abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71603968
Bij een tijdelijk parkeerverbod (Bord E2, officieel een stopverbod maar voor het gemak noem ik het een parkeerverbod) hoort een bord met daarop de periode waarvoor het parkeerverbod geldt, bv 01-08-2009 t/m 08-08-2009. Weet iemand of onze alwetende wetgever iets heeft vermeld over de manier waarop de periode kenbaar gemaakt moet worden? Moet dit uitgeschreven zijn met een begin- en einddatum of mag dat ook opgegeven worden door middel van weeknummers?

Achtergrondinformatie: in Rotterdam geldt er dus ergens een tijdelijk parkeerverbod met daarbij de periode "week 32". En ja ik weet nu dat het week 32 is, alleen vind ik 60 euro wel erg prijzig voor die informatie.
pi_71604133
In Rotterdam mag alles.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_71605268
Voor onderborden gelden geen, zover ik weet, geen eisen aan de tekst die er op staat. Bovendien is de tekst gewoon duidelijk.
You dream it, I live it.
pi_71611114
moet je outlook bij je hebben om het weeknummer te achterhalen
pi_71611554
Nee, dat is niet toegestaan. Volgens Wegenverkeerswet 1994 (Wvw 1994)
quote:
UITVOERINGSVOORSCHRIFTEN BABW INZAKE VERKEERSTEKENS
Hoofdstuk 3: onderborden
1. Onderborden zijn rechthoekig en worden in wit uitgevoerd met zwarte letters, cijfers en afbeeldingen.
2. a. Op onderborden worden waar mogelijk de afbeeldingen gebruikt zoals die voorkomen op de borden van bijlage 1 van het RVV 1990.

- knip-
en
quote:
Op een onderbord wordt aangegeven dat het bord E1 of E2 alleen van kracht van is gedurende de op het onderbord aangegeven dagen en/of uren (onderborden; bijvoorbeeld OB201p, OB202p, OB203p, OB215p, OB216p).
pi_71612079
In de gevallen die ik heb meegemaakt stond er meestal de datum bij op het onderbord b.v. 01-08-2009 tm 03-08-2009 en soms een tijd wanneer de verbod gold (dit was in Amsterdam)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_71612148
want er zal geen reden zijn voor dat verbod?
friet saté
pi_71614496
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:44 schreef DABAMaster het volgende:
Nee, dat is niet toegestaan. Volgens Wegenverkeerswet 1994 (Wvw 1994)
[..]

en
[..]

Dank
pi_71614507
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:06 schreef Anywhere het volgende:
want er zal geen reden zijn voor dat verbod?
Alles heeft een reden, zo ook dit verbod. Volgens het bord wat er naast stond ging het om uitgebreide renoveringswerkzaamheden maar daar was niets van te zien, geen wagens, gereedschap, los zand of stenen, stratenmakers. (En ik was er na 5 uur, dus elke fatsoenlijke stratenmaker zit al thuis aan z'n prakkie)

Waren ze daar daadwerkelijk bezig geweest of had ik ook maar enigzins het idee kunnen hebben dat ze daar aan het werk waren (ongeacht of ze nu daadwerkelijk aan het werk zijn of al naar huis waren) dan had ik wel ergens anders geparkeerd. Maar nu was er halverwege de week niets te zien dus het bord had net zo goed een vooraankondiging kunnen zijn voor volgende week of nog niet opgeruimd van de vorige week..

Vandaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 07:23:04 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71614556
Wat is er onduidelijk aan "week 32"? Dat is deze week en dus mag je er niet parkeren. Of er nu werkzaamheden zijn of niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 07:32:46 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_71614597
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Wat is er onduidelijk aan "week 32"? Dat is deze week en dus mag je er niet parkeren. Of er nu werkzaamheden zijn of niet.
Ik vind het ook nogal onduidelijk, alsof iedereen weet dat het week 32 is (ik wist dat ook niet tot nu).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 07:33:35 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71614604
quote:
Maaaarrrrrrrrr......

