Mee eens, samen met mn dreamcast en mega-drivequote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:59 schreef Pulsy het volgende:
Om ook maar een antwoord te geven dat niet in het lijstje stond: de playstation 1. Damn wat heb ik daar een lol aan beleefd zeg. Uren en uren
http://poll.dezeserver.nl/index.cgiquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:23 schreef o.us het volgende:
[..]
Ja, hoe? Zolang zit ik nog niet op FOK! hoor.
Graag gedaanquote:
Bubsyquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:46 schreef Deacon_Tigra het volgende:
SNES
Bubsy
Mr Nutz
Donkey Kong Country
Starwing,,,,,,,,,,met 3DFX chip.........SSSSSsaaaaaaaaaaa vette shiiiitt
Wat? weet je hoe VET die game isquote:
Het was tof maar aan die naam heb ik nooit kunnen wennenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:50 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
Wat? weet je hoe VET die game is![]()
Wel deel 1 he, Claws encounters of the Furred kind
Deel 2 sucks
Kan ik echt nog uren spelen hoor, zelfde als Mr Nutz
Heerlijke midi muziekjes haha
Super FX heette die chip. 3Dfx is heul wat anders, die maakten de Voodoo add-on kaarten voor in je PC. Doorlussen FTWquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:46 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Starwing,,,,,,,,,,met 3DFX chip.........SSSSSsaaaaaaaaaaa vette shiiiitt
Idd je heb gelijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Super FX heette die chip. 3Dfx is heul wat anders, die maakten de Voodoo add-on kaarten voor in je PC. Doorlussen FTW
Dat had ik altijd met Mortal Kombatquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:05 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik was op een gegeven moment zo goed in GoldenEye dat geen van mijn vrienden meer tegen mij wilde spelen![]()
GTA is niet op de psx ontstaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:57 schreef SToRM81 het volgende:
Ik stem op de PlayStation 1, omdat daar toch wel enorm veel goeie franchises op ontstaan zijn die nu nog enorm populair zijn.
Enkele voorbeelden die me zo te binnen schieten: GT, Tomb Raider, GTA, Resident Evil en dan vergeet ik er vast nog wel een heleboel
En de MGS en FF games hebben via de PSX ook hun weg naar het grote publiek gevonden.
Waar is de Saturn?? Megadrive?? Lynx??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:37 schreef o.us het volgende:
Nu we tegenwoordig een nieuwe generatie consoles hebben, kunnen we gerust terugkijken naar de vorige generatie consoles. Van de NES tot aan de Xbox.
Wat is, volgens jou, het bazigste console van de afgelopen generaties?
Poll: Wat is jouw favo console allertijden?Playstation 2 Nintendo Gamecube Xbox Nintendo 64 Playstation 1 SNES NES Gameboy Advanced Gameboy Colour Nintendo Gameboy
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
De mijne was de Gamecube, want FIFA07 en al die Mariospellen ownde gwn hard op de GC. GTA-games kon ik gewoonweg rustig op mijn PC en PSP spelen.![]()
Tomb raider en resident evil waren ook gewoon multiport. En MG en FF kwamen beide van nintendoconsolesquote:
MG kwam van de MSX, niks nintendo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:27 schreef disjfa het volgende:
[..]
Tomb raider en resident evil waren ook gewoon multiport. En MG en FF kwamen beide van nintendoconsoles
Maar toch moet ik ook de ps1 zeggen. Stof doen opwaaien waar algemene consoles niet verder gingen. Jammer dat ze nu in de mainstreamline bevinden maar dat kan ook niet anders.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:34 schreef Tijn het volgende:
De Saturn was ook gewoon een gaar apparaat met z'n piepende CD-drive
M'n neef had zo'n ding en als je bij zijn Saturn het CD-klepje open deed, piepte het enormquote:
Toch zagen de meeste 3D-games er beter uit op de Playstation, die bovendien ook nog eens goedkoper was dan een Saturn.quote:De Saturn was de betere console. By Far.
Panzer Dragoonquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]De Saturn was de betere console. By Far. Overigens ook de meeste cultgames voort gebracht voor die generatie zoals Panzer Dragoon en Nights bv.
Echt nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Helemaal geen SEGA consoles is inderdaad een beetje stomIk kies overigens voor SNES. Elke gamer zou dat doen.
Zelda is echt een ijzersterke franchise. Stuk voor stuk topspellen die het goed doen in reviews. Het begon lang geleden op de NES en nu is de serie nog altijd springlevend, met voor zowel DS als Wii een nieuw deel aangekondigd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:08 schreef disjfa het volgende:
[..]
Echt nietin de tijd spelende was de megadrive 10 keer beter. Beetje streets of rage, kid kameleon en sonic was way beter dan een suffe zelda
Ja dat geld ook voor sonic die het op alle consoles nog doet, het zijn weliswaar stuk voor stuk klotespellen maar toch...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelda is echt een ijzersterke franchise. Stuk voor stuk topspellen die het goed doen in reviews. Het begon lang geleden op de NES en nu is de serie nog altijd springlevend, met voor zowel DS als Wii een nieuw deel aangekondigd.
SNES games zijn nog steeds te spelen, 80% van de PSX games ziet er niet meer uit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:34 schreef Chocobo het volgende:
Hoop mensen kiezen SNES vanwege Super Mario World, Zelda LttP, Super Metroid, Super Mario Kart, etc. etc. Noem het een nostalgische overkill,... puur op die stemmen vanwege,.... heb toch veel meer diversiteit gezien op de PSX,... games werden volwassen! Ieder zijn ding hoor
Dit natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Helemaal geen SEGA consoles is inderdaad een beetje stomIk kies overigens voor SNES. Elke gamer zou dat doen.
Ik had niet anders verwacht Swetsquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kies de Megadrive en Saturn toch altijd boven welke Nintendo console dan ook.
Jij baseert de stelling op graphics,... ik op gameplay!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
SNES games zijn nog steeds te spelen, 80% van de PSX games ziet er niet meer uit.
Volwassen 2D games > Begin 3D games.
Zelda ALTTP en Mario Kart speel ik anders nog steeds, de gameplay is gewoon briljantquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Jij baseert de stelling op graphics,... ik op gameplay!
Ik ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Jij baseert de stelling op graphics,... ik op gameplay!
Maar dat is dus het verschil. Nintendo's Mario en Zelda hebben de overgang naar 3D perfect overleefd. Maar de hele stijl van Sonic leent zich daar gewoon niet voor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dat geld ook voor sonic die het op alle consoles nog doet, het zijn weliswaar stuk voor stuk klotespellen maar toch...
sonic op de 360 is echt![]()
O ja. Dat je altijd in die casettes moest blazen bij de NES en na 4 a 5x opstarten deed ie het weer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:26 schreef fratsman het volgende:
SNES en NES. Ik heb ze allebei bewaard en meegenomen toen ik op mezelf ging, aansluiten op de LCD en hop! Spelen maar!en net als vroeger; hapert het een beetje: BLAZEN!
Kom daar maar eens mee bij een PS3 of XBOX 360.
Lekker freaking boeiend. Het topic gaat over eigen meningen. Jij lult de heletijd over statistische gameplezier. Dat kan me aan mn kont roesten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dat is dus het verschil. Nintendo's Mario en Zelda hebben de overgang naar 3D perfect overleefd. Maar de hele stijl van Sonic leent zich daar gewoon niet voor.
o boehoequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:41 schreef disjfa het volgende:
[..]
Lekker freaking boeiend. Het topic gaat over eigen meningen. Jij lult de heletijd over statistische gameplezier. Dat kan me aan mn kont roesten.
Zo wou ik het net niet uitdrukken. Maar preciesquote:
Niet ontstaan maar GTA1 was toch wel vet.quote:
Sega heeft ook aan het eigen graf meegegraven door keer op keer vreemde beslissingen te nemen omtrent de diverse opeenvolgende consolesquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik snap echt dat gedweep met Nintendo niet. Middelmatige nietszeggende consoles. Maar ik ben een van de weinige die er zo over denkt.
Eens, maar op den duur is de koek op. Ben het met jullie eens hoor. SNES was geweldig,... maar heb gewoon meer plezier gehad van mijn PSX!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Zelda ALTTP en Mario Kart speel ik anders nog steeds, de gameplay is gewoon briljant
Final Fantasy ook overigens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MG kwam van de MSX, niks nintendo.
Doordat de N64 nog cartridges had, konden er ook geen echte filmpjes op, wat bij de PSX wel volop gebeurde. C&C was daardoor bijvoorbeeld heel suf op de N64, want in plaats van echte acteurs in de tussenfilmpjes had je dan 3D personages die er niet uit zagenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Van de N64 vind ik echt geweldig hoe het Mario en Zelda naar 3D heeft gebracht. Dat is echt geen gemakkelijke opgave, om 2D-gameplay om te toveren tot 3D en het nog kwalitatief instandhouden ook. Zelf nooit de N64 gehad trouwens, maar via de Wii speel ik die spellen nu alsnog.
Maar over het algemeen had de N64 toch wel een duffer imago dan de PS1. Het gebruik van de cartridges nekte de N64 ook enorm, er is daarop maar bijzonder weinig ruimte beschikbaar in vergelijking met de CD-rom schijfjes van de concurrent. Dat zie je terugkomen in de textures, of wellicht beter gezegd: het gebrek daaraan.
quote:Poll: Wat is jouw favo console allertijden?
Je hebt gestemd op: SNES
Ik heb ze ook nog steeds.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:26 schreef fratsman het volgende:
SNES en NES. Ik heb ze allebei bewaard en meegenomen toen ik op mezelf ging, aansluiten op de LCD en hop! Spelen maar!en net als vroeger; hapert het een beetje: BLAZEN!
Kom daar maar eens mee bij een PS3 of XBOX 360.
Ik heb ook veel meer plezier gehad aan mijn N64quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:02 schreef Chocobo het volgende:
Sterker nog,... heb zelfs meer plezier gehad van mijn N64 dan van mijn SNES. Mario 64, Banjo, Conker, Zelda OoT, Mask of Majora, Donkey Kong 64, etc. etc.
@Noot,... ik zal dan wel wat met 3D hebben inderdaad
C&C moet je ook niet op een console spelen (ik heb ook C&C voor n64 nog liggen hier) maar dat werkte gewoon kut. Enige 2 spellen die ik gemist heb toen zijn FF7 en Metal gear voor de rest waren er veel leukere spellen op de n64.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doordat de N64 nog cartridges had, konden er ook geen echte filmpjes op, wat bij de PSX wel volop gebeurde. C&C was daardoor bijvoorbeeld heel suf op de N64, want in plaats van echte acteurs in de tussenfilmpjes had je dan 3D personages die er niet uit zagen
megadrive Iquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:38 schreef fokkerspy het volgende:
Opzouten met je SNES. Dat is tokkies console.
[ afbeelding ]
aka Sega 16 bit roeleert gewoon met als enige uitzondering de Atari
erg herkenbaar allemaal.quote:
Oeh de perfect bots waren altijd een uitdaging, al heb ik daar ook menig plezier beleefd aan het staan in klein kamertje met een laptop gun boven mij en dat sniper ding wat door muren kon schieten. Mensen doodschieten zonder dat ze wisten waar het vandaan kwam, briljant.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:13 schreef mirved het volgende:
[..]
erg herkenbaar allemaal.
Qua multiplayer vond ik perfect dark ook heel goed. Vooral dat je er tegen vet veel degelijke bots kon spelen.
Het is best triest als je ziet dat in veel console shooters van nu dat dat er nog niet eens in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |