Dit lijkt wel op de 'kenniseconomie' van Nederland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
[quote]We say that we have instead transitioned to a "post-industrial" service economy and/or a knowledge / information economy. (What does that even mean -- instead of making and trading, we serve and think? And borrow I guess
Maar wij hebben geen handelstekort. Nederland is nog meer een producerend land dan je zou denken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit lijkt wel op de 'kenniseconomie' van Nederland.
Dit is inderdaad het basisidee van de economie. Alleen Britten en Amerikanen lijken het niet meer te snappen.quote:
Precies, kennis is prima, maar dan moet je er wel wat mee doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen handelstekort. Nederland is nog meer een producerend land dan je zou denken.
Is het echt produceren of moeten we het vooral van de logistiek en transport hebben en dus het vervoer van die goedkoop geproduceerde zooi de binnenlanden van europa in.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen handelstekort. Nederland is nog meer een producerend land dan je zou denken.
Als je veel meer exporteert dan importeert is het logisch dat je veel produceert.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het echt produceren of moeten we het vooral van de logistiek en transport hebben en dus het vervoer van die goedkoop geproduceerde zooi de binnenlanden van europa in.
quote:We do not have an automobile crisis in the U.S., the average American household already has 2.3 cars.
Cash for clunkersquote:Four out of the top five models of new cars being purchased as part of "cash for clunkers" are foreign cars. Therefore, very little of this newly printed money is going to the bailed out U.S. automobile manufacturers. We are increasing our trade deficit with Japan and other foreign countries at a time when we should be manufacturing cars that we export to the rest of the world, so that we can shrink our trade deficit.
Zouden ze Schiff een paar boeken van Cruyf cadeau gegeven hebben?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:29 schreef pberends het volgende:
Peter Schiff in NOVA.
"Consumenten zijn optimistisch omdat ze de problemen niet begrijpen. Maar dat optimisme verdwijnt als de realiteit duidelijk wordt."
Peilingen zouden verboden moeten worden of enige validiteit moeten vertonen. Of peilingen de werkelijkheid scheppen of de werkelijkheid de peilingen is altijd maar de vraag. (naar aanleiding van de tv fragmenten)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 09:29 schreef pberends het volgende:
http://www.novatv.nl/page(...)/Obama+in+zwaar+weer
Obama in zwaar weer
3 aug 09 - Door Willem Lust en Merel Miedema
Peter Schiff in NOVA.
"Consumenten zijn optimistisch omdat ze de problemen niet begrijpen. Maar dat optimisme verdwijnt als de realiteit duidelijk wordt."
Schiff verwacht een dollarcrash. En als de dollar crashed zal de VS hun import niet meer kunnen betalen. Dan breekt de hel pas echt los, omdat de VS weinig zelfvoorzienend is (lees: oorlog).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:32 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Peilingen zouden verboden moeten worden of enige validiteit moeten vertonen. Of peilingen de werkelijkheid scheppen of de werkelijkheid de peilingen is altijd maar de vraag. (naar aanleiding van de tv fragmenten)
Is de Schiff "realiteit" vergelijkbaar met de dubbele dip van Roubini of doelt Schiff met zijn "als de realiteit duidelijk wordt" op een total collapse, een mega depressie of andere termen met dezelfde strekking?
Als banken en corporaties alle leegstaande huizen massaal gaan opkopen is dat een beetje aan de hand ja.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat was Thomas Jefferson.
Is dit niet exact wat er aan de hand is?
Er zijn de laatste jaren wel meer dingen gebeurt die ik eigenlijk niet zo snel zag gebeuren...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:08 schreef Goverman het volgende:
Het dalen van salarissen zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk...
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:08 schreef Goverman het volgende:
^^ e.e.a. is natuurlijk niet relevant als je:
A. al een hypotheek hebt afgesloten met een rentevaste periode
B. je inkomen niet achteruit gaat
A zal voor weinigen een probleem betekenen, B is natuurlijk wel tricky voor degenen die werkloos gaan worden. Het dalen van salarissen zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk...
Opzich maakt dat nog niet eens zoveel uit. Op het moment dat men niet minder salaris accepteert zullen er gewoon meer ontslagen vallen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:08 schreef Goverman het volgende:
A zal voor weinigen een probleem betekenen, B is natuurlijk wel tricky voor degenen die werkloos gaan worden. Het dalen van salarissen zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk...
hehe, ik ben ook zo lang mogelijk trouw gebleven aan de blauwe leeuw, totdat ik abrupt afgesloten werd en opeens bij de kassa stond zonder werkende pinpas.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Vandaag voor het eerste betaald met het duivelse oranje pasje (onlangs pas ontvangen), ik voel me een verrader. De blauwe leeuw voorgoed de rug toegekeerd
A) In de VS zijn veel hypotheken variabel en de nominale hypotheekrente is daar momenteel aan het stijgen (om maar niet te spreken over reele rente)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:08 schreef Goverman het volgende:
Dat gaat ook nog een "giller" worden inderdaad. Leuk voor de werkloosheidsstatistieken, maar slecht voor de (korte termijn) consumentenbestedingen. En sociale onrust...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
A) In de VS zijn veel hypotheken variabel en de nominale hypotheekrente is daar momenteel aan het stijgen (om maar niet te spreken over reele rente)
B) Het inkomen van veel mensen daar IS aan het dalen (in ruil voor baanbehoud). Anderen verliezen hun baan, en tussen volgende maand en het eind van het jaar loopt de uitkering af van 1,5 miljoen mensen.
* kuch*quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:08 schreef Goverman het volgende:
Het dalen van salarissen zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk...
quote:American Incomes Head Down, Threatening Recovery in Spending
Aug. 5 (Bloomberg) -- Household income in the U.S. is weakening as the influence of the government’s stimulus plan wanes, prompting economists, Federal Reserve officials and a Nobel laureate to warn that consumer spending may struggle.
“Consumers have started to change their behavior and they are going to save more,” said Richard Berner, co-head of global economics at Morgan Stanley in New York and a former researcher at the Fed. “You have pressure on wages, you have employment still declining.”
Wages and salaries, which drive recoveries in spending, fell 4.7 percent in the 12 months through June, the biggest drop since records began in 1960, according to Commerce Department figures released yesterday. The Obama administration’s tax cuts, extended jobless benefits and a one-time Social Security bonus have helped mask the damage done by the worst employment slump since the Great Depression.
Personal incomes, which include interest income, dividends, rents and other payments as well as wages, tumbled 1.3 percent in June, more than forecast and the biggest drop in four years, yesterday’s Commerce report showed. Excluding the effects of the stimulus plan, June incomes would have dropped 0.1 percent after no change in May, according to the report. In May, one-time additional payments to Social Security recipients boosted incomes 1.3 percent.
One of every 10 American workers will be without a job by early 2010, economists project, shaking the confidence of those still on payrolls and discouraging spending. It may take as long as 15 years for consumers to fully repair finances battered by the decline in home values, stocks and employment, said Edmund Phelps, winner of the Nobel prize in economics in 2006.
Shrinking Net Worth
Decreasing pay is not the only hurdle for consumers. Plunging home prices and stocks reduced household net worth by a record $13.9 trillion from the third quarter of 2007 through this year’s first quarter, according to figures from the Fed.
“Households are going to have to do an awful lot of rebuilding of their wealth,” Phelps, a professor at Columbia University in New York, said this week in an interview on Bloomberg Television. “Even if that rebuilding goes on at a pretty good clip, it will take 12 or 15 years for households to get to the wealth level that they had several years ago. Consumer demand is going to take a long time to rebuild to normal levels.”
In the second half, incomes and spending will be hurt by the loss of transitory factors such as lower fuel prices, decreased tax rates and the one-time payment to retirees, William Dudley, president of the Fed Bank of New York, said in a speech last week.
Save More
“Consumer spending is unlikely to rise much faster than income” because of the need to boost savings, he said. “Weak income growth will be an effective constraint on the pace of consumer spending.”
Companies continue to trim expenses, threatening further cuts in pay and benefits. Tenneco Inc., the world’s largest maker of vehicle-exhaust systems, temporarily lowered pay and hours worked to reduce labor costs by 10 percent. Earlier this year, the Lake Forest, Illinois-based company suspended contributions to employees’ 401(k) retirement accounts and cut pay for the top 50 executives.
Government assistance such as the “cash-for-clunkers” program will help postpone the inevitable increase in savings and slowdown in spending as more baby boomers approach retirement, said David Rosenberg, chief economist at Gluskin Sheff & Associates Inc. in Toronto.
“Spending is in desperate need of gimmicks like cash-for- clunkers in order to grow on a short-term basis,” he said.
Lifting Auto Sales
The program, which offers as much as $4,500 for trading in older, less fuel-efficient cars, ran through its $1 billion fund in about a week, and Congress is considering adding $2 billion. Auto industry data this week showed sales jumped to an 11.3 million annual pace last month, the highest level since September.
Mounting joblessness is among reasons that economists such as Rosenberg say will prompt Americans to save more. Unemployment, already at a 26-year high of 9.5 percent in June, may top 10 percent by early next year, according to the median estimate of economists surveyed by Bloomberg last month.
Economists estimate that a Labor Department report at the end of the week will show employers cut an additional 328,000 workers from payrolls in July. That would bring the total loss of jobs since the recession began in December 2007 to 6.8 million.
The savings rate in June fell to 4.6 percent as incomes dropped, yesterday’s Commerce Department report showed. The rate, which reached a 14-year high of 6.2 percent the previous month, is likely to keep climbing, Rosenberg said. A rate as high as 15 percent can’t be ruled out, he said.
“This is a different consumer than we had in the past 20 years,” Rosenberg said. “People are going to increasingly be putting more money into cookie jars, rather than into buying more cookie jars.”
http://frontpage.fok.nl/column.fok/10056/1/quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:45 schreef SeLang het volgende:
Echt, iedereen die denkt dat de crisis voorbij is leeft volgens mij in een parallel universum ofzo
Ik heb dat ding ook sinds kort pas opgehaald ( na bijna 2 jaar bestookt te zijn door postbank, dat ik me moest legitiemeren op kantoor sneekquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Vandaag voor het eerste betaald met het duivelse oranje pasje (onlangs pas ontvangen), ik voel me een verrader. De blauwe leeuw voorgoed de rug toegekeerd
dan is dit geen ATM, maar een DPquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:05 schreef pberends het volgende:
[..]
http://frontpage.fok.nl/column.fok/10056/1/
2 solutions:
- ga door op het ouderwetse liedje en laat je valuta omvallen
- laat een diepere recessie toe en red je valuta
Ik zie de pond binnen een aantal jaar nog wel omvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |