Nee natuurlijk niet. We moeten echt eens ophouden met elkaar om de volmaakt-veilige samenleving te willen creeren. Leven ga je dood aan. En vrijheid brengt risico's met zich mee. We zijn echt bezig de hele samenleving te vatten in regels, regels en verboden. Gekkenwerk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:57 schreef Gia het volgende:
Kun je eigenlijk bij 'gewone' ouders de veiligheid van een baby garanderen?
Mja, ik vind begeleid wonen toch al wel redelijk zwaar. De begeleiders krijgen er met zo'n baby een dagtaak bij, feitelijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ze zijn nog licht verstandelijk gehandicapt ook. Dat is vaak niet meer dan "een beetje dommer dan gemiddeld". Dat hoeven niet meteen mensen te zijn die hun kind niet op kunnen voeden. En dat ze in een woonvorm wonen kan ook gewoon betekenen dat ze zelf niet kunnen koken bijvoorbeeld.
Maar voor zwaardere gehandicapten ben ik echt voor "gedwongen"anticonceptie.
Zeg dat nou niet, ze lezen mee.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:
Totdat minister Rouvoet beslist dat je voordat je kinderen krijgt eerst een bezoekje va een ARBO medewerker krijgt ofzo"..
Bij ons kwamen ze kieken of de babykamer helemaal af was.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
Je krijgt wel zo'n wijkverpleegkundige ofzo vantevoren toch? Die gaat kijken of je wel mag bevallen enzo.
en wat dan als ze nee zeggen?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
Je krijgt wel zo'n wijkverpleegkundige ofzo vantevoren toch? Die gaat kijken of je wel mag bevallen enzo.
Ja dat dus. Echt zo fout gewoon.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Bij ons kwamen ze kieken of de babykamer helemaal af was.
Dan moet je vrouw het ophouden tot je eindelijk dat kastje in elkaar hebt getimmerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en wat dan als ze nee zeggen?
LOLquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan moet je vrouw het ophouden tot je eindelijk dat kastje in elkaar hebt getimmerd.
Niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:13 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Vroeger werden gehandicapten gewoon gesteriliseerd
Serieus? Bij ons kwamen ze alleen tellen of er wel genoeg hydrofiel-luiers voorhanden waren. Ook zoiets. Krijg je een lijstje met wat je Absoluut Moet Hebben voor een bevalling met allemaal meuk erop die je niet of nauwelijks gebruikt. Denk aan "overslaghemdjes" (in de betere drogisterij verkrijgbaar naast de ulevellen) en de eerdergenoemde luiers, 2 emmers (want wasmanden zijn zoooo 1977) en veiligheidsspelden (voor die luiers die je niet gaat gebruiken)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Bij ons kwamen ze kieken of de babykamer helemaal af was.
Echt, van driekwart van de meuk van dat lijstje heb ik (gelukkig) nog steeds geen idee wat het is en of we het uberhaupt gebruikt hebben. (Waarschijnlijk niet ivm ziekenhuisbevalling).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Serieus? Bij ons kwamen ze alleen tellen of er wel genoeg hydrofiel-luiers voorhanden waren. Ook zoiets. Krijg je een lijstje met wat je Absoluut Moet Hebben voor een bevalling met allemaal meuk erop die je niet of nauwelijks gebruikt. Denk aan "overslaghemdjes" (in de betere drogisterij verkrijgbaar naast de ulevellen) en de eerdergenoemde luiers, 2 emmers (want wasmanden zijn zoooo 1977) en veiligheidsspelden (voor die luiers die je niet gaat gebruiken)
Nou, je zult het wel druk gehad hebben om al die Absoluut Noodzakelijke Spullen in de ziekenhuistas te laden!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, van driekwart van de meuk van dat lijstje heb ik (gelukkig) nog steeds geen idee wat het is en of we het uberhaupt gebruikt hebben. (Waarschijnlijk niet ivm ziekenhuisbevalling).
quote:De ouders zeggen dat Selena met een smoes bij hen weggehaald is in het ziekenhuis, en er niet verteld is wat er ging gebeuren.
Een pré dat de verzorgers worden opgescheept met de zorg voor een kind erbij en de zorgen/stress die het bij die ouders veroorzaakt? Ik zou niet graag een van die verzorgers zijn van die ouders. Daarnaast hebben die ouders nu veel meer zorg nodig dan voorheen. Een kind opvoeden is iets anders dan zorgen dat je zelf elke dag onder de douche stapt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:08 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, dat deze mensen in een beschermde omgeving wonen geeft wel te denken. Mja het kan ook een pré zijn. Altijd hulp bij de hand. Zou er niet graag over willen oordelen.....
Hebben ze niets aan als ze niet kunnen lezen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:21 schreef Re het volgende:
hebben ze ook opvoedboekjes?, altijd handig
Om eerlijk te zijn is dat verstandig gedaan, moreel verwerpelijk misschien, maar het leverde in ieder geval geen hysterische toestanden op.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:23 schreef Jarno het volgende:
Overigens even los van of het nou allemaal ethisch verantwoord is of niet, dít is dat zeker niet (mocht het waar zijn):
[..].
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik vind deze hele discussie sowieso verschrikkelijk. Mensen hebben te veel rechten in Nederland Te veel? Ja, te veel.
Neem het wonder van het krijgen van een kindje Dat wordt niet als voorrecht gezien, meen het is gewoon een recht! Hoe achterlijk, emotioneel onderontwikkeld, onverantwoordelijk of egoïstisch je ook bent.
Als jij een kind wil moet het er komen, je hebt er immers recht op. Lukt het niet vanzelf, dan zij er allerlei dure behandelingen voor je beschikbaar.
En intussen die denkt aan de rechten van dat wondertje zelf. Terwijl heel Weldenkend Nederland discussieert over de vermeende aantasting van de rechten van de zwakbegaafde ouders, gaat zo' n kind (als het bij de ouders blijft) een kutjeugd tegemoet. Is er niet zoiets als een recht op een fijne jeugd? .
Afpakken die baby, en gewoon plaatsen bij fijne pleegouders.
Als het een fatsoenlijk gezin en mensen met "verstand" zijn, dan zie ik kinderen ook als recht ja. Waarom zou het een voorrecht moeten zijn? Ik ken genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar waarom zouden ze dat nu ook niet mogen omdat het een voorrecht moet blijven?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Als jij een kind wil moet het er komen, je hebt er immers recht op. Lukt het niet vanzelf, dan zij er allerlei dure behandelingen voor je beschikbaar.
Als iets een voorrecht is,is het mooi als je het krijgt. En jammer als het niet lukt. Zoals we nu tegen het krijgen van je ' droomjob' aan kijken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als het een fatsoenlijk gezin en mensen met "verstand" zijn, dan zie ik kinderen ook als recht ja. Waarom zou het een voorrecht moeten zijn? Ik ken genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar waarom zouden ze dat nu ook niet mogen omdat het een voorrecht moet blijven?![]()
Ik zie werkelijk niet in waarom kinderen een voorrecht zouden moeten zijn, i.p.v. ook een recht.
Welke moeite heeft de samenleving met een kinderloos stel die graag kinderen wil door medische ingrepen? Ja er is onderzoek voor nodig, en het neemt ruimte en tijd in beslag van de zorg. Maar dit word dan ook door deze mensen betaald, waar een vraag is is een aanbod. Een beetje de grondslag van ons kapitalistische systeem.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als iets een voorrecht is,is het mooi als je het krijgt. En jammer als het niet lukt. Maar als iedereen er recht op heeft moet de samenleving ook moeite doen om iedereen die het wil het ook (proberen) te geven. Ze hebben er immers recht op.
Ja daar geef ik je gelijk in, dat is subjectief. Maar een 'standaard' lijkt me toch niet zo moeilijk op te zetten? Hetzelfde als nu gedaan word met de gehandicapten die een kinderwens hebben. Je zet een standaard voor een norm-gezin, en daar voldoen deze gehandicapten niet aan.quote:En dan heb je ook discussies. Want als jij het recht voor fatsoenlijke gezinnen laat gelden dan krijgen sommigen het recht wel en anderen niet. Wat is een fatsoenlijk gezin?
Dat recht hebben ze ook, ik heb ook het recht om in 'n vliegtuig te vliegen als piloot, of de wereld failliet te maken als bankier. Of ik het bereik is echter totaal aan mij, en ik val er niemand mee lastig. Sterker nog, ik betaal instellingen om mij die kennis te geven om mij aan een baan te krijgen die ik wens.quote:Stel je voor dat in Nederlander iedere burger het recht zou hebben het beroep te doen wat hij het liefst wil. Wat een gedoe zou dat geven. Daar beginnen we niet aan, en terecht.
Ja hallo, er is wel een verschil. Je hebt ouders die hun kind teveel laten snoepen en je hebt ouders die hun kind per ongeluk laten stikken omdat het niet op wilde houden met huilen. Dit gaat over mensen uit de laatste categorie.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:01 schreef Armageddon het volgende:
Heb dit al vaker gezegd. Er lopen genoeg "normale" ouders rond die hun kinderen niet kunnen opvoeden en daar hoor je niemand over.
Van die hoogopgeleide ouders die hun kind 's ochtends vroeg uit het nest richting de dagopvang schoppen om het 's avonds weer op te halen om het in bed te proppen tot de volgende dag?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:En intussen die denkt aan de rechten van dat wondertje zelf. Terwijl heel Weldenkend Nederland discussieert over de vermeende aantasting van de rechten van de zwakbegaafde ouders, gaat zo' n kind (als het bij de ouders blijft) een kutjeugd tegemoet. Is er niet zoiets als een recht op een fijne jeugd? .
Afpakken die baby, en gewoon plaatsen bij fijne pleegouders.
Dat is nog geen reden om dan maar iedereen een kind te laten nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Van die hoogopgeleide ouders die hun kind 's ochtends vroeg uit het nest richting de dagopvang schoppen om het 's avonds weer op te halen om het in bed te proppen tot de volgende dag?
En wie bepaalt wie wel of geen kinderen mag krijgen, jij? Wat zijn je maatstaven, IQ? EQ? Inkomen? Opleiding?
Brave New World indeed.
Als je je piemel in een gleuf kunt stoppen, kun je een kind maken. Sterker nog, als er geneukt kán worden, zullen er kinderen gemaakt worden. Dat heeft niets met kinderen nemen te maken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om dan maar iedereen een kind te laten nemen.
Te laten nemenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om dan maar iedereen een kind te laten nemen.
Ik snap opeens waar deze regering (quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een beetje eng om al te gaan spreken van 'kinderen laten nemen'. Klinkt bijna alsof je iedereen op een weegschaal wil zetten en dat jij bepaald wie wel of geen kind mag.
Inderdaad zeg, straks moet je een toestemmingsformulier gaan afhalen om met je vriendin te neuken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een beetje eng om al te gaan spreken van 'kinderen laten nemen'. Klinkt bijna alsof je iedereen op een weegschaal wil zetten en dat jij bepaald wie wel of geen kind mag.
Zoals yvonne al zei, breng ubersturmbahnhauptmankindfuhrer Rouvoet niet op ideetjes!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Beregd het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, straks moet je een toestemmingsformulier gaan afhalen om met je vriendin te neuken.
Of onze grote vriend Ab Klink van volksgezondheid, hij moet natuurlijk eerst zélf inspecteren of vrouwlief geen SOA heeft, voordat ze zijn 'volk' wellicht infecteert.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zoals yvonne al zei, breng ubersturmbahnhauptmankindfuhrer Rouvoet niet op ideetjes!
Studie en medische ingrepen worden betaald uit algemene middelen. Toen de verzekering besloot max 3 IVF behandelingen te betalen was het gehuil niet van de lucht.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Welke moeite heeft de samenleving met een kinderloos stel die graag kinderen wil door medische ingrepen? Ja er is onderzoek voor nodig, en het neemt ruimte en tijd in beslag van de zorg. Maar dit word dan ook door deze mensen betaald, waar een vraag is is een aanbod. Een beetje de grondslag van ons kapitalistische systeem.
[..]
Ja daar geef ik je gelijk in, dat is subjectief. Maar een 'standaard' lijkt me toch niet zo moeilijk op te zetten? Hetzelfde als nu gedaan word met de gehandicapten die een kinderwens hebben. Je zet een standaard voor een norm-gezin, en daar voldoen deze gehandicapten niet aan.
[..]
Dat recht hebben ze ook, ik heb ook het recht om in 'n vliegtuig te vliegen als piloot, of de wereld failliet te maken als bankier. Of ik het bereik is echter totaal aan mij, en ik val er niemand mee lastig. Sterker nog, ik betaal instellingen om mij die kennis te geven om mij aan een baan te krijgen die ik wens.
Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van denkvermogen en leervermogen, maar dat heeft naar mijn inziens geen invloed op recht hebben op iets.
Zou jij bij zwakbegaafde ouders op willen groeien? Of is het iets wat je vindt dat anderen (kinderen) maar te verdragen hebben omdat jij bang bent voor Brave New World?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Van die hoogopgeleide ouders die hun kind 's ochtends vroeg uit het nest richting de dagopvang schoppen om het 's avonds weer op te halen om het in bed te proppen tot de volgende dag?
En wie bepaalt wie wel of geen kinderen mag krijgen, jij? Wat zijn je maatstaven, IQ? EQ? Inkomen? Opleiding?
Brave New World indeed.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg nuchtere mensen die verkeersongelukken veroorzaken en toch doen we moeilijk over drank in het verkeer, gek he?
Correct, maar dat geld ook voor andere ingrepen. Ik vind het daarom vreemd om te zeggen dat IVF onwenselijk is, want het is gewoon een ingreep waar mensen recht op horen te hebben. Ik vind het weigeren van (verantwoorde) medische ingrepen nogal een grove schending van het liberalisme waar Nederland op drijft.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Studie en medische ingrepen worden betaald uit algemene middelen. Toen de verzekering besloot max 3 IVF behandelingen te betalen was het gehuil niet van de lucht.
Dat punt probeerde ik ook te maken, recht op studie en werk. Ik zie je lievelingsbaan namelijk niet als een voorrecht, want je word niet geboren met een piloten-brein of iets in die richting. Je hebt het recht een beroep na te streven en daar te gaan werken. Ik zeg niet dat ze deze werkplaatsen moeten verschaffen, maar wél dat je recht hebt op het bereiken wat je wilt.quote:En je hebt geen recht op je lieveligsbaan. Je hebt recht op een studie die op jouw niveau is. Dat betekent dat als je gehandicapt bent maar toch de uni aan blijkt te kunnen, er allerlei aanpassingen gedaan worden om je toch te laten studeren omdat je er recht op hebt.
Er zijn anders genoeg overheidsinstanties die dit dagelijks doen voor (laag opgeleide) mensen.quote:En dan mag jezelf proberen die baan te pakken te krijgen. Lukt het je niet dan zijn er geen instanties die jou toch gaan proberen toch die baan te laten doen.
Je kiest toch sowieso niet bij welke ouders of waar je geboren wordt?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Zou jij bij zwakbegaafde ouders op willen groeien? Of is het iets wat je vindt dat anderen (kinderen) maar te verdragen hebben omdat jij bang bent voor Brave New World?
Ik denk dat we hier onderscheid maken tussen recht op en recht tot. Je hebt het recht tot piloot worden. Dat betekent dat niemand je tegen zou houden. Je hebt echter geen recht op, want dan zou je mocht het je om de een of ander reden niet lukken dan kan je niet bij de overheid eisen dat zij het alsnog regelen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat punt probeerde ik ook te maken, recht op studie en werk. Ik zie je lievelingsbaan namelijk niet als een voorrecht, want je word niet geboren met een piloten-brein of iets in die richting. Je hebt het recht een beroep na te streven en daar te gaan werken. Ik zeg niet dat ze deze werkplaatsen moeten verschaffen, maar wél dat je recht hebt op het bereiken wat je wilt.
[..]
Er zijn anders genoeg overheidsinstanties die dit dagelijks doen voor (laag opgeleide) mensen.
We zien IVF alleen maar als normale medische ingreep omdat we vinden dat er een recht op kinderen isquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Correct, maar dat geld ook voor andere ingrepen. Ik vind het daarom vreemd om te zeggen dat IVF onwenselijk is, want het is gewoon een ingreep waar mensen recht op horen te hebben. Ik vind het weigeren van (verantwoorde) medische ingrepen nogal een grove schending van het liberalisme waar Nederland op drijft.
Als dat kind echt vóór gaat dan probeert men dat te doen wat het beste is voor dit kind : bij de ouders opgroeien indien dit maar ff mogelijk is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef HarryP het volgende:
[..]
Een pré dat de verzorgers worden opgescheept met de zorg voor een kind erbij en de zorgen/stress die het bij die ouders veroorzaakt? Ik zou niet graag een van die verzorgers zijn van die ouders. Daarnaast hebben die ouders nu veel meer zorg nodig dan voorheen. Een kind opvoeden is iets anders dan zorgen dat je zelf elke dag onder de douche stapt.
Ze kunnen het blijkbaar niet voor zichzelf zorgen.
De zorg voor het kind kan hoogstwaarschijnlijk veel beter als die ouders niet in de weg lopen.
En dan gaat zo'n kind natuurlijk voor.
Als dat gesleep met pleegkinderen komt nou juist omdat ouders het kind heel vaak terug eisen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als dat kind echt vóór gaat dan probeert men dat te doen wat het beste is voor dit kind : bij de ouders opgroeien indien dit maar ff mogelijk is.
Denk je nu echt dat het geweldig is om in een pleeggezin op te groeien ? Meerdere pleeggezinnen en af en toe ter afwisseling een tehuis ofzo ?
Nou joepie wat een feestDat is pas echt slecht voor een kind
Doe niet zo krankzinnig. Ik zou ook hysterisch worden als mijn kind van mij afgepakt wordt. Ik heb dan alsnog het recht om dit te weten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn is dat verstandig gedaan, moreel verwerpelijk misschien, maar het leverde in ieder geval geen hysterische toestanden op.
quote:Terwijl heel Weldenkend Nederland discussieert over de vermeende aantasting van de rechten van de zwakbegaafde ouders, gaat zo' n kind (als het bij de ouders blijft) een kutjeugd tegemoet. Is er niet zoiets als een recht op een fijne jeugd? .
En dan worden gewone mensen en tokkies er ter vergelijking maar eens bijgehaald.quote:Baby Selena werd eergisteren door de kinderbescherming weggehaald bij de licht verstandelijk gehandicapte ouders omdat de veiligheid van het kindje niet gegaradeerd zou zijn. De ouders zouden onvoorspelbaar gedrag vertonen.
Welk filmpje?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:17 schreef Hukkie het volgende:
Is het filmpje van Vincent Icke al langsgekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |