FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / KLPD wil rijdend navigeren verbieden
OAdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:14
quote:
KLPD wil rijdend navigeren verbieden

Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) wil dat het instellen van een navigatiesysteem tijdens het rijden wordt verboden. Volgens het KLPD is het net zo gevaarlijk als mobiel bellen. Tijdens het instellen is de aandacht van de automobilist niet bij het rijden, terwijl dat wel zo moet zijn, zo licht de KLPD toe.

Uit onderzoek blijkt dat zestig procent van de automobilisten zich tijdens het rijden bezighoudt met het navigatiesysteem. Extra functionaliteiten, zoals tv kijken, maakt het er niet veiliger op en dit vindt het KLPD een zorgelijke ontwikkeling.

Het advies dat fabrikanten van navigatiesystemen geven, om de apparatuur al in te stellen voor vertrek, wordt volgens de politie doorgaans genegeerd.
Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
De_Hertogdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:17
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:14 schreef OA het volgende:

[..]

Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.

Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
tslhdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:18
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
#ANONIEMdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:18
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.

Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
eleusisdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:18
Wat is er toch mis met het goede oude onderzoek doen voordat je iets gaat verbieden?
badwurmdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:19
De KLPD is weer eens op zoek naar een stok om de honden mee te slaan.
Netsplitterdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:20
Valt niet te controleren.
Wanneer je een ingebouwd systeem hebt kan je net zo goed de radio aan het veranderen zijn van zender.
Cryothicdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:20
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.

Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
Casosdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:20
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.

Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
Fortune_Cookiedonderdag 6 augustus 2009 @ 09:21
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef tslh het volgende:
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.

Rot dan aan de kant.

Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Casosdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:22
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.

Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
Ook zo'n mooie ja, van die van binnen compleet verlicht auto's die over donkere wegen rijden. Ook dat ontneemt je heel veel zicht. Zeker op de onverlichte wegen is het belangrijk zo min mogelijk licht in de auto te hebben.
Netsplitterdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:23
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
ethirasethdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:30
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
teknomistdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:32
Wat is er mis met even te stoppen en dan te gaan zitten kloten?
teknomistdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:33
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
Het zou sowieso verboden moeten worden om met andere bezig te zijn.
tslhdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:33
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.

Rot dan aan de kant.

Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.
RedDevil085donderdag 6 augustus 2009 @ 09:35
Grappig dat "ze" zo achter de feiten aanlopen. Dit had een blinde nog aan kunnen zien komen, jaren voordat iedere jan lul zo'n ding in z'n auto had hangen, waarom hoorde je er toen niets over?

Verder zou je denken dat de fabrikanten van dit soort meuk nou juist hierop inspringen en ook voice command (voor zover dat werkt :S) op die navigatiesystemen pleuren.

Mensen die onder het rijden tv kijken of de krant aan het lezen zijn, mogen ze wat mij betreft sowieso langs de weg zetten en met een nekschot naar de volgende wereld helpen, maar je zou denken dat ook dat voor zich sprak.
Boris_Karloffdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:37
Ik verwissel ook wel eens een cd in de auto
Netsplitterdonderdag 6 augustus 2009 @ 09:38
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
Antaresjedonderdag 6 augustus 2009 @ 09:51
Er zijn zeker niet meer genoeg mensen die nog bellen in de auto, dus hebben ze een nieuwe stroom van inkomsten nodig.
DS4donderdag 6 augustus 2009 @ 09:52
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Casos het volgende:

Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
Ik heb ook altijd het idee dat dat ding zoveel mogelijk in het zicht wordt opgehangen. Alsof het iets is om mee te patsen (quod non)...
Weltschmerzdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:04
Het zal wel enigzins gevaarlijk zijn, de vraag is of elk gevaar moet worden voorkomen en ten koste waarvan. Is dat in het belang van de burger, of is het gewoon de reflex van de overheid, die uitsluitend met zijn eigen problemen bezig is.

Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
Jimbodonderdag 6 augustus 2009 @ 10:05
de klpd , en dan vooral degene in burger o pde snelweg mogen van mij verboden / afgeschaft worden, wat een stel onbenul is dat
ethirasethdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:10
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
Wat ben je toch weer een held hè. Geen enkele inhoudelijke toevoeging aan een topic kunnen geven, alleen maar prietpraat over hoe je droomt over geweld jegens andere mensen en dan nog durven wijzen met het vingertje dat anderen zo gemeen zijn.
DS4donderdag 6 augustus 2009 @ 10:26
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
En dit is maar al te waar.

Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.

Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.

Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
Ra-zdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:33
net als op de frontpage een stomme TT, navigeren mag nog wel alleen je navigatie instellen niet
Weltschmerzdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:47
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dit is maar al te waar.

Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.

Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.

Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
En doet het er uberhaupt wel zoveel toe hoeveel doden er vallen? Koste wat het kost elk risico willen uitsluiten is een welvaartsziekte. 50 jaar geleden had je natuurlijk dat elk auto-onderdeel leek ontworpen om maximaal letsel te veroorzaken bij de geringste aanrijding. Dat hoeft van mij ook niet, maar waar ligt de balans? Het gaat in het verkeer nou eenmaal om grandioze hoeveelheden kinetische energie, dat sluit een risico in zich. Hoe dichter je bij de nul komt, hoe moeilijker het is om ook die verkeersdoden te voorkomen, dan is de vraag tegen welke prijs.

Wat betreft de ongevallen in huis, er is nou eenmaal een organisatie die bestaat bij gratie van het terugdringen van het aantal verkeersdoden. Op het moment dat zo'n organisatie niks meer te doen heeft, zoekt het wel wat om te doen. Als er een organisatie was met bevoegdheden om ongelukjes in huis te voorkomen, dan hadden we nu allemaal airbags ingebouwd in de trap.

Ik kan het niet hard maken, maar ik heb ook het idee dat elke regel maakt dat mensen zich aan die regel gaan houden, ten koste van het aanhouden en naleven van 'eigen regels'. Om dit even eenvoudig te illustreren: Als een rechter een betrokkene bij een ongeval vraagt "reed u te hard? ", zal die automobilist ja of nee antwoorden afhankelijk van de daar geldende maximumsnelheid. Niet of hij te hard reed in verhouding tot de situatie. Te hard en niet te hard is het domein geworden van de wettelijke regel, niet alleen in antwoord op zo'n vraag, maar ook in het hoofd van de automobilist. Als je zegt dat je niet mag bellen, tenzij handsfree, dan mag je dus ook altijd en overal handsfree bellen. De eigen afweging of het verantwoord is, wordt verdrongen door de afweging die de overheid voor je maakt.
HostiMeisterdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:52
Over betuttelende maatregel #248659 gesproken
ethirasethdonderdag 6 augustus 2009 @ 10:54
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is? Dat is een garantie voor meer doden. Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
DS4donderdag 6 augustus 2009 @ 11:02
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is?
Op snelwegen: ja.
quote:
Dat is een garantie voor meer doden.
Op snelwegen: nee.
quote:
Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
190 km/u over de snelweg is in veel gevallen prima te doen. 60 door de bebouwde kom meestal niet (soms ook wel).
Ra-zdonderdag 6 augustus 2009 @ 11:10
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is? Dat is een garantie voor meer doden. Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
duitsland gaat dat om sommige plekken ook al jaren goed
Weltschmerzdonderdag 6 augustus 2009 @ 11:16
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is?
Nee, ik vind dat ze dat zelf moeten bepalen. Feitelijk doen ze dat niet, en het lijkt me dat dat er mee te maken heeft dat het vaak al voor ze bepaald is.
quote:
Dat is een garantie voor meer doden. Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
De bebouwde kom vind ik sowieso niet de natuurlijke habitat van de automobilist, dus daar moet het tempo aangepast aan de langzamere verkeersdeelnemers. Maar op de snelweg? Ik vond de snelwegen in Duitsland altijd een stuk prettiger, en ik geloof niet dat Duitsers genetisch betere chauffeurs zijn. Ik denk dat het te maken heeft met de vrijheid. Als je die zelf mag bepalen dan moet je die ook bepalen en ga je die ook bepalen. Daardoor krijg je een andere en op zich betere houding. Maar dat werkt door over vele jaren en is zo gegroeid, dus ik denk niet dat het verantwoord is om de maximumsnelheid morgen af te schaffen. Het gaat mij erom wat het effect is van een overheid die voorschrijft wat automobilisten moeten doen terwijl ze dat eigenlijk zelf moeten beslissen afhankelijk van de situatie.
Chuphinhdonderdag 6 augustus 2009 @ 11:20
Tja hoe ver ga je hier dan weer in. Stel ik wijs naar iets. De politie ziet een vinger richting de navigatie. Huppa 150 euro boete.

Maar echt adressen en nieuwe routes instellen is idd levensgevaarlijk. Dat vind ik ook niet kunnen.
Mikkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 11:21
Krijgen ze toch niet rond want is niet te controleren.
Ra-zdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:14
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:21 schreef Mikkie het volgende:
Krijgen ze toch niet rond want is niet te controleren.
Hoezo niet te controleren? gaat gewoon op dezelfde manier als met bellen, als ze je zien kloten met je tomtom ga je aan de kant krijg je een boete
wahtdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:24
Maak dan verdomme een algemene regel die het "kloten tijdens het rijden" verbiedt. Want je mag dan nog steeds op je mobieltje die in de houder zit sms'en. Maar niet een mobieltje vasthouden of aan je navigatiesysteem kloten.

Ben ik nou zo slim of zij die wetgevers nou zo dom?
Ra-zdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:26
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:24 schreef waht het volgende:
Maak dan verdomme een algemene regel die het "kloten tijdens het rijden" verbiedt. Want je mag dan nog steeds op je mobieltje die in de houder zit sms'en. Maar niet een mobieltje vasthouden of aan je navigatiesysteem kloten.

Ben ik nou zo slim of zij die wetgevers nou zo dom?
dat zal ook de volgende stap zijn, daarna verplicht een stuurafstands bediening voor je radio of alleen je radiozender wisselen als je stilstaat
HostiMeisterdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:28
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:26 schreef Ra-z het volgende:

[..]

dat zal ook de volgende stap zijn, daarna verplicht een stuurafstands bediening voor je radio of alleen je radiozender wisselen als je stilstaat
wahtdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:35
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
De eigen afweging of het verantwoord is, wordt verdrongen door de afweging die de overheid voor je maakt.
Mooi gezegd. Dit kan je op elk aspect van de samenleving toepassen waar de overheid het nodig vindt op te treden. Regels zijn nodig, maar het credo moet altijd blijven: minder is beter.

Maar uiteraard staan er duizenden zogenaamd 'solidaire' personen te wachten om de burger verantwoordelijkheden uit handen te nemen.
Mikkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 12:52
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Hoezo niet te controleren? gaat gewoon op dezelfde manier als met bellen, als ze je zien kloten met je tomtom ga je aan de kant krijg je een boete
Wie zegt dat je niet naar je medebestuurder wees waar jullie precies zitten? Of waar die vriendin van je woont, tweehonderd meter verderop? Dan heb je gewezen, maar niks ingevoerd. Of is wijzen in de auto ook al boetewaardig?

En wat te denken van ingebouwde navi's. Niemand die kan controleren of het je radio of je navi is. Zou mooi zijn als je radio straks ook niet meer mag.
Peterdonderdag 6 augustus 2009 @ 12:54
tv-kijken verbieden, toetsen blokkeren bij een snelheid hoger dan 5kmh, stemherkenning invoeren om de tomtom te besturen
HenryHilldonderdag 6 augustus 2009 @ 13:11
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:54 schreef Peter het volgende:
tv-kijken verbieden, toetsen blokkeren bij een snelheid hoger dan 5kmh, stemherkenning invoeren om de tomtom te besturen
Lekker, dan kan een bijrijder 'm dus ook niet meer instellen voor je.
DS4donderdag 6 augustus 2009 @ 13:55
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:54 schreef Peter het volgende:
toetsen blokkeren bij een snelheid hoger dan 5kmh
Ach, dat is al lang zo en wordt gewoon omzeild door een handigheidje...
Poncodonderdag 6 augustus 2009 @ 14:48
Vaag bericht. Waarom?

- Houdt die 60% zich continu (dus de gehele rit) bezig met het instellen van het navigatiesysteem? Of is het 5 minuten van de gehele rit?
- Is er al een keer een onderzoek geweest naar ongevallen die veroorzaakt worden, doordat automobilisten zich bezighouden met het instellen van het navigatiesysteem?

Mijn mening is dat er maar weinig mensen zijn die zich bezig houden met autorijden tijdens het autorijden. Veel mensen zitten met hun gedachten totaal ergens anders. Bij hun werk, bij hun familie, bij een mooie vakantie etc. Dus dat heeft ook niets met autorijden te maken.
Hukkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 19:42
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wie zegt dat je niet naar je medebestuurder wees waar jullie precies zitten? Of waar die vriendin van je woont, tweehonderd meter verderop? Dan heb je gewezen, maar niks ingevoerd. Of is wijzen in de auto ook al boetewaardig?

En wat te denken van ingebouwde navi's. Niemand die kan controleren of het je radio of je navi is. Zou mooi zijn als je radio straks ook niet meer mag.
Was net bij het RTL nieuws een woordvoerder van het KLPD, die zei dat ze 'een handvat nodig hebben om preventief te kunnen optreden'. Misschien krijg je wel gelijk.
El_Matadordonderdag 6 augustus 2009 @ 20:14
Mag een KLPDagent die om de een of andere reden alleen in de auto zit, dan wel al rijdend om versterking vragen, vraag je je af?

En wat te denken van die opsporingsprogramma's? 2 auto's die 200 rijden over gevaarlijke wegen is minstens 2 keer zo gevaarlijk als 1 gek die dat doet. Gewoon snelheid meten, fotograferen/filmen en kenteken noteren en de boete later thuissturen, zoals ook met vaste flitscamera's gebeurt.

750 doden in het verkeer is inderdaad weinig. Je kan daar zo de helft vanaf halen als je alle weekend-alcomobilisten niet na 100 keer, maar na 1 of 2 keer dronken in de auto, die auto en rijbewijs afneemt.
OldJellerdonderdag 6 augustus 2009 @ 20:16
Ik vind ook wel dat er iets voor is te zeggen: wat enorm zielig.

Je navigatie in stellen duurt een paar seconden. Het is net zo "gevaarlijk" als je radio bedienen.
De KLPD probeert op alle mogelijke manieren automobilisten te stangen.
Jarnodonderdag 6 augustus 2009 @ 20:17
Het laatste verbod was dan ook alweer snel een week geleden ofzo.

!
Hukkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 20:26
Nu in netwerk een item hierover.
Chadidonderdag 6 augustus 2009 @ 20:47
Kunnen ze nog meer bonnen uitschrijven.
ouderejongeredonderdag 6 augustus 2009 @ 20:52
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:51 schreef Antaresje het volgende:
Er zijn zeker niet meer genoeg mensen die nog bellen in de auto, dus hebben ze een nieuwe stroom van inkomsten nodig.
Het gaat nog eens zo ver komen dat bellen helemaal verboden wordt, maar eerst moet iedereen een dure headset aanschaffen en daar btw over betalen.
Hukkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 20:56
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:52 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Het gaat nog eens zo ver komen dat bellen helemaal verboden wordt, maar eerst moet iedereen een dure headset aanschaffen en daar btw over betalen.
Daar begint het inderdaad op te lijken, die navigatiesystemen zijn al jaren op de markt en nu bijna iedereen zo'n ding heeft wordt het gebruik aan banden gelegd op straffe van -ongetwijfeld- hoge boetes.
ouderejongeredonderdag 6 augustus 2009 @ 21:11
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Daar begint het inderdaad op te lijken, die navigatiesystemen zijn al jaren op de markt en nu bijna iedereen zo'n ding heeft wordt het gebruik aan banden gelegd op straffe van -ongetwijfeld- hoge boetes.
Maar het is natuurlijk voor de veiligheid Die boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
El_Matadordonderdag 6 augustus 2009 @ 21:16
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk voor de veiligheid Die boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
Sterker; mensen die met alcohol op achter het stuur gesnapt worden, kunnen het zelfs ongestraft tot minister schoppen, zoals Guusje Nadorst. Lekker voorbeeld voor de samenleving.

Maar niet navigeren achter het stuur. Ook niet neuspeuteren, je vriendin aanraken of een flesje water openmaken.
S1nn3rzdonderdag 6 augustus 2009 @ 21:20
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:19 schreef badwurm het volgende:
De KLPD is weer eens op zoek naar een stok om de honden mee te slaan. keihard in hun reedt te neuken.


Belachelijke oplossing. Zijn er soms minder boetes uitgeschreven voor het overschrijden van de maximum snelheid?
Laat de politie eerst eens bij zichzelf beginnen, hoe vaak ik wel niet een politieauto tegenkomen op een plek waar ie niet hoort te staan.......
Hukkiedonderdag 6 augustus 2009 @ 21:22
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk voor de veiligheid Die boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
Zeker, en het is algemeen bekend dat 53 kmu rijden waar 50 is toegestaan een groot gevaar is voor de verkeersveiligheid. En dat daarom een boete gerechtvaardigd is. Best wel sneu eigenlijk.
El_Matadordonderdag 6 augustus 2009 @ 21:24
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, en het is algemeen bekend dat 53 kmu rijden waar 50 is toegestaan een groot gevaar is voor de verkeersveiligheid. En dat daarom een boete gerechtvaardigd is. Best wel sneu eigenlijk.
In Duitsland reed ik op een letterlijk volledig verlaten weg (geen auto gezien in 10 minuten lang, midden overdag op zaterdag) 65 waar 50 was toegestaan. 25 euro boete. Kijk, dat zijn leuke straffen.
S1nn3rzdonderdag 6 augustus 2009 @ 21:25
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk voor de veiligheid Die boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
Nee, die boetes worden ook helemaal niet meegenomen in de jaarlijkse begrotingen natuurlijk. Hoe konden we het bedenken. _!
Martijn_77zondag 9 augustus 2009 @ 14:41
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:25 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Nee, die boetes worden ook helemaal niet meegenomen in de jaarlijkse begrotingen natuurlijk. Hoe konden we het bedenken. _!
Idd en daarom worden ze ook jaarlijks verhoogd allemaal voor de veiligheid
Peterzondag 9 augustus 2009 @ 14:50
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:41 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en daarom worden ze ook jaarlijks verhoogd allemaal voor de veiligheid
En daarom komen er nu administratiekosten bij
JohnDopezondag 9 augustus 2009 @ 14:51
Mensen dit is gewoon een hoax. Men moet wat verzinnen om de komkommertijd op te vullen.

Natuurlijk wil de KLPD dit niet verbieden, want dit is onmogelijk om te verbieden.
OldJellerzondag 9 augustus 2009 @ 14:54
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:51 schreef JohnDope het volgende:
Mensen dit is gewoon een hoax. Men moet wat verzinnen om de komkommertijd op te vullen.

Natuurlijk wil de KLPD dit niet verbieden, want dit is onmogelijk om te verbieden.
Het gaat om meer boetes uit kunnen delen, en ondanks dat je dit niet kan uitbannen, creëer je wel meer mogelijkheden om boetes uit te delen en dus geld te verdienen.
JohnDopezondag 9 augustus 2009 @ 15:08
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het gaat om meer boetes uit kunnen delen, en ondanks dat je dit niet kan uitbannen, creëer je wel meer mogelijkheden om boetes uit te delen en dus geld te verdienen.
Het is niet te verkopen, want er gebeuren ook legio ongelukken omdat mannen naar mooie vrouwen zitten te kijken die zich elders in het verkeer begeven en daardoor niet meer zien wat er voor hun gebeurt.

Dus ook maar mooie vrouwen in het verkeer verbieden
OldJellerzondag 9 augustus 2009 @ 15:12
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is niet te verkopen, want er gebeuren ook legio ongelukken omdat mannen naar mooie vrouwen zitten te kijken die zich elders in het verkeer begeven en daardoor niet meer zien wat er voor hun gebeurt.

Dus ook maar mooie vrouwen in het verkeer verbieden
Of autoradio's (zoals ik al eerder zei in het topic), even van zender wisselen / CD erin.
Of omgevingsfactoren, want stel er gebeurt iets langs de weg en je raakt daardoor plots 0.3 seconde afgeleid.

Het is inderdaad niet te verantwoorden, maar goed.. dat hele flitsen (mierenneukboetes voor een paar kilometer te hard) is ook niet voor die zogenaamde veiligheid. Het zijn geldzaken.
ouderejongerezondag 9 augustus 2009 @ 20:26
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:12 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Of autoradio's (zoals ik al eerder zei in het topic), even van zender wisselen / CD erin.
Of omgevingsfactoren, want stel er gebeurt iets langs de weg en je raakt daardoor plots 0.3 seconde afgeleid.

Het is inderdaad niet te verantwoorden, maar goed.. dat hele flitsen (mierenneukboetes voor een paar kilometer te hard) is ook niet voor die zogenaamde veiligheid. Het zijn geldzaken.
* U bent aangehouden
- Maar waarom dan, agent?
* Mijn collega heeft gezien dat u aan uw oor zat te krabben achter het stuur
- que ?
* Loopt u even mee, dan gaan we samen de beelden bekijken
------
* Kijk, u rijdt voor ons en het is heel duidelijk te zien dat u aan uw oor krabt, 150 euro boete!
- ja maar, goffermomme, dit slaat toch helemaal nergens op?
* Ah, ook nog een politieagent beledigen! Nog eens 150 euro boete
servus_universitasmaandag 10 augustus 2009 @ 00:12
Ik vind dit helemaal niet zo gek hoor. Ik zit zelf ook wel eens te pielen met mijn navigatie tijdens het rijden en het is wel degelijk zo dat je op dat moment veel minder alert bent met betrekking tot het verkeer.
Fortune_Cookiemaandag 10 augustus 2009 @ 06:24
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:33 schreef tslh het volgende:

[..]

Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.
Het gaat me niet alleen om de veiligheid, en ja... Op de snelweg zul je dit minder tegenkomen.

Het is gewoon heel irritant en zorgt daardoor voor gevaarlijke situaties. Mensen blijven namelijk niet achter de zoveelste kwakbol zitten die met 30 voortkart omdat ie effe z'n TomTom in moet stellen.
Salvad0Rmaandag 10 augustus 2009 @ 06:37
What's next... verboden om te praten met je passagiers? En dan CCTV camera's in elke auto zodat de overheid het kan controleren?

OPGEFLIKKERD .
nikkmaandag 10 augustus 2009 @ 11:05
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dit is maar al te waar.

Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.

Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.

Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
Exact. En daarbij komt ook nog eens dat hoe minder verkeersdoden hoe langer mensen moeten wachten op een orgaan.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 11:40
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:24 schreef El_Matador het volgende:

In Duitsland reed ik op een letterlijk volledig verlaten weg (geen auto gezien in 10 minuten lang, midden overdag op zaterdag) 65 waar 50 was toegestaan. 25 euro boete. Kijk, dat zijn leuke straffen.
137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.
tjoptjopmaandag 10 augustus 2009 @ 12:51
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.
70, klinkt als wegwerkzaamheden
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 12:54
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.
Je weet dat ze in Duitsland behoorlijk strikt zijn als er wél een maximumsnelheid wordt aangegeven.
Daarom zie je al die Duitsers altijd flink remmen als je op de snelweg bij plek komt waar wegwerkzaamheden zijn en je b.v. 90 km/h moet rijden. Zelden laten ze gewoon de auto uitrollen.
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 12:55
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.

Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.

Mensen raken echt compleet hun richtingsgevoel kwijt door die ondingen.

Vind het net zoiets als een mobieltje, vaatwasser, magnetron enz....als je er eenmaal aan gewend bent, kun je het niet meer missen.
nikkmaandag 10 augustus 2009 @ 12:58
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.
Want iedereen kent het wegennet van Nederland en alle steden uit z'n hoofd.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 12:59
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar niet navigeren achter het stuur., je vriendin aanraken of een flesje water openmaken.
navigeren achter het stuur is eigenlijk niets mis mee vind ik. Ik kan de meeste bestemmingen gewoon met 3 klikken ingeven omdat ze al in mijn GPS geprogrammeerd zitten. Flesje water openmaken kan ik nog in inkomen, dan rijd je enkele seconden zonder je stuur vast te houden (hoewel een degelijke auto daar ook geen problemen mee heeft).

De vriendin is iets anders, ervaring leert mij dat dat serieuze schadeposten kan veroorzaken
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:01
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.
als je enkel in je dorp / stad komt misschien niet, maar ik rijd gemiddeld toch 3x per maand in het buitenland. Dan heb je wel een GPS nodig hoor... Ik kan echt niet zomaar op gevoel naar een bepaalde straat in het buitenland rijden Verder verhoogt een GPS je veiligheid ook 's nachts. Je ziet op banen tenminste waar er al dan niet zijstraten gaan bijkomen, zelfs nog voor dat je die straten in het echt kan zien (vb als ze achter een bocht liggen)
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:02
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Want iedereen kent het wegennet van Nederland en alle steden uit z'n hoofd.
Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.

Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:03
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als je enkel in je dorp / stad komt misschien niet, maar ik rijd gemiddeld toch 3x per maand in het buitenland. Dan heb je wel een GPS nodig hoor... Ik kan echt niet zomaar op gevoel naar een bepaalde straat in het buitenland rijden Verder verhoogt een GPS je veiligheid ook 's nachts. Je ziet op banen tenminste waar er al dan niet zijstraten gaan bijkomen, zelfs nog voor dat je die straten in het echt kan zien (vb als ze achter een bocht liggen)
Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.

Als je ergens niet zonder navigatiesysteem kunt komen, ben je m.i. heel zielig.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:04
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.

Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Gebruik als in INSTELLEN van een GPS is gevaarlijk, gewoon volgen niet. Als jij je kaart gaat beginnen lezen terwijl je rijdt is het nog veel gevaarlijker hoor

Daarbij, kaarten zijn lang niet zo gedetailleerd als een GPS. Bij een kaart kan ik niet ineens zeggen van "geef mij het dichtstbijzijnde restaurant waar ze thais verkopen". Mijn gps kan dat wel.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:05
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.

Als je ergens niet zonder navigatiesysteem kunt komen, ben je m.i. heel zielig.
GPS: 150¤
Kaarten van europa; 30¤ per land.

GPS is
1) goedkoper
2) sneller
3) betrouwbaarder
4) ontwijkt files
5) weet buiten de wegen ook andere dingen die een kaart niet weet.

Ik heb vb een stratenatlas van België in mijn auto liggen. Ding is A4 formaat en 7cm dik. Ik wil écht zo geen atlas van duitsland, belgie, frankrijk & nederland liggen hebben.
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 13:06
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Dat het niet noodzakelijk is, soit. Maar dat het gevaar oplevert, onzin.
Lees de rest van de posts in dit topic, voor meer gevaarlijke "bezigheden" tijdens het rijden. (radio bedienen, het landschap om je heen bekijken, in je spiegels kijken want dan let je niet op de weg voor je, etc. etc.)
Onzin.
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:08
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

GPS: 150¤
Kaarten van europa; 30¤ per land.

GPS is
1) goedkoper
2) sneller
3) betrouwbaarder
4) ontwijkt files
5) weet buiten de wegen ook andere dingen die een kaart niet weet.
Wat ik zeg: Handig hebbedingetje.

Ik vind zonder GPS iedere stad in het buitenland. Daarvoor hoef ik niet tijdens het rijden op de kaart te kijken. Verder kun je ter plekke even kijken waar het adres is, waar je moet zijn.

Maar goed, een GPS is handig, zal ik niet ontkennen. Ik zeg alleen dat zo'n ding niet per se NODIG is. Zoals een vaatwasser en magnetron ook overbodig is.
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:12
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:06 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat het niet noodzakelijk is, soit. Maar dat het gevaar oplevert, onzin.
Lees de rest van de posts in dit topic, voor meer gevaarlijke "bezigheden" tijdens het rijden. (radio bedienen, het landschap om je heen bekijken, in je spiegels kijken want dan let je niet op de weg voor je, etc. etc.)
Onzin.
Klopt, er zijn meerdere gevaarlijke handelingen in het verkeer, maar dit geval levert schijnbaar meer gevaar op dan een radio. Daarbij zijn er tegenwoordig auto's waar de bediening van de radio/CD aan het stuur zit. Kun je blindelings doen, je kunt gewoon je ogen op de weg houden!

Misschienis het inderdaad een idee om zo'n ding spraakgestuurd te maken, of zodanig installeren dat je niet tijdens het rijden het ding kunt bedienen. Moet je ergens anders heen, straat afgesloten of zo, dan rijd je maar even een parkeerplaats op om je GPS anders in te stellen.
Zit je op een grote weg waar niet direct een parkeerplaats voorhanden is, dan is er wel een omleiding aangegeven. Ik neem aan dat de GPS-gebruikers toch wel in staat zijn die borden te volgen.....
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 13:12
Ik heb er ook een teringhekel aan als iemand met zijn navigatie zit te kloten terwijl ie op de weg zit.

Vaak zijn het toch al van die ernstig doorwerkte stress-types, mensen die te vaak en te lang in hun auto zitten en zichzelf het idee hebben aangepraat dat ze alles tegelijk kunnen.

Hoe de KLPD echter op dit soort excessen gaat controleren en of het de sfeer in het verkeer ten goede komt, weet ik niet.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:13
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
Ik vind zonder GPS iedere stad in het buitenland.
als ik ineens de ingeving heb om vrienden in kerteminde (denemarken) te gaan bezoeken vind ik die stad niet zonder GPS, zoveel is wel duidelijk
quote:
Daarvoor hoef ik niet tijdens het rijden op de kaart te kijken. Verder kun je ter plekke even kijken waar het adres is, waar je moet zijn.
ik raad je af om dat in frankrijk of belgie te proberen. Weinig (tot geen) steden hebben hier uitgebreide kaarten met alle straten. Erger nog, in westvlaanderen zijn er hele dorpen waarin 3 straten een naamplaatje hebben. De rest hangt er zelfs geen op. Begin daar zonder GPS je baan maar te vinden.
quote:
Maar goed, een GPS is handig, zal ik niet ontkennen. Ik zeg alleen dat zo'n ding niet per se NODIG is.
Het is inderdaad niet nodig. Een auto is dat natuurlijk ook niet, je kan evengoed de fiets of het OV nemen. Het is echter voor de meeste mensen wel bijna onmisbaar. Als je veel op de baan zit & telkens andere trajecten rijdt is een gps ongeveer even onmisbaar.
nikkmaandag 10 augustus 2009 @ 13:14
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.

Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Natuurlijk kan men wel zonder. Een navigatiesysteem is gewoon een handig instrument om de weg te vinden. Het een hebbedinggetje is echter onzin. Mensen gebruiken het omdat het de makkelijkste manier is om de weg te vinden, niet omdat het zo leuk is om te hebben ofzo.
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 13:17
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, er zijn meerdere gevaarlijke handelingen in het verkeer, maar dit geval levert schijnbaar meer gevaar op dan een radio. Daarbij zijn er tegenwoordig auto's waar de bediening van de radio/CD aan het stuur zit. Kun je blindelings doen, je kunt gewoon je ogen op de weg houden!

Nee, het levert niet schijnbaar meer gevaar op dan de radio. Hoeveel doden er vallen door het bedienen van de radio, CD-tje erin te doen, te praten met medepassagiers, te roken, te kijken naar het landschap, etc. is niet onderzocht.
Dit is enkel om meer boetes te kunnen genereren.

Tegenwoordig, maar rijdt de meerderheid in dergelijke auto's?
Daarnaast moet je nog altijd in je spiegels kijken tijdens het rijden. Als je dit doet, dan let je even niet op op de weg voor je. Ook héél gevaarlijk. Beter thuisblijven dus.

Maar goed, ik verwacht geen begrip van je, en dat is niet erg..

Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:22
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:13 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik ineens de ingeving heb om vrienden in kerteminde (denemarken) te gaan bezoeken vind ik die stad niet zonder GPS, zoveel is wel duidelijk
Je kunt thuis al de route opzoeken. Als je weet welke grote stad in de buurt ligt, dan rijd je eerst daarnaartoe. Vandaaruit kun je kijken of de kleinere dorpen aangegeven staan, of je vraagt een voorbijganger de weg. In vrijwel heel Europa kun je met Engels terecht.
quote:
ik raad je af om dat in frankrijk of belgie te proberen. Weinig (tot geen) steden hebben hier uitgebreide kaarten met alle straten. Erger nog, in westvlaanderen zijn er hele dorpen waarin 3 straten een naamplaatje hebben. De rest hangt er zelfs geen op. Begin daar zonder GPS je baan maar te vinden.
Ik kan toch gewoon de weg vragen? Mensen hebben altijd nog, zonder GPS de weg kunnen vinden, waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?
quote:
Het is inderdaad niet nodig. Een auto is dat natuurlijk ook niet, je kan evengoed de fiets of het OV nemen. Het is echter voor de meeste mensen wel bijna onmisbaar. Als je veel op de baan zit & telkens andere trajecten rijdt is een gps ongeveer even onmisbaar.
Tja, vind jij. Wij hebben er geen en willen er ook geen. Al zou ik er een winnen, dan gaf ik em nog weg.
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:23
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:17 schreef OldJeller het volgende:


[ afbeelding ]
Ik, als vrouw, vind zonder GPS de weg. Inderdaad.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:25
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:22 schreef Gia het volgende:
Je kunt thuis al de route opzoeken. Als je weet welke grote stad in de buurt ligt, dan rijd je eerst daarnaartoe. Vandaaruit kun je kijken of de kleinere dorpen aangegeven staan, of je vraagt een voorbijganger de weg. In vrijwel heel Europa kun je met Engels terecht.
nog nooit in denemarken geweest dus. Daar spreekt (buiten de grote steden) het grootste gedeelte geen engels, geen frans en een héél klein beetje duits. Zelfs een agent die mij tegengehouden heeft kon mij niets duidelijk maken omdat die blijkbaar geen engels kon. Lekker efficient ook, gewoon "eventjes" thuis de grote steden opzoeken. Dan ga je vaak om rijden in plaats van rechtstreeks de kortste baan te nemen.
quote:
Ik kan toch gewoon de weg vragen? Mensen hebben altijd nog, zonder GPS de weg kunnen vinden, waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?
Leuk hé, in frankrijk op de autoroute als je niet weet welke afslag je moet nemen eventjes stoppen, en wachten tot iemand passeert om eventjes de weg te vragen . of lekker anderen ophouden om eens de weg te vragen, een uur naar de pijltjes zitten turen waardoor je niet op de baan let... Een GPS is gewoon veiliger dan een kaart. Je moet namelijk niet eens wegwijzers lezen, dat ding zegt je wat je moet doen.
quote:
Tja, vind jij. Wij hebben er geen en willen er ook geen. Al zou ik er een winnen, dan gaf ik em nog weg.
1 vraag. Kom jij met je auto ooit in een straal van meer dan 200km rond je woonst?


(ik vraag me trouwens af waarom veel mensen dat midden op hun voorruit of onderin op hun voorruit plakken. Als ik hem onderin plak kan ik er niet eens aan, als ik hem bovenin hang (dus naast mijn spiegel) dan kan ik er perfect aan van waar ik zit... véél handiger toch (en t is niet dat je naar het scherm moet kijken van een GPS. Verder is mijn zicht op de baan dan zelfs beter dan wanneer die gps dingen zit weg te stoppen, maar dat kan eraan liggen omdat mijn auto nogal laag zit.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Athmozz op 10-08-2009 13:31:02 ]
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 13:31
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik, als vrouw, vind zonder GPS de weg. Inderdaad.
Meer: vrouwen & autorijden, geen zinvolle discussie.
Niet cliché of stereotypering. Iets wat de ervaring leert.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:33
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik, als vrouw, vind zonder GPS de weg. Inderdaad.
ik ook, maar je gaat niet serieus zeggen dat als je mensen aanspreekt om te vragen waar welke straat ligt? Wat doe je als het regent / het is nacht en er loopt niemand buiten?
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:33
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef Athmozz het volgende:


1 vraag. Kom jij met je auto ooit in een straal van meer dan 200km rond je woonst?


Wij zijn jaren op vakantie geweest in Frankrijk, Spanje en Portugal. Eén jaar hebben we een rondje Iberië gedaan. In 4 weken tijd rondom Spanje en Portugal, op 12 campings gestaan. En allemaal zonder GPS!!
De jaren dat we niet naar het buitenland zijn gegaan, hebben we veel gereisd en bezocht in Nederland. Allemaal zonder GPS.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:35
dan ben je wss 10x zoveel kwijt aan kaarten dan aan een gps, maar goed.

Vrouwen & efficiënt autorijden gaat inderdaad niet samen, bedankt om dit nog maar eens te bewijzen
Giamaandag 10 augustus 2009 @ 13:38
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:35 schreef Athmozz het volgende:
dan ben je wss 10x zoveel kwijt aan kaarten dan aan een gps, maar goed.
Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.
quote:
Vrouwen & efficiënt autorijden gaat inderdaad niet samen, bedankt om dit nog maar eens te bewijzen
Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.

Je bent gewoon een slechte chauffeur als je zonder zo'n apparaat reddeloos verloren bent.
LoggedInmaandag 10 augustus 2009 @ 13:41
Wat een bullshit weer.. Ieder weldenkend mens stelt dat ding in voordat hij/zij vertrekt, om alleen bij onverwachte situaties tijdens het rijden mss wat te doen. Shit happens, soms moet je nou eenmaal even iets doen dat niet 100% veilig is. Dat die homo's het idee van niet 100% veilig zijn niet kunnen handelen moeten ze niet ons probleem van maken
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:43
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef Gia het volgende:
Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.
1 kaartenboek? België alleen is al een boek van 7cm dik... Jij hebt wss zo'n boek met alle grote kaarten & grote banen, maar geen enkele stad echt gedetailleerd. Ik houd er niet van om anderen nodig te hebben om mijn baan te vinden, als ik om 3u 's nachts ergens heen wil is er geen enkel VVV kantoor open & is er niemand op de baan te vinden.
quote:
Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.

Je bent gewoon een slechte chauffeur als je zonder zo'n apparaat reddeloos verloren bent.
ik vind mijn weg ook wel als ik hem vraag aan mensen hoor .

Maar goed, bij jou steekt het blijkbaar niet op een kwartiertje of een half uurtje (en een paar km's) als je ergens heen rijdt. Ik heb liever dat ik exact weet hoelang ik nog op baan ben, waar het komende tankstation ligt, waar ik al dan niet een restaurantje of een andere bezienswaardigheid passeer... Zeker als je op vakantie bent is dat handig (al is het maar om het toerismebureau in een stad direct te vinden).
SicSicSicsmaandag 10 augustus 2009 @ 13:47
Athmozz blaast wel hoog van de stereotype toren... voor een Belg!

Ontopic:
Prima regel. Alleen wat lastig te controleren. Maar in principe hoor je auto te rijden als je auto rijdt.
LoggedInmaandag 10 augustus 2009 @ 13:48
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.
[..]

Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.

Je bent gewoon een slechte chauffeur als je zonder zo'n apparaat reddeloos verloren bent.
Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werkt
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:50
maak er maar gerust niet te controleren van. Volume lager / hoger zetten, gaan ze dat ook al als instellen nemen? Op het knopje "tankstation" drukken eveens?

En wat als ik een ingebouwde GPS heb? Als ik mijn radio dan verzet en een agent denkt dat ik toevallig aan de GPS kom?

Ze zijn gewoon doorgeslaan. Controleer wat vaker op snelheden op de doorgangswegen in dorpskernen, dat zal de veiligheid veel meer ten goede komen dan een regeltje invoeren waarmee ze enkel boetegeld willen te pakken krijgen.
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 13:54
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werkt
Gia heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik kan me doodergeren aan al die postmoderne kasplantjes die ogenblikkelijk verdwalen omdat hun heilige tomtom niet werkt. In maar een paar jaar tijd hebben hele volksstammen zich volledig afhankelijk gemaakt van een technologie. Dat soort stumpers wéét niet eens meer hoe ze een kaart moeten lezen, of dat ze ook de weg aan een voorbijganger kunnen vragen.

Wat mij betreft ben je dan vooral de weg in je hoofd kwijt.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 13:56
als je het niet kan is het inderdaad erg, als je het kan maar niet doet en een GPS gebruikt ben je gewoon efficiënt bezig. Véél efficiënter dan een voorbijganger zoeken, hopen dat die engels verstaat & dat die de weg ook effectief kent.
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 14:09
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef Athmozz het volgende:
als je het niet kan is het inderdaad erg, als je het kan maar niet doet en een GPS gebruikt ben je gewoon efficiënt bezig. Véél efficiënter dan een voorbijganger zoeken, hopen dat die engels verstaat & dat die de weg ook effectief kent.
Het gaat mij vooral om de stompzinnige paniek die ontstaat bij sommige mensen, zodra hun GPS dienst weigert. Dezelfde idiotie als van mensen die menen het niet meer zonder mobieltje te kunnen stellen. Het slavendom der technocratie.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 14:12
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de stompzinnige paniek die ontstaat bij sommige mensen, zodra hun GPS dienst weigert. Dezelfde idiotie als van mensen die menen het niet meer zonder mobieltje te kunnen stellen. Het slavendom der technocratie.
ik heb 2 GPS'en in de auto. Als de ene kapot gaat neem ik gewoon de andere. Maar goed, ik zit vaak 's nachts op baan & op plaatsen waar ik mijn baan totaal niet ken. Daar geen GPS én geen kaarten hebben zou wel even een probleempje zijn. GSM heb ik er stiekem ook wel een reserve in de wagen liggen, gewoon omdat het zo handig is om overal een telefoon bij te hebben.
The_Terminatormaandag 10 augustus 2009 @ 14:15
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:47 schreef Chadi het volgende:
Kunnen ze nog meer bonnen uitschrijven.
Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 14:17
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.
dus op de snelweg om op het knopje "tankstation" te drukken moet ik op de pechstrook staan? (waarna ze je daarvoor een bon kunnen uitschrijven trouwens, je mag niet op de pechstrook stoppen voor zoiets)
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 14:24
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.

Wat een onzin, voor twee of drie keer op een knopje drukken langs de weg gaan staan.

Hoe zit het met de radio dan, en CD's wisselen.. of wat drinken in de auto?
wahtmaandag 10 augustus 2009 @ 14:26
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:24 schreef OldJeller het volgende:\
Wat een onzin, voor twee of drie keer op een knopje drukken langs de weg gaan staan.
Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 14:30
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:26 schreef waht het volgende:

[..]

Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]
een compleet nieuw adres gaat ook niemand invoeren terwijl hij rijdt lijkt me, maar kleine aanpassingen (volume / tankstation / restaurant) dat kan je wel snel onderweg doen met een paar klikjes. Altijd jammer dat er verboden moeten komen voor die paar mensen die hun gezond verstand niet kunnen gebruiken...

Daardoor ook dat er snelheidslimieten zijn; voor die paar idioten met afgetrapte golfjes die overdag 200/u proberen racen tussen de rest van het verkeer. Ik zit zelf meer dan genoeg op de snelweg, en telkens dat het "bijna" verkeerd loopt is het als iedereen rond de 110 - 130 rijdt op een druk moment. Nooit als ik 's avonds of 's nachts 180 rij... Waarom is die 120 limiet er dan vraag ik me soms af

[ Bericht 30% gewijzigd door Athmozz op 10-08-2009 14:35:19 ]
OldJellermaandag 10 augustus 2009 @ 14:32
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:26 schreef waht het volgende:

[..]

Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]
Klopt, maar vaak staat een adres er al of nog in, of wil je - zoals Athmozz al zegt - naar een restaurant of tankstation, of ziekenhuis, vliegveld, etc.. en dat is een kwestie van een paar keer knopjes indrukken. Net zoals het bedienen van de autoradio.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 15:50
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:51 schreef tjoptjop het volgende:

70, klinkt als wegwerkzaamheden
Nee hoor. Diverse stukken van de weg naar de Nürburgring zijn 70 km/u. Vaak vanwege een kruising of zijwegen. Haalde even een vrachtwagen in. Achteraf bezien beter niet kunnen doen.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 15:52
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:54 schreef OldJeller het volgende:

Je weet dat ze in Duitsland behoorlijk strikt zijn als er wél een maximumsnelheid wordt aangegeven.

Klopt, maar ik hou het ook normaliter binnen de perken en dan vallen de boetes die je krijgt wel mee, nog afgezien van het feit dat ik er nog niet één heb moeten betalen. Ja, nu dan een keer, maar dat was omdat ik dichtbij de locatie verbleef en ze mij aan konden houden (helpt ook niet dat ik een opvallende auto heb, zelfs daar...).
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 15:55
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:

Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Nee, het is veiliger. Dat is gebleken. Alleen het invoeren van de bestemming door de bestuurder tijdens het rijden wordt onveilig geacht.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 15:56
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:

Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.

De mens heeft ook de tijd overleefd dat men in grotten oid moest slapen. Toch heb jij een woning. Overbodige luxe begrijp ik nu...
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 16:01
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Gia het volgende:

In 4 weken tijd rondom Spanje en Portugal, op 12 campings gestaan.
Zie je nou wel. In 4 weken koos je 12 keer de verkeerde bestemming.
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 16:17
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

De mens heeft ook de tijd overleefd dat men in grotten oid moest slapen. Toch heb jij een woning. Overbodige luxe begrijp ik nu...
Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.

Het wordt steeds gewoner om je cognitieve vermogens aan digitale apparatuur uit te besteden.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 16:24
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef Ringo het volgende:

Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.

Ik heb geen tomtom, maar gewoon een ingebouwde navi en die is gewoon handig. Misschien dat jij het heel stoer vindt om onhandig te doen... Maar dat is natuurlijk onzinnig. Er waren ook ooit mensen die mekkerden dat een airco overbodig is, want het raam kan toch open. Diezelfde mensen rijden nu natuurlijk ook met airco.

Hoe dan ook: de redenatie van Gia sloeg gewoon nergens op, net als het hebben van navigatie kuddegedrag noemen idioot is.
#ANONIEMmaandag 10 augustus 2009 @ 16:27
Ben ik nou de enige waarbij het opvalt dat deze wet allang bestaat? Als het instellen van je GPS inderdaad zo gevaarlijk is als de KLPD doet voorkomen, valt dat gewoon 100% onder artikel 5.

Hetzelfde geldt voor make-up, lezen, radio instellen, etc. etc. etc.

Voor de leken: Artikel 5 schrijft voor dat het verboden is om gevaar en/of hinder te veroorzaken op de openbare weg.

Geldt dus ook als je toeren uithaalt die enkel gevaarlijk zijn voor jezelf .
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 16:42
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:27 schreef RvLaak het volgende:
Ben ik nou de enige waarbij het opvalt dat deze wet allang bestaat?
Nee, ik denk dat er genoeg mensen zijn die art. 5 Wvw kennen, maar met hetgeen de KLPD voorstelt hoeft het gevaar niet meer bewezen te worden en is bedienen, hoe veilig het ook was, strafbaar.

Toch een verschil, met name in de vervolging.
LoggedInmaandag 10 augustus 2009 @ 17:32
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.

Het wordt steeds gewoner om je cognitieve vermogens aan digitale apparatuur uit te besteden.
Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzow
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 17:36
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:32 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzow
Niet minder, maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.
TheFreshPrincemaandag 10 augustus 2009 @ 17:38
Dat wordt dan erg vervelend voor me.

Ik gebruik m'n HTC Touch Diamond als Tom Tom.
Als er een telefoontje binnenkomt (die ik overigens niet opneem als ik rij) dan verdwijnt de Tom Tom altijd uit het beeld en moet de taak weer even activeren. Kleine handeling die straks verboden wordt...
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 17:48
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet minder, maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.
omdat het efficiënter is.

Als jij soms een rekenmachine gebruikt, dan besteed je ook een wezenlijk deel van je intelligentie uit aan een ander toestel, maar iedereen gebruikt die dingen omdat ze efficiënter en minder foutgevoelig zijn dan zelf rekenen. Het gaat er gewoon om dat je het kan, daarna moet je dat zelf niet meer gaan beginnen toepassen als zo'n ding het voor jou beter kan (jij kan namelijk geen files ontwijken, TMC meldt alle files aan mijn GPS nog voor ik ze uberhaupt zie staan en erop zou kunnen reageren)
tho_Omasmaandag 10 augustus 2009 @ 17:54
Met een ingebouwde navi is dat moeilijk zichtbaar. Ook voor de helden van het KLPD. Ik stel 'm meestal in voordat ik vertrek, en anders zijn er nog een hoop locaties die ik eerder heb bezocht, met 2 klikken terug te halen. Een stuk veiliger dan Priscilla die haar poedersmoel bijwerkt in haar aftermarket Corsa.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 18:03
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:36 schreef Ringo het volgende:
maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.
Als dit je braintraining moet zijn...
TheFreshPrincemaandag 10 augustus 2009 @ 18:18
Overigens:

Het aantal mensen dat een ongeluk heeft gekregen omdat ze een Tom Tom aan het instellen waren mag dan zijn toegenomen, het aantal mensen dat met een wegenkaart de airbag opvangt is flink afgenomen...
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 18:27
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als dit je braintraining moet zijn...
toch .

Hoe rij ik van hier naar het zuiden van frankrijk zonder péage te passeren, en met vb 2 dorpjes aan te doen. Als je dat met een kaart gaat plannen ben je toch eventjes bezig
TheFreshPrincemaandag 10 augustus 2009 @ 18:31
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:27 schreef Athmozz het volgende:

[..]

toch .

Hoe rij ik van hier naar het zuiden van frankrijk zonder péage te passeren, en met vb 2 dorpjes aan te doen. Als je dat met een kaart gaat plannen ben je toch eventjes bezig
Om er dan vervolgens ter plekke achter te komen dat ze er 40km van de Route National uit hebben liggen vanwege wegwerkzaamheden en vervolgens 80km omrijden vanwege een ongeval.

Navigatiesoftware rekent dat real-time door terwijl je met een kaart aardig moet puzzelen onderweg.

Toegegeven: ik heb ook jarenlang een Tom Tom geweigerd omdat ik het onzin vond. Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het ideaal, al is het al om de vaste flitspalen aan te kondigen, een waarschuwingssignaal als je te hard rijdt, of om snel een camping of een LPG tankstation te vinden.
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 18:36
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als dit je braintraining moet zijn...
Alle beetjes.

GPS is voor het rijden wat de spellingcontrole voor het schrijven is. Vooral handig voor kneuzen die aan zichzelf twijfelen. De rest van de mensheid wordt er alleen maar lui van.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 18:42
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:36 schreef Ringo het volgende:

GPS is voor het rijden wat de spellingcontrole voor het schrijven is. Vooral handig voor kneuzen die aan zichzelf twijfelen. De rest van de mensheid wordt er alleen maar lui van.
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Het is gewoon handig, net als die zakjapanner. Natuurlijk moet je dat ding niet gebruiken om slaafs te volgen, echt veel nut op de snelwegen heeft zo'n ding ook niet, maar het laatste stukje, de juiste straat, of het juiste adres op een bedrijventerrein... heel handig.

Ook handig: tankstation zoeken. Restaurants in de buurt. Hotels in de buurt (allemaal te koppelen aan de GSM, dus meteen bellen om beschikbaarheid te controleren.

Ik heb echt geen papieren kaart nodig om mijn hersenen te trainen. Ik gebruik dan wel weer papieren kaarten om langere routes die nieuw voor mij zijn uit te stippelen. Zoals gezegd: op snelwegen biedt het niets extra's in mijn beleving.
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 18:45
Sowieso heb ik mijn eerste GPS eigenlijk gekocht omdat ik te slecht zag om wegwijzers te lezen (en al zeker straatnamen).

Iedereen heeft zo'n beetje zijn eigen reden hé

Nog iets handigs; op lange straten dropt een GPS je tenminste voor de deur af en moet je niet zitten kijken naar welk huisnummer je nu juist gepasseerd bent of aan welke kant van de straat je moet zijn.
Ra-zmaandag 10 augustus 2009 @ 19:01
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:45 schreef Athmozz het volgende:
Sowieso heb ik mijn eerste GPS eigenlijk gekocht omdat ik te slecht zag om wegwijzers te lezen (en al zeker straatnamen).
dan moet je of een bril/lenzen nemen of niet rijden imo
Athmozzmaandag 10 augustus 2009 @ 19:04
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:01 schreef Ra-z het volgende:

[..]

dan moet je of een bril/lenzen nemen of niet rijden imo
nu heb ik lenzen hoor, maar wegwijzers moet je niet kunnen lezen om met de auto te rijden.

Het gaat er toch niet om dat je kunt zien WIE erop die fiets zit, als je ziet dat er een fietser rijdt is dat al genoeg want je mag hem toch niet omver rijden, of het nu een mooi meisje of een oude vent is...
Heatseekermaandag 10 augustus 2009 @ 19:06
Terecht, of je toetst het in voor je gaat rijden of je stopt even.
Ringomaandag 10 augustus 2009 @ 21:54
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Het is gewoon handig, net als die zakjapanner. Natuurlijk moet je dat ding niet gebruiken om slaafs te volgen, echt veel nut op de snelwegen heeft zo'n ding ook niet, maar het laatste stukje, de juiste straat, of het juiste adres op een bedrijventerrein... heel handig.

Ook handig: tankstation zoeken. Restaurants in de buurt. Hotels in de buurt (allemaal te koppelen aan de GSM, dus meteen bellen om beschikbaarheid te controleren.

Ik heb echt geen papieren kaart nodig om mijn hersenen te trainen. Ik gebruik dan wel weer papieren kaarten om langere routes die nieuw voor mij zijn uit te stippelen. Zoals gezegd: op snelwegen biedt het niets extra's in mijn beleving.
Ja ja ja. Zo handig. Het zal wel. Ik ben een paar jaar taxichauffeur geweest en ik heb nooit een GPS in mijn auto gehad. Nooit gemist ook.

Die praktische voordelen snap ik wel, maar de nadelen die ertegenover staan vind ik erger. Je levert namelijk een flink stuk vrijheid in waar je er efficiëntie voor terugkrijgt. Zo worden professionele chauffeurs via hun GPS voortdurend gevolgd en getraceerd, opdat ze de juiste route in de juiste tijd rijden. Elk oponthoud kan worden gemeten en iedere opstopping is vantevoren te omzeilen. Het autorijden, de rit zelf, wordt zo een voorgeprogrammeerde activiteit, van zoveel mogelijk onzekerheden ontdaan. Terwijl, voor mij, nu juist die vrijheid van het autorijden, het min of meer los van de wereld zijn, zo belangrijk is. Dat GPS-systeem is een hinderlijke pottenkijker. Digitale betweter. Opgerot uit mijn auto graag. Ik zoek het zelf wel uit.

Maar ja, voor de gemaksmens die wij schijnen te zijn (en naar welk ideaal wij zouden moeten streven volgens de lifestyle goeroe's) -- voor die mens is zo'n ding natuurlijk een zegen.
DS4maandag 10 augustus 2009 @ 22:09
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:

Ik ben een paar jaar taxichauffeur geweest en ik heb nooit een GPS in mijn auto gehad. Nooit gemist ook.
De vraag is of jouw passagiers dat ding niet hebben gemist (ik nl. wel geregeld...).
quote:
Die praktische voordelen snap ik wel, maar de nadelen die ertegenover staan vind ik erger. Je levert namelijk een flink stuk vrijheid in waar je er efficiëntie voor terugkrijgt. Zo worden professionele chauffeurs via hun GPS voortdurend gevolgd en getraceerd, opdat ze de juiste route in de juiste tijd rijden.
Nog afgezien van het feit dat ik geen werkgever heb... dit argument geldt niet voor privéauto's.
quote:
Maar ja, voor de gemaksmens die wij schijnen te zijn (en naar welk ideaal wij zouden moeten streven volgens de lifestyle goeroe's) -- voor die mens is zo'n ding natuurlijk een zegen.
Ik concludeer dat jij een nadeel welke niet geldt voor de gewone tomtom gebruikt om aan te geven dat het een kutding is. En dat vind ik een beetje vreemd.
Giadinsdag 11 augustus 2009 @ 11:37
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werkt
Vriezer wel. Maar geen vaatwasser, geen magnetron en geen frituurpan.

Oh, en ook geen wasdroger. Die hang ik nog gewoon aan de lijn te drogen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gia op 11-08-2009 11:57:12 ]
Giadinsdag 11 augustus 2009 @ 11:50
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:17 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dus op de snelweg om op het knopje "tankstation" te drukken moet ik op de pechstrook staan? (waarna ze je daarvoor een bon kunnen uitschrijven trouwens, je mag niet op de pechstrook stoppen voor zoiets)
Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:32 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzow
Ten eerste ben ik geen gozer. Ten tweede heb ik ook niet beweerd dat het niet handig zou zijn. Ik reageerde alleen op degene die zei dat een GPS nodig is. Want niemand kan schijnbaar meer zonder. En dat is flauwekul. Een GPS is handig, zeker voor mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het snel van A naar B komen. Maar nodig, echt niet zonder kunnen, is zielig.
Athmozzdinsdag 11 augustus 2009 @ 12:35
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.
wat voor tankstation staat er nochtans niet op. Dat er een tankstation is wel, maar of het een esso of een shell is niet. Niet iedereen mag bij alle tankstation's tanken, dus dan is het handig om op je GPS te zeggen dat je een shell wil.

Het is zeker handig als je niet op de snelweg zit (snelweg kom je er ind. altijd wel tegen), dan is het zeer praktisch om te kunnen zeggen "binnen de 50km wil ik sowieso een esso passeren". Als die toevallig niet op je route ligt gaat hij ergens een esso vinden waardoor je amper om hoeft te rijden (hij weet namelijk hoever hij nog kan zoeken op je route naar diesel).

Ik ben tussen hamburg & flensburg daar 1x bijna in getrapt. Ik zie een bordje met "nog 120km tot het volgende tankstation" en mijn teller stond op 230km brandstof nog. Ik rijd dus op mijn gemakje voorbij het tankstation waar ik dan was naar het volgende toe. Blijkt 120km verder dat ze dat tankstation met de grond gelijk gemaakt hadden & bezig waren met een nieuw complex te zetten, en dat het komende tankstation "slechts" 190km verder lag. Maw; te ver om nog te halen. Dan is het wel leuk om eentje op je GPS te vinden (zeker aangezien autobahn'en echt een draaikolkje in je tank zetten tov normale wegen)
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:26
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef Gia het volgende:

Maar geen vaatwasser, geen magnetron en geen frituurpan.

Oh, en ook geen wasdroger. Die hang ik nog gewoon aan de lijn te drogen.
Fijn voor je dat je wat moeite hebt om de jaren 90 binnen te stappen. Wat is je punt?
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:31
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:

Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.
Alleen de tankstations aan de snelweg zijn aangegeven en soms zit er best een fikse tijd tussen.

Komt nog bij dat ik 98 moet tanken en dus niet terecht kan bij Shell, Total, enz. Ik moet dus af en toe op zoek naar een tankstation van de snelweg af. En ik ben niet de enige.
quote:
Ik reageerde alleen op degene die zei dat een GPS nodig is.
Nee, je reageerde op de opmerking dat het soms nodig is om dat ding ineens te gebruiken omdat de weg opgebroken was.

Dan heb jij het met je uitgeschreven route het toch ook niet makkelijk, zeker niet in woonwijken met allerhande onderbrekingen.
Giadinsdag 11 augustus 2009 @ 14:03
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef DS4 het volgende:

Nee, je reageerde op de opmerking dat het soms nodig is om dat ding ineens te gebruiken omdat de weg opgebroken was.
KLPD wil rijdend navigeren verbieden
quote:
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.
Daar staat duidelijk dat iemand zijn TomTom nodig heeft.

Dat is het eerste in dit topic waarop ik gereageerd heb.
Athmozzdinsdag 11 augustus 2009 @ 14:07
jij hebt kaarten bij & kan dus met kaarten alsnog ter plaatse komen... Veel mensen hebben gewoon geen kaarten bij.

Neem jou je kaart af en laat je ergens naar een straat je in een stad rijden zonder dat je iemand aanspreekt (want je kan niet altijd iemand vinden om aan te spreken), het zal ook niet lukken. Neem een ander zijn GPS af en het zal ook niet lukken zonder mensen aan te spreken...
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:47
quote:
Dat had ik gelezen. Misschien dat jij het nog eens gaat lezen en dan vooral begrijpend. Met snel ff nodig hebben wordt m.i. gewoon bedoeld dat je even snel je tomtom moet bedienen. Itt bij vertrek dat ding instellen.
quote:
Daar staat duidelijk dat iemand zijn TomTom nodig heeft.
Nee, er staat "effe snel nodig hebben".
quote:
Dat is het eerste in dit topic waarop ik gereageerd heb.
Dat klopt dan weer wel.
bloodymarydinsdag 11 augustus 2009 @ 15:48
Ik ben het deels wel met Gia eens. Ik gebruik wel eens een GPS als ik in Amsterdam naar een klant aan de ene kant van de stad naar de andere kant moet rijden. Ik ben daar niet bekend, want woon zelf in het zuiden. Maar om naar Amsterdam zelf te rijden gaat deze uiteraard niet aan. Ik vind het erg belangrijk dat je zelf de weg weet en weet waar je bent.

Ook lach ik me dood als ik een verhaal van een ANWB man lees, die vraagt aan een klant waar hij gestrand is en als antwoord krijgt "bij het dorpje 24 horas apertos" (24 uur open). Of die mensen die niet in Capri aankwamen maar in Carpi bij Venetie (kijk maar even op je GPS waar dat ligt). Zelf ben ik net terug van drie weken Italie, 8.000 km gereden langs de hele zuidkust, zonder GPS. Omdat ik graag zelf zie waar ik ben en zelf wil beslissen welk weggetje en dorpje mij leuk lijkt om doorheen te rijden.

Ik denk wel dat je door GPS weer van die toestanden krijgt net als vroeger bij Frits Bom, de vakantieman, waar mensen die in Benidorm waren aan moesten wijzen waar Benidorm lag en dan bijvoorbeeld Moskou aanwezen. Het draagt zeker bij aan de debilisering van de mensheid, die al jaren in volle gang is.

Ik heb trouwens niets tegen moderne technologie en maak gebruik van bijna alle moderne apparaten.
Giadinsdag 11 augustus 2009 @ 18:48
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef bloodymary het volgende:

Ik denk wel dat je door GPS weer van die toestanden krijgt net als vroeger bij Frits Bom, de vakantieman, waar mensen die in Benidorm waren aan moesten wijzen waar Benidorm lag en dan bijvoorbeeld Moskou aanwezen. Het draagt zeker bij aan de debilisering van de mensheid, die al jaren in volle gang is.
Precies, dat bedoel ik. Mensen kunnen niet meer zelf de weg vinden. Totaal geen richtingsgevoel meer.
Lijkt me belangrijk dat je weet in welke richting je rijdt. Als je naar Zoutelande moet, moet je vanaf Vlake niet in Noordelijke richting, want dan kom je op het verkeerde eiland uit.
quote:
Ik heb trouwens niets tegen moderne technologie en maak gebruik van bijna alle moderne apparaten.
Ik ook niet, alleen heb ik wel iets tegen mensen die beweren dat je niet zonder die moderne apparaten kunt functioneren.
Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
Als de magnetron kapot is, je dinergasten afzeggen, omdat je niet kunt koken!
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:54
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:

Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!

Wees eens eerlijk: als jouw wasmachine stuk gaat, wat ga jij dan doen? Weer het ouderwetse ritueel?
Athmozzdinsdag 11 augustus 2009 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik. Mensen kunnen niet meer zelf de weg vinden. Totaal geen richtingsgevoel meer.
Lijkt me belangrijk dat je weet in welke richting je rijdt. Als je naar Zoutelande moet, moet je vanaf Vlake niet in Noordelijke richting, want dan kom je op het verkeerde eiland uit.
ik had anders best door dat mijn GPS mij richting oostende ging sturen om naar denemarken te rijden (hij ging me een boot laten nemen). Ik ken dan misschien niet de steden waar ik juist ga passeren, maar als ik op mijn scherm een paar steden zie verschijnen weet ik wel of hij me in de goede richting stuurt of niet. Ik denk dat de meesten dat wel zullen doorhebben, anders ben je gewoon te dom om zelfs maar je theorie van je rijbewijs te halen zeg maar.
quote:
Ik ook niet, alleen heb ik wel iets tegen mensen die beweren dat je niet zonder die moderne apparaten kunt functioneren.
Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
Als de magnetron kapot is, je dinergasten afzeggen, omdat je niet kunt koken!
beiden zijn inderdaad belachelijk. Gewoon een nieuwe halen & opgelost . Een wasdroger is nu geen ramp, maar een wasmachine die kapot is, dat is effectief niet kunnen wassen (ik ga echt niet de moeite doen om het manueel te wassen, dan koop ik nog liever voor een paar dagen kleren bij)
Giadinsdag 11 augustus 2009 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wees eens eerlijk: als jouw wasmachine stuk gaat, wat ga jij dan doen? Weer het ouderwetse ritueel?
Ik was vaak genoeg effe iets tussendoor op de hand. Als mijn wasmachine kapot is, koop ik een nieuwe ( als ie niet meer te maken is) en was intussen bij mijn moeder.
Maar ik had het over een droger. Er zijn mensen die niet kunnen wassen als hun wasdroger het niet doet, want ze zijn niet gewend de was op te hangen.
Athmozzdinsdag 11 augustus 2009 @ 19:20
je moet ook plek hebben om hem op te hangen

Maar goed, in het ergste geval gaat hij zaterdagavond kapot & koop je maandagavond een nieuwe. Dan was je gewoon 2 dagen niet (herstellen van die dingen doe ik niet aan, dat kost toch meer dan zo'n toestel waard is)
bloodymarydinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik had anders best door dat mijn GPS mij richting oostende ging sturen om naar denemarken te rijden (hij ging me een boot laten nemen). Ik ken dan misschien niet de steden waar ik juist ga passeren, maar als ik op mijn scherm een paar steden zie verschijnen weet ik wel of hij me in de goede richting stuurt of niet. Ik denk dat de meesten dat wel zullen doorhebben, anders ben je gewoon te dom om zelfs maar je theorie van je rijbewijs te halen zeg maar.
En dat denk ik dus niet, dat de meesten dat doorhebben.
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:20
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef Gia het volgende:

Ik was vaak genoeg effe iets tussendoor op de hand.
Ja, daar heb ik het dan niet over. Er zijn nl. kleren die alleen op de hand mogen.

Ik bedoel dus de was zoals dat vroeger ging. Meerdaags plezier zeg maar.
quote:
Maar ik had het over een droger. Er zijn mensen die niet kunnen wassen als hun wasdroger het niet doet, want ze zijn niet gewend de was op te hangen.
Ach, dat verzin je er plekke. Alsof er mensen zijn die niet weten dat je was kan drogen...
bloodymarydinsdag 11 augustus 2009 @ 21:41
Dit is volkomen offtopic. Ik ben zelf iemand die als de droger kapot is (wat toevallig twee weken geleden het geval was) per internet een nieuwe bestelt, die dan de volgende dag geleverd wordt, zodat ik verder kan. Was ophangen doe ik niet, ik heb niet eens een waslijn. Maar daar wordt ik niet dommer van, en daar ging de discussie hier over. Ik ben van mening dat veel mensen dommer worden van een GPS.
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:43
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef bloodymary het volgende:
Was ophangen doe ik niet, ik heb niet eens een waslijn.
Heb jij alleen kleren die in de droger mogen?

Maarre, als jij geen droger kan krijgen in twee weken tijd, dan zou je toch wel weten dat je was te drogen kan hangen? Dat kan zelfs op een klein rekje lijkt mij.
bloodymarydinsdag 11 augustus 2009 @ 21:52
Alle kleren kunnen en gaan in de droger.
En je kunt altijd binnen twee dagen een droger bestellen. En anders heb ik wel genoeg kleren voor twee weken.
Blinkydinsdag 11 augustus 2009 @ 21:55
Mijn vriend heeft een navigatiesysteem op zijn motor: de Garmin. Daarbij is het gewoon niet mogelijk om tijdens het rijden de te navigeren. Er popt dan een melding met deze waarschuwing op. Hij moet dus stilstaan met de motor om een andere bestemming in te voeren.

Dit lijkt me niet zo moeilijk om dat ook voor de 'nieuwe' generatie navigatiesystemen in te bouwen en zo zorg je er al voor dat de nieuwe gebruikers het sowieso niet kunnen.

Voor de rest lijkt het me inderdaad lastig te controleren. Zijn er overigens echt mensen die TV kijken tijdens het rijden??
DS4dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:52 schreef bloodymary het volgende:
Alle kleren kunnen en gaan in de droger.
Nee hoor. Er zijn genoeg kleren die daar niet tegen kunnen. Zelfs niet met de nieuwste generatie drogers.
quote:
En anders heb ik wel genoeg kleren voor twee weken.
Prima. Maar Gia suggereert dat mensen met een droger niet meer weten dat je kleding kan drogen door het op te hangen. En dat lijkt mij toch onjuist. Jij weet ook dat drogen op een waslijn bestaat en vast ook hoe dat moet.
bloodymarydinsdag 11 augustus 2009 @ 22:30
Nou vooruit kleding van echte wol. Maar die paar kledingstukken komen toch al bijna droog uit de wasmachine en dan hang ik ze verder over een stoel. Maar verder kan echt alles er in. Maar de meeste mensen durven dat niet.

Afijn, het ging hier niet over drogers maar over GPS. Dus laten we hiermee ophouden of een apart drogertopic beginnen.
Athmozzdinsdag 11 augustus 2009 @ 23:55
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:55 schreef Blinky het volgende:
Dit lijkt me niet zo moeilijk om dat ook voor de 'nieuwe' generatie navigatiesystemen in te bouwen en zo zorg je er al voor dat de nieuwe gebruikers het sowieso niet kunnen.
de meeste GPS'en doen dit hoor, mijn Mio ook. Gewoon uitvinken in je opties & opgelost
Giawoensdag 12 augustus 2009 @ 02:24
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:23 schreef DS4 het volgende:
Maar Gia suggereert dat mensen met een droger niet meer weten dat je kleding kan drogen door het op te hangen.
Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.
Athmozzwoensdag 12 augustus 2009 @ 08:08
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.
zoiets is ook een probleem als je daaraan gewend bent, want je moet meer moeite doen om je was te drogen. Dat zie ik onder "probleem" ook hoor, ook al weet je hoe je het kan "oplossen"
DS4woensdag 12 augustus 2009 @ 09:13
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:24 schreef Gia het volgende:

Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.
O nee?
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:

Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
Als de magnetron kapot is, je dinergasten afzeggen, omdat je niet kunt koken!
Overigens, het voorbeeld met de magnetron is ook idioot.
Giawoensdag 12 augustus 2009 @ 11:50
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

O nee?
[..]

Overigens, het voorbeeld met de magnetron is ook idioot.
Met 'niet kunnen wassen' bedoel ik niet 'niet weten hoe het moet', maar meer 'niet willen wassen' omdat de droger het niet doet. Mensen zeggen dan, als de was zich ophoopt: "Ik kan op het moment niet wassen, want mijn droger is kapot"

En die vergelijking kun je doortrekken naar mensen die in paniek raken als ineens de GPS kapot gaat. Of gezegd wordt dat die niet meer tijdens het rijden bediend mag worden. Dan krijg je opmerkingen als: "Ja maar soms kan het niet anders, dan moet je em wel tijdens het rijden gebruiken."
Nee, dat moet dus niet.
Manonowoensdag 12 augustus 2009 @ 12:21
eigenlijk heel normaal, als je voor bellen naar de kant moet
AyrtonSennawoensdag 12 augustus 2009 @ 14:46
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.

Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
Praten tijdens het rijden leidt ook de aandacht af.
DS4woensdag 12 augustus 2009 @ 17:13
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:

Met 'niet kunnen wassen' bedoel ik niet 'niet weten hoe het moet', maar meer 'niet willen wassen' omdat de droger het niet doet. Mensen zeggen dan, als de was zich ophoopt: "Ik kan op het moment niet wassen, want mijn droger is kapot"
Je draait wel flink. In den beginne claim je dat mensen hun richtingsgevoel kwijt raken met tomtom en als dat ding stuk gaat ze niet meer weten hoe ze ergens moeten komen en nu draai je het naar: mensen kunnen het wel, maar willen het niet.

Niet sterk.
quote:
Dan krijg je opmerkingen als: "Ja maar soms kan het niet anders, dan moet je em wel tijdens het rijden gebruiken."
Nee, dat moet dus niet.
Nee, je kan ook even parkeren, of dat bij het stoplicht doen. Maar op zich is het wel vreemd dat de GPS bedienen expliciet verboden moet worden, maar klooien met de CD speler dan weer wel prima lijkt... Terwijl ook die CD speler geen noodzakelijk verhaal is bij autorijden.