abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 augustus 2009 @ 14:18:19 #201
163650 Greys
pi_71651403
Ik zou ook niet blij zijn als mijn banden (geen SUV ) leeg waren, maar 'vernielen' is wel een erg groot woorden in deze toch? Die banden zijn toch niet aan flarden gesneden? Ze zijn nog heel, maar leeg. Niets vernieling.

Dat ze niet zo snugger waren om te zien dat er idd meer milieuvervuilende activiteiten hebben moeten plaatsvinden om die auto's weer met volle bandjes te krijgen is een tweede, maar 'vernielen' lijkt me wat sterk.

Liever dat ze mijn banden leeg laten lopen dan dat ze mijn auto in de gracht smijten, zoals met de Smartjes gebeurde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71651411
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je mening opdringen aan anderen door hun spullen te vernielen daarentegen
Vernielen? Vertel?
pi_71651443
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je voelt je in ieder geval toch wel aangesproken, dus de millieu bewustwording doet tenminst wat bij jou. Dat jij die auto mooi vindt betekend nog niet dat je hem perse moet rijden, ik vind ook wel dingen mooi maar doe sommige dingen bewust niet omdat ze in mijn optiek gewoon niet passen binnen mijn wereldbeeld. Ik heb al jaren geen auto meer en ben blij dat ik gewoon met de fiets naar mijn werk kan gaan tegenwoordig.

Ik ben een groot voorstander ervan dat iedereen een persoons gebonden co2 budget krijgt ik zie er wel wat in om mijn surplus voor veel geld te verpatsen aan mensen die graag auto's willen rijden die flink zuipen.
Die auto past wel in mijn wereldbeeld.
Dat jij iets niet doet houd niet in dat ik daar zonder meer aan moet meedoen.
Als ik het kon betalen, had ik gewoon die auto punt. Ik draag mijn steentje echt wel bij aan het milieu, ik wil ook nog een beetje kunnen zonden/lol hebben.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:20:12 #204
215628 woid
let's get Friendly
pi_71651444
even voor de goeie orde, omdat niemand het filmpje duidelijk bekijkt, en dus iedereen hier vanwege het mooie vlaams denkt dat de banden daawerkelijk lek gestoken worden of iets dergelijks..:

ze laten ze leeg lopen door een klein steentje in het stofkap-dopje van het ventiel te stoppen, waardoor het ventieltje open staat en de band leeg loopt.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:20:31 #205
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651454
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:16 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

En als ze het nu bij een ambulancepost hadden gedaan?
Dingen zuipen evenveel ( zoniet meer dan een SUV). En zijn ook mileuvervuilend.

Als jij of iemand in je nabije omgeving door zo'n "ludieke actie" 15 minuten te laat in het ziekenhuis aankwam, zou je het dan nog goedkeuren?

Wie zegt trouwens dat een van de bestuurders van de SUV geen arts was die nu een operatie gemist heeft?

Maak er maar weer een halszaak van. Aan de strop. Een arts heeft een Slang in zijn voorruit. Wist je dat nog niet?
megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:20:59 #206
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71651464
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:18 schreef kitao het volgende:
Ja, goed idee , we schaffen het internet af en daarmee ook de mogelijkheid om diverse standpunten te bespreken. Zal zeer goed bijdragen aan een democratische samenleving.
Iig wel aan het milieu!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:22:44 #207
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651512
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Die auto past wel in mijn wereldbeeld.
Dat jij iets niet doet houd niet in dat ik daar zonder meer aan moet meedoen.
Als ik het kon betalen, had ik gewoon die auto punt. Ik draag mijn steentje echt wel bij aan het milieu, ik wil ook nog een beetje kunnen zonden/lol hebben.
Ga scheuren op Zandvoort in een gehuurde wagen , Demon!
megalomaniac
pi_71651553
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Vernielen? Vertel?
quote:
ver·nie·len -nielde, h -nield kapotmaken; onbruikbaar maken
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:24:44 #209
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_71651584
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef kitao het volgende:

[..]

Maak er maar weer een halszaak van. Aan de strop. Een arts heeft een Slang in zijn voorruit. Wist je dat nog niet?
Huisarts wel, chirurgen vaak niet.
Maak er geen halszaak van, maar bekijk het als een jongen die 10 keer uit een boom springt.
Alles leuk en aardig totdat ie de 11e keer zijn poot breekt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 augustus 2009 @ 14:26:25 #210
163650 Greys
pi_71651632
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:23 schreef waht het volgende:

[..]

[..]

Een band leeg laten lopen is niet de band onbruikbaar maken hoor.
Die kan je weer oppompen en dan is ie gewoon weer bruikbaar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71651668
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Een band leeg laten lopen is niet de band onbruikbaar maken hoor.
Die kan je weer oppompen en dan is ie gewoon weer bruikbaar
De auto is met lege banden tot op zekere hoogte onbruikbaar. Slijtage van banden neemt fors toe indien deze leeg zijn. Daarnaast neemt de wendbaarheid en maximum snelheid drastisch af. Dus kunnen we concluderen dat een auto met minstens één lege band onbruikbaar is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:29:08 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71651708
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:18 schreef kitao het volgende:

[..]

Ja, goed idee , we schaffen het internet af en daarmee ook de mogelijkheid om diverse standpunten te bespreken. Zal zeer goed bijdragen aan een democratische samenleving.
Ja want tot 1990 hebben we nog nooit een democratisch bestel gehad. Daarnaast had ik het over een individu en wat HIJ kon doen om minder CO2 uit te stoten. Want gek genoeg is dat opeens helemaal niet meer belangrijk als je af en toe een SUV bandje leeg laat lopen. Het is een soort moderne variant van de Katholieke biecht. Verspil wat je wil, maar laat af en toe een nerts ontsnappen of een bandje leeglopen OF keur zo'n actie goed en al je CO2 zonden zijn vergeven. Je hoort immers bij de 'goeden'
pi_71651717
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als jij nu eens je hele internet verbinding opzeg is het milieu beter af en geef je nog eens het goede voorbeeld ook. De liefhebberij van een ander bekritiseren is natuurlijk makkelijker dan naar je eigen vervuilende omstandigheden te kijken.
Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen. En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk. Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:30:06 #214
262650 kitao
prikplaatje
pi_71651746
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Huisarts wel, chirurgen vaak niet.
Maak er geen halszaak van, maar bekijk het als een jongen die 10 keer uit een boom springt.
Alles leuk en aardig totdat ie de 11e keer zijn poot breekt.
Je hebt wel gelijk , ook de "verkeerden" worden met deze acties getroffen. Een aannemer heeft zo'n wagen gewoon nodig. Die chirurg kan heus wel een taxi of politiebegeleiding bellen daarentegen.
megalomaniac
pi_71651770
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik ben heel benieuwd welke SUV jij hebt die minder CO2 uitstoot dan de 89 g/km van de Toyota Prius.
Als je je nou wat beter in de materie verdiept zou je weten dat de meeste auto's een stuk milieuvriendelijker zijn dan een Prius.
Als je het hebt over een kale kilometer, ja, dan heb je gelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:31:18 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71651777
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:30 schreef kitao het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk , ook de "verkeerden" worden met deze acties getroffen. Een aannemer heeft zo'n wagen gewoon nodig. Die chirurg kan heus wel een taxi of politiebegeleiding bellen daarentegen.
Gelukkig een stuk minder milieu vervuilend allemaal.
pi_71651820
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen. En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk. Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.
Prima toch? Gewoon met je tengels ervanaf blijven. Ik kom ook niet aan de biologische tuin van een of andere veganist omdat hij zonodig daar groentes moet verbouwen die ik niet lekker vind ruiken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:33:10 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71651833
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft zijn internetabonnement alleen voor zijn eigen plezier. Zonder internet kan en mag ik mijn werk niet doen.
Ja je bent keihard aan het werk

Maar goed, was je dan 50% minder, was je kleren minder, etc etc. Waarom kijken naar wat een ander kan doen? Kijk eerst naar jezelf.
quote:
En als je nou een SUV nodig hebt, bijvoorbeeld omdat je in een landhuis woont met als enige toegangsweg een blubberpaadje van 5 kilometer, vind ik dat best begrijpelijk.
Hardewijkerkarweg, Voorthuizen. 5km blubberpad met diverse huizen ernaast.
quote:
Maar dit is Nederland. 99,9% van de SUV-bezitters zal hem puur om luxeredenen hebben.
Alleen kan je aan een geparkeerde SUV niet zien of het zo is. En nogmaals, wie zegt dat de gemiddelde SUV rijder niet CO2 neutraal is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 augustus 2009 @ 14:34:07 #219
163650 Greys
pi_71651865
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:27 schreef waht het volgende:

[..]

De auto is met lege banden tot op zekere hoogte onbruikbaar. Slijtage van banden neemt fors toe indien deze leeg zijn. Daarnaast neemt de wendbaarheid en maximum snelheid drastisch af. Dus kunnen we concluderen dat een auto met minstens één lege band onbruikbaar is.
De áuto is onbruikbaar misschien, de band zelf niet
Maar ik snap je punt wel. Ik denk alleen dat dit toch niet echt onder de noemer 'vernielen' valt.

Al zou ik ook de hele boel bij elkaar vloeken als ik mijn auto met lege banden terug vond hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 14:38:22 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71652000
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]

De áuto is onbruikbaar misschien, de band zelf niet
Maar ik snap je punt wel. Ik denk alleen dat dit toch niet echt onder de noemer 'vernielen' valt.

Al zou ik ook de hele boel bij elkaar vloeken als ik mijn auto met lege banden terug vond hoor!
Tot je het niet merkt, instapt, keurig aan je bekrachtigde stuur trekt, je parkeerplaats uitrijdt en bij eerste aanzet tot accelereren merkt dat er iets niet goed is. Ondertussen is wel je band volledig naar de klote.

Verder is het gewoon belachelijk dat je at random aan de spullen van anderen gaat zitten omdat JIJ vind dat ZIJ niet milieuvriendelijk zijn. Op de eerste plaats hebben we wetten en regels waarvan je mag aannemen dat ook SUV rijders zich er aan houden en anders door de daarvoor beoogde instanties wel op hun vingers getikt worden. En op de tweede plaats weet je verder totaal niet hoe die mensen leven. Zo zijn bv duurdere wasmachines en koelkasten vaak zuiniger dan de 250 euro Mediamarkt variant. Zo kan het zijn dat deze mensen investeren in zonnepanelen die voor jan modaal nu de overheidssubsidie afgeschaft is vaak een brug te ver zijn, etc. En op die manier kan die SUV rijder per saldo wel eens helemaal niet zo milieuvervuilend meer zijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:38:48 #221
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652009
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja want tot 1990 hebben we nog nooit een democratisch bestel gehad. Daarnaast had ik het over een individu en wat HIJ kon doen om minder CO2 uit te stoten. Want gek genoeg is dat opeens helemaal niet meer belangrijk als je af en toe een SUV bandje leeg laat lopen. Het is een soort moderne variant van de Katholieke biecht. Verspil wat je wil, maar laat af en toe een nerts ontsnappen of een bandje leeglopen OF keur zo'n actie goed en al je CO2 zonden zijn vergeven. Je hoort immers bij de 'goeden'
Inderdaad , ik vraag me ook af of ze ieder glazen potje in de glasbak mikken. Ik in ieder geval niet. Waarom sorteren ze niet dat afval op de verzamelpost? Vanuit Derde Wereld landen is toch duidelijk te zien dat minstens 50 mensen klaar staan om de restjes vanuit een vuilniswagen te bemachtigen. Van de kokmeeuwen nog maar niet te spreken.
megalomaniac
pi_71652054
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Offroadracen is een eerste levensbehoefte wou je zeggen?
[..]
Wat zit jij er nou weer voor onzindiscussie van te maken?
Hoe is dit relevant?
Als we over strikte levensbehoeftes gaan beginnen hebben zijn er heel erg veel dingen die men kan laten vallen. Eten koken bijvoorbeeld.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 augustus 2009 @ 14:43:47 #223
163650 Greys
pi_71652147
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tot je het niet merkt, instapt, keurig aan je bekrachtigde stuur trekt, je parkeerplaats uitrijdt en bij eerste aanzet tot accelereren merkt dat er iets niet goed is. Ondertussen is wel je band volledig naar de klote.

Verder is het gewoon belachelijk dat je at random aan de spullen van anderen gaat zitten omdat JIJ vind dat ZIJ niet milieuvriendelijk zijn. Op de eerste plaats hebben we wetten en regels waarvan je mag aannemen dat ook SUV rijders zich er aan houden en anders door de daarvoor beoogde instanties wel op hun vingers getikt worden. En op de tweede plaats weet je verder totaal niet hoe die mensen leven. Zo zijn bv duurdere wasmachines en koelkasten vaak zuiniger dan de 250 euro Mediamarkt variant. Zo kan het zijn dat deze mensen investeren in zonnepanelen die voor jan modaal nu de overheidssubsidie afgeschaft is vaak een brug te ver zijn, etc. En op die manier kan die SUV rijder per saldo wel eens helemaal niet zo milieuvervuilend meer zijn.
Ik ben het met je eens hoor.
Viel alleen over het woord 'vernielen'. Want dat is in mijn ogen meer aan de orde bij dat tuig dat het leuk vindt om met een sleutel langs je auto te lopen voor de 'lol', of kleine autootjes in de gracht flikkeren.
Dat vind ik persoonlijk nog veel schandaliger en laffer. Neemt niet weg dat dit ook in sommige gevallen best voor schade zou kunnen zorgen, het leeg laten lopen van twee banden, daar heb je gelijk in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71652188
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:22 schreef kitao het volgende:

[..]

Ga scheuren op Zandvoort in een gehuurde wagen , Demon!
Dat is geen alternatief op een lekker stuk door het land cruisen.
En waarom nou weer demoon?
pi_71652245
Het is vaak de commercie ook die ze afkeuren. Zolang je zelf niet eens een kiezelsteentje bijdraagt aan een oplossing vind ik dat je geen recht hebt om een soort gelijke actie te doen.

Er is genoeg aandacht voor deze problematiek.
Mensen met die SUV zullen eerder geneigd zijn zich af te zetten tegen deze idealen.
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander of Belg ook minder symphatie krijgt voor deze idealen.

Vrijheid staat bij fanatieke groepen altijd zo hoog op de agenda, terwijl zij met deze vrijheid alleen maar beperkingen op willen leggen.

Het is altijd het goedpraat ge-ouwehoer in combinatie met een vleugje zieligdoenerij.
En dat in combinatie met het talent om bij heel veel zaken kort door de bocht te gaan (speciaal voor dit topic deze woordspeling). Daarna natuurlijk meteen doorlullen naar de kern van de actie. Om hetgeen wat de actie eigenlijk oproept/uitlokt te camoufleren. Dat is met het los laten van nertsen nog wel 1 van de beste voorbeelden.

Ach, zolang de meeste clubjes in de stad zitten kan je in de toekomst er ook niet al te veel van verwachten.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:50:15 #226
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652321
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:45 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is geen alternatief op een lekker stuk door het land cruisen.
En waarom nou weer demoon?
Cruisen of crushen ?
Je hebt het over zonde , ik zie daemon staan onder je foto , dus daarom demon.
megalomaniac
pi_71652337
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja je bent keihard aan het werk
O wacht, je hebt gelijk, dat ik op een internetforum post betekent dat ik werkloos ben en mijn internet nergens anders voor nodig heb. Mag ik daaruit ook opmaken dat jij een uitkeringtrekker bent?
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:40 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat zit jij er nou weer voor onzindiscussie van te maken?
Hoe is dit relevant?
Ik zeg dat stedelingen geen SUV nodig hebben. Jij zegt dat ze er misschien wel mee willen offroadracen. Dat bevestigt mijn argument alleen maar, want offroadracen is helemaal nergens voor nodig.
pi_71652346
Vanuit België, 2006:
quote:
Minister Onkelinx vindt autoband laten leeglopen geen misdrijf
BRUSSEL - Het laten leeglopen van een autoband kan volgens justitieminister Laurette Onkelinx niet worden beschouwd als een misdrijf, zodat politiediensten hiervoor ook geen proces-verbaal moeten opstellen. Een gemeentelijke administratieve sanctie is wel mogelijk. De benadeelde burger kan zich ook tot de burgerlijke rechtbank richten.

Dat antwoordt de minister op een schriftelijke vraag van CDH-senator Christian Brotcorne. Aanleiding voor de vraag waren acties van een groep die in het Brusselse in het najaar van 2005 de banden van tientallen terreinwagens liet leeglopen. Ondanks het feit dat er duidelijk sprake was van schade - beschadiging van wielen, kosten voor depanneren, tijdverlies bij het werk... - weigerde de lokale politie de klachten te noteren en een proces-verbaal op te stellen.

Laurette Onkelinx beaamt dat de politiediensten niets te verwijten viel als ze hiervoor geen PV opstelden. Een strafrechterlijke kwalificatie zoals het onbruikbaar maken van een voertuig is immers niet van toepassing bij het laten leeglopen van de banden. Wel is het volgens de minister mogelijk dit te sanctioneren via gemeentelijke administratieve sancties met betrekking tot daden van vandalisme. Indien dergelijk gemeentelijk reglement niet bestaat, kan de benadeelde burger zich tot de burgerlijke rechtbank richten om schadevergoeding te bekomen. Dit is vanzelfsprekend enkel mogelijk als de daders gekend zijn, wat in geval van het laten leeglopen van autobanden niet evident is.
pi_71652360
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:50 schreef kitao het volgende:

[..]

Cruisen of crushen ?
Je hebt het over zonde , ik zie daemon staan onder je foto , dus daarom demon.
Er staat Daemonpainter even for the record.
pi_71652408
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik zeg dat stedelingen geen SUV nodig hebben. Jij zegt dat ze er misschien wel mee willen offroadracen. Dat bevestigt mijn argument alleen maar, want offroadracen is helemaal nergens voor nodig.
Dat vind jij dus moet een ander dat ook vinden? Rot even heel rap een eind op.
Het is ook niet nodig dat jij nu stroom zit te verkwisten om je pc aan te hebben op dit moment om deze oefenloze discussie te voeren op dit forum. Toch doe je het.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:54:56 #231
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652420
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik gooi het in de google graaibak.
megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:58:21 #232
116015 SicSicSics
pi_71652503
quote:
Ik zeg dat jij geen fuck te maken hebt met wat ik nodig heb en wat niet! Zal ff lekker worden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:00:29 #233
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652555
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Google graait onheilspellende muziek. Demon dus.
megalomaniac
pi_71652565
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar goed, was je dan 50% minder, was je kleren minder, etc etc. Waarom kijken naar wat een ander kan doen? Kijk eerst naar jezelf.
Nogmaals, hoe kom je er in godsnaam bij dat ik níet eerst naar mezelf heb gekeken? Ik leef in alle levensdomeinen zo milieuvriendelijk mogelijk; om op je specifieke vraag in te gaan: ik was al tijden met biologisch wasmiddel op 15°C, draag kleren meerdere dagen en douche niet elke dag tenzij vuil, zweet en/of klimaat dat vereisen.
quote:
Alleen kan je aan een geparkeerde SUV niet zien of het zo is. En nogmaals, wie zegt dat de gemiddelde SUV rijder niet CO2 neutraal is.
Een beetje statistische kennis leert dat er een bijzonder grote kans is dat de actievoerders luxe-SUV's hebben laten leeglopen en geen SUV's van mensen die hem echt nodig hebben. Wat betreft je laatste zin: het doneren van geld aan klimaatprojecten maakt een SUV niet milieuvriendelijker.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat vind jij dus moet een ander dat ook vinden?
Inderdaad. Van een beetje weldenkend mens verwacht ik dat hij vindt dat offroadracen een onnodig vervuilende en natuurvernietigende bezigheid is.
pi_71652573
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:00 schreef kitao het volgende:

[..]

Google graait onheilspellende muziek. Demon dus.
Jij je zin, satan 666!!! Satan forever!!!

donderdag 6 augustus 2009 @ 15:02:59 #236
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652601
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:01 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jij je zin, satan 666!!! Satan forever!!!

Ironmaiden! Stalen maagdenvliezen!
megalomaniac
pi_71652705
quote:

[..]

O wacht, je hebt gelijk, dat ik op een internetforum post betekent dat ik werkloos ben en mijn internet nergens anders voor nodig heb. Mag ik daaruit ook opmaken dat jij een uitkeringtrekker bent?
[..]

Je hebt helemaal niks te zeggen over SUV`s, dus tjeft maar gauw een heel eind op
pi_71652743
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Inderdaad. Van een beetje weldenkend mens verwacht ik dat hij vind dat offroadracen een onnodig vervuilende en natuurvernietigende bezigheid is.
Natuurvernietigend. Dramatiseren ben je wel goed in he?
Waarom reageer je trouwens zo selectief? Wil het niet onder ogen zien dat jij nu ook onnodig schadelijk bezig bent?

Verder vind ik overigens dat je nogal last hebt van kapsones.
"van een weldenken mens verwacht ik" totaal niet rekening houdend met andere mensen andere wensen.
pi_71652904
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Natuurvernietigend. Dramatiseren ben je wel goed in he?
Je wilde zeggen dat je de natuur niet schaadt door met je weet-ik-hoeveel-inch-wielen door de natuur (want offroad) te scheuren?
quote:
Waarom reageer je trouwens zo selectief? Wil het niet onder ogen zien dat jij nu ook onnodig schadelijk bezig bent?
Dat wil ik best. Ik denk alleen niet dat de milieuvervuiling die ik veroorzaak door dit berichtje te typen vergelijkbaar is met rijden met een SUV.
quote:
Verder vind ik overigens dat je nogal last hebt van kapsones.
"van een weldenken mens verwacht ik" totaal niet rekening houdend met andere mensen andere wensen.
Waarom zou ik rekening moeten houden met mensen die onnodig het milieu vervuilen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:16:12 #240
262650 kitao
prikplaatje
pi_71652920
Thanks Mckillem,

I just found a new hardgroupband Therion. You're cool man.
megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:24:17 #241
262650 kitao
prikplaatje
pi_71653133
LVF , waarom altijd schoolmeester ?

Mensen weten zelf ook wel dat het belachelijk is om in hun eentje in een halve vrachtwagen voor de show rond te rijden. Pathetische mensen zijn het , ze weten het en provoceren daarmee. Af en toe krijgen ze een tik en dan lopen ze jankend naar moedertje justitie.
megalomaniac
pi_71653176
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Je wilde zeggen dat je de natuur niet schaadt door met je weet-ik-hoeveel-inch-wielen door de natuur (want offroad) te scheuren?
[..]
Er zijn meer "standen" dan alleen "goed voor het milieu" en "desastreus voor het milieu" hoor...
quote:
Dat wil ik best. Ik denk alleen niet dat de milieuvervuiling die ik veroorzaak door dit berichtje te typen vergelijkbaar is met rijden met een SUV.
[..]
Ik denk dat het totale aandeel co2 van SUV rijders behoorlijk in het niet staat met het totale uitstoot van het verkeer in Nederland.
Alle beetjes helpen toch? Dat werd er ook geroepen toen ze me zo'n lelijke spaarlamp door de strot ramden.
quote:
Waarom zou ik rekening moeten houden met mensen die onnodig het milieu vervuilen?
Wie heeft het over rekening houden?
Wat bent wel koning van off-topic lullen he?
Ik dus, maar onderstaande is nogsteeds van toepassing.
Jij beschouwt jezelf als een soort van baken van wat de mens zou moeten zijn, word wakker gast. Zo werkt het niet. Zo denk jij dat het werkt.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:27:07 #243
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71653209
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niks te zeggen over SUV`s, dus tjeft maar gauw een heel eind op
Dit hele forum maar opdoeken? Niemand hier heeft wat te zeggen over politiek tenslotte.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:27:51 #244
262650 kitao
prikplaatje
pi_71653235
Shit , there goes the Andreas Gail in the Mother of all Storms.

megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:30:23 #245
262650 kitao
prikplaatje
pi_71653303
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit hele forum maar opdoeken? Niemand hier heeft wat te zeggen over politiek tenslotte.
Dit is ook nws forum , snugger. Pol zit een treetje lager.
megalomaniac
pi_71653609
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:24 schreef kitao het volgende:

Mensen weten zelf ook wel dat het belachelijk is om in hun eentje in een halve vrachtwagen voor de show rond te rijden. Pathetische mensen zijn het , ze weten het en provoceren daarmee. Af en toe krijgen ze een tik en dan lopen ze jankend naar moedertje justitie.
Dus als je pathetisch bent verdien je een tik?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:46:34 #247
262650 kitao
prikplaatje
pi_71653708
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:42 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dus als je pathetisch bent verdien je een tik?
Nee bloempje, als je provoceert uit hoogwaan , dan kan je dat verwachten.
megalomaniac
pi_71653722
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:24 schreef kitao het volgende:

ghehe, als je die bescheiden wagentjes hier al vrachtwagens vindt moet je maar nooit naar de VS gaan.

Overigens is een SUV (en daarmee bedoel ik elk benzineslurpend-monster) een statussymbool geworden. De onderklasse kan in geen honderd jaar de benzinekosten ophoesten die ermee gepaard gaan. Dit zal alleen maar versterkt worden met het slinken van de oliereserves.
pi_71653825
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat boeit geen zak, maar i`ll be damned als iemand mij gaat vertellen in welke auto ik wel of niet mag rijden. Dat maak ik zelf nog altijd wel uit.
pi_71653858
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:46 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat is ook maar een aanname uwerzijds.
Men beweert van mij ook wel eens dat ik doe wat ik doe om te provoceren.
Twee fouten worden er gemaakt, a: men denkt dus mijn motieven beter te kennen dan ikzelf. Killer. en b: men beweert dus feitelijk dat ik de maatschappij dermate interessant vind dat ik mijn tijd ga verdoen met moedwillig provoceren.
Ik zeg: denk lekker verder.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:53:23 #251
262650 kitao
prikplaatje
pi_71653867
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:47 schreef waht het volgende:

[..]

ghehe, als je die bescheiden wagentjes hier al vrachtwagens vindt moet je maar nooit naar de VS gaan.

Overigens is een SUV (en daarmee bedoel ik elk benzineslurpend-monster) een statussymbool geworden. De onderklasse kan in geen honderd jaar de benzinekosten ophoesten die ermee gepaard gaan. Dit zal alleen maar versterkt worden met het slinken van de oliereserves.
Inderdaad, ze hebben de status van egoistische benzineslurpers en het symbool is hun halve vrachtwagen.
Af en toe komt er een deukje in hun clubmascotte en dat levert weer werk op voor pietje modaal.
En zo is het cirkeltje weer rond.
megalomaniac
pi_71654004
Het is best een leuk topic geworden

Hoop toch wel dat dit soort ludieke acties gevoerd blijven worden en deze overtuigde en dappere strijders niet zwichten voor het postmoderne gezever van nieuwrechtsen.
pi_71654049
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:59 schreef SCH het volgende:
Het is best een leuk topic geworden

Hoop toch wel dat dit soort ludieke acties gevoerd blijven worden en deze overtuigde en dappere strijders niet zwichten voor het postmoderne gezever van nieuwrechtsen.
Als ze zo dapper zijn wachten ze tot de eigenaar komt en incasseren ze een reactie. Dan zal ik beginnen met respecteren.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:02:05 #254
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_71654095
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:19 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

waarom zou ik daarvoor een politieke partij moeten beginnen? Er zijn ongetwijfeld partijen die zulke basisdingen ook ondersteunen...
Kinderen krijgen is de grootste CO2 verbruiker. Dus als je 2 kinderen hebt, kun jij nog maar de helft van je quotum verbruiken (en je partner ook).
Of telt het dan in ene niet?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:02:48 #255
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654119
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat boeit geen zak, maar i`ll be damned als iemand mij gaat vertellen in welke auto ik wel of niet mag rijden. Dat maak ik zelf nog altijd wel uit.
Ik zal ff de milieu politie op je afsturen !

megalomaniac
pi_71654199
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:02 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kinderen krijgen is de grootste CO2 verbruiker. Dus als je 2 kinderen hebt, kun jij nog maar de helft van je quotum verbruiken (en je partner ook).
Of telt het dan in ene niet?
Ah mooi, dan kan ik zonder kinderen nog mooi die 6 liter V8 kopen.
pi_71654219
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:59 schreef SCH het volgende:
Alleen dwazen zijn overtuigd van hun standpunt.

Wacht maar, je kleinkinderen zullen blij zijn dat de volgende ijstijd minder koud uitpakt doordat de medeburgers van opa zoveel CO2 in de lucht hebben gestoot!!! 'Maar mamma, waarom heeft opa geprobeerd zo min mogelijk CO2 uit te stoten, vond hij ons niet lief?'

donderdag 6 augustus 2009 @ 16:06:31 #258
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654242
Wat zeg ik !

Ik stuur de mobiele brigade op je af !

megalomaniac
pi_71654262
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:05 schreef waht het volgende:

[..]

Alleen dwazen zijn overtuigd van hun standpunt.

Wacht maar, je kleinkinderen zullen blij zijn dat de volgende ijstijd minder koud uitpakt doordat de medeburgers van opa zoveel CO2 in de lucht hebben gestoot!!! 'Maar mamma, waarom heeft opa geprobeerd zo min mogelijk CO2 uit te stoten, vond hij ons niet lief?'

Tuurlijk joh, er is helemaal geen klimaatprobleem
pi_71654274
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Als ze zo dapper zijn wachten ze tot de eigenaar komt en incasseren ze een reactie. Dan zal ik beginnen met respecteren.
Ze willen best in discussie hoor maar ze hebben meer te doen denk ik.
pi_71654283
quote:

[..]

Dat dus. Nu zijn het natuurlijk gewoon laffe honden zonder ruggegraat. Maar goed, SCH houdt wel van ruggegraatloze mensen.
pi_71654311
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Nu zijn het natuurlijk gewoon laffe honden zonder ruggegraat. Maar goed, SCH houdt wel van ruggegraatloze mensen.
Ik ben dol op jou idd
pi_71654375
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:46 schreef kitao het volgende:

[..]

Hoe kun je het rijden in een SUV nou opvatten als "provocatie uit hoogwaan"?
Die enge gedachtekronkel mag je echt even uitleggen.
Faal van de eeuw.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:11:55 #264
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654385
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is ook maar een aanname uwerzijds.
Men beweert van mij ook wel eens dat ik doe wat ik doe om te provoceren.
Twee fouten worden er gemaakt, a: men denkt dus mijn motieven beter te kennen dan ikzelf. Killer. en b: men beweert dus feitelijk dat ik de maatschappij dermate interessant vind dat ik mijn tijd ga verdoen met moedwillig provoceren.
Ik zeg: denk lekker verder.
Tja , niks op te zeggen , jij vindt de maatschappij niet interessant , mij kan het ook weinig verschelen.
Alleen ik rijd niet in zo'n asobak. Jij wel. Dus jij trekt de aandacht en wordt het spotpunt. Ik val weinig op en kan overal parkeren. Wie is beter af?
megalomaniac
pi_71654429
Heerlijk toch, die scorpies en swetsenegger die zich mijlenver boven anderen verheven voelen en denken dat ze alles kunnen maken en dat iedereen die hen niet bevalt tuig is. Zij trekken uiteindelijk aan het kortste eind, dat is zo'n fijn vooruitzicht.
pi_71654430
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Problemen zijn subjectief en de toekomst is onzeker.

Maar ik zal je alvast geruststellen: zo lang olie(/benzine) betaalbaar blijft, zullen we (=wereldbevolking) het gebruiken. Zo lang aardgas betaalbaar blijft, zullen we het gebruiken. Zo lang steenkool betaalbaar blijft, zullen we het gebruiken. Alle inspanningen van milieu-organisaties ten spijt.

Over om en nabij de 10-30 jaar worden olie en aardgas steeds duurder. Over om en nabij de 50-100 jaar wordt steenkool steeds duurder.

Maak je nou maar geen zorgen, het ligt buiten je macht.
pi_71654547
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:11 schreef kitao het volgende:

[..]

Tja , niks op te zeggen , jij vindt de maatschappij niet interessant , mij kan het ook weinig verschelen.
Alleen ik rijd niet in zo'n asobak. Jij wel. Dus jij trekt de aandacht en wordt het spotpunt. Ik val weinig op en kan overal parkeren. Wie is beter af?
Hoho, nu moet je even wachten.
Ik verdedig hier enkel de vrijheid om te rijden wat men wil, en ik vind ook overduidelijk dat dat moet kunnen.
Ikzelf reis met de trein en mij smeer je echt niet een s.u.v. aan, die raak ik nergens kwijt hier in Den Haag.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:17:54 #268
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654557
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:11 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hoe kun je het rijden in een SUV nou opvatten als "provocatie uit hoogwaan"?
Die enge gedachtekronkel mag je echt even uitleggen.
Probeer nou zelf eens wat te ontdekken. Toon een beetje eigen initiatief zeg.
megalomaniac
pi_71654578
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:13 schreef SCH het volgende:
Heerlijk toch, die scorpies en swetsenegger die zich mijlenver boven anderen verheven voelen en denken dat ze alles kunnen maken en dat iedereen die hen niet bevalt tuig is. Zij trekken uiteindelijk aan het kortste eind, dat is zo'n fijn vooruitzicht.
Je zou zo kunnen praten over die milieu militia die dit soort acties uitvreet.
pi_71654646
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:17 schreef kitao het volgende:

[..]

Probeer nou zelf eens wat te ontdekken. Toon een beetje eigen initiatief zeg.
Jij houdt die enge gedachtekronkel er op na.
Ik zie in elke SUV-rijder niet meteen een enge provocerende burger die bol staat van de hoogwaan.
Misschien een ideetje om mensen niet af te schrijven op basis van wat ze rijden....tis maar een idee hoor
Faal van de eeuw.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:22:16 #271
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654668
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoho, nu moet je even wachten.
Ik verdedig hier enkel de vrijheid om te rijden wat men wil, en ik vind ook overduidelijk dat dat moet kunnen.
Ikzelf reis met de trein en mij smeer je echt niet een s.u.v. aan, die raak ik nergens kwijt hier in Den Haag.
Nou , ik vind dat niet. Stel jij stapt in de trein en iemand weigert zijn tas te verwijderen van de ook door jou betaalde zitplaats dan vind ik dat asociaal. Pleur dan gewoon zijn tas het raam uit als hij blijft weigeren.
megalomaniac
pi_71654740
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:22 schreef kitao het volgende:

[..]

Nou , ik vind dat niet. Stel jij stapt in de trein en iemand weigert zijn tas te verwijderen van de ook door jou betaalde zitplaats dan vind ik dat asociaal. Pleur dan gewoon zijn tas het raam uit als hij blijft weigeren.
Nounou, een s.u.v. is niet zo groot dat hij 2 parkeerplaatsen in neemt. (ik neem aan dat je het daarmee wil vergelijken?)
pi_71654755
Ik zou haast een SUV gaan kopen door al dat gezever over het miljeuk
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:30:34 #274
262650 kitao
prikplaatje
pi_71654892
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:24 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nounou, een s.u.v. is niet zo groot dat hij 2 parkeerplaatsen in neemt. (ik neem aan dat je het daarmee wil vergelijken?)
Het maakt niet uit hoe groot die is , voor mijn part een kever. Het gaat erom dat benzineverstoken te vaak voor plezier doeleinden wordt gebruikt, hetzij voor status , hetzij voor recreatie. Daarmee verspil je de functionele waarde van schaarse benzine ; de motor van de aarde momenteel.
Zonder die motor valt de leefbaarheid uit , en dat is goed te zien onder de evenaar. Alles donker.
megalomaniac
pi_71654946
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:30 schreef kitao het volgende:

[..]

Het maakt niet uit hoe groot die is , voor mijn part een kever. Het gaat erom dat benzineverstoken te vaak voor plezier doeleinden wordt gebruikt, hetzij voor status , hetzij voor recreatie. Daarmee verspil je de functionele waarde van schaarse benzine ; de motor van de aarde momenteel.
Zonder die motor valt de leefbaarheid uit , en dat is goed te zien onder de evenaar. Alles donker.
Dus alles afschaffen? Nascar, F1, GP500 allemaal pleite?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:38:20 #276
262650 kitao
prikplaatje
pi_71655092
megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:42:18 #277
262650 kitao
prikplaatje
pi_71655182
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja , gladiatoren spelen zit ik niet op te wachten.
Je kunt ook een race maken met radiobestruurde wagens , levert dezelfde knowhow op en kost geen gebroken schedelpannen zoals bij Massa.
megalomaniac
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:49:26 #278
215628 woid
let's get Friendly
pi_71655382
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:25 schreef 1299 het volgende:
Ik zou haast een SUV gaan kopen door al dat gezever over het miljeuk
tja zo obstinaat blijk je te zijn
pi_71655629
quote:

[..]

Nou waar staat je auto ik wil wel een dopje indrukken kijken of het disproportioneel geweld wat jij en ook anderen hier tegen willen gaan gebruiken door de rechter jullie in dank gaat worden afgenomen of dat ik gewoon met flinke vergoeding krijg en jullie opgezadeld worden met een aantekening (wat vroeger strafblad heette)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:04:07 #280
215628 woid
let's get Friendly
pi_71655774
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou waar staat je auto ik wil wel een dopje indrukken kijken of het disproportioneel geweld wat jij en ook anderen hier tegen willen gaan gebruiken door de rechter jullie in dank gaat worden afgenomen of dat ik gewoon met flinke vergoeding krijg en jullie opgezadeld worden met een aantekening (wat vroeger strafblad heette)
dus dat
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:08:45 #281
116015 SicSicSics
pi_71655870
Aan de Wenckebachweg nr. 13 in Amsterdam! Het is zo'n grote, bezineslurpende, milieuvernietigende en totaal hoogwaanzinnige Amerikaan!

Succes!
Fine, fuck you then!
pi_71656311
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Omdat het, tenzij de wet anders bepaald, het die mensen vrij staat om zich zo te gedragen. Dat geeft een ander dan niet het recht om hun het leven zuur te maken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71656854
Maar waarom geen oldtimers aanvallen?
Daar valt toch veel meer winst te behalen?
Die zuipen ook flink en qua filters en vervuilende goedjes staan die denk ik nog hoger aangeschreven.
Zelfde als met houtkachels. Je wilt niet weten hoeveel kuub er daarbij door heen wordt geknald.

Of is dat een stukje nostalgie waar ze gevoelsmatig qua ideologie weer naartoe willen?
pi_71657636
Op naar de 9,7 miljard mensen in 2050

...

pi_71657832
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bereid je dan maar voor op verdoemenis, want ik zie na milieuzones, slurptaks, roetfilterverplichting e.d. een SUV-verbod er nog wel komen binnen een decennium.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ook met milieuvriendelijke brandstoffen kunnen dat soort races best gehouden worden. Volgens Wikipedia wordt er in een deel van de autosport al bio-ethanol gebruikt omdat dat zelfs beter (!) schijnt te werken dan reguliere benzine.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:47 schreef Kabolter het volgende:
Die zuipen ook flink en qua filters en vervuilende goedjes staan die denk ik nog hoger aangeschreven.
Zelfde als met houtkachels. Je wilt niet weten hoeveel kuub er daarbij door heen wordt geknald.

Of is dat een stukje nostalgie waar ze gevoelsmatig qua ideologie weer naartoe willen?
Milieuactivisten verzetten zich óók tegen oude auto's. En houtkachels brengen wel een hoop roet in de lucht maar dragen niet bij aan het broeikaseffect (want de CO2 uit hout doet, in tegenstelling tot die uit aardolie, nog mee aan de kringloop).
pi_71658291
quote:

Als je hout afdoende laat drogen is de belasting vrij gering. Bovendien zijn er tal van methodes om er nog efficiënter mee om te gaan.

Ik ben het wel met je eens dat er ook op andere manier bezuinigd kan worden dan op auto's (Zie hier trouwens een interessante besparingstabel!!) . , maar een SUV vind ik gewoon sowieso bewust asociaal, dat staat wat mij betreft gewoon buiten kijf.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:38:39 #287
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_71659896
Motivatie genoeg om als nieuwe auto een SUV te kopen, godverdomme man, als het moet steek ik een dikke sigaar op en ram ik met m'n dikke Hummer elk geplant boompje omver tijdens boomplantdag.

Ze kunnen me wat.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 19:39:59 #288
137949 Disana
pi_71659948
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Motivatie genoeg om als nieuwe auto een SUV te kopen, godverdomme man, als het moet steek ik een dikke sigaar op en ram ik met m'n dikke Hummer elk geplant boompje omver tijdens boomplantdag.

Ze kunnen me wat.
Het is warm he?
pi_71660218
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aannames aannames.
Waar heb ik het over toepassen van geweld? Quote me en maak maak mijn dag.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:42 schreef kitao het volgende:

[..]

Ja , gladiatoren spelen zit ik niet op te wachten.
Je kunt ook een race maken met radiobestruurde wagens , levert dezelfde knowhow op en kost geen gebroken schedelpannen zoals bij Massa.
Jij niet, kennelijk legioenen andere mensen wel want het is nogal lucratief.
Iedereen die er dus van houd is een onverantwoorde lul.

quote:

Als ik een oldtimer zou hebben de zou worden afgebroken met dit motief neem ik de reactie bovenin dit bericht terug en pas ik wel buiten proportioneel geweld toe. Helemaal als het er 1 is waar ik al weet ik hoeveel jaar alles in zit te steken.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Ook met milieuvriendelijke brandstoffen kunnen dat soort races best gehouden worden. Volgens Wikipedia wordt er in een deel van de autosport al bio-ethanol gebruikt omdat dat zelfs beter (!) schijnt te werken dan reguliere benzine.
Boeiend, het blijft onnodige co2 uitstoot in de atmosfeer en dat is immers het argument van het moment.
pi_71661076
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:

Ze kunnen me wat.
Is een SUV altijd een zwarte suzuki ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 21:47:59 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71663782
quote:

[..]

Nee ik ben op vakantie. Maar typerend dat je de rest van de inhoudelijke reactie laat voor wat ie is. Een steekhoudend argument verzinnen is blijkbaar moeilijker dan doen alsof je een enorme e-piemel hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 21:51:48 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71663895
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:13 schreef SCH het volgende:
Ik rijd godbetert met 5 man in een fiat punto. Maar als je de eigendommen van een ander respecteert voel je je dus 'verheven'. Het zij zo....
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is inderdaad uiterst discutabel en geenszins een vaststaand feit.
pi_71665406
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee ik ben op vakantie. Maar typerend dat je de rest van de inhoudelijke reactie laat voor wat ie is. Een steekhoudend argument verzinnen is blijkbaar moeilijker dan doen alsof je een enorme e-piemel hebt.
Eh, 7 posts later ga ik op de rest van je post in.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat is inderdaad uiterst discutabel en geenszins een vaststaand feit.
O yes, een broeikasontkenner. Zie ongeveer alle op internet beschikbare wetenschappelijke bronnen en gezaghebbende organisaties: man-made global warming bestaat.
pi_71665813
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Eh, 7 posts later ga ik op de rest van je post in.
[..]

O yes, een broeikasontkenner. Zie ongeveer alle op internet beschikbare wetenschappelijke bronnen en gezaghebbende organisaties: man-made global warming bestaat.
http://www.volkskrant.nl/(...)_kalft_bijna_niet_af
quote:
Vroegere berekeningen en metingen, op basis van andere technieken, kwamen uit op het smelten en afkalven van 500 miljard ton, maar gezien de grote onzekerheden in de metingen en berekeningen kon dit net zo goed een aangroei zijn van ongeveer 400 miljard ton, aldus Scharroo. 'Met onze satellietmetingen hebben we de onzekerheid aanzienlijk teruggebracht.'
http://www.nujij.nl/ijs-o(...)n-ooit.5408151.lynkx
quote:
Plaatje bij IJs op de Zuidpool dikker dan ooit
Slecht nieuws voor Al Gore. De ijslaag op de Zuidpool is aan het groeien. Sterker nog, volgens Australische onderzoekers was hij nog nooit zo dik.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71666225
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Niks ontkennen van broeikasgassen of het opwarmen van de aarde. Simpelweg het ter discussie zetten van het vermeende effect wat dit zal hebben op de wereld. Het is onzeker. Punt.
pi_71666607
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:59 schreef waht het volgende:

[..]

Niks ontkennen van broeikasgassen of het opwarmen van de aarde. Simpelweg het ter discussie zetten van het vermeende effect wat dit zal hebben op de wereld. Het is onzeker. Punt.
Dan toch maar de gok nemen?
pi_71666939
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:09 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Dan toch maar de gok nemen?
Welke bedoel je?
pi_71667073
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef waht het volgende:

[..]

Welke bedoel je?
Geen maatregelen whatsoever nemen omdat het toch niet zeker is wat er gebeurd met en door dat hele milieu.
pi_71667113
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Je hebt van andermans spullen af te blijven.
Dat dus. Nu de overheid nog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71667267
Tijd voor een nieuw topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')