quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:30 schreef Schokbreker het volgende:
Laten we Duck Hunt niet vergeten.
quote:
quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:49 schreef stevenmac26 het volgende:
Goldeneye op de nintendo64, uren speel pezier
Ik ben bepaald geen Microsoft-liefhebber, maar zowel Microsoft als Sony hebben ook zelf games geproduceerd en die eerste doet dat volgens mij nog steedsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:51 schreef Triforce_Courage het volgende:
Valt me op dat lui met dit soort opmerkingen van de SNES of N64 periode komen. Toegegeven dat de beste games van toen op de SNES uitkwamen, maar onderschat de NES niet.
Ontopic:
Nintendo is juist het enige bedrijf met eigen consoles EN 1st party games. Dat kan je van Sony en Microsoft niet zeggen.
Klacht: Afhankelijkheden van 3rd party developers.
Nintendo heeft nooit de overgang naar 3d willen maken zoals Sony dat heeft gedaan. Nintendo heeft altijd, en doet dat nog steeds, de grootste prioriteit bij gameplay gelegd ipv. graphics. Vandaar dat de Wii ook de slechtste graphics heeft. Maar je kunt je wel langer vermaken met een spel op de Wii dan op enig andere console.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:05 schreef Gehannes het volgende:
Nintendo heeft gewoon de overgang naar 3D niet goed kunnen maken. Zelda ocarina of time was goed maar de rest van die 3d spellen waren gewoon allemaal minder dan de 2d versies.
Ja, per definitie.quote:Maar je kunt je wel langer vermaken met een spel op de Wii dan op enig andere console.
Zelda cd-i games the horror the horror ....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Nintendo heeft nooit de overgang naar 3d willen maken zoals Sony dat heeft gedaan. Nintendo heeft altijd, en doet dat nog steeds, de grootste prioriteit bij gameplay gelegd ipv. graphics. Vandaar dat de Wii ook de slechtste graphics heeft. Maar je kunt je wel langer vermaken met een spel op de Wii dan op enig andere console.
Even een leuk feitje:
De playstation is ontstaan door een samenwerking van Nintendo en Sony. Helaas heeft Nintendo toen de keuze gemaakt om met Philips in zee te gaan.
Ik kan me alleen maar herinneren dat je moest uitkijken in een veld vol met zwijnenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:48 schreef loonytik het volgende:
[..]
Zelda cd-i games the horror the horror ....
Ik wilde altijd die hond neerschieten maar dat mocht dan weer nietquote:
dan heb je geluk gehad.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:17 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik kan me alleen maar herinneren dat je moest uitkijken in een veld vol met zwijnen
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:28 schreef Ezio het volgende:
[..]
Ik wilde altijd die hond neerschieten maar dat mocht dan weer niet
<-----quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:48 schreef loonytik het volgende:
[..]
Zelda cd-i games the horror the horror ....
oh je bent/was van de verkeerde kant ?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:06 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik was vroeger meer voor de Sega
bouwjaar 1990 hier, snes draait hier meer als de ps3quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:51 schreef Triforce_Courage het volgende:
Valt me op dat lui met dit soort opmerkingen van de SNES of N64 periode komen. Toegegeven dat de beste games van toen op de SNES uitkwamen, maar onderschat de NES niet.
Daarom leg ik de wiimote altijd na 20 min weg en kan ik uren spelen op bv een ps3.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef Triforce_Courage het volgende:
Maar je kunt je wel langer vermaken met een spel op de Wii dan op enig andere console.
Tijd dat ze weer samen gaan werkenquote:Even een leuk feitje:
De playstation is ontstaan door een samenwerking van Nintendo en Sony. Helaas heeft Nintendo toen de keuze gemaakt om met Philips in zee te gaan.
En dan een heel fort maken met mijnenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef Calyx het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was echt een bazenspel multiplayer met z'n 4en.
Beste offline Multiplayer game everquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef Calyx het volgende:
[ afbeelding ]
4 spelers multiplayer.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:49 schreef stevenmac26 het volgende:
Kijk mij, ik ben oud en moet mij louter bezighouden met 'volwassen' zaken Plezier is voor kinderen, want mijn leven moet saai en plechtig zijn. En dat moet ie-der-een weten _!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:09 schreef Merkie het volgende:
Spelcomputerdiscussies:. Leuk voor als je 14 bent.
Nee, helemaal niet. Ik heb zelf ook een Xbox 360 waar ik regelmatig op speel, alleen die eindeloze discussies tussen Nintendo, Microsoft en Sony-fans zijn zoooo saai.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kijk mij, ik ben oud en moet mij louter bezighouden met 'volwassen' zakenPlezier is voor kinderen, want mijn leven moet saai en plechtig zijn. En dat moet ie-der-een weten
_!
Oddjob is een baasquote:
Nee man, Jaws is te lang.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Oddjob is een baasEchte helden spelen met Jaws overigens.
Complex... Is dat met die toiletten of een andere?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:13 schreef Nikmans het volgende:
Oddjob was bij ons altijd banned en niemand pakte baron samedi of jaws
En rocket launchers op complex is nog altijd klassiek, zo'n klein kamertje genaamd 'de keet' bestoken met raketten en als je daar per ongeluk verzeild raakte was je de sjaak
Oddjob schoot ik altijd meteen raak in zijn hoofdquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:08 schreef Slickk het volgende:
[..]
Nee man, Jaws is te lang.
Oddjob was moeilijk te raken ;D
ultimate MK3 was beterquote:
Ik maakte iedereen af met Baraka met maar 1 trucjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:23 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ultimate MK3 was beterdie had like 30fighters meer
wat een ubergame was dat
en super mario kart !
moet toch toegeven dat de klacht meer over rare gaat dan nintendo. Rare poepte de ene topper na de andere topper uit. Tot het moment dat ze voor microsoft gingen werken en de inspiratie was, na mijn mening, helemaal weg. Er is sinds dien geen klassieker meer uitgekomen van rare.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef Calyx het volgende:
[ afbeelding ]
Ken ik niet, maar veel mis ik niet denk ik als ik naar de screens kijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:56 schreef BorusBulldog het volgende:
Rock 'n Roll racing op de SNES![]()
Helemaal grijs gespeeld.
Goldeneye.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:49 schreef stevenmac26 het volgende:
Vind het raar dat Goldeneye altijd veel vaker genoemd wordt dan Perfect Dark, terwijl Perfect Dark imo toch echt beter was. Of is goldeneye gewoon meer verkocht omdat James Bond op het doosje stond?quote:
Ik heb Mario Kart en Diddy kong racing op de N64 ook gespeeld, echt top spellen en rock 'n roll racing past gewoon in dat rijtje(voor mij dan)quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar veel mis ik niet denk ik als ik naar de screens kijk![]()
Kan nooit zo goed zijn als Mario kart op de SNES of als Diddy kong Racing op de N69
Playstation generatiequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:05 schreef -Techno- het volgende:
Daarom leg ik de wiimote altijd na 20 min weg en kan ik uren spelen op bv een ps3.
Hetzelfde gebeurde met Square (Square Enix). Grappig dat de playstation generatie Nintendo altijd afkraakt terwijl de "gouden" series op de PS of begonnen zijn op een Nintendo console of ontwikkeld zijn door partijen die eerst 100% voor Nintendo werkten (of zelfs uit Nintendo zijn ontstaan).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:59 schreef Ericjuh het volgende:
moet toch toegeven dat de klacht meer over rare gaat dan nintendo. Rare poepte de ene topper na de andere topper uit. Tot het moment dat ze voor microsoft gingen werken en de inspiratie was, na mijn mening, helemaal weg. Er is sinds dien geen klassieker meer uitgekomen van rare.
Heb nooit een playstation 1 gehad, ben pas "overgestapt" nadat ik de cube had verkocht. Daarvoor heb ik alle consoles van Nintendo kapot gespeeltquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Playstation generatie
[..]
Ja klopt, neemt niet weg dat Nintendo tegenwoordig weinig te bieden heeft voor diehard gamers.quote:Hetzelfde gebeurde met Square (Square Enix). Grappig dat de playstation generatie Nintendo altijd afkraakt terwijl de "gouden" series op de PS of begonnen zijn op een Nintendo console of ontwikkeld zijn door partijen die eerst 100% voor Nintendo werkten (of zelfs uit Nintendo zijn ontstaan).
Zucht, de tijd dat gamen nog alleen voor nerds was, en niet voor oma Bep en kleine Loesje.quote:
Start of an era...quote:
Heb deze in een ver verleden gespeeld maar was te jong om het te snappenquote:
Was dat het labyrinth in de rotsen waar je vijf keer omhoog moest (o.i.d.), terwijl je dacht dat je gewoon steeds hetzelfde scherm aan het doorlopen was?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:36 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Start of an era...
Geweldig spel dat, en dan voor labyrinth-9 de nintendo hotline bellen omdat je de weg niet kon vinden
(internet bestond toen nog niet voor de thuisgebruiker)
Ik heb die nog en ook deel 2quote:
Nee dat was labyrinth-5 waar je met het fluitje het meer op liet drogenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was dat het labyrinth in de rotsen waar je vijf keer omhoog moest (o.i.d.), terwijl je dacht dat je gewoon steeds hetzelfde scherm aan het doorlopen was?
Ze zijn goed, maar het grootste deel is nostalgie, ben een maand geleden weer begonnen met het tweede deel, zit nu vast bij de eindbaasquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb deze in een ver verleden gespeeld maar was te jong om het te snappen![]()
Geldt ook voor de 2de NES Zelda. Maar waren deze games echt zo goed of is het meer sentimentele lulkoek omdat het Zelda is? Waren deze games beter dan bv A Link to the Past?
Ik heb l jaar een Wii, maar speel er pas een maand op nadat ik er echte rben gekomen dat je NES, SNES, Sega, N64 spellen op kon downloaden. Speel er nu elke dag opquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:15 schreef Verlicht het volgende:
Ik heb weer een Wii. Treurig ding.
Inderdaad, vroeger...
Goldeneye op de nintendo64, uren jaren speel pezier
Pm mij eens even met de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ik heb l jaar een Wii, maar speel er pas een maand op nadat ik er echte rben gekomen dat je NES, SNES, Sega, N64 spellen op kon downloaden. Speel er nu elke dag op. Mijn originele Nintendo ligt nu in de kast
Je moet Wii punten kopen (1000 Wii punten kosten 10 euro), dan kan je in het Wii-winkelkanaal spellen downloaden. Ik heb boven de consoles al genoemd, maar er is nog een stuk meer. Ook bijvoorbeeld Arcade spellen als Metal Slugquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Pm mij eens even met de mogelijkheden.
Die laatste was duidelijk de betere, zoniet misschien zelfs de beste zelda gamequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb deze in een ver verleden gespeeld maar was te jong om het te snappen![]()
Geldt ook voor de 2de NES Zelda. Maar waren deze games echt zo goed of is het meer sentimentele lulkoek omdat het Zelda is? Waren deze games beter dan bv A Link to the Past?
Ik heb me eerlijk gezegd het meest vermaakt met Ocarina of Timequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:02 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Die laatste was duidelijk de betere, zoniet misschien zelfs de beste zelda game
Inderdaad de meest vermakelijke Zelda ooit!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:07 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik heb me eerlijk gezegd het meest vermaakt met Ocarina of Time
Okee, die heeft een gedeelde eerste plaats bij mij als het om zelda spellen gaat. Beide spellen hebben erg veel verwijzingen naar elkaar. Ook qua concept leken die spellen op mekaar. Eigenlijk is Ocarina of Time de 3d versie van link to the past. Beidequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:07 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik heb me eerlijk gezegd het meest vermaakt met Ocarina of Time
Eén van de beste games ooit van Rarequote:
Het 3D aspect voegt wel veel toe, in 3D door hyrule struinen is veel vermakelijker dan over een platte 2D kaart te lopen. En Majora's Mask was ook goed, hoewel ik dat tijdsysteem niet echt geweldig vond./quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Okee, die heeft een gedeelde eerste plaats bij mij als het om zelda spellen gaat. Beide spellen hebben erg veel verwijzingen naar elkaar. Ook qua concept leken die spellen op mekaar. Eigenlijk is Ocarina of Time de 3d versie van link to the past. Beide
Ja daar heb je gelijk in, maar lttp was dan weer ietsjes origineler qua verhaal. Plus het zag er gewoon super uit in die periode.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:15 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Het 3D aspect voegt wel veel toe, in 3D door hyrule struinen is veel vermakelijker dan over een platte 2D kaart te lopen. En Majora's Mask was ook goed, hoewel ik dat tijdsysteem niet echt geweldig vond./
Ik heb een PS3, maar de games die daarvoor uit komen zijn voor mij niet echt leuk. Zo houd ik totaal niet van Shooters, dus blijft er voor mij weinig over behalve Fifaquote:
Sturmvogel, de man die Kees in zijn natuurlijke habitat ontmoettequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:19 schreef Sturmvogel het volgende:
De 2D Zelda's heb ik nooit echt zooo leuk gevonden. Heb wel de eerste Zelda (gouden cartidge), A Link to the Past voor zowel de SNES als de GBA maar die hebben mij nooit zo kunnen raken zoals Ocarina of Time en Majora's Mask dit deden. En dat tijdssysteem was inderdaad jammer, het zorgde ervoor dat je je ging haasten en bij een game als Zelda is dit echt niet de bedoeling.
Ik vond het zelfs vervelend dat je de eerste keer de tijd moest laten aflopen om je fluitje terug te krijgen, want dat duurde wel eventjes.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:22 schreef Nikmans het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat mensen tegen het tijdsysteem van MM hadden, als je 20 minuten in het spel zit krijg je een manier om het te vertragen waardoor je echt alle tijd van de wereld hebt
En dan voegt het alleen maar dynamiek toe aan het spel, wanneer je door de tijd gaat reizen om bijv dingen te laten veranderen. Ik heb echt nog nooit in tijdnood gezeten ofzo
Verder had MM natuurlijk ook de 'een beetje duistere' sfeer, compleet met kids die je filosofische vragen stellen op het einde, heb ik altijd heel vet gevonden.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sturmvogel, de man die Kees in zijn natuurlijke habitat ontmoette
F-Zero GXquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:13 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Desalniettemin zijn er op de NGC toch ook wel wat klassiekers verschenen zoals Metroid Prime (één van de beste games ooit, PERIOD), Legend of Zelda: Wind Waker, Legend of Zelda: The Twilight Princess, Eternal Darkness: Sanity's requiem, Resident Evil 4, Pikmin (PIKMIN!!!), TimeSplitters 2 (multiplatform maar toch), Resident Evil: Remake en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een aantal.
Is zeker wel genoemd en is idd een topperquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:28 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
![]()
Ook echt een vette game met de typische Rare-humor die er vanaf druipt en nog niet eens genoemd hiero![]()
Waarom beter dan Perfect Dark?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:50 schreef steeg het volgende:
[ afbeelding ]
wat een ongelofelijk vet spel.
Definiëer "Die hard" eens. De spellen die tegenwoordig uitgebracht worden voor de "Die hard" gamers, zijn bij lange na niet de games die vroeger voor de "Die hard" gamers waren. Tegenwoordig zijn dat voornamelijk schiet- en race spellen. Een goede adventure is vaak te moeilijk voor de gamers, of het duurt te lang voordat er actie in het spel komt en wordt het bestempeld als saai.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:30 schreef -Techno- het volgende:
Ja klopt, neemt niet weg dat Nintendo tegenwoordig weinig te bieden heeft voor diehard gamers.
Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens. Het gevoel wat de eerste 4 zelda games bij mij opriepen heb ik nooit gekregen bij de N64 games. The Minish cap bracht het weer terug en Twilight Princess kwam erg dicht in de buurt (is ook de enige 3D zelda waarvan ik heb genoten).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:15 schreef Rosbief het volgende:
Het 3D aspect voegt wel veel toe, in 3D door hyrule struinen is veel vermakelijker dan over een platte 2D kaart te lopen. En Majora's Mask was ook goed, hoewel ik dat tijdsysteem niet echt geweldig vond./
Perfect Dark is ook heel goed, maar die kwam pas jaren later. Goldeneye is cult.quote:
Is nogal een persoonlijke kwestie lijkt me, een vaste definitie is er niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:06 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Definiëer "Die hard" eens.
Klopt helemaal, komt voornamelijk door de vele check-points systemen in veel spellen tegenwoordig.quote:De spellen die tegenwoordig uitgebracht worden voor de "Die hard" gamers, zijn bij lange na niet de games die vroeger voor de "Die hard" gamers waren.
Een goede adventure game is in mijn ogen dus een "die hard/hardcore" game. En met de tegenwoordige schiet/race en adventure games vermaak ik mezelf vele malen meer dan bv de spellen die voor de wii uitkomen.quote:Tegenwoordig zijn dat voornamelijk schiet- en race spellen. Een goede adventure is vaak te moeilijk voor de gamers, of het duurt te lang voordat er actie in het spel komt en wordt het bestempeld als saai.
In welk opzicht vond jij TW beter dan Ocarina of time?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:06 schreef Triforce_Courage het volgende:
Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens. Het gevoel wat de eerste 4 zelda games bij mij opriepen heb ik nooit gekregen bij de N64 games. The Minish cap bracht het weer terug en Twilight Princess kwam erg dicht in de buurt (is ook de enige 3D zelda waarvan ik heb genoten).
Het "zelda" gevoel. Daarnaast de opbouw van de verhaallijn. Maar dat is een persoonlijke kwestie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
In welk opzicht vond jij TW beter dan Ocarina of time?
Definieer: "het zelda gevoel"quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:27 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Het "zelda" gevoel. Daarnaast de opbouw van de verhaallijn. Maar dat is een persoonlijke kwestie.
Een gevoel is niet te definieren, mensen die "het zelda gevoel" hebben ervaren weten wat het is, mensen die dat niet hebben ervaren zullen dat niet weten tot ze het ervaren hebben.quote:
Neu, ik koop er wel weer een, die dingen kosten toch niks meerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
JoyPad kopen, pc op tv aansluiten, Emulator + rom, tadaa je SNES is er weer.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:39 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Een gevoel is niet te definieren, mensen die "het zelda gevoel" hebben ervaren weten wat het is, mensen die dat niet hebben ervaren zullen dat niet weten tot ze het ervaren hebben.
