Herkenbaar..daarom ben ik hier ook een tijdje even weg geweest, het is best moeilijk om het onder controle te houden en er tegelijk niet obsessief mee om te gaan. Mooi dat het nu weer goed gaat!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ok, het laatste wat ik er over zeg, en wat ik hier nooit heb gezegd:
ik moet er blij om zijn, want ik begon namelijk verdacht weinig te eten. De lijstjes die ik hier postte waren vaak wat aangevuld met T's die er helemaal niet waren, om maar geen commentaar te krijgen. De weegschaal werd een obsessie en uit angst weer een kg omhoog te gaan ipv naar beneden heb ik vaak genoeg overdag op 3 rijstwafels en een appel geleefd, zodat ik maar gewoon avondeten kon doen.. dat was niet continu, maar wel te vaak (vooral op de dag dat de weegschaal niet lief was).. en daar was ik me terdege van bewust. De spiegel is nog steeds prima, maar m'n getalletje op de weegschaal niet, en ik wil niet dat dat een obsessie wordt. Dat is inmiddels weer, sinds een maand of 2, op de rails, na 3 maanden van te weinig eten en obsessief naar de weegschaal staren als er weer 2 ons bij was
Daarom was m'n reactie op XM ook zo heftig, omdat ik het maar al te goed herkende en bang was net zo weinig te gaan eten.. Maar inmiddels zit ik weer op de 70 (vanochtenddie 70,8 was gewoon vocht) en moet ik het met sporten richting de 63 kunnen krijgen, maar dan wel gewoon met gezond en genoeg eten.
Ik ben niet erg veel afgevallen hoor, ik heb ook nooit meer gewogen dan 68.8 (bij een lengte van 1.73). Het komt bij mij gewoon door een onredelijke angst om dik te worden, ik weet best dat dat niet het einde van de wereld is, maar het lijkt me zó erg.. Dus dan heb ik het idee 'hoe verder ik daarvan (van het dik zijn) af zit, hoe beter'.. maw hoe minder ik weeg, hoe beter.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef cinnamongirl het volgende:
Denk dat dat geobsedeerde vooral voorkomt bij mensen die erg veel zijn afgevallen. Dan is een paar kilo aankomen natuurlijk enorm schrikken, want stel je voor dat alles er weer aan vliegt!!!
Ik heb nooit méér gewogen dan 72,5 kilo, en na mijn puberteit nooit minder dan 60. En nu weeg ik alweer een jaar of 10 tussen de 68 en de 72,5. Dus als ik wat aankom raak ik niet in paniek. Ik ben ervan overtuigd dat ik NOOIT meer dan 72,5 zal wegen (muv een evt. zwangerschap).
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
*uit de lurkstand schiet en Mo eengeeft. En ook een
voor kwak. En een
voor PPP want die is jarig!
*terug in lurkstand
Die zekerheid van je lichaam lijkt me wel erg fijn om te hebbenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef cinnamongirl het volgende:
Denk dat dat geobsedeerde vooral voorkomt bij mensen die erg veel zijn afgevallen. Dan is een paar kilo aankomen natuurlijk enorm schrikken, want stel je voor dat alles er weer aan vliegt!!!
Ik heb nooit méér gewogen dan 72,5 kilo, en na mijn puberteit nooit minder dan 60. En nu weeg ik alweer een jaar of 10 tussen de 68 en de 72,5. Dus als ik wat aankom raak ik niet in paniek. Ik ben ervan overtuigd dat ik NOOIT meer dan 72,5 zal wegen (muv een evt. zwangerschap).
Hoe is het met je!!?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
*uit de lurkstand schiet en Mo eengeeft. En ook een
voor kwak. En een
voor PPP want die is jarig!
*terug in lurkstand
Dat heb ik ook wel, mijn grens is BMI van 25. Erop of erover beschouw ik als 'dik' en dan grijp ik altijd in.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik ben niet erg veel afgevallen hoor, ik heb ook nooit meer gewogen dan 68.8 (bij een lengte van 1.73). Het komt bij mij gewoon door een onredelijke angst om dik te worden, ik weet best dat dat niet het einde van de wereld is, maar het lijkt me zó erg.. Dus dan heb ik het idee 'hoe verder ik daarvan (van het dik zijn) af zit, hoe beter'.. maw hoe minder ik weeg, hoe beter.
Dat dat laatste niet goed is, weet ik ook, en ik kan het nu redelijk onder controle houden, maar soms schiet ik weer even door.
Op een rare manier kijk ik ook wel uit naar mijn 30er/40er jaren als het om mijn uiterlijk gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel, mijn grens is BMI van 25. Erop of erover beschouw ik als 'dik' en dan grijp ik altijd in.
@Miss-s: ik denk dat je na verloop van tijd jouw huidige gewicht als 'normaal' zult beschouwen en dat je gewicht in je puberteit een vage herinnering zal zijn! Hoe langer je op gewicht blijft, hoe meer je het vertrouwen krijgt dat je nieuwe gewicht nu je 'set-point' is.
Ik zag je voor en na foto weer in het dieet topic, dat verdient echt een schouderklopje. Wat zeg ik, twee schouderklopjes! En ik denk dat je mentaal ook een vergelijkbaar grote verandering hebt meegemaakt in die tijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Op een rare manier kijk ik ook wel uit naar mijn 30er/40er jaren als het om mijn uiterlijk gaat.
Misschien juist om dan de puberteit zo ver achter me ligt.
Dankjewelquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zag je voor en na foto weer in het dieet topic, dat verdient echt een schouderklopje. Wat zeg ik, twee schouderklopjes! En ik denk dat je mentaal ook een vergelijkbaar grote verandering hebt meegemaakt in die tijd.
watzijzei..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:10 schreef SiTu het volgende:
Ooh, daar had ik overheen gelezen. Fijne verjaardag PPP!Geniet van het
strand
Heb je wel een basecoat eronder dan? En je nagels vetvrij gemaakt vantevoren?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:40 schreef Miss_S het volgende:
Gisterenavond kon ik niet slapen dus heb ik maar mijn nagels (ook mijn teennagels maar daar maar geen foto van gemaakt) gedaan
[ afbeelding ]:
Jammer dat het nu alweer loslaat op sommige stukjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |