend zeg.

Sterkte voor jullie!
No more games, no more drama...
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:46:00 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71740392
Hoe is het vandaag gegaan Vicky? En met jou?
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:25:53 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71741492
Vicky ook hier nog even een en een voor onder de riem.
Ik vind het echt een moedige beslissing van jullie...
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:30:05 #49
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71741617
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik wel redelijk, M. niet.. nu is Amber al 3 nachten aanhet rotzooien..

Gossie, is die nu de aandacht aan t opeisen? Hmm... niet zo leuk voor jullie, maar ik snap t ergens wel. Komen jullie een beetje aan je rust toe of is t reizen van en naar het zkh erg vermoeiend? Heeft Tess zich al 'laten zien' in het zkh?
pi_71742705
Het ziekenhuis is 15/20 minuten heen en15/ 20 minuten terug, valt dus wel mee maar soms ook wel vermoeiend.
Amber is heel erg aan het dromen en schiet daar steeds wakker van...

Tess heeft zich helaas wat klinkt dat eigenlijk erg nog niet laten horen, hoop eigenlijk dat dat wel gaat gebeuren..
M. is er nu heen voor een flesje en om te knuffelen natuurlijk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71742845
Klinkt logisch Vicky vind ik. Ik hoop dat ze het snel kunnen zien hoe ze thuis doet. Rare zin, maar je snapt het wel denk ik.
pi_71744177
Misschien is ze nog verbaasd over de andere omgeving. Maar het zou natuurlijk goed zijn als ze daar haar huilgedrag kunnen zien inderdaad.
Hoe is het eigenlijk met haar ontlasting? Ze gingen het toch op kweek zetten, is daar al iets uit gekomen? Toch wel raar dat het zo stinkt, of niet?

Arme Amber, zo naar dromen. Hopelijk is alles snel in een rustiger vaarwater bij jullie.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71744377
Oeke, d'r ontlasting stinkt nog steeds verschrikkelijk. Morgen krjgen we ws. de uitslag van de kweek.. ben benieuwd of daar iets in gevonden is.
M. is er nu en Tess was al wel weer wakker. Niet huilerig ofzo maar wel weer heel druk met haar handen en voeten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71756596
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag van de ontlasting.
Het lijkt me idd ook rot als ze in het zkh een heel andere geschiedenis met haar hebben dan dat jullie dat thuis hebben. Dan krijg je het gevoel dat ze je straks helemaal niet meer serieus nemen..

Ik ben ook benieuwd hoeveel verschil het idd zal maken, wanneer ze weer thuis is en dan voor de verandering in haar eigen kamertje ligt.

En als dit nou helemaal niet werkt, is thuis observeren dan nog een optie? Ofwel er komt iemand bij jullie kijken, ofwel er wordt thuis gefilmd, zoals bij schatjes. Wie weet kunnen ze jullie dan nog extra tips en aanwijzingen geven.

In ieder geval: ik duim voor jullie!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_71761246
Uitslag was nog niet binnen. Morgen op zijn vroegst.
Afhankelijk van de uitslag mag ze misschien donderdag mee naar huis. Dat betekent ook dat ik dan woensdag 24uur in het zh moet zij .
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71761358
Maar als ik het goed begrijp is Tess dus in de tussentijd minder huilerig geweest dan bij jullie thuis?????
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:01:16 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71763339
Vicky stomme gedachte misschien, maar kreeg tess al hypoallergene voeding omdat amber destijds toch ook kma had?
Misschien dat ze een nog beter evrteerbare voeding moet zoals de nutramigen oid?

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71768344
Tess krijg tnog steeds hypoallergene voeding. Hebben eht wel aangekaart dat we toch twijfelen of het nou wel of niet de voeding is maar ze willen in het ziekenhuis niet zomaar overstappen...

Vanescha, Tess huilt in het zh idd minder als thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71768650
Balen dat ze minder huilt, zo kunnen ze nog niet zien hoe of wat !
hopenlijk komt er uit de onderzoeken iets naar voren en krijgen jullie in elk geval een Tess mee naar huis die een stuk minder huilt
pi_71768765
Vicky, misschien is het patroon nu wel doorbroken en zal Tess zich straks net zo gedragen als in het ziekenhuis. Minder onrustig en minder huilen dus!
Ik hoop het heel erg voor jullie. En ben ook benieuwd naar de uitslag van de kweek.
En Amber, tja... Het is voor haar natuurlijk ook niet makkelijk geweest allemaal. Een zusje erbij is al stressvol genoeg, maar als die dan ook nog eens zoveel huilt steeds, extra aandacht nodig heeft van een steeds gestresster rakende papa en mama, en dan ineens is ze "zomaar" niet meer thuis....
Geen wonder dat ze zoveel te verwerken heeft 's nachts!

Sterkte voor jullie allemaal
pi_71769729
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

En als dit nou helemaal niet werkt, is thuis observeren dan nog een optie? Ofwel er komt iemand bij jullie kijken.

In ieder geval: ik duim voor jullie!
Ik heb wel een keertje iets gelezen over een babycoach of zoiets heette dat. Die komt thuis kijken naar de baby in zijn eigen omgeving, de omgang van de ouders met het kind en het dagrhythme en geeft dan tips aan de hand daarvan. Dat stond in een oudere "Wij jonge ouders".
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:48:03 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71771389
Vicky, is er vandaag nog nieuws uit het ziekenhuis? Hebben ze al iets ontdekt dat voor die spanning zorgt?
pi_71780944
De uitslag van de ontlasting is binnen: Adenovirus
Eigenlijk een normaal buikgriepvirus waar ze niets aan kunnen doen, moet dmv uitzieken over gaan.
Verder weinig te melden. Vandaag komt als het goed is de fysio weer langs om te kijken hoe het nu met de spanning in het lijfje van Tess is. Ik vind dat ze nog steeds heel gespannen is. De verpleging zou iig kijken of babymassage een uitkomst bied en zo ja, dan krijg ik een spoedcursusje in het ziekenhuis. Mocht Tess dus nog steeds spanning in haar lijfje hebben dan krijgen we fysio thuis.

Gisteravond weer in het zh geweest en Tess in badje gedaan. Toen zag ik een potje miconazol staan en Tess blijkt dus toch een schimmelinfectie te hebben ipv luieruitslag.

Straks ga ik weer naar het ziekenhuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:44:55 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71782337
zou dat virus ook t huilen veroorzaken? dat ze echt pijn heeft?

hoop dat de massages gaan helpen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71782868
Geen idee, neem nietaan dat ze dat virus al weken heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:21:12 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71783092
Fijn dat ze weten wat die stinkende ontlasting veroorzaakt. Hopelijk is ze snel van het virus af en ook van d'r schimmelinfectie.

Ik hoop van harte dat de fysio een goed advies kan geven en babymasage de verllichting geeft die Tess nodig heeft.

Vind je het een eng idee dat ze weer naar huis komt. Ik bedoel ben je bang dat ze weer terug valt in haar eigen patroon van huilen?
pi_71784213
Tess mag morgen naar huis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:15:15 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71784236
wat fijn!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_71784564
Fijn Vicky! Goed om te horen!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:29:15 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_71784599
Wat fijn Vicky!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:29:59 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71784621
Fijn Vicky!
Hopelijk zijn jullie allemaal even lekker tot rust gekomen op deze manier en gaat het van nu af aan alleen maar beter.
pi_71784641
lekker vicky
pi_71784935
Wat goed nieuws, morgen slaapt Tess weer in haar eigen bedje!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71784951
Oh wat fijn Vicky Je kleine meisje is snel weer thuis!

Adenovirus is heel naar. Linde heeft het ook gehad en die heeft zo'n 7 weken lang diarree gehad. Kon die billen daarna echt even niet meer zien. We hebben toen eens soort ors gekregen van de huisarts om uitdrogen te voorkomen.
pi_71784985
Hoera, lekker weer naar huis
Hopelijk raakt ze snel verlost van het virus en de schimmel. Die arme meid heeft het ook niet getroffen zeg...
pi_71786222
Hoera ! Tess naar huis !!
pi_71786309
Fijn
Krijg je nou ook nog tips mee van het ziekenhuis? Hebben ze bijvoorbeeld veel aanpassingen gedaan in haar ritme of is dat eigenlijk grotendeels hetzelfde gebleven?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:30:29 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71786351
Tess naar huis.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:31:27 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71786377
Fijn Vicky!

Hebben ze nou eigenlijk iets gevonden?
Hebben jullie een plan de campagne?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71786602
Wat fijn Vicky! Ik hoop dat in haar eigen bedje slapen heel veel helpt!! (dat zijn jullie van plan, toch?)
pi_71787458
FIjn Vicky!

Maar ergens eigenlijk wel 'jammer' dat ze daar de geweldige baby uithing...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:15:41 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71787496
O wat fijn voor jullie Vicky.
Hoop dat de rust nu dan echt terug keert.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_71789268
Wat fijn dat je meisje weer naar huis mag!!!!
pi_71793649
Vicky wat fijn dat ze naar huis mag...
pi_71793913
Vicky, wat fijn dat ze naar huis mag!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:05:35 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71794172
supernieuws!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:19:32 #87
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71799061
Hier kom ik even voor jompelen Wat fijn dat Tess naar huis mag en hopelijk gaat het thuis nu ook beter of nog liever gewoon goed!!
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:25:46 #88
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71799298
Heel fijn Vick, dat Tess weer lekker mee mag
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:28:36 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_71799390
ik hoop dat ze het thuis goed gaat doen vicky!
stormy waters...
sailin'
pi_71801611
Joepedepoepie! Ik sluit mij aan bij de rest, ik hoop dat het thuis ook beter gaat!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71801764
Vicky, wat fijnd at je kleine meid weer naar huis komt

hopelijk gaat het een stuk beter en kunnen jullie nu als gezinnetje van elkaar genieten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71802233
Oh fijn meid

Ik meen tussen de regels door te hebben gelezen dat ze die stinkende poep pas in het zkh had. Heel goed mogelijk dat ze het virus dus in het zkh heeft opgelopen... Hoort natuurlijk niet, maar het gebeurt wel eens.

Ik hoop dat het thuis ook beter gaat, meid!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:31:20 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71809321
Fijn dat het meisje weer bij jullie mag zijn Vicky. Dat wordt weer dubbel genieten van je meiden
pi_71810325
vandaag wordt het gezinnetje weer compleet!
pi_71846991
Vicky, Hoe is het nu ze weer thuis is?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:42:46 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_71847164
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:36 schreef chacama het volgende:
Vicky, Hoe is het nu ze weer thuis is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71850725
Toen we gister naar huis gingen heeft ze in de maxi cosi geslapen. Ik wilde haar thuis niet wakker maken dus heb haar lekker laten liggen.
Gistermiddag was het weer ff foute boel, ze wilde niet slapen en was helemaal over de zeik. Gisteravond is ze lief gaan slapen en om half 10 hebben we haar in bad gedaan. Toen om 22.00 een fles en om 22.30 lag ze in bed tot 6.00!
Vanmorgen weer flesje en om 7.00 was het weer richting bed, toen heeft ze geslapen tot half 9 geloofik. Half 10 een flesje, toen spelen en slapen in de mc want we gingen even weg. 14.10 uur weer een fles en ze ligt nu net in bedje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 augustus 2009 @ 15:53:47 #98
13151 crew  Rewimo
pi_71850855
Dat klinkt goed zeg, Vicky, heerlijk!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_71850898
Super Vicky. Klinkt als een goed begin! Ga zo door kleine Tess!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:11:18 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71851330
Heftig hoor, gelukkig gaat het met Tess nu beter.

Zelf heb ik er directe geen ervaring mee, beide meiden huilen/huilden zelfs erg weinig en slapen prima, maar heb het wel van dichtbij meegemaakt met een vriendin van me.
Ik heb het dan ook regelmatig van haar overgenomen omdat ze er echt stapelgek van werd, later bleek dat haar kleintje KISS-syndroom heeft, gelukkig ging het met behandelingen bij de osteopaat al heel snel beter.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71854071
Hé, wat fijn dat Tess thuis is. En ze klinkt best goed!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71854671
Dat klinkt een stuk beter Vicky !!
pi_71855390
Vicky, dat klinkt goed!
Lekker weer compleet ook!
pi_71860273
Fijn dat Tess weer thuis is Vicky. Wat jij vertelt van de afgelopen twee dagen klingt goed. Wellicht dat het nu allemaal een stuk beter gaat. Ik wens het jullie in ieder geval!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:19:07 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71879352
Vicky, wat fijn dat Tess weer lekker thuis is. Hebben jullie inmiddels al wat terugkoppeling gekregen van het ziekenhuis of krijgen jullie nog een gesprek? En gaat het thuis nog steeds lekker?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71879620
Ik ben vandaag gebeld door de fysio om ff te kletsen en een afpsraak te maken. Daarnaast hebben we nog afspraken staan voor de kinderspych en de kindersrts.

Het gaat eigenlijk harstikke goed thuis. Ze slaapt in haar eigen bedje en 's nachts slaaptz e door. Alleen tussen 4 en 6 maakt ze er een potje van, dan slaapt ze maar heel ff en is daarna jengelig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:40:58 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71879935
Klinkt goed Vicky. Een een beetje een piepen en jengelen..... dat hoort er bij. Als het maar bij een beetje blijft.
pi_71881622
Jesse hier slaapt niet tussen smorgens 8 en savonds 10...... en tussendoor continu bezig houden anders gaat hij huilen ..... dus.... geen idee wat we moeten.

In zijn bedje leggen resulteert in volledig overstuur zijn

Maar hoeveel slaapt ze nu dan Vicky? Jesse slaapt snachts wel van 2200 tot 6 a 7 ongeveer. Maar overdag.... Op bezoek kan niet, want hij begint te huilen en hard. Het enige wat hij wil is bij je zitten en rondgelopen worden. Stil zitten is geen optie.

Komt vanzelf goed is de meest gehoorde reactie.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 18:06:28 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:28:47 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71884725
Vicky, dat klinkt goed allemaal!

TheFrankey, klinkt alsof Jesse gewoon oververmoeid en overprikkeld is en daardoor niet kan slapen. Misschien wat meer regelmaat proberen in te bouwen in de dagindeling? En bij de eerste signalen van vermoeidheid toch proberen in bed te leggen, hoe langer je dat uistelt hoe vermoeider hij wordt en hoe moeilijker hij in slaap komt. Die vicieuze cirkel moet doorbroken worden en dat kost eerst best wat bloed zweet en tranen, maar al gauw zal blijken dat het zijn vruchten afwerpt.
Succes!

Sorry, ben wat warrig en kan het niet zo goed omschrijven als ik zou willen
pi_71885157
Ik snap je helemaal Kersjes. Tess was hier vanavond ook te lang wakker en we kregen haar maar niet in slaap. Uiteindelijk met lang wiegen is het eindelijk gelukt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71888662
Kersjes ik ben het helemaal met je eens. Oververmoeid is ook het probleem .Je ziet het aan zijn oogjes, de een begint wat meer te hangen als hij echt heeel moe is. Als hij eens 2 dagen wel goed slaapt zie je het nml niet. We weten dus precies wat er gaande is.

Alleen hij wil soms echt niet in bed. Schreeuwen of zijn leven er vanaf hangt. En dat houd ie uren vol! Komende donderdag even aangeven bij het CB / Arts als hij voor zijn prikjes komt

Over regelmaat:

Dit is bij ons best lastig. Soms komt hij al na 3 uur weer voor een voeding en soms heeft hij na 4uur nog geen honger.
4u is wel de deadline, daarna krijgt hij zowieso. Maar laat dan gerust 60 staan van de 200. En een andere keer lijkt hij wel meer te willen dan 200.

Het gaat wel beter dan pakweg 4 weken geleden. Hij is ook nog maar 8 weken

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 22:48:27 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:46:50 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71888789
Moeilijk, TheFrankey. Ik hoop dat het CB je een beetje goede tips kan geven. Valt hij wel in slaap als je hem dicht bij je houdt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71888910
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:46 schreef livelink het volgende:
Moeilijk, TheFrankey. Ik hoop dat het CB je een beetje goede tips kan geven. Valt hij wel in slaap als je hem dicht bij je houdt?
Nee ook niet. In een draagzak wel. Maar dat doe je ook geen 3uur. Als we met hem gaan wandelen zakt hij wel af, maar zo snel hij merkt dat we stilstaan of hij weer thuis is is hij wakker.

Evengoed zijn er ook momenten dat hij een half uurtje lekker met ons kan spelen of even in de wipper zitten. Erg onvoorspelbaar. En nou is een baby ook niet voorspelbaar maar bij ons is elke dag weer een verassing hoe hij zal zijn.

Het is evengoed wel een schat hoor!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:14:02 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71889678
TheFrankey je kan ook regelmaat inbrengen door alles in dezelfde volgorde te doen, zonder op de klok te letten. Dus als ie wakker wordt eerst eten, dan samen spelen/knuffelen, dan nog even zelf spelen en bij eerste vermoeidheids signalen weer naar bed waarna het hele riedeltje weer opnieuw begint.

Ook kun je een vast ritueel inbrengen voor het naar bed gaan. Hierdoor weet ie op DEN duur wat ie kan verwachten en zal ie zich hopelijk makkelijker overgeven aan de slaap.

Sterkte ermee, lijkt me niet makkelijk allemaal.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:00:06 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71896076
Ohh, moeilijk hoor niet slapende kindjes, die eigenlijk wel zouden moeten slapen. Regelmaat is inderdaad wel het kernwoord, maar dan nog is het niet makkelijk.

TF, kijk even wat het CB over inbakeren zegt. Dit zou kunnen helpen om rust te brengen. En wat tex zegt. Het hoeft geen regelmaat van klok te zijn, maar wel regelmaat van ritme. Over het algemeen wordt op deze leeftijd toch 2 uur op 2 uur slaap gehanteerd - als ik me niet vergis -. Maud sliep overdag erg veel in de draagdoek, maar kon 's nachts wel goed in d'r eigen bed slapen.

In elk geval erg veel sterkte. Vermoeidheid bij kinderen, kost ook bij jou ernergie.
pi_71897136
Eens we blijven gewoon proberen. Het is fles, spelen en dan naar bed. Maar overdag is dat naar bed gaan bijna geen optie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:00:32 #117
13151 crew  Rewimo
pi_71898869
The Frankey, wat ik met Christan altijd deed (hij was geen huilbaby trouwens), was bij het eerste teken van vermoeidheid in bed leggen: gapen of oogjes wrijven. Als ik hem langer wakker hield was inslapen ook een drama, hij was dan simpelweg te moe om in slaap te vallen. Toen ik dat consequent ging toepassen was inslapen - meestal - geen probleem meer.

Heeft hij een eigen kamertje waar hij slaapt? Een omgeving met zo weinig mogelijk prikkels (1 knuffeltje in bed) kan misschien ook helpen. Christan heeft de eerste 4 maanden overdag in de box geslapen maar daarna werd het te onrustig voor hem en legde ik hem ook overdag in zijn bedje.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_72070075
Bij het CB geweest, hij groeit snel. Ook over de ontevredenheid gesproken van ons mannetje.

Ze vermoeden verborgen reflux en derhalve moeten we de voeding nu indikken met johannesbroodpitmeel van nutriton. Maar daar krijgt hij dus weer dikke kramp van...pffffff

Hoe is het bij jullie Vicky

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 13:57:20 ]
pi_72074390
Het gaat eigenlijk hartstikke goed!! Tess slaapt in haar eigen bedje. 's Avonds rond een uurtje of 19.30 gaat ze naar bed, dan maken we haar rond 22.00 uur wakker voor het laatste flesje. Als ze in bad moet dan om 21.45. Dan rond 22.30 uur gaat ze weer naar bed om vervolgens te slapen tot 6.00 uur, dan maken we haar wakker voor een fles. Om 6.45 ligt ze weer en slaapt ze tot 9.00/9.30 uur. OVerdag slaapt ze ook veel meer. Huilen doet ze bijna niet meer, tenzij ze honger heeft of echt TE moe is om te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:37:56 #120
13151 crew  Rewimo
pi_72074492
Super, Vicky
pi_72075059
Klinkt goed Vicky!
pi_72075258
Super Vicky!! En wat zou nu de oorzaak geweest kunnen zijn?
pi_72075377
Overprikkelingen en geen regelmaat denk ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:30:03 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72075781
Wel heel mooi dat dat dan doorbroken is Vicky. Ik denk dat dat het laatste restje schuldgevoel over de opname ook wel weggenomen zal hebben, of niet?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72075898
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:30 schreef Ca.ra het volgende:
Wel heel mooi dat dat dan doorbroken is Vicky. Ik denk dat dat het laatste restje schuldgevoel over de opname ook wel weggenomen zal hebben, of niet?
Yep, helemaal weg.
Tis niet zo dat ze helemaal niet meer huilt hoor. Afgelipen zaterdaf was het weer ff helemaal mis maar toen had ze krampjes.
Ik merk ook heel duidelijk dat als ik van het 'strakke' schema
afwijk, ze daar heel duidelijk op reageert.

Ik ga morgen met mijn moeder en de kids op vakantie en ik ben heel benieuwd hoe Tess reageert op weer een andere omgeving.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:43:22 #126
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72076093
fijn.
En nooit meer huilen... nee dat zou ook niet normaal zijn he. Zeker als je weet dat ze gewoon gevoelig is voor rust, ritme en regelmaat enzo.

Veel plezier op vakantie!!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72076713
Goed zeg!! Ik hoop dat ik ook met dat soort berichten hier kan komen!

Fijne vakantie
pi_72106112
Wat fijn Vicky!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72106388
Vicky, wat heerlijk voor jullie dat het nu beter gaat.
Ik zie aan mijn lief hoe heftig het kan zijn als je kind veel huilt en niet slaapt... Dat wens je niemand toe.

Ik hoop dat het stilletjes aan steeds beter zal gaan!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:25:40 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72110162
Fijne vakantie Vicky. En als je het daar lukt om Tess in een schema te houden dan kan het gewoon niet meer kapot. Heel veel plezier!

TF, sterkte!
pi_72110379
De vakantie is lekker maar het shema is een beetje vam slag.. Komt wel weer goed. Ik hou me iig aan de flessentijden maar Tess houdt zicj niet helemaal aan de slaaptijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:12:51 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72111101
Is ze meer onrustig nu? Ik merkte met Maud op onze 'vakantie' dat ze wat hulp nodig had om in het ritme van slaap te blijven, maar als ze eenmaal de rust gevonden had, sliep ze wel. Dus ik bleef even bij d'r zitten en zingen tot ze rustig was.
pi_72235322
We zijn hier sinds vandaag begonnen met de methode van Ria Blom. Door de medicijnen die hij krijgt lijkt hij rustiger te zijn. Dus nu is het tijd om het rust en regelmaat te geven.

We houden het concept Eten -> Spelen -> En bij de eerste tekenen van moeheid in bed. En dan ook alleen zijn eigen bed. Niet in de box slapen etc.

Hij heeft vandaag alleen tot nu toe al 7uur geslapen. Normaal slaapt hij maar met moeite 2uur overdag.
Ben wel benieuwd hoe hij het snachts gaat doen. Hij sliep normaal van 10 tot 7 smorgens maar nu hij zoveel geslapen heeft vandaag ben ik erg benieuwd.......
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:44:45 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72259216
Klinkt goed TF. Hoe is het gegaan vannacht? En is ie ook minder prikkelbaar? Is het al te merken? Succes in elk geval!
pi_72280117
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:44 schreef chacama het volgende:
Klinkt goed TF. Hoe is het gegaan vannacht? En is ie ook minder prikkelbaar? Is het al te merken? Succes in elk geval!
Hij heeft evengoed de hele nacht geslapen. Tot 7 uur toen hebben we hem wakker gemaakt voor de fles. Daarna wou hij niet meer slapen. Smiddags ook niet meer dan drie kwartier. Maar hij kan het wel heeft hij bewezen dus we houden vol.

1 ding hebben we wel direct weer veranderd: Volgens het boek moeten we smorgens fles geven, spelen en dan weer naar bed. Dit werkt vroeg in de ochtend niet en daarom hebben we hem vanmorgen op zijn kamertje een fles gegeven en daarna direct weer in bed gelegd. Hij heeft geslapen daarna tot 20 over 10.

Elke dag is nog anders. maar hij huilt in elk geval een heel stuk minder. En eigenlijk alleen nog maar als hij honger heeft of te moe is geworden.

Als hij schrikt, bijvoorbeeld de buren die angstaanjagend hard met de deuren van hun huis omgaan, dan begint hij wel wat harder re huilen. Helaas.

Maar het gaat de goede kant op. We zijn nog geen week bezig met de medicijnen en de R R R maar toch hebben we al een heel andere baby
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:35:21 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72322638
Wat goed TheFrankey! Doorzetten doorzetten doorzetten...!!!

Ook wij zijn hier zaterdag mee begonnen en ook hier lijkt het zijn vruchten af te werpen! We hebben onze jongens ook ieder een eigen kamer gegeven, zodat ze elkaar niet meer wakker huilen en we ook het ritme van ieder goed in de gaten kunnen houden. Anders moet je toch weer het kamertje in omdat je 1 van 2 naar bed wilt brengen als die later verschijnselen van moeheid vertoont.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:37:03 #137
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72322710
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:28 schreef Kersjes het volgende:
Vicky, dat klinkt goed allemaal!

TheFrankey, klinkt alsof Jesse gewoon oververmoeid en overprikkeld is en daardoor niet kan slapen. Misschien wat meer regelmaat proberen in te bouwen in de dagindeling? En bij de eerste signalen van vermoeidheid toch proberen in bed te leggen, hoe langer je dat uistelt hoe vermoeider hij wordt en hoe moeilijker hij in slaap komt. Die vicieuze cirkel moet doorbroken worden en dat kost eerst best wat bloed zweet en tranen, maar al gauw zal blijken dat het zijn vruchten afwerpt.
Succes!

Sorry, ben wat warrig en kan het niet zo goed omschrijven als ik zou willen
Goed omschreven kersjes! Wij zijn ook begonnen (zaterdag) en het lijkt echt zijn vruchten af te werpen (zie vorige post)
pi_72324047
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:35 schreef mikoxx het volgende:
Wat goed TheFrankey! Doorzetten doorzetten doorzetten...!!!

Ook wij zijn hier zaterdag mee begonnen en ook hier lijkt het zijn vruchten af te werpen! We hebben onze jongens ook ieder een eigen kamer gegeven, zodat ze elkaar niet meer wakker huilen en we ook het ritme van ieder goed in de gaten kunnen houden. Anders moet je toch weer het kamertje in omdat je 1 van 2 naar bed wilt brengen als die later verschijnselen van moeheid vertoont.
Ja we gaan door! Het werkt vrij goed. Alhoewel het 30 minuten laten huilen wij niet helemaal volgen. We hanteren het volgende:

- Eerst even laten huilen. Minuut of 10. Als er pauzes in de huiltjes komen van een paar seconde dan gaan we erheen.
- Vervolgens sussen we hem door onze hand op zijn buikje te leggen
- Als hij zijn ogen sluit halen we voorzichtig de hand weg en gaan stilletjes weg

Die laatste stap herhalen we tot hij slaapt. Meestal 2 a 3 keer.

Als hij echter bij het neerleggen en na 10 minuten overstuur dreigt te raken, dan halen we hem uit bedje en gaan met hem zitten in de stoel op zijn kamer. Als hij wat tot rust gekomen is leggen we hem weer neer.
Indien het echt niet gaat, gaat hij weer mee naar beneden en proberen we het na zijn volgende fles weer.

Op deze manier werkt het voor ons het beste. Wel vermoeiend maar ook hier lijkt het zijn vruchten af te gaan werpen. Hij huilt steeds korter en slaapt eerder in. Alhoewel er ook momenten zijn dat hij daar anders over denkt.

Voorop staat: De aanhouder wint (nu maar ervanauit gaan dat wij dat zijn haha)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2009 22:07:50 ]
pi_72331627
Wat goed TF!!

Voorspelbaarheid en regelmaat maken het allemaal een stuk "makkelijker"

Hier gaat het ook weer beter dan vorige week toen we op vakantie waren.
Ze slaapt iig weer een stuk beter in d'r bedje. Het lastige is alleen dat ik nu Amber moet brengen en halen van en naar de psz op de tijden dat Tess slaapt. Moet eens gaan kijken hoe ik dat allemaal moet gaan doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72335127
Fijn dat het nu zoveel beter gaat vicky!

Misschien merk je er strakjes niks meer van.

Hier is het wel zo dat het nog steeds aan mijn zoontje (hij is nu 22 maanden) te merken is.
Hij is nog steeds snel overprikkeld en sneller van slag. Het gaat steeds iets beter, maar hij is pas sinds een maand of 4 niet meer eenkennig. Volgens het CB kwam dit dan ook waarschijnlijk omdat hij zoveel gehuild heeft. Hij had meer tijd nodig om van mij "los te raken".
En omdat ik hem 4 maanden lang heb rondgedragen omdat hij alleen maar huilde. Bij mijn eerste leerde ik haar soorten huiltjes kennen, maar bij mijn zoontje kwam dat pas veel later. Ik kon dus ook geen onderscheid maken tussen huilen van de pijn en huilen om te manipuleren.

Met een beetje mazzel groeit jouw kleintje er wat makkelijker overheen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:03:53 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72343917
Pff... vandaag gaat t hier een stuk minder goed dan gister. De bekende 'derde dag'? Ik vind het moeilijk om vol te houden zo, maar wie a zegt moet ook b zeggen he? Ik moet en zal, maar t gaat niet van harte zo. Pff... En ik ben ook zo moe zo moe, soms vraag ik me af hoe lang ik t nog vol ga houden allemaal.....bah!

[ Bericht 31% gewijzigd door mikoxx op 01-09-2009 16:09:58 ]
pi_72349280
Hier was het gister weer minder. Gister was Pe met hem naar het winkelcentrum met haar moeder. Daar wou hij niet slapen in de wandelwagen en telkens speen erin. Toen pe weer thuis was met hem was het direct weer mieren tot aan zijn fles. Daarna moeilijk in slaap komen maaar uiteindelijk lukte het.

Vandaag geen prikkels, lekker thuis en dat gaat direct wat beter. Nog maar even wachten dus met drukke uitstapjes.

BTW echt van een huilbaby wil ik absoluut niet spreken. Zo erg is het lang niet (meer). Ik weet niet hoe dat voor de rest geld maar allicht kunnen we de topictitel (in overleg met Vicky) wijzigen in iets vriendelijkers....bijv. Moeilijke baby's :-)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2009 19:02:33 ]
pi_72349428
Ja hoor, wijzigen vind ik prima. Zullen we er "prikkelbare baby's" van laten maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:55:27 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72350917
Mee eens, huilbaby's klinkt wel ernstig meteen..
pi_72351083
Oke, ik zal even een mod vragen :-)
pi_72352165
Is goed... Kan via het feedbacktopic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:43:58 #147
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72352666
Ik denk dat de titel zo makkelijker te begrijpen is als met alleen prikkelbare baby's. Of niet?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72352985
Ja denk ik ook. Thanx Rocka!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72353073
keurig. Tnx
pi_72403722
Allemaal aan het 'vechten' om jullie dierbaarsten de rust te geven die ze nodig hebben. Zwaar maar zo ontzettend fijn als het straks zijn vruchten afwerpt.

Hoe zijn de afgelopen 2 nachten verlopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')