abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71643019
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ok, het laatste wat ik er over zeg, en wat ik hier nooit heb gezegd:

ik moet er blij om zijn, want ik begon namelijk verdacht weinig te eten. De lijstjes die ik hier postte waren vaak wat aangevuld met T's die er helemaal niet waren, om maar geen commentaar te krijgen. De weegschaal werd een obsessie en uit angst weer een kg omhoog te gaan ipv naar beneden heb ik vaak genoeg overdag op 3 rijstwafels en een appel geleefd, zodat ik maar gewoon avondeten kon doen.. dat was niet continu, maar wel te vaak (vooral op de dag dat de weegschaal niet lief was).. en daar was ik me terdege van bewust. De spiegel is nog steeds prima, maar m'n getalletje op de weegschaal niet, en ik wil niet dat dat een obsessie wordt. Dat is inmiddels weer, sinds een maand of 2, op de rails, na 3 maanden van te weinig eten en obsessief naar de weegschaal staren als er weer 2 ons bij was

Daarom was m'n reactie op XM ook zo heftig, omdat ik het maar al te goed herkende en bang was net zo weinig te gaan eten.. Maar inmiddels zit ik weer op de 70 (vanochtend die 70,8 was gewoon vocht) en moet ik het met sporten richting de 63 kunnen krijgen, maar dan wel gewoon met gezond en genoeg eten.
Herkenbaar..daarom ben ik hier ook een tijdje even weg geweest, het is best moeilijk om het onder controle te houden en er tegelijk niet obsessief mee om te gaan. Mooi dat het nu weer goed gaat!

@ Miss_S:
Sneeuw op je verjaardag, dat zal ik nooit meemaken . Het lijkt me al raar om niet in de vakantie jarig te zijn, ik heb bijv. ook nooit naar school gehoeven op mijn verjaardag.
pi_71643254
Denk dat dat geobsedeerde vooral voorkomt bij mensen die erg veel zijn afgevallen. Dan is een paar kilo aankomen natuurlijk enorm schrikken, want stel je voor dat alles er weer aan vliegt!!!

Ik heb nooit méér gewogen dan 72,5 kilo, en na mijn puberteit nooit minder dan 60. En nu weeg ik alweer een jaar of 10 tussen de 68 en de 72,5. Dus als ik wat aankom raak ik niet in paniek. Ik ben ervan overtuigd dat ik NOOIT meer dan 72,5 zal wegen (muv een evt. zwangerschap).
pi_71643272
het is nu heel moeilijk om te blijven denken ' dit is een stuk beter!' want ik weet dat 't beter is, want spaarstanden en dat soort meuk heb ik geen zin in.. maar toch..

dat ik nu weer redelijk normaal eet (en soms wel iets te 'normaal') vind ik echt heel fijn, maar het liefst zou ik 63,1 ofzo op de weegschaal zien staan.

Alleen moet ik maar accepteren dat ik nooit echt 'slank' zal zijn op die manier die ik graag zou zien, omdat dat mijn bouw niet is..

Ik weet dat ik moet sporten om af te vallen, en sinds ik zo druk ben geweest met uitvissen wat ik wil doen met mn leven, studie, stond m'n hoofd niet naar sporten.. en dan ineens heel weinig gaan eten om dat maar te compenseren is ontzettend stom

maargoed, rond de 70kg stabiel voor meer dan een jaar nu, is al iets waar ik heel trots op ben. Het schommelde wel eens een kg (71 of 69) en heb enkele uitschieters gehad naar net onder de 69 en zelfs een keer 66,3!, maar dat was dus toen ik onverantwoord weinig at
Ja doei.
pi_71643324
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef cinnamongirl het volgende:
Denk dat dat geobsedeerde vooral voorkomt bij mensen die erg veel zijn afgevallen. Dan is een paar kilo aankomen natuurlijk enorm schrikken, want stel je voor dat alles er weer aan vliegt!!!

Ik heb nooit méér gewogen dan 72,5 kilo, en na mijn puberteit nooit minder dan 60. En nu weeg ik alweer een jaar of 10 tussen de 68 en de 72,5. Dus als ik wat aankom raak ik niet in paniek. Ik ben ervan overtuigd dat ik NOOIT meer dan 72,5 zal wegen (muv een evt. zwangerschap).
Ik ben niet erg veel afgevallen hoor, ik heb ook nooit meer gewogen dan 68.8 (bij een lengte van 1.73). Het komt bij mij gewoon door een onredelijke angst om dik te worden, ik weet best dat dat niet het einde van de wereld is, maar het lijkt me zó erg.. Dus dan heb ik het idee 'hoe verder ik daarvan (van het dik zijn) af zit, hoe beter'.. maw hoe minder ik weeg, hoe beter.

Dat dat laatste niet goed is, weet ik ook, en ik kan het nu redelijk onder controle houden, maar soms schiet ik weer even door.
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 09:23:54 #280
70532 loveli
N
pi_71643372
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
*uit de lurkstand schiet en Mo een geeft. En ook een voor kwak. En een voor PPP want die is jarig!

*terug in lurkstand
back at ya!
crap in = crap out
pi_71643395
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef cinnamongirl het volgende:

Die zekerheid van je lichaam lijkt me wel erg fijn om te hebben
Ik geloof ook wel dat elk lichaam een gewicht heeft (met schommelingen) waar die gewoon naar toe zal gaan als je niet heel raar gaat eten.
Maarja als je 100kilo hebt gewogen nog voordat je 14 bent dan weet je niet hoe het is om zo'n normaal gewicht te hebben inderdaad.
pi_71643434
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
*uit de lurkstand schiet en Mo een geeft. En ook een voor kwak. En een voor PPP want die is jarig!

*terug in lurkstand
Hoe is het met je!!?
Ja doei.
pi_71643490
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ben niet erg veel afgevallen hoor, ik heb ook nooit meer gewogen dan 68.8 (bij een lengte van 1.73). Het komt bij mij gewoon door een onredelijke angst om dik te worden, ik weet best dat dat niet het einde van de wereld is, maar het lijkt me zó erg.. Dus dan heb ik het idee 'hoe verder ik daarvan (van het dik zijn) af zit, hoe beter'.. maw hoe minder ik weeg, hoe beter.

Dat dat laatste niet goed is, weet ik ook, en ik kan het nu redelijk onder controle houden, maar soms schiet ik weer even door.
Dat heb ik ook wel, mijn grens is BMI van 25. Erop of erover beschouw ik als 'dik' en dan grijp ik altijd in.

@Miss-s: ik denk dat je na verloop van tijd jouw huidige gewicht als 'normaal' zult beschouwen en dat je gewicht in je puberteit een vage herinnering zal zijn! Hoe langer je op gewicht blijft, hoe meer je het vertrouwen krijgt dat je nieuwe gewicht nu je 'set-point' is.
pi_71643567
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel, mijn grens is BMI van 25. Erop of erover beschouw ik als 'dik' en dan grijp ik altijd in.

@Miss-s: ik denk dat je na verloop van tijd jouw huidige gewicht als 'normaal' zult beschouwen en dat je gewicht in je puberteit een vage herinnering zal zijn! Hoe langer je op gewicht blijft, hoe meer je het vertrouwen krijgt dat je nieuwe gewicht nu je 'set-point' is.
Op een rare manier kijk ik ook wel uit naar mijn 30er/40er jaren als het om mijn uiterlijk gaat.
Misschien juist om dan de puberteit zo ver achter me ligt.
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 09:37:29 #285
70532 loveli
N
pi_71643688
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Op een rare manier kijk ik ook wel uit naar mijn 30er/40er jaren als het om mijn uiterlijk gaat.
Misschien juist om dan de puberteit zo ver achter me ligt.
Ik zag je voor en na foto weer in het dieet topic, dat verdient echt een schouderklopje. Wat zeg ik, twee schouderklopjes! En ik denk dat je mentaal ook een vergelijkbaar grote verandering hebt meegemaakt in die tijd.
crap in = crap out
pi_71643754
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zag je voor en na foto weer in het dieet topic, dat verdient echt een schouderklopje. Wat zeg ik, twee schouderklopjes! En ik denk dat je mentaal ook een vergelijkbaar grote verandering hebt meegemaakt in die tijd.
Dankjewel
(en ja kan ook nog steeds niet met complimentjes omgaan)
  Vis een optie? donderdag 6 augustus 2009 @ 09:41:31 #287
70532 loveli
N
pi_71643802
Ik ook niet, maar de ervaring leert dat "dankjewel" een prima reactie is
crap in = crap out
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:45:21 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71643943
Goedemorgen .
XM, hoe is het? .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:01:56 #289
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71644368
morning

dikke kus voor mo.... ik heb ook weleens zo'n dag gehad dat ik dacht "ik eet gewoon niks vandaag overdag" maar (gelukkig voor mij) hou ik dat toch niet vol en is het nooit een gewoonte geworden.

ik ben wel weer geinspireerd en besefte me dat ik ws nog 1 maand streep je slank over heb, dus ik ga het een maandje doen weer, en dan daarna wegen en bedenken of ik dat dieet gewoon weer ga doen mischien... vorige keer (ook september hahaha) lukte het heel goed daarmee
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:06:36 #290
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_71644489
Mo Fijn dat je nu weer een normalere relatie met eten hebt.

Slank/gezond doen lukt mij nu even niet. Dit vakantiebaantje vergt zoveel van me dat ik geen puf meer heb om weerstand te bieden tegen lekkers of om gezonde dingen te regelen om mee te nemen. Ik heb ook echt enórm veel trek in zoet, kipfilet of kaas oid op brood staat me gewoon tegen . Maar ik heb besloten om me daar maar niet te druk over te maken, want die berg kcal die ik op een dag extra verbruik maken dat ik waarschijnlijk toch geen verschil ga zien.

Gemiddeld lijstje:
O: 3 weetabix met halfvolle melk
T: boterham chocoladepasta
L: 2 boterhammen met kaas/kipfilet en 1 boterham chocoladepasta, vaak een soepje uit de kantine
T: 2 time-out biscuits of een banaan. Als ik me flauw voel alletwee.
D: iets gezonds, met veel groenten, dat wel
T: toetje, vla ofzo

en daarna ga kruip ik snel in bed, dus snacken 's avonds doe ik niet
pi_71644528
het is hier vaak 'of alles of niets'.

Als ik de weegschaal stom vind kan ik zomaar te weinig eten en als hij puik is dan denk ik 'oh.. dat kan wel....'

Als de spiegel best positief is, dan neem ik nog lekker een hamburgertje op de BBQ, en als de spiegel mij dik maakt/vindt, dan heb ik de neiging om net zoveel te eten dat ik voor m'n gevoel 'genoeg' heb, maar dan weet ik dat 't te weinig en ongezond is..

gaat puik hier!
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:08:51 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71644549
Mooootje Brrr ik wist niet dat het zo erg met je was, al had ik wel mn vermoedens (sorry als ik het lastiger heb gemaakt met mn 'eet je wel genoeg!? "-posts ) Goed dat het nu beter gaat! Houden zo!

PPP: HAPPY BURPDAAAAY!!!

XM: !! Ça vaaaaaaaaaaa?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:10:53 #293
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_71644601
Ooh, daar had ik overheen gelezen. Fijne verjaardag PPP! Geniet van het strand
pi_71644641
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:10 schreef SiTu het volgende:
Ooh, daar had ik overheen gelezen. Fijne verjaardag PPP! Geniet van het strand
watzijzei..
Ja doei.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:13:51 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71644677
O ja, PPP is jarig: gefeli! .
Niet meer actief op Fok!
pi_71644777
Thx allemaal !!
pi_71645065
PPP, gefeliciteeeeeerd

Belana, het blijft lastig. Vandaag heb je allemaal keurige producten, maar nu is het weer echt te weinig, tel maar eens na! Kun je niet wat brood bij je soep nemen?
pi_71645342
Gisterenavond kon ik niet slapen dus heb ik maar mijn nagels (ook mijn teennagels maar daar maar geen foto van gemaakt ) gedaan

:

Jammer dat het nu alweer loslaat op sommige stukjes
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:44:12 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71645442
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:40 schreef Miss_S het volgende:
Gisterenavond kon ik niet slapen dus heb ik maar mijn nagels (ook mijn teennagels maar daar maar geen foto van gemaakt ) gedaan

[ afbeelding ]:

Jammer dat het nu alweer loslaat op sommige stukjes
Heb je wel een basecoat eronder dan? En je nagels vetvrij gemaakt vantevoren?
Niet meer actief op Fok!
pi_71645482
Haha, de nagel van je ringvinger is veel langer dan de andere! Verder leuk gedaan, een topcoat eroverheen wil nog wel eens helpen met stickertjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')