abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:57:42 #1
3542 Gia
User under construction
pi_71620847
Baby weggehaald bij zwakbegaafde ouders

Verschil met baby Hendrikus is dat deze mensen in een zorginstelling wonen, begeleid wonen.
De ouders van baby Hendrikus wonen zelfstandig.

Is dit een nieuwe trend? Kun je eigenlijk bij 'gewone' ouders de veiligheid van een baby garanderen?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:01:20 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71620935
Heb dit al vaker gezegd. Er lopen genoeg "normale" ouders rond die hun kinderen niet kunnen opvoeden en daar hoor je niemand over.
pi_71621003
ze zijn nog licht verstandelijk gehandicapt ook. Dat is vaak niet meer dan "een beetje dommer dan gemiddeld". Dat hoeven niet meteen mensen te zijn die hun kind niet op kunnen voeden. En dat ze in een woonvorm wonen kan ook gewoon betekenen dat ze zelf niet kunnen koken bijvoorbeeld.

Maar voor zwaardere gehandicapten ben ik echt voor "gedwongen"anticonceptie.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71621029
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:57 schreef Gia het volgende:

Kun je eigenlijk bij 'gewone' ouders de veiligheid van een baby garanderen?
Nee natuurlijk niet. We moeten echt eens ophouden met elkaar om de volmaakt-veilige samenleving te willen creeren. Leven ga je dood aan. En vrijheid brengt risico's met zich mee. We zijn echt bezig de hele samenleving te vatten in regels, regels en verboden. Gekkenwerk.

Als ik besluit geen traphekjes op te hangen ligt die stuiterbal ook binnen een dag onderaan de trap. Maar dat kan kennelijk gewoon. Totdat minister Rouvoet beslist dat je voordat je kinderen krijgt eerst een bezoekje va een ARBO medewerker krijgt ofzo". .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:11:09 #5
3542 Gia
User under construction
pi_71621214
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ze zijn nog licht verstandelijk gehandicapt ook. Dat is vaak niet meer dan "een beetje dommer dan gemiddeld". Dat hoeven niet meteen mensen te zijn die hun kind niet op kunnen voeden. En dat ze in een woonvorm wonen kan ook gewoon betekenen dat ze zelf niet kunnen koken bijvoorbeeld.

Maar voor zwaardere gehandicapten ben ik echt voor "gedwongen"anticonceptie.
Mja, ik vind begeleid wonen toch al wel redelijk zwaar. De begeleiders krijgen er met zo'n baby een dagtaak bij, feitelijk.
Hoewel ik niet in kan schatten in hoeverre deze ouders zelf hun kind kunnen verzorgen.

Ik denk dat dat toch wel een ijkpunt mag zijn: Zijn de ouders in staat zelfstandig de baby te verzorgen?
Zo ja, dan moet dat kunnen, met regelmatig toezicht.
Zo nee, en komt de verzorging grotendeels terecht op de begeleiding, dan vind ik uithuisplaatsing terecht.
  Admin woensdag 5 augustus 2009 @ 13:13:53 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_71621279
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:04 schreef Jarno het volgende:

Totdat minister Rouvoet beslist dat je voordat je kinderen krijgt eerst een bezoekje va een ARBO medewerker krijgt ofzo". .
Zeg dat nou niet, ze lezen mee.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_71621359
Je krijgt wel zo'n wijkverpleegkundige ofzo vantevoren toch? Die gaat kijken of je wel mag bevallen enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:17:09 #8
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71621375
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
Je krijgt wel zo'n wijkverpleegkundige ofzo vantevoren toch? Die gaat kijken of je wel mag bevallen enzo.
Bij ons kwamen ze kieken of de babykamer helemaal af was.
pi_71621427
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:16 schreef Jarno het volgende:
en wat dan als ze nee zeggen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71621451
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja dat dus. Echt zo fout gewoon.
pi_71621466
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

en wat dan als ze nee zeggen?
Dan moet je vrouw het ophouden tot je eindelijk dat kastje in elkaar hebt getimmerd.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:07:52 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71622769
En ja niet zwakbegaafde ouder verkloten het ook wel eens. Maar er zijn ook genoeg nuchtere mensen die verkeersongelukken veroorzaken en toch doen we moeilijk over drank in het verkeer. Omdat drank een risicofactor is.

[ Bericht 28% gewijzigd door Rubber_Johnny op 05-08-2009 22:25:00 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:08:15 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71622777
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan moet je vrouw het ophouden tot je eindelijk dat kastje in elkaar hebt getimmerd.
LOL

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, dat deze mensen in een beschermde omgeving wonen geeft wel te denken. Mja het kan ook een pré zijn. Altijd hulp bij de hand. Zou er niet graag over willen oordelen.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_71622946
Vroeger werden gehandicapten gewoon gesteriliseerd
pi_71622968
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:13 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Vroeger werden gehandicapten gewoon gesteriliseerd
Niet.
pi_71624485
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Serieus? Bij ons kwamen ze alleen tellen of er wel genoeg hydrofiel-luiers voorhanden waren. Ook zoiets. Krijg je een lijstje met wat je Absoluut Moet Hebben voor een bevalling met allemaal meuk erop die je niet of nauwelijks gebruikt. Denk aan "overslaghemdjes" (in de betere drogisterij verkrijgbaar naast de ulevellen) en de eerdergenoemde luiers, 2 emmers (want wasmanden zijn zoooo 1977) en veiligheidsspelden (voor die luiers die je niet gaat gebruiken)
Onze babykamer was sowieso nooit af want onze babykamer was een ledikant plus commode die we neerplempten naast ons bed. Zo. Klaaaar. Probleem?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71624535
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Serieus? Bij ons kwamen ze alleen tellen of er wel genoeg hydrofiel-luiers voorhanden waren. Ook zoiets. Krijg je een lijstje met wat je Absoluut Moet Hebben voor een bevalling met allemaal meuk erop die je niet of nauwelijks gebruikt. Denk aan "overslaghemdjes" (in de betere drogisterij verkrijgbaar naast de ulevellen) en de eerdergenoemde luiers, 2 emmers (want wasmanden zijn zoooo 1977) en veiligheidsspelden (voor die luiers die je niet gaat gebruiken)
Echt, van driekwart van de meuk van dat lijstje heb ik (gelukkig) nog steeds geen idee wat het is en of we het uberhaupt gebruikt hebben. (Waarschijnlijk niet ivm ziekenhuisbevalling).
pi_71624638
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Echt, van driekwart van de meuk van dat lijstje heb ik (gelukkig) nog steeds geen idee wat het is en of we het uberhaupt gebruikt hebben. (Waarschijnlijk niet ivm ziekenhuisbevalling).
Nou, je zult het wel druk gehad hebben om al die Absoluut Noodzakelijke Spullen in de ziekenhuistas te laden!
Sowieso wordt je een hoop bull verkocht dat je Nodig hebt maar qua kinderen loopt het echt de spuigaten uit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:21:53 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71624753
hebben ze ook opvoedboekjes?, altijd handig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71624781
Overigens even los van of het nou allemaal ethisch verantwoord is of niet, dít is dat zeker niet (mocht het waar zijn):
quote:
De ouders zeggen dat Selena met een smoes bij hen weggehaald is in het ziekenhuis, en er niet verteld is wat er ging gebeuren.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')