Die was te moeilijk zonder saves. Je had alleen maar passwords geloof ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:51 schreef Heathen. het volgende:
Ik weet nog wel met de NES metroid spelen.. zo alleen en verloren als je je toen voelde heb ik me nergens meer gevoeld in het spel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle spellen kunnen krijgen is een ander verhaalquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:40 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Neu, ik koop er wel weer een, die dingen kosten toch niks meer
Klopt helemaal, ik zelf heb zelda spellen helemaal kapot gespeeld. Mag aannemen dat ik dan wel weet wat "het zelda gevoel" is. Daarom verbaas ik me er ook over dat Triforce_Courage, Twilight Princess beter vindt dan Ocarina of time op basis van "het zelda gevoel". Had graag wat betere argumenten/onderbouwing gezien van een zelda fan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:39 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Een gevoel is niet te definieren, mensen die "het zelda gevoel" hebben ervaren weten wat het is, mensen die dat niet hebben ervaren zullen dat niet weten tot ze het ervaren hebben.
Ik snap het wel, ik vind bepaalde Zelda's ook minder gebaseerd op het Zelda gevoel. Voor mij is het Zelda gevoel een stuk minder geworden met de komst van 3D Zelda. Het kleine link mannetje in zijn pakje had plaats gemaakt voor een niet zo klein link mannetje meer en dat was voor mij net zoiets als dat je favoriete acteur / actrice in een serie vervangen wordt door een 2e rangs.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik zelf heb zelda spellen helemaal kapot gespeeld. Mag aannemen dat ik dan wel weet wat "het zelda gevoel" is. Daarom verbaas ik me er ook over dat Triforce_Courage, Twilight Princess beter vindt dan Ocarina of time op basis van "het zelda gevoel". Had graag wat betere argumenten gezien.
En dan zo'n screen filter aanzetten dat het er beter uitziet dan op de SNESquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:38 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
JoyPad kopen, pc op tv aansluiten, Emulator + rom, tadaa je SNES is er weer.
De gameboy zelda's zijn anders ook erg leukquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:49 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind bepaalde Zelda's ook minder gebaseerd op het Zelda gevoel. Voor mij is het Zelda gevoel een stuk minder geworden met de komst van 3D Zelda. Het kleine link mannetje in zijn pakje had plaats gemaakt voor een niet zo klein link mannetje meer en dat was voor mij net zoiets als dat je favoriete acteur / actrice in een serie vervangen wordt door een 2e rangs.
Daarom vond ik persoonlijk zelda 1 en 3 de leukste, de 2e voor de NES vond ik ook nog wel heel leuk door de ultieme sfeer die daarin werd gecreerd. Vanaf de N64 heb ik ze nog wel gespeeld maar was het te anders om nog echt ultiem te genieten. Die van gamecube met die cartoonish graphics is echt a no go voor mij.
Ik zal hem denk ik ooit nog wel een keer spelen gewoon om hem uit te spelen maar liever de Zelda's van de NES en SNES voor mij
Daarom a link to the pastquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:49 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind bepaalde Zelda's ook minder gebaseerd op het Zelda gevoel. Voor mij is het Zelda gevoel een stuk minder geworden met de komst van 3D Zelda. Het kleine link mannetje in zijn pakje had plaats gemaakt voor een niet zo klein link mannetje meer en dat was voor mij net zoiets als dat je favoriete acteur / actrice in een serie vervangen wordt door een 2e rangs.
Daarom vond ik persoonlijk zelda 1 en 3 de leukste, de 2e voor de NES vond ik ook nog wel heel leuk door de ultieme sfeer die daarin werd gecreerd. Vanaf de N64 heb ik ze nog wel gespeeld maar was het te anders om nog echt ultiem te genieten.
Eens, werkelijk waar een dieptepunt.quote:Die van gamecube met die cartoonish graphics is echt a no go voor mij.
Die kende ik nog niet, zal hem als ik thuis ben er eens bij halen! Dank uquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En dan zo'n screen filter aanzetten dat het er beter uitziet dan op de SNESSuper2xsai
In zsnes doe je cnofig->video->filters tabquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, zal hem als ik thuis ben er eens bij halen! Dank u
Straks ff uitproberenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In zsnes doe je cnofig->video->filters tab
Daar vind je diverse screenfilters
Zoals ik al zei is dat een persoonlijke kwestie. Maar ik had meer een avontuurlijk gevoel dan bij Ocarina of Time waar ik de indruk kreeg dat ik de verhaallijn ingeduwt werd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik zelf heb zelda spellen helemaal kapot gespeeld. Mag aannemen dat ik dan wel weet wat "het zelda gevoel" is. Daarom verbaas ik me er ook over dat Triforce_Courage, Twilight Princess beter vindt dan Ocarina of time op basis van "het zelda gevoel". Had graag wat betere argumenten/onderbouwing gezien van een zelda fan.
In het NES tijdperk was er toch ook al een 'grote' Link?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:49 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Het kleine link mannetje in zijn pakje had plaats gemaakt voor een niet zo klein link mannetje meer en dat was voor mij net zoiets als dat je favoriete acteur / actrice in een serie vervangen wordt door een 2e rangs.
Bubble Bobblequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:30 schreef BorusBulldog het volgende:
Iemand Bubble Bobble?
Heb ik ook redelijk grijs gespeeld, kan geen plaatjes plaatsen hier op werk maar was zeker een hoope speel plezier.
Vooral lvl 26 was zo gebouwd dat je ze allemaal tegelijkertijd kon pakken
De naam zegt me wel wat, maar heb het nooit gespeeld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:54 schreef BorusBulldog het volgende:
Nu we toch bezig zijn, zijn er ook mensen hier die de Dragon Warriors hebben gespeeld op de NES? De RPG's waar het allemaal mee begon zeg maar?
Die heb ik ook als ROMquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De naam zegt me wel wat, maar heb het nooit gespeeld.
Onderstaande was trouwens ook![]()
[ afbeelding ]
Vergeet deze niet :quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Juistquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:58 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Vergeet deze niet :
[ afbeelding ]
Jij hebt het plaatjequote:
Het verhaal van Ocarina of time had alles te maken met het verhaal van a link to the past.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:55 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is dat een persoonlijke kwestie. Maar ik had meer een avontuurlijk gevoel dan bij Ocarina of Time waar ik de indruk kreeg dat ik de verhaallijn ingeduwt werd.
Maarjah misschien kan ik het beter uitleggen aan de hand van mijn 2 favoriete Zelda games: ALttP en LA. Die hebben mij het ultieme zelda gevoel gegeven. Ocarina of Time trok mij gewoon niet zo, zoals ook eerder werd aangegeven heeft het wel de verloop van de vervolgen aangegeven (Tingle etc.) maar had het weinig meer te maken met voorgaande delen (in mijn optiek).
Ik heb het dus over de gigantische toename van characters...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het verhaal van Ocarina of time had alles te maken met het verhaal van a link to the past.
Klopt, Navi was idd erg irritant.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:01 schreef Triforce_Courage het volgende:
Een ander erg grote irritatie was Navi
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef Triforce_Courage het volgende:
Maargoed, zoals ik al aangaf. Het is een persoonlijke kwestie. Gameplay en verhaallijn zijn best goed, alleen niet voor mij.
Ga ik toch liever 15 mins stil staan op Tal Tal heights in Link's Awakening.. Dat deuntje
Thanks.. nu zit dat deuntje de rest van de week in mijn hoofd...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ahhh... De herinneringen... Ik heb de zwart-wit versie van dat spel nog
lol, die heb ik nog wel ergens liggenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef Stekelbees het volgende:
Trouwens;
Aladdin op de snes, iemand?
Wat een bazenspel ook.
En in dezelfde serie:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:08 schreef J0ttem het volgende:
[..]
lol, die heb ik nog wel ergens liggen
Dat geluid wat hij maakte als ie geraakt werd "Woh!"
Hihi die had ik op de PCquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:09 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
En in dezelfde serie:
[ afbeelding ]
Is dat niet contra? dat spel waar je drie levens had en je na 1 keer raken dood was? Teringmoeilijk was die zegquote:
up up down down left right left right B A startquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is dat niet contra? dat spel waar je drie levens had en je na 1 keer raken dood was? Teringmoeilijk was die zeg
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:06 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik was vroeger meer voor de Sega
Story of thor was een mooi spel voor de megadrivequote:
Klopt maar dat was dus het 2e NES deel zoals vermeldt staatquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:55 schreef Rosbief het volgende:
[..]
In het NES tijdperk was er toch ook al een 'grote' Link?
[ afbeelding ]
Ja, gespeeld, maar om het een bazenspel te noemen gaat te verquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef Stekelbees het volgende:
Trouwens;
Aladdin op de snes, iemand?
Wat een bazenspel ook.
Contra 3 om precies te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is dat niet contra? dat spel waar je drie levens had en je na 1 keer raken dood was? Teringmoeilijk was die zeg
Zelda 2 was kutquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:23 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Klopt maar dat was dus het 2e NES deel zoals vermeldt staatDeel 1 is klein mannetje
Contra heb ik nooit uit kunnen spelen. Ik speel normaal gesproken op normal mode, maar zelfs op easy is dat spel gewoon te moeilijk.quote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Contra heb ik nooit uit kunnen spelen. Ik speel normaal gesproken op normal mode, maar zelfs op easy is dat spel gewoon te moeilijk.
Secret of Mana was inderdaad heeeel goed, Secret of Evermore ook gespeeld?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fire Emblemquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:32 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Voor de RPG's in europa bekendheid wonnen, importeren uit amerika en draaien op converter![]()
Ik mis dit soort RPG's, tegenwoordig is het veel graphics, weinig verhaal en dan al die innovaties met betrekking tot het combat-system![]()
Een visueel en artistiek meesterwerk waarbij het verkenningsgevoel mijns inziens vele malen hoger ligt dan bij alle andere 3D Zelda's. Alleen onder tijdsdruk te snel uitgebracht waardoor je aan het einde het gevoel hebt dat er hier en daar iets ontbreekt, een probleem waar Twilight Princess ook al last van heeft, en die game is notabene twintig keer uitgesteld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Eens, werkelijk waar een dieptepunt.
Ik vond het ook een prima game. Het gaf mij een heerlijk vrij gevoel, mooi alle eilandjes ontdekken en verkennen, heb ik me best goed mee vermaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een visueel en artistiek meesterwerk waarbij het verkenningsgevoel mijns inziens vele malen hoger ligt dan bij alle andere 3D Zelda's. Alleen onder tijdsdruk te snel uitgebracht waardoor je aan het einde het gevoel hebt dat er hier en daar iets ontbreekt, iets waar Twilight Princess ook al last van heeft, en die game is notabene twintig keer uitgesteld.
Ja, velen kwamen van een koude kermis thuis toen The Wind Waker officieel aangekondigd werd, iedereen was namelijk al helemaal lekker gemaakt op Spaceworld 2001 met een 'volwassen' Zelda game (waar dus ook Luigi's Mansion, Super Mario 128 en nog wat andere projecten die toen nog in de kinderschoenen stonden en voor het eerst aan het publiek getoond werden). Dus je bent bij lange na niet de enige die deze game heeft laten liggen omdat 'ie er anders uitzietquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Wellicht dat ik me dan toch maar eens aan die Zelda zal gaan wagen. Ik heb die gewoon nooit gespeeld omdat ik zag hoe erg het er als niet Zelda uitzag.
Die kritiek heb ik dus nooit begrepen, alle delen voor Ocarina of Time hadden óók een cartoony uiterlijk, en zelfs die game heeft een onrealistische rand.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Wellicht dat ik me dan toch maar eens aan die Zelda zal gaan wagen. Ik heb die gewoon nooit gespeeld omdat ik zag hoe erg het er als niet Zelda uitzag.
Alle Zelda's zijn makkelijk, op de NES titels na.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:09 schreef Nikmans het volgende:
Ik vond TWW eigenlijk vooral te makkelijk, de puzzels waren een herhalingsoefening van MM en OOT en dat constante varen was eerder saai dan 'prikkelend'.
TP vond ik weer erg goed, jammer dat ze hyrule field nu in kleine stukjes hadden opgedeeld wel
Sony heeft wel degelijk 1st party games. Of was je Crash Bandicoot vergeten?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:51 schreef Triforce_Courage het volgende:
Ontopic:
Nintendo is juist het enige bedrijf met eigen consoles EN 1st party games. Dat kan je van Sony en Microsoft niet zeggen.
Klacht: Afhankelijkheden van 3rd party developers.
De eerdere zelda's waren wel degelijk moeilijk heur.quote:
crash bandicoot is geen fuck meer waard tegenwoordigquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef classpc het volgende:
[..]
Sony heeft wel degelijk 1st party games. Of was je Crash Bandicoot vergeten?
Maar op de PS1 vond ik het altijd wel tofquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:06 schreef Ezio het volgende:
[..]
crash bandicoot is geen fuck meer waard tegenwoordig
Een aantal ken ik, maar niet allemaal. Ik zal eens kijken of ik er wat roms van kan vinden. En als ze goed zijn, kijken of ik ze via Marktplaats ofzo kan kopenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:32 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Secret of Mana was inderdaad heeeel goed, Secret of Evermore ook gespeeld?
Op de Snes waren de echt goede rpg's!
Hier mijn lijstje die ik heb gespeeld in willekeurige volgorde:
Chrono trigger
Secret of mana
Secret of evermore
Mystic Quest
Final Fantasy IV (Final Fantasy 2 in europa)
Final Fantasy VI (Final Fantasy 3 in europa)
Robotek
7th Saga
Breath of Fire I + II
Lufia I + II
Terranigma
Voor de RPG's in europa bekendheid wonnen, importeren uit amerika en draaien op converter![]()
Ik mis dit soort RPG's, tegenwoordig is het veel graphics, weinig verhaal en dan al die innovaties met betrekking tot het combat-system![]()
Ik word echt oud denk ik
Veel succes met zelda 2quote:
En wat te denken van games zoals God of War, ICO (Team ICO) en Little Big Planet om effe 3 voorbeelden te noemen van 1st/2nd party developers. En Microsoft heeft o.a. Rare en het team dat verantwoordelijk is voor Forza Motorsport.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef classpc het volgende:
[..]
Sony heeft wel degelijk 1st party games. Of was je Crash Bandicoot vergeten?
Als er een stuk of 8 games binnen een franchise zijn verschenen waarvan er 1 of 2 pittig te noemen zijn, dan is het geen kenmerk voor de franchise. Vandaarquote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:51 schreef star_gazer het volgende:
<opschepmodus>
het is mij ooit gelukt om super mario 1 op de NES emulator in 1 keer uit te spelen, zonder dood te gaan
</opschepmodus>
Ik vind Wind Waker ook echt prachtig. De visuele stijl is echt geweldig. Over het algemeen vind ik het spel zelfs beter dan Ocarina of Time. Dat spel voelde namelijk heel erg leeg aan, je reist alleen maar van dungeon naar dungeon en komt af en toe wat personages tegen die niet meer dan het absoluut broodnodige zeggen. Wind Waker daarentegen zit vol met karakters en miniquests.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Een visueel en artistiek meesterwerk waarbij het verkenningsgevoel mijns inziens vele malen hoger ligt dan bij alle andere 3D Zelda's. Alleen onder tijdsdruk te snel uitgebracht waardoor je aan het einde het gevoel hebt dat er hier en daar iets ontbreekt, een probleem waar Twilight Princess ook al last van heeft, en die game is notabene twintig keer uitgesteld.
Als je een echte uitdaging wilt, moet je de Japanse Super Mario Bros. 2 eens proberen. Dat is dus niet dat gare spel met de plantjes en spookjes zoals dat wij dat als deel 2 kennen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:51 schreef star_gazer het volgende:
<opschepmodus>
het is mij ooit gelukt om super mario 1 op de NES emulator in 1 keer uit te spelen, zonder dood te gaan
</opschepmodus>
Super Wonderful Mario bedoel je zeker? Heb 'm hier wel origineel liggen maar nog nooit gespeeldquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je een echte uitdaging wilt, moet je de Japanse Super Mario Bros. 2 eens proberen. Dat is dus niet dat gare spel met de plantjes en spookjes zoals dat wij dat als deel 2 kennen.
Op wereld 8-3 na wel jaquote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:53 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
En wat te denken van games zoals God of War, ICO (Team ICO) en Little Big Planet om effe 3 voorbeelden te noemen van 1st/2nd party developers. En Microsoft heeft o.a. Rare en het team dat verantwoordelijk is voor Forza Motorsport.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Game_Studios
http://en.wikipedia.org/w(...)_Development_Studios
Microsoft en Sony hebben dus genoeg inhouse developers. Oftewel gewoon ongegrond gelul van Triforce z'n kant
Crash Bandicoot werd trouwens minder toen Sony de rechten van de game aan (ik geloof) Activision verkocht.
Super Mario Galaxy.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:05 schreef Gehannes het volgende:
Nintendo heeft gewoon de overgang naar 3D niet goed kunnen maken. Zelda ocarina of time was goed maar de rest van die 3d spellen waren gewoon allemaal minder dan de 2d versies.
Volgens mij is dit meer een oldskoo lvs newskool discussie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik heb zelf ook een Xbox 360 waar ik regelmatig op speel, alleen die eindeloze discussies tussen Nintendo, Microsoft en Sony-fans zijn zoooo saai.
Perfect dark kwam pas toen de n64 op zn einde liep en veel gamers al naar ps2/xdoos waren gegaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Vind het raar dat Goldeneye altijd veel vaker genoemd wordt dan Perfect Dark, terwijl Perfect Dark imo toch echt beter was. Of is goldeneye gewoon meer verkocht omdat James Bond op het doosje stond?
Ik me niet voorstellen dat er mensen midden in het N64 tijdperk over zijn gestapt, dat was zo'n beetje de gouden tijd van Nintendoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:19 schreef thunderbunny het volgende:
[..]
Perfect dark kwam pas toen de n64 op zn einde liep en veel gamers al naar ps2/xdoos waren gegaan.
Dat was ook de periode dat de ps1 enorm aan populariteit won. Mede door games als Gran Turismo en Metal Gear Solid (ook al heeft die laatste nintendo roots)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:47 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik me niet voorstellen dat er mensen midden in het N64 tijdperk over zijn gestapt, dat was zo'n beetje de gouden tijd van Nintendo
En Nintendo had Metal Gear kunnen behouden als ze maar voor schijfjes waren gegaan. Dat zou ook Final Fantasy bij hen hebben gehouden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:20 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat was ook de periode dat de ps1 enorm aan populariteit won. Mede door games als Gran Turismo en Metal Gear Solid (ook al heeft die laatste nintendo roots)
Uh, nee, dat was toch echt de SNES-periode. De N64 was lang niet zo succesvol.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:47 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik me niet voorstellen dat er mensen midden in het N64 tijdperk over zijn gestapt, dat was zo'n beetje de gouden tijd van Nintendo
verrek ik heb nog een stuk of 10 van die dingen hier liggen die het goed doenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:21 schreef Oldbie het volgende:
Nintendo uit de tijd dat ik een jaar of 10 was. Ik heb mij er werkelijk uren mee vermaakt:
[ afbeelding ]
Je had ze ook met dubbel scherm!
[ afbeelding ]
De bovenste vond ik op ebay. Die krengen moeten zowaar 40 pond opbrengen! Als het nou nog iets goedkoper was had ik er wel eentje gekocht.
Ja klopt, maar als je een tijdje niet meer gespeeld hebt is toch 8-4 nog steeds lastig.quote:
Sorry, dat was idd ook de SNES-periode, maar de N64 vond ik persoonlijk net zo goed of zelfs beter vooral door de pareltjes die Rare steeds weer uitpoepte.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uh, nee, dat was toch echt de SNES-periode. De N64 was lang niet zo succesvol.
Hier geven!!!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:29 schreef loonytik het volgende:
[..]
verrek ik heb nog een stuk of 10 van die dingen hier liggen die het goed doen
Sinds wanneer gaat kwantiteit boven kwaliteit?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:08 schreef Kriegel het volgende:
Goed, dan heb je het over persoonlijke voorkeur voor de games van die console.Maar puur cijfermatig was de N64 een aardige flop vergeleken met alles ervoor, ook wat de hoeveelheid games betreft trouwens. Zie bijvoorbeeld maar eens vijf RPGs te vinden voor dat ding, dat lukt voor de NES/SNES met gemak.
Rare was idd ook mijn favoriet toen ik de N64 had, zeker de bekende Goldeneye en Perfect Dark, vele uren vermaak mee gehadquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:12 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat kwantiteit boven kwaliteit?
Nintendo heeft voor de N64 minder games maar meer toppers uitgebracht. Om nog maar te zwijgen van
Rare
Eensquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:18 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Rare was idd ook mijn favoriet toen ik de N64 had, zeker de bekende Goldeneye en Perfect Dark, vele uren vermaak mee gehadMaar Banjo Kazooie en Diddy Kong Racing waren ook toppers
Ik weet nog wel dat toen ik de eerste keer dat spel opstartte ik een paar minuten met open mond qua verbazing zat te kijken, zo mooi zag het eruit (als eerste 3D game van Nintendo, was nogal een overgang van de SNES naar dit)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:24 schreef Braddie het volgende:
Super Mario 64, Bij dat spel hebben mijn ouders 2 controllers helemaal gaar gespeeld en 126sterren behaald
De snes had beduidend meer toppers in mijn ogenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:12 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat kwantiteit boven kwaliteit?
Nintendo heeft voor de N64 minder games maar meer toppers uitgebracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nostalgie
Rare heeft niet alleen games ontwikkeld voor de n64 hoorquote:Om nog maar te zwijgen van
Rare
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
Waah mooi was die tijdquote:
De Gamecube word ook nergens meer gekocht, een spelletjes zaak in Hilversum heeft er op dit moment 12 staan en vraagt er 20euro voor per stuk, Niemand wil ze...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:26 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat toen ik de eerste keer dat spel opstartte ik een paar minuten met open mond qua verbazing zat te kijken, zo mooi zag het eruit (als eerste 3D game van Nintendo, was nogal een overgang van de SNES naar dit)
Dat moment heb ik niet meer gehad bij de volgende consoles die uitgebracht zijn (GC en Wii)
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:32 schreef -Techno- het volgende:
[..]
De snes had beduidend meer toppers in mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nostalgie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je vergeet wat.![]()
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:49 schreef Kriegel het volgende:
[..]Tja... het zijn er ook zoveelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je vergeet wat.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
Je vergeet Final Fantasyquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:20 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat was ook de periode dat de ps1 enorm aan populariteit won. Mede door games als Gran Turismo en Metal Gear Solid (ook al heeft die laatste nintendo roots)
Van 2D naar 3D was gewoon een enorme stap, zoiets is niet meer te herhalen. Alleen maar steeds meer detail, maar zo schokkend is dat allemaal niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:26 schreef BONG4002 het volgende:
Dat moment heb ik niet meer gehad bij de volgende consoles die uitgebracht zijn (GC en Wii)
En je raakt ook zo snel gewend aan detail als je een paar keer crysis hebt gespeeld zit al het oude er weer als prut uit. En spellen van 3 jaar terug zijn al helemaal nietmeer om aan te zien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Van 2D naar 3D was gewoon een enorme stap, zoiets is niet meer te herhalen. Alleen maar steeds meer detail, maar zo schokkend is dat allemaal niet.
Thnx voor de tip was hem al bijna vergeten, maandag ff ophalen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:37 schreef Slappy het volgende:
Net Madworld op de Wii gehaald eindelijk weer een leuk Wii spel
Geniaal spelquote:
Was ook mijn eerste consolequote:Op zondag 9 augustus 2009 01:00 schreef jollieboer1 het volgende:
Fantastisch spul was dat zeg...die NES.
Ik haat sonicquote:
Ik moest lachenquote:
Heb die nooit gehad omdat ik niet van cheaten hou, maar wat deed het ding eigenlijk precies?quote:
AC is een eentonig kutspel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:12 schreef Ezio het volgende:
We weten allemaal dat Assassin's Creed gewoon pro is
Die heb ik nogquote:
Vergeet deel 2 niet. Wat waren die spellen allejezus lang.quote:
Whehehe, het lukte je gewoon nietquote:
Ja deel 2 heb ik dus nooit meer gespeeldquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:30 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergeet deel 2 niet. Wat waren die spellen allejezus lang.
AC is wel zo'n voorbeeld van de problemen waar veel next-gen spellen mee kampen, en dan vooral de eerste generatie. De makers gingen zo op in de next-gen mogelijkheden dat het spel uiteindelijk niet meer dan een opgevoerde techdemo is geworden, zonder interessante gameplay.quote:
Versta je onder next gen spellen ook Wii games?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
AC is wel zo'n voorbeeld van de problemen waar veel next-gen spellen mee kampen, en dan vooral de eerste generatie. De makers gingen zo op in de next-gen mogelijkheden dat het spel uiteindelijk niet meer dan een opgevoerde techdemo is geworden, zonder interessante gameplay.
Wil natuurlijk niet zeggen dat je constant dat ding gebruiktequote:Op zondag 9 augustus 2009 15:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb die nooit gehad omdat ik niet van cheaten hou, maar wat deed het ding eigenlijk precies?
In deel 1 aan het einde gaan Jenna en Kraden naar Idejima.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:34 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja deel 2 heb ik dus nooit meer gespeeld![]()
Was die nog beter? Ik herinner me nog dat ze op het eind van deel 1 op de boot stapte
Ik geef toe dat er veel herhaling in zit, maar als je echt alle research doet en een assassination goed uitplant is het toch best wel tof als het uiteindelijk goed luktquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
AC is wel zo'n voorbeeld van de problemen waar veel next-gen spellen mee kampen, en dan vooral de eerste generatie. De makers gingen zo op in de next-gen mogelijkheden dat het spel uiteindelijk niet meer dan een opgevoerde techdemo is geworden, zonder interessante gameplay.
Dat je dat nog weet, zelfs met de namen erbijquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
In deel 1 aan het einde gaan Jenna en Kraden naar Idejima.
In deel 2 zie je dat stukje op Idejima, maar op eens is felix er ook, en das dan ook de main character, je probeert de missie van Saturos en Menardi af te maken, maar komt op een gegeven moment Isaac en zn party tegen...
Stukken code in de programmering van de game (tijdelijk) veranderen, waardoor je niet alleen bepaalde interne waardes kon 'vastzetten' om bijvoorbeeld oneindige levens/health te krijgen en meer van zulke standaard dingen, maar ook geweldig met het spel kon fucken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Heb die nooit gehad omdat ik niet van cheaten hou, maar wat deed het ding eigenlijk precies?
Dat spel staat zo'n beetje in mn geheugen gegriftquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:03 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat je dat nog weet, zelfs met de namen erbijof heb je op wiki gezocht?
Even kijken: op een knopje drukken om op een bankje te zitten en op een ander knopje drukken om af te luisteren. Met paar drukken op de knop hele garnizoenen omleggen met een zwaar overpowered counter-attack. Met een druk op de knop dingetjes uit iemand's achterzak pikken. Torentjes beklimmen voor het uitzicht, time trials. En dat alles 400x onder een minstens even monotoon deuntje.quote:
Ik had een game genie en er zijn 2 codes mij altijd bijgebleven:quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Stukken code in de programmering van de game (tijdelijk) veranderen, waardoor je niet alleen bepaalde interne waardes kon 'vastzetten' om bijvoorbeeld oneindige levens/health te krijgen en meer van zulke standaard dingen, maar ook geweldig met het spel kon fucken.![]()
SSBBquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:24 schreef Butcherlars het volgende:
die nintendo wii he....die nintendo wii ik zal je es wat vertellen over die nintendo wii...hij is fucked up.ja ik zei hij is fucked up...hij heeft geen vette games alleen kiddy crap das fucked up
Dat was echt een toffe game!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:23 schreef Sturmvogel het volgende:
Is er hier trouwens iemand bekend met Eternal Darkness: Sanity's Requiem(NGC)? Dat is ook echt een fucking goede game.
ook tof inderdaad. qua hacken ligt de wii echt helemaal open, dat maakt leuke dingen mogelijkquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:48 schreef Honky het volgende:
De Wii gebruik ik nu wel regelmatig maar dat is voornamelijk omdat er Snes emulators voor zijn die verdomd lekker werken met de classic controller. Ben nu bezig met Megaman X2, uit de tijd dat games nog moeilijk waren.
En we vergeten even voor het gemak dat veel van die developers ontstaan zijn vanuit Nintendo. Rare als grote voorbeeld..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:53 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
En wat te denken van games zoals God of War, ICO (Team ICO) en Little Big Planet om effe 3 voorbeelden te noemen van 1st/2nd party developers. En Microsoft heeft o.a. Rare en het team dat verantwoordelijk is voor Forza Motorsport.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Game_Studios
http://en.wikipedia.org/w(...)_Development_Studios
Microsoft en Sony hebben dus genoeg inhouse developers. Oftewel gewoon ongegrond gelul van Triforce z'n kant
Crash Bandicoot werd trouwens minder toen Sony de rechten van de game aan (ik geloof) Activision verkocht.
Leuk dat topic er na het weekend nog is, hoef ik me niet zo te vervelen op het werk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:17 schreef McGilles het volgende:
Gisteren nog een uurtje of 2 met vrienden op de NES gespeeld, met 4 controllers
World Cup
Bugs Bunny Birthday Blowout
Duck Tales
Was echt lachen zeg, zeker worldcup!
De beste van de drie ook. wat een topgame met 2 man. Enige die hierbij in de buurt komt is Super Double Dragon maar die zie ik meer als een remake. Het vette was ook dat je van die wapens kan makken en daarmee iedereen kan aftuigen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:45 schreef Metal_Mart het volgende:
[ afbeelding ]Wat een geweldige game was dat. Mijn allereerste (naast Mario / Duckhunt) die er bij zat.
De Atari 2600 had ik daarvoor, toen ik de Nintendo voor het eerst zag kon ik mijn ogen niet geloven.
MK Wii Online Mode was toch wel mijn grootste bron van vloekbuien van 2008quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:40 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Het verbaasd me dat niemand Super Metroid voor de SNES heeft genoemd, dat was me
toch een retegaaf spel!!!!!! Al die voorwerpen die je moet zoeken om weer verder te komen....
En die muziek was geweldig, ze zouden er zo een verfilming van kunnen maken.![]()
En de fucked up monsters waren geniaal![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |