enquote:UITVOERINGSVOORSCHRIFTEN BABW INZAKE VERKEERSTEKENS
Hoofdstuk 3: onderborden
1. Onderborden zijn rechthoekig en worden in wit uitgevoerd met zwarte letters, cijfers en afbeeldingen.
2. a. Op onderborden worden waar mogelijk de afbeeldingen gebruikt zoals die voorkomen op de borden van bijlage 1 van het RVV 1990.
- knip-
quote:Op een onderbord wordt aangegeven dat het bord E1 of E2 alleen van kracht van is gedurende de op het onderbord aangegeven dagen en/of uren (onderborden; bijvoorbeeld OB201p, OB202p, OB203p, OB215p, OB216p).
Dankquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef DABAMaster het volgende:
Nee, dat is niet toegestaan. Volgens Wegenverkeerswet 1994 (Wvw 1994)
[..]
en
[..]
Alles heeft een reden, zo ook dit verbod. Volgens het bord wat er naast stond ging het om uitgebreide renoveringswerkzaamheden maar daar was niets van te zien, geen wagens, gereedschap, los zand of stenen, stratenmakers. (En ik was er na 5 uur, dus elke fatsoenlijke stratenmaker zit al thuis aan z'n prakkie)quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:06 schreef Anywhere het volgende:
want er zal geen reden zijn voor dat verbod?
Ik vind het ook nogal onduidelijk, alsof iedereen weet dat het week 32 is (ik wist dat ook niet tot nu).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er onduidelijk aan "week 32"? Dat is deze week en dus mag je er niet parkeren. Of er nu werkzaamheden zijn of niet.
Maaaarrrrrrrrr......quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er onduidelijk aan "week 32"? Dat is deze week en dus mag je er niet parkeren. Of er nu werkzaamheden zijn of niet.
TS geeft aan dat hij weet dat het week 32 is doordat hij een boete heeft ontvangen voor het daar staan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:34 schreef Rewimo het volgende:
Even afgezien daarvan (ik vind het ook niet handig, je hebt niet altijd een kalender bij je om dat te checken). TS wist het wel, zie OP, en hij heeft er evengoed geparkeerd.
TS weet het nu, na de boete. Zie OP.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:34 schreef Rewimo het volgende:
Even afgezien daarvan (ik vind het ook niet handig, je hebt niet altijd een kalender bij je om dat te checken). TS wist het wel, zie OP, en hij heeft er evengoed geparkeerd.
De week begint gewoon op maandag, daar is geen speld tussen te krijgen. We hebben er zelfs een mooie "Nederlandse norm" voor: http://nl.wikipedia.org/wiki/NEN_2772quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wanneer begint en eindigt week 32? Er zijn mensen die de week op zondag laten beginnen, maar er zijn ook mensen die de week op maandag laten beginnen.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:02 schreef RTB het volgende:
TS geeft aan dat hij weet dat het week 32 is doordat hij een boete heeft ontvangen voor het daar staan.
Jullie hebben gelijk...quote:
Exact!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:18 schreef Roy_T het volgende:
Verder debiel natuurlijk om weeknummers te gebruiken, die weet ik ook nooit.
Weeknummers zijn niet constant. Volgens sommige interpretaties begint een week op zondag. Volgens andere op maandag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Zie een paar posts hierboven. Het is geen kwestie van interpretatie, we hebben een norm die stelt dat de week op maandag begint. Interpreteren dat de week op zondag begint is zoiets als interpreteren dat een meter ongeveer 95 cm lang is. Het is gewoon niet zo volgens de normquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:40 schreef Maanvis het volgende:
Weeknummers zijn niet constant. Volgens sommige interpretaties begint een week op zondag. Volgens andere op maandag.
En we hebben ook een norm dat er data moet worden gebruikt op verkeersborden en geen weeknummers. Verkeersborden moeten duidelijk zijn en niet alsnog openstaan voor interpretatiequote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Zie een paar posts hierboven. Het is geen kwestie van interpretatie, we hebben een norm die stelt dat de week op maandag begint. Interpreteren dat de week op zondag begint is zoiets als interpreteren dat een meter ongeveer 95 cm lang is. Het is gewoon niet zo volgens de norm
Ja, dusquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:21 schreef DABAMaster het volgende:
En we hebben ook een norm dat er data moet worden gebruikt op verkeersborden en geen weeknummers. Verkeersborden moeten duidelijk zijn en niet alsnog openstaan voor interpretatie
Zoals ik zei: dat is zoiets als vinden dat een meter 95 centimeter lang is, of dat een minuut uit 100 seconden bestaat. Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint. Hoe kun je dan "vinden" dat het niet zo isquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, volgens jou. Er zijn, zoals vermeld, dus ook hele volksstammen in Nederland die vinden dat volgens hun de week op zondag begint.
Als dat zo is dan kan je me vast ook wel aanwijzen waar staat dat dit officieel zo is in Nederland (wettekst dus).quote:Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint
Jij wilt daar een wet voor zien voor je gelooft dat lengtematen, inhoudsmaten, gewicht en tijdsaanduidingen gewoon vastgestelde normen zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan kan je me vast ook wel aanwijzen waar staat dat dit officieel zo is in Nederland (wettekst dus).
Nee. Ik wil wel eens eens een referentie zien waaruit blijkt dat de week officieel op maandag begint in Nederland.quote:Jij wilt daar een wet voor zien voor je gelooft dat lengtematen, inhoudsmaten, gewicht en tijdsaanduidingen gewoon vastgestelde normen zijn?
Het is een norm, geen wet. Normen leg je niet vast in een wet, al wordt er vanuit diverse wetteksten wel naar verwezen. En we hebben het hier specifiek over Nederlandse Norm 2772 (die ook nog eens overeenkomt met de internationale ISO-standaard hiervoor).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef bug_me_not2 het volgende:
Als dat zo is dan kan je me vast ook wel aanwijzen waar staat dat dit officieel zo is in Nederland (wettekst dus).
Omdat dat lang niet altijd gebruikelijk is. Voor sommige doeleinden wordt met de zondag gewerkt (bijv werkroosters).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:07 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Zoals ik zei: dat is zoiets als vinden dat een meter 95 centimeter lang is, of dat een minuut uit 100 seconden bestaat. Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint. Hoe kun je dan "vinden" dat het niet zo is
Werkweken van straatmakers lopen van maandag t/m vrijdag. Wat is dan logisch, zondag of maandag?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
[quote]
Maar dat staat los van het feit dat de week op maandag begint en niet op zondag volgens mij.
[quote]
Tja, volgens jou. Er zijn, zoals vermeld, dus ook hele volksstammen in Nederland die vinden dat volgens hun de week op zondag begint. Verder ben ik het met TS eens dat weeknummers gebruiken erg onhandig is.
Ik zou dat niet als verweer gebruiken in je bezwaarschrift... "ik weet niet hoe weeknummers werken, want ik gebruik altijd roosters die niet voldoen aan de norm"quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:01 schreef Mikkie het volgende:
Omdat dat lang niet altijd gebruikelijk is. Voor sommige doeleinden wordt met de zondag gewerkt (bijv werkroosters).
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik zou dat niet als verweer gebruiken in je bezwaarschrift... "ik weet niet hoe weeknummers werken, want ik gebruik altijd roosters die niet voldoen aan de norm"
zelfde (alleen wist ik wel dat het week 32 was, aangezien ik week 34 op vakantie ben :p )quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:10 schreef Metalfreak het volgende:
Ben wel benieuwd naar de afloop. Tot dit topic wist ik ook niet dat dit week 32 was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |