abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71854071
Hé, wat fijn dat Tess thuis is. En ze klinkt best goed!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71854671
Dat klinkt een stuk beter Vicky !!
pi_71855390
Vicky, dat klinkt goed!
Lekker weer compleet ook!
pi_71860273
Fijn dat Tess weer thuis is Vicky. Wat jij vertelt van de afgelopen twee dagen klingt goed. Wellicht dat het nu allemaal een stuk beter gaat. Ik wens het jullie in ieder geval!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:19:07 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71879352
Vicky, wat fijn dat Tess weer lekker thuis is. Hebben jullie inmiddels al wat terugkoppeling gekregen van het ziekenhuis of krijgen jullie nog een gesprek? En gaat het thuis nog steeds lekker?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71879620
Ik ben vandaag gebeld door de fysio om ff te kletsen en een afpsraak te maken. Daarnaast hebben we nog afspraken staan voor de kinderspych en de kindersrts.

Het gaat eigenlijk harstikke goed thuis. Ze slaapt in haar eigen bedje en 's nachts slaaptz e door. Alleen tussen 4 en 6 maakt ze er een potje van, dan slaapt ze maar heel ff en is daarna jengelig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:40:58 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71879935
Klinkt goed Vicky. Een een beetje een piepen en jengelen..... dat hoort er bij. Als het maar bij een beetje blijft.
pi_71881622
Jesse hier slaapt niet tussen smorgens 8 en savonds 10...... en tussendoor continu bezig houden anders gaat hij huilen ..... dus.... geen idee wat we moeten.

In zijn bedje leggen resulteert in volledig overstuur zijn

Maar hoeveel slaapt ze nu dan Vicky? Jesse slaapt snachts wel van 2200 tot 6 a 7 ongeveer. Maar overdag.... Op bezoek kan niet, want hij begint te huilen en hard. Het enige wat hij wil is bij je zitten en rondgelopen worden. Stil zitten is geen optie.

Komt vanzelf goed is de meest gehoorde reactie.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 18:06:28 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:28:47 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71884725
Vicky, dat klinkt goed allemaal!

TheFrankey, klinkt alsof Jesse gewoon oververmoeid en overprikkeld is en daardoor niet kan slapen. Misschien wat meer regelmaat proberen in te bouwen in de dagindeling? En bij de eerste signalen van vermoeidheid toch proberen in bed te leggen, hoe langer je dat uistelt hoe vermoeider hij wordt en hoe moeilijker hij in slaap komt. Die vicieuze cirkel moet doorbroken worden en dat kost eerst best wat bloed zweet en tranen, maar al gauw zal blijken dat het zijn vruchten afwerpt.
Succes!

Sorry, ben wat warrig en kan het niet zo goed omschrijven als ik zou willen
.... met gevoel voor drama....
pi_71885157
Ik snap je helemaal Kersjes. Tess was hier vanavond ook te lang wakker en we kregen haar maar niet in slaap. Uiteindelijk met lang wiegen is het eindelijk gelukt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71888662
Kersjes ik ben het helemaal met je eens. Oververmoeid is ook het probleem .Je ziet het aan zijn oogjes, de een begint wat meer te hangen als hij echt heeel moe is. Als hij eens 2 dagen wel goed slaapt zie je het nml niet. We weten dus precies wat er gaande is.

Alleen hij wil soms echt niet in bed. Schreeuwen of zijn leven er vanaf hangt. En dat houd ie uren vol! Komende donderdag even aangeven bij het CB / Arts als hij voor zijn prikjes komt

Over regelmaat:

Dit is bij ons best lastig. Soms komt hij al na 3 uur weer voor een voeding en soms heeft hij na 4uur nog geen honger.
4u is wel de deadline, daarna krijgt hij zowieso. Maar laat dan gerust 60 staan van de 200. En een andere keer lijkt hij wel meer te willen dan 200.

Het gaat wel beter dan pakweg 4 weken geleden. Hij is ook nog maar 8 weken

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 22:48:27 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:46:50 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71888789
Moeilijk, TheFrankey. Ik hoop dat het CB je een beetje goede tips kan geven. Valt hij wel in slaap als je hem dicht bij je houdt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_71888910
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:46 schreef livelink het volgende:
Moeilijk, TheFrankey. Ik hoop dat het CB je een beetje goede tips kan geven. Valt hij wel in slaap als je hem dicht bij je houdt?
Nee ook niet. In een draagzak wel. Maar dat doe je ook geen 3uur. Als we met hem gaan wandelen zakt hij wel af, maar zo snel hij merkt dat we stilstaan of hij weer thuis is is hij wakker.

Evengoed zijn er ook momenten dat hij een half uurtje lekker met ons kan spelen of even in de wipper zitten. Erg onvoorspelbaar. En nou is een baby ook niet voorspelbaar maar bij ons is elke dag weer een verassing hoe hij zal zijn.

Het is evengoed wel een schat hoor!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:14:02 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71889678
TheFrankey je kan ook regelmaat inbrengen door alles in dezelfde volgorde te doen, zonder op de klok te letten. Dus als ie wakker wordt eerst eten, dan samen spelen/knuffelen, dan nog even zelf spelen en bij eerste vermoeidheids signalen weer naar bed waarna het hele riedeltje weer opnieuw begint.

Ook kun je een vast ritueel inbrengen voor het naar bed gaan. Hierdoor weet ie op DEN duur wat ie kan verwachten en zal ie zich hopelijk makkelijker overgeven aan de slaap.

Sterkte ermee, lijkt me niet makkelijk allemaal.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:00:06 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71896076
Ohh, moeilijk hoor niet slapende kindjes, die eigenlijk wel zouden moeten slapen. Regelmaat is inderdaad wel het kernwoord, maar dan nog is het niet makkelijk.

TF, kijk even wat het CB over inbakeren zegt. Dit zou kunnen helpen om rust te brengen. En wat tex zegt. Het hoeft geen regelmaat van klok te zijn, maar wel regelmaat van ritme. Over het algemeen wordt op deze leeftijd toch 2 uur op 2 uur slaap gehanteerd - als ik me niet vergis -. Maud sliep overdag erg veel in de draagdoek, maar kon 's nachts wel goed in d'r eigen bed slapen.

In elk geval erg veel sterkte. Vermoeidheid bij kinderen, kost ook bij jou ernergie.
pi_71897136
Eens we blijven gewoon proberen. Het is fles, spelen en dan naar bed. Maar overdag is dat naar bed gaan bijna geen optie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:00:32 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71898869
The Frankey, wat ik met Christan altijd deed (hij was geen huilbaby trouwens), was bij het eerste teken van vermoeidheid in bed leggen: gapen of oogjes wrijven. Als ik hem langer wakker hield was inslapen ook een drama, hij was dan simpelweg te moe om in slaap te vallen. Toen ik dat consequent ging toepassen was inslapen - meestal - geen probleem meer.

Heeft hij een eigen kamertje waar hij slaapt? Een omgeving met zo weinig mogelijk prikkels (1 knuffeltje in bed) kan misschien ook helpen. Christan heeft de eerste 4 maanden overdag in de box geslapen maar daarna werd het te onrustig voor hem en legde ik hem ook overdag in zijn bedje.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72070075
Bij het CB geweest, hij groeit snel. Ook over de ontevredenheid gesproken van ons mannetje.

Ze vermoeden verborgen reflux en derhalve moeten we de voeding nu indikken met johannesbroodpitmeel van nutriton. Maar daar krijgt hij dus weer dikke kramp van...pffffff

Hoe is het bij jullie Vicky

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 13:57:20 ]
pi_72074390
Het gaat eigenlijk hartstikke goed!! Tess slaapt in haar eigen bedje. 's Avonds rond een uurtje of 19.30 gaat ze naar bed, dan maken we haar rond 22.00 uur wakker voor het laatste flesje. Als ze in bad moet dan om 21.45. Dan rond 22.30 uur gaat ze weer naar bed om vervolgens te slapen tot 6.00 uur, dan maken we haar wakker voor een fles. Om 6.45 ligt ze weer en slaapt ze tot 9.00/9.30 uur. OVerdag slaapt ze ook veel meer. Huilen doet ze bijna niet meer, tenzij ze honger heeft of echt TE moe is om te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:37:56 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72074492
Super, Vicky
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72075059
Klinkt goed Vicky!
pi_72075258
Super Vicky!! En wat zou nu de oorzaak geweest kunnen zijn?
pi_72075377
Overprikkelingen en geen regelmaat denk ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:30:03 #124
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72075781
Wel heel mooi dat dat dan doorbroken is Vicky. Ik denk dat dat het laatste restje schuldgevoel over de opname ook wel weggenomen zal hebben, of niet?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72075898
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:30 schreef Ca.ra het volgende:
Wel heel mooi dat dat dan doorbroken is Vicky. Ik denk dat dat het laatste restje schuldgevoel over de opname ook wel weggenomen zal hebben, of niet?
Yep, helemaal weg.
Tis niet zo dat ze helemaal niet meer huilt hoor. Afgelipen zaterdaf was het weer ff helemaal mis maar toen had ze krampjes.
Ik merk ook heel duidelijk dat als ik van het 'strakke' schema
afwijk, ze daar heel duidelijk op reageert.

Ik ga morgen met mijn moeder en de kids op vakantie en ik ben heel benieuwd hoe Tess reageert op weer een andere omgeving.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')