Wanneer begint en eindigt week 32? Er zijn mensen die de week op zondag laten beginnen, maar er zijn ook mensen die de week op maandag laten beginnen. Hoe weet ik, als ik op zondag wil parkeren, of de zondag ja dan nee bij week 32 wordt gerekend door degene die het bord heeft geplaatst?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 07:34:34 #13
13151 crew  Rewimo
pi_71614609
Even afgezien daarvan (ik vind het ook niet handig, je hebt niet altijd een kalender bij je om dat te checken). TS wist het wel, zie OP, en hij heeft er evengoed geparkeerd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:02:08 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71615331
Bij ons was de weg afgesloten tot week 31. Van de week zag ik dat ze er stiekem week 35 van gemaakt hebben, zonder enige aankondiging.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71616375
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:34 schreef Rewimo het volgende:
Even afgezien daarvan (ik vind het ook niet handig, je hebt niet altijd een kalender bij je om dat te checken). TS wist het wel, zie OP, en hij heeft er evengoed geparkeerd.
TS geeft aan dat hij weet dat het week 32 is doordat hij een boete heeft ontvangen voor het daar staan.
deal with it
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:06:10 #16
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_71616460
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:34 schreef Rewimo het volgende:
TS weet het nu, na de boete. Zie OP.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_71616665
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wanneer begint en eindigt week 32? Er zijn mensen die de week op zondag laten beginnen, maar er zijn ook mensen die de week op maandag laten beginnen.
De week begint gewoon op maandag, daar is geen speld tussen te krijgen. We hebben er zelfs een mooie "Nederlandse norm" voor: http://nl.wikipedia.org/wiki/NEN_2772

Verder debiel natuurlijk om weeknummers te gebruiken, die weet ik ook nooit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 15:58:22 #18
13151 crew  Rewimo
pi_71625681
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:02 schreef RTB het volgende:

TS geeft aan dat hij weet dat het week 32 is doordat hij een boete heeft ontvangen voor het daar staan.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:06 schreef freiss het volgende:
TS weet het nu, na de boete. Zie OP.
Jullie hebben gelijk...
pi_71629286
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:18 schreef Roy_T het volgende:
Verder debiel natuurlijk om weeknummers te gebruiken, die weet ik ook nooit.
Exact!

Ik ga maar vast een bezwaarschrift schrijven, kan die meteen op de post zodra de beschikking binnenkomt. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat
pi_71629524
Beetje stom om geen data te gebruiken inderdaad. Niet dat ik weet wat voor datum het is vandaag maar weeknummers zijn gewoon stom.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:40:40 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_71629594
quote:
Weeknummers zijn niet constant. Volgens sommige interpretaties begint een week op zondag. Volgens andere op maandag.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_71640599
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:40 schreef Maanvis het volgende:

Weeknummers zijn niet constant. Volgens sommige interpretaties begint een week op zondag. Volgens andere op maandag.
Zie een paar posts hierboven. Het is geen kwestie van interpretatie, we hebben een norm die stelt dat de week op maandag begint. Interpreteren dat de week op zondag begint is zoiets als interpreteren dat een meter ongeveer 95 cm lang is. Het is gewoon niet zo volgens de norm
pi_71642405
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:20 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Zie een paar posts hierboven. Het is geen kwestie van interpretatie, we hebben een norm die stelt dat de week op maandag begint. Interpreteren dat de week op zondag begint is zoiets als interpreteren dat een meter ongeveer 95 cm lang is. Het is gewoon niet zo volgens de norm
En we hebben ook een norm dat er data moet worden gebruikt op verkeersborden en geen weeknummers. Verkeersborden moeten duidelijk zijn en niet alsnog openstaan voor interpretatie
pi_71642450
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:21 schreef DABAMaster het volgende:

En we hebben ook een norm dat er data moet worden gebruikt op verkeersborden en geen weeknummers. Verkeersborden moeten duidelijk zijn en niet alsnog openstaan voor interpretatie
Ja, dus Dat bestrijd ik toch helemaal nergens (integendeel zelfs, ik zeg dat het idioot is om weeknummers te gebruiken)? Maar dat staat los van het feit dat de week op maandag begint en niet op zondag volgens mij.
pi_71642489
Gewoon een bezwaarschrift indienen hiervoor.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:02:41 #26
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_71642955
[quote]
Maar dat staat los van het feit dat de week op maandag begint en niet op zondag volgens mij.
[quote]
Tja, volgens jou. Er zijn, zoals vermeld, dus ook hele volksstammen in Nederland die vinden dat volgens hun de week op zondag begint. Verder ben ik het met TS eens dat weeknummers gebruiken erg onhandig is.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_71643047
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, volgens jou. Er zijn, zoals vermeld, dus ook hele volksstammen in Nederland die vinden dat volgens hun de week op zondag begint.
Zoals ik zei: dat is zoiets als vinden dat een meter 95 centimeter lang is, of dat een minuut uit 100 seconden bestaat. Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint. Hoe kun je dan "vinden" dat het niet zo is
pi_71643102
Ben wel benieuwd naar de afloop. Tot dit topic wist ik ook niet dat dit week 32 was.
Don't let my username fool you...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:01:47 #29
175669 bug_me_not2
pi_71644366
quote:
Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint
Als dat zo is dan kan je me vast ook wel aanwijzen waar staat dat dit officieel zo is in Nederland (wettekst dus).
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_71645070
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Als dat zo is dan kan je me vast ook wel aanwijzen waar staat dat dit officieel zo is in Nederland (wettekst dus).
Jij wilt daar een wet voor zien voor je gelooft dat lengtematen, inhoudsmaten, gewicht en tijdsaanduidingen gewoon vastgestelde normen zijn?
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:44:09 #31
175669 bug_me_not2
pi_71645439
quote:
Jij wilt daar een wet voor zien voor je gelooft dat lengtematen, inhoudsmaten, gewicht en tijdsaanduidingen gewoon vastgestelde normen zijn?
Nee. Ik wil wel eens eens een referentie zien waaruit blijkt dat de week officieel op maandag begint in Nederland.
pi_71645569
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:01 schreef bug_me_not2 het volgende:

Het is een norm, geen wet. Normen leg je niet vast in een wet, al wordt er vanuit diverse wetteksten wel naar verwezen. En we hebben het hier specifiek over Nederlandse Norm 2772 (die ook nog eens overeenkomt met de internationale ISO-standaard hiervoor).
pi_71645897
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:07 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Zoals ik zei: dat is zoiets als vinden dat een meter 95 centimeter lang is, of dat een minuut uit 100 seconden bestaat. Er is een duidelijke norm waarin staat dat de week in Nederland officieel op maandag begint. Hoe kun je dan "vinden" dat het niet zo is
Omdat dat lang niet altijd gebruikelijk is. Voor sommige doeleinden wordt met de zondag gewerkt (bijv werkroosters).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71645922
Overigens vind ik het niet duidelijk. Er moet een datum op staan, die maakt het voor iedereen duidelijk. Weeknummers worden in NL veel minder gebruikt. Bovendien zijn data internationaal te lezen, maar als een buitenlander hier is en die kent het woord 'week' niet, houdt het op.
Zerg schreef:
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:08:08 #35
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71646080
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
[quote]
Maar dat staat los van het feit dat de week op maandag begint en niet op zondag volgens mij.
[quote]
Tja, volgens jou. Er zijn, zoals vermeld, dus ook hele volksstammen in Nederland die vinden dat volgens hun de week op zondag begint. Verder ben ik het met TS eens dat weeknummers gebruiken erg onhandig is.
Werkweken van straatmakers lopen van maandag t/m vrijdag. Wat is dan logisch, zondag of maandag?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71646389
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:01 schreef Mikkie het volgende:

Omdat dat lang niet altijd gebruikelijk is. Voor sommige doeleinden wordt met de zondag gewerkt (bijv werkroosters).
Ik zou dat niet als verweer gebruiken in je bezwaarschrift... "ik weet niet hoe weeknummers werken, want ik gebruik altijd roosters die niet voldoen aan de norm"

Maar verder ben ik het met je eens hoor: hiervoor weeknummers gebruiken is gewoon debiel, los van op welke dag de week begint.
pi_71646723
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ik zou dat niet als verweer gebruiken in je bezwaarschrift... "ik weet niet hoe weeknummers werken, want ik gebruik altijd roosters die niet voldoen aan de norm"
Dan hebben ze wel wat te lachen op de rechtbank.
Zerg schreef:
pi_71648832
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:10 schreef Metalfreak het volgende:
Ben wel benieuwd naar de afloop. Tot dit topic wist ik ook niet dat dit week 32 was.
zelfde (alleen wist ik wel dat het week 32 was, aangezien ik week 34 op vakantie ben :p )
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')