abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71659343
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:15 schreef pberends het volgende:

[..]

AM pas shorten vanaf de 28-30, dat is mijn target . Arcelor doet een beetje flauw de laatste tijd, maar kan ook opeens nog naar de 30 spuiten in panic buying.
Mijn target staat op 32-34. Ben zelf eigenlijk niet zo van het shorten van individuele aandelen, maar kans zit erin dat ik het bij Arcelor wel ga doen
pi_71659396
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef edwinh het volgende:
usd up als die nog effe doortrekt verwacht ik morgen een grotere daling en wellicht volgende week een begin van de correctie.
In de meest ideale situatie bewegen nog even deze en volgende week zijwaarts voort tussen de pakweg 272 en de 292. Daarna bij de expiratieweek een echte top maken rond de 300. Daarna down met de clown.
pi_71659515
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:23 schreef pberends het volgende:

[..]

In de meest ideale situatieIn de situatie die pberends wil bewegen we nog even deze en volgende week zijwaarts voort tussen de pakweg 272 en de 292. Daarna bij de expiratieweek een echte top maken rond de 300. Daarna down met de clown.
Geloof er zelf weinig van, de Wall of Fear is nog niet hoog genoeg beklommen, beurzen moeten nog even wat extra buffers opbouwen, om pas in het najaar de weg omlaag weer in te zetten
pi_71660003
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Geloof er zelf weinig van, de Wall of Fear is nog niet hoog genoeg beklommen, beurzen moeten nog even wat extra buffers opbouwen, om pas in het najaar de weg omlaag weer in te zetten
Lijkt me sterk dat we de de eerste herfstmaanden nog omhoog gaan met die Mexicaanse tyfusgriep.
pi_71660014
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Mijn target staat op 32-34. Ben zelf eigenlijk niet zo van het shorten van individuele aandelen, maar kans zit erin dat ik het bij Arcelor wel ga doen
Dat vind ik vrij fors.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71660164
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:42 schreef edwinh het volgende:

[..]

Dat vind ik vrij fors.
Daarom zal ook niemand verwachten dat de beurs aan het einde van het jaar zal gaan dalen, en zelfs mogelijk met crashachtige snelheid
pi_71660391
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:46 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Daarom zal ook niemand verwachten dat de beurs aan het einde van het jaar zal gaan dalen, en zelfs mogelijk met crashachtige snelheid
dat zie ik idd ook wel gebeuren, maar ik denk dat het voort gaat komen aan een dollar eind dit jaar, wellicht gaan we dan de situatie mee maken dat zowel de aandelen markten, de valuta markten (dollar) en de obligatie markt een crash mee maakt.

net zoals je in je grafiek tekende zit ook de dax en de aex in een stijgende wig , hooguit nog 2 dagen en dan richting kiezen.......waarschijnlijk naar beneden eerste steun op 272.
pi_71660448
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:52 schreef edwinh het volgende:

[..]

dat zie ik idd ook wel gebeuren, maar ik denk dat het voort gaat komen aan een dollar eind dit jaar, wellicht gaan we dan de situatie mee maken dat zowel de aandelen markten, de valuta markten (dollar) en de obligatie markt een crash mee maakt.

net zoals je in je grafiek tekende zit ook de dax en de aex in een stijgende wig , hooguit nog 2 dagen en dan richting kiezen.......waarschijnlijk naar beneden eerste steun op 272.
Euro Crash zie ik eerder, 1-1 verhouding zie ik volgend jaar nog wel gebeuren tussen de euro en dollar.. Als de beurzen flink dalen, net zoals oktober vorig jaar, zal de dollar juist sterker worden ipv zwakker..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:56:00 #59
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71660524
Ik moet steeds denk aan het tikkende geluid dat je hoort als de achtbaan omhoog kruipt.

tik tik tik tik tik tik yahoooooooooo
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_71660670
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:54 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Euro Crash zie ik eerder, 1-1 verhouding zie ik volgend jaar nog wel gebeuren tussen de euro en dollar.. Als de beurzen flink dalen, net zoals oktober vorig jaar, zal de dollar juist sterker worden ipv zwakker..
dat zie ik dan dus niet gebeuren ik zie een collaps van de dollar en de beurzen. Waar het geld dan wel heen moet? euro?........en grondstoffen.
pi_71661641
òvernight al op -2.1% gaat lekker zo
pi_71661679
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:33 schreef edwinh het volgende:
Die van IEX werkt de laatste dagen niet goed, ze hebben een fout volgens mij met de EUR/Dollar koers. Afgelopen dagen was hij ook niet helemaal zuiver
pi_71662153
Overnight zegt niets, gewoon op de AEX future letten.
pi_71662192
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:50 schreef pberends het volgende:
Overnight zegt niets, gewoon op de AEX future letten.
Aex future vind ik ook nog weinig zeggen, doe mij morgenochtend om 09:00 maar
pi_71662239
Geen warm water door Mexicaanse griep
quote:
Dat doen ze normaal gesproken ook, maar het installatiebedrijf weigert nu langs te komen uit angst voor besmetting van hun monteur.
Oei, oei, oei, wat een economische schade allemaal door de Mexicaanse griep.
pi_71662957
nou daar komt weer een swing richting open bij de dj , denk dat we in de plus gaan sluiten.....
pi_71663033
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:20 schreef edwinh het volgende:
nou daar komt weer een swing richting open bij de dj , denk dat we in de plus gaan sluiten.....
Ik verwacht het zelf niet eigenlijk, ik zie -1% nog steeds als mogelijkheid.
pi_71663413
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:53 schreef pberends het volgende:
Geen warm water door Mexicaanse griep
[..]

Oei, oei, oei, wat een economische schade allemaal door de Mexicaanse griep.
oei, oei, oei, dat gebeurt ook nooit he, dat een monteur verdomt wat te maken. Echt nooit, beman de reddingsboten.

Ik wacht trouwens nog op je antwoord welke wereldoorlog we in zitten.

En dan nog het antwoord op het door jou gesignaleerde energietekort: een bullshit omvorm machine. Je stopt er alle bull shit in, en er komt energie uit. Onuitputtelijke bron van energie lijkt me.
pi_71663480
Als Abby Cohen trouwens een bullmarkt uitroept, IS het tijd voor de reddingsboten (of in ieder geval de kotszakjes)
pi_71663541
Huidige situatie, Mooie wig met een terugtest van de onderste steunlijn. Als deze uitkomt is minimale koersdoel 965. Scenario niet meer geldig bij hogere koers op de S&P fus als 1008
pi_71663831
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Huidige situatie, Mooie wig met een terugtest van de onderste steunlijn. Als deze uitkomt is minimale koersdoel 965. Scenario niet meer geldig bij hogere koers op de S&P fus als 1008
[ afbeelding ]
Deze daling behoort dan wel snel te verlopen, dat past bij een karakter van een Ending Diagonal/Wig. Dus die 965 zouden we dan binnen enkele handelsdagen te zien moeten krijgen.

En voor de mensen die in astro geloven, vandaag is het volle maan, wat opvallend vaak een omkeerpunt in de markten betekend.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:03:27 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664269
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:33 schreef edwinh het volgende:
Overnight staat het wel vaker lager. De opening trekt zich daar niet zoveel van aan. Dat zie je ook in de koersgrafiek, die gaat sprongsgewijs naar beneden als de overnight ingaat.

Valt daar nog wat aan te verdienen overigens? Kan ik aandelen op WS kopen en die de volgende dag dumpen in Amsterdam?
The End Times are wild
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:04:02 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664299
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:49 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Deze daling behoort dan wel snel te verlopen, dat past bij een karakter van een Ending Diagonal/Wig. Dus die 965 zouden we dan binnen enkele handelsdagen te zien moeten krijgen.

En voor de mensen die in astro geloven, vandaag is het volle maan, wat opvallend vaak een omkeerpunt in de markten betekend.
Astrologie is wat mij betreft net zo valide als TA
The End Times are wild
pi_71664338
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Astrologie is wat mij betreft net zo valide als TA
Dan ligt het eraan hoe valide jij TA vind.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:06:59 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664405
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:05 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dan ligt het eraan hoe valide jij TA vind.
Net zo valide als wolkenschouwen en koffiedikkijken.
The End Times are wild
pi_71664469
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net zo valide als wolkenschouwen en koffiedikkijken.
Als je TA goed gebruikt is het bruikbaar, maar in mijn ogen minder bruikbaar dan Elliott Wave. Ben wel benieuwd op wat voor indicatoren jij handelt dan..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:11:04 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664534
Elliot wave is toch ook gewoon een vorm van TA.

Ik handel op fundamentele gronden, gezond verstand, tegen de hype in en op mijn onderbuik.
The End Times are wild
pi_71664539
Zien we overigens weer een nieuwe schouder-kop-schouder ontstaan op de S&P?
pi_71664573
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
Elliot wave is toch ook gewoon een vorm van TA.

Ik handel op fundamentele gronden, gezond verstand, tegen de hype in en op mijn onderbuik.
Elliott wave is anders als TA, Elliott is met golventelling maar heeft soms wel overeenkomsten met TA zoals Ending Diagonals( ook wel Wig genoemd binnen de TA).
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:12:58 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664588
WS lager gesloten dan de stand om 17:30.
The End Times are wild
pi_71664598
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:11 schreef pberends het volgende:
Zien we overigens weer een nieuwe schouder-kop-schouder ontstaan op de S&P?
Laatste keer dat de SKS op de S&P zichtbaar was, is dat op een dilemma uitgelopen voor de meeste shorters.
pi_71664764
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:13 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Laatste keer dat de SKS op de S&P zichtbaar was, is dat op een dilemma uitgelopen voor de meeste shorters.
Maar nu ziet niemand 'm nog. Pas als iedereen het er over gaat hebben (op jouw 965?) dan gaan we weer up .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:18:55 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664789
Het leuke van TA is vooral dat het zo eenvoudig is. En toegankelijk voor iedereen.
The End Times are wild
pi_71664868
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef LXIV het volgende:
Het leuke van TA is vooral dat het zo eenvoudig is. En toegankelijk voor iedereen.
Dat is het lastige van Elliott Wave, veel lastiger te doorgronden, waardoor mensen snel de draad erin kwijt raken. Eigenlijk doodzonde, want met EW is zeer goed te handelen..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:34:10 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665316
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:21 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat is het lastige van Elliott Wave, veel lastiger te doorgronden, waardoor mensen snel de draad erin kwijt raken. Eigenlijk doodzonde, want met EW is zeer goed te handelen..
Hoeveel heb je er al mee verdiend? In percentages.
The End Times are wild
pi_71665363
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er al mee verdiend? In percentages.
Afgelopen jaar zo een 400%, maar dat ga ik dit jaar niet halen, met mijn miskleun in Maart..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:38:22 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665469
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Afgelopen jaar zo een 400%, maar dat ga ik dit jaar niet halen, met mijn miskleun in Maart..
400% is erg veel. Geef de komende tijd dan een paar koop- en verkoopmomenten, dan kan ik zien of het klopt. Als het werkt dan wil ik ook wel meedoen!
The End Times are wild
pi_71665600
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

400% is erg veel. Geef de komende tijd dan een paar koop- en verkoopmomenten, dan kan ik zien of het klopt. Als het werkt dan wil ik ook wel meedoen!
Zal ik doen, verwacht zelf dat rond de 270-275 weer een koopgebied gaat worden, maar als daar meer duidelijkheid over is zal ik het posten.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:44:41 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665686
Dus je verwacht nu een neergang? Of vanaf welke koers precies?
The End Times are wild
pi_71665757
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:
Dus je verwacht nu een neergang? Of vanaf welke koers precies?
Kans is aanwezig dat we vanaf hier een correctie inzetten tot ongeveer 270-275, upbeweging was erg sterk dus verwacht geen grote klap neerwaarts. Kans is ook aanwezig dat we eerst nog naar de 295 gaan. Op deze correctie inspelen is dus vrij onzeker, al doe ik het zelf wel. Beste risk-reward is als de correctie over is en de weg word ingeslagen naar de 330..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:47:30 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665805
Dat is ongeveer wat mijn onderbuik ook zei. Een stapje terug richting de 255-265 en dan weer omhoog.
The End Times are wild
pi_71666067
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
Dat is ongeveer wat mijn onderbuik ook zei. Een stapje terug richting de 255-265 en dan weer omhoog.
Die onderbuik toch van jou Ben jij onlangs niet weer uitgestapt met het idee dat we dus weer de correctie tegemoet zien komen?

Overigens is elliot wave net zo veel TA als RSI of andere technische indicatoren. Het is alleen wat minder toegankelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71666135
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die onderbuik toch van jou Ben jij onlangs niet weer uitgestapt met het idee dat we dus weer de correctie tegemoet zien komen?

Overigens is elliot wave net zo veel TA als RSI of andere technische indicatoren. Het is alleen wat minder toegankelijk.
Elliott wave, is heel wat anders als een RSI indicator.. Deze opmerking geeft wel aan dat je duidelijk geen verstand hebt ervan..
pi_71666188
Ik vermoed dat we morgen nog wel wat up kunnen, dan volgende week wel een langere correctie.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:02:51 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71666361
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, twee dagen terug. Tot nu toe (op mijn fondsen) netto nauwelijks een verandering, alleen Aegon nog een tikje omhoog.
The End Times are wild
pi_71666373
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:56 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Elliott wave, is heel wat anders als een RSI indicator.. Deze opmerking geeft wel aan dat je duidelijk geen verstand hebt ervan..
Haha. Ik claim ook niet dat ik er wel verstand van heb. Ik zeg alleen dat over het algemeen de elliott wave net zo goed als TA wordt beschouwd als ieder ander instrument. Dat ik daar RSI als voorbeeld van gebruikte had net zo goed iets anders kunnen zijn. Het probleem wat ik alleen met heel veel TA heb, niet met alle is dat het op lange termijn totaal niet winstgevend is, je erg veel flaws hebt en je % winners bedroevend is. Het feit dat je dan ook een TA gebruikt en dat het nu succesvol is wil niet zeggen dat je strategie ook werkt. Ik heb zelf ook periodes gewerkt op een systeem van een aantal indicatoren waarvan ik dacht dat het werkte maar ik naar verloop van tijd m'n edge toch echt weer kwijtraakte. En ik doe weinig anders wat betreft beleggen dan verscheidene TA onderzoeken om mijn eigen strategie te verbeteren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71666418
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha. Ik claim ook niet dat ik er wel verstand van heb. Ik zeg alleen dat over het algemeen de elliott wave net zo goed als TA wordt beschouwd als ieder ander instrument. Dat ik daar RSI als voorbeeld van gebruikte had net zo goed iets anders kunnen zijn. Het probleem wat ik alleen met heel veel TA heb, niet met alle is dat het op lange termijn totaal niet winstgevend is, je erg veel flaws hebt en je % winners bedroevend is. Het feit dat je dan ook een TA gebruikt en dat het nu succesvol is wil niet zeggen dat je strategie ook werkt. Ik heb zelf ook periodes gewerkt op een systeem van een aantal indicatoren waarvan ik dacht dat het werkte maar ik naar verloop van tijd m'n edge toch echt weer kwijtraakte. En ik doe weinig anders dan verscheidene TA onderzoek on mijn eigen strategie te verbeteren.
Maar Elliott wave is het tellen van golven, waaraan je kunt zien of een golf impulsief of correctief is.. Dit heeft weinig met TA te maken, want TA werkt met allerlei indicatoren..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:06:05 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71666485
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:04 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Maar Elliott wave is het tellen van golven, waaraan je kunt zien of een golf impulsief of correctief is.. Dit heeft weinig met TA te maken, want TA werkt met allerlei indicatoren..
Het is natuurlijk wel een vorm van TA, want aan de hand van de koersen uit het verleden probeer je die in de toekomst te voorspellen.
The End Times are wild
pi_71666587
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een vorm van TA, want aan de hand van de koersen uit het verleden probeer je die in de toekomst te voorspellen.
TA is niet alleen terugkijken in het verleden, het is namelijk dat maar ook in combinatie met andere factoren.

Maar nu genoeg hierover, deze discussie is toch oneindig..
pi_71666654
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juistem Daar kan ik wel mee eens zijn. Overigens zal ik dit topic weer in de gaten houden om te kijken wanneer je weer inspringt. Laatste keer kwam dat erg goed uit, vind het altijd wel interessant om te zien wanneer iemand instapt met eigenlijk totaal andere beweegredenen dan mezelf.

En kan niet wachten tot ik weer een BB voor m'n ogen heb dat scheelt me toch wel een boel ipv. het gehannes met een laptop of pc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')