abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71607957
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Over dat voorbeeld met die scholieren kan ik niet goed oordelen. Ik vind echter wel dat de politie vaak andere middelen heeft dan te gaan slaan .Als die scholieren over de schreef gaan, kan je ze aanhouden of bekeuren, dat kan zonder geweld. Dat had hier ook wel gekund als ik het filmpje zo zie.

Politie-agenten blinken niet altijd uit in communicatie terwijl dat hun belangrijkste middel hoort te zijn.
Daar heb je wel gelijk in hoor, over dit filmpje dan, echt we weten niet wat er voorafgaand is gebeurt en het is ook wel een beetje verdacht dat het toch gefilmd word terwijl er nog niks gebeurd was he, maar dat daar gelaten.

In het geval van die scholieren was het zo dat ze het nodig dachten te vinden om de politie te bekogelen met voorwerpen, petjes te stelen van leden van de Mobiele Eenheid en ze uit te schelden voor wat dan ook. Als ik persoonlijk door een x aantal mensen bekogeld zou worden zou ik ook met de lat slaan als ik in de schoenen had gestaan van oom agent. En ik weet zeker dat jij dat ook had gedaan, fysiek geweld tegen de politie hoort niet en dat mag op deze manier in mijn ogen dan ook afgestraft worden.
Nee ik ben geen 14
pi_71609947
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:18 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in hoor, over dit filmpje dan, echt we weten niet wat er voorafgaand is gebeurt en het is ook wel een beetje verdacht dat het toch gefilmd word terwijl er nog niks gebeurd was he, maar dat daar gelaten.

In het geval van die scholieren was het zo dat ze het nodig dachten te vinden om de politie te bekogelen met voorwerpen, petjes te stelen van leden van de Mobiele Eenheid en ze uit te schelden voor wat dan ook. Als ik persoonlijk door een x aantal mensen bekogeld zou worden zou ik ook met de lat slaan als ik in de schoenen had gestaan van oom agent. En ik weet zeker dat jij dat ook had gedaan, fysiek geweld tegen de politie hoort niet en dat mag op deze manier in mijn ogen dan ook afgestraft worden.
tuurlijk joh, en omdat scholieren 3 blokken verderop dat hebben gedaan is het helemaal oké als ome agent een scholier die al aan het weglopen is nog een paar tikken nageeft in de rug .. dat is geen correct optreden, dat is frustratie afreageren.

Voor de rest was die scholierenstaking meer dan rechtvaardig, je hebt blijkbaar geen idee van de puinhoop die op veel scholen heerst, te weinig leraren, schoolboeken pas halverwege het leerjaar ontvangen etc etc .. ze gingen juist staken omdat ze eindelijk eens goed les willen krijgen in plaats van tussenuren ..

en om daar dan de ME op af te sturen, tja, belachelijk natuurlijk .. kinderen die staken omdat zij beter onderwijs willen afstraffen door ze neer te knuppelen
pleased to meet you
pi_71612470
Ik heb de OP wederom niet gelezen, maar ook dit artikel zou ik zo kunnen schrijven zonder maar 1 feit gehoord te hebben, maar wel alleen de titel te hebben gezien.

Komkommertijd, mensen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:39:03 #254
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71612842
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:18 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in hoor, over dit filmpje dan, echt we weten niet wat er voorafgaand is gebeurt
Eh, dat staat toch gewoon ergens op pagina 3?
quote:
en het is ook wel een beetje verdacht dat het toch gefilmd word terwijl er nog niks gebeurd was he, maar dat daar gelaten.
Valt mee dat je het niet verdacht vind dat hij geen uittreksel van zijn geboorteregister erachteraan heeft geplakt...
quote:
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71612848
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:02 schreef moussie het volgende:

[..]

tuurlijk joh, en omdat scholieren 3 blokken verderop dat hebben gedaan is het helemaal oké als ome agent een scholier die al aan het weglopen is nog een paar tikken nageeft in de rug .. dat is geen correct optreden, dat is frustratie afreageren.

Voor de rest was die scholierenstaking meer dan rechtvaardig, je hebt blijkbaar geen idee van de puinhoop die op veel scholen heerst, te weinig leraren, schoolboeken pas halverwege het leerjaar ontvangen etc etc .. ze gingen juist staken omdat ze eindelijk eens goed les willen krijgen in plaats van tussenuren ..

en om daar dan de ME op af te sturen, tja, belachelijk natuurlijk .. kinderen die staken omdat zij beter onderwijs willen afstraffen door ze neer te knuppelen
Maar natuurlijk heb ik er geen idee van pannenkoek Gelukkig hebben die "scholieren die beter onderwijs willen" hier niet de halve tent afgebroken en geen winkelruiten ingegooid, hebben ze geen stenen naar de politie gegooid, en provoceerden ze de politie niet. Gelukkig droom ik zoveel dat ik het misschien wel in een droom heb gezien vriend.
Tot daar aan toe en niet verder he vriend, die lieve scholieren die beter les willen hebben volgens jou zijn hier altijd degenen die de grootste bek hebben, die lieve scholieren bedreigen hier oude vrouwtjes s'avonds, en maar janken als ze worden opgepakt en papa ze moet ophalen van bureau omdat ze O zo zielig zijn. Sodemieter even gauw op alsjeblieft.
Als je zo'n rasmongool bent dat je denkt te moeten vechten omdat dat tof is, zeker met de politie, dan verdien je gewoon een pak slaag, en een flink pak slaag ook. Iets met verkeerde opvoeding, het is schijnbaar normaal dat de halve keet wordt afgebroken, ik vraag me iets af he, als het nou Marokkanen waren geweest had je dan ook zo sympathiek gereageerd?
Geweld tegen de autoriteit hoort niet en als jij denkt dat iedereen maar de anarchist kan gaan uit lopen hangen heb je aan mij toch echt een verkeerde.
En misschien bij jullie was het vredelievend wat jullie scholiertjes hebben gedaan maar hier was het dat zeker niet en getuige van verschijnende filmpjes op internet bleek dat dat ook op andere plaatsen zo was. Als een jochie van 15/16 denkt dat het tof is om oom agent te provoceren door zijn pet van zijn kop te jatten moettie ook niet huilen als hij een pak voor zn donder krijgt, wat zullen we nou krijgen?
Nee ik ben geen 14
pi_71612902
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:39 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Eh, dat staat toch gewoon ergens op pagina 3?
[..]

Valt mee dat je het niet verdacht vind dat hij geen uittreksel van zijn geboorteregister erachteraan heeft geplakt...
[..]

Zoals ik eerder al zei, niet alles wat ik zeg heeft met dit te maken, en ik weet dat ik dingen herhaal maar als iemand een discussie met me voert vindt ik het geen probleem om dingen te herhalen, ik ben niet te beroerd om dubbel te typen.
Nee ik ben geen 14
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:42:29 #257
248844 Bowlingbal
pi_71612903
Waar gaat het topic nu over?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71612921
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:42 schreef Bowlingbal het volgende:
Waar gaat het topic nu over?
Dat zeg ik, mensen beginnen over scholieren uch jaar geleden en dat staat los van dit, ik weet ook wel dat dit niet de plek is om deze discussie te voeren maar als mensen die willen aangaan door mijn toedoen wil ik hem best meevoeren.
Nee ik ben geen 14
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:47:01 #259
248844 Bowlingbal
pi_71612992
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:43 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, mensen beginnen over scholieren uch jaar geleden en dat staat los van dit, ik weet ook wel dat dit niet de plek is om deze discussie te voeren maar als mensen die willen aangaan door mijn toedoen wil ik hem best meevoeren.
Goed, om de discussie dan weer terug te helpen, de politie heeft wel aangegeven wat de reden zou zijn. Meedere zelfs. Staat op pagina 4, hier ergens:
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:20 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ook wel apart.

Eerst is het provoceren. Dan is het aanvallen met of zonder derde persoon.

Dat eerste is geen reden om iemand te slaan of te schoppen, mogelijk wel een reden om iemand weg te sturen. Maar hij liep al weg.
Het tweede lijkt me dan geen reden om iemand weg te jagen, met een knuppel en trappen, maar een reden om iemand direct aan te houden, zoals eerder gezegd.

Raar.
Wat vind je daarvan?
- Donald Love
pi_71613082
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:47 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Goed, om de discussie dan weer terug te helpen, de politie heeft wel aangegeven wat de reden zou zijn. Meedere zelfs. Staat op pagina 4, hier ergens:
[..]

Wat vind je daarvan?
Als je goed kijkt zie je dat hij op een of andere manier niet echt de intentie toont om weg te gaan, gezien de handgebaren, ik ben het met je eens dat de schop die hij krijgt misschien niet nodig is. Echter wat er vooraf gegaan is aan het filmpje zal niet duidelijk worden dus dat blijft speculeren in mijn ogen. Of betrokkene fout is geweest weet jij nimmer ik. Kijk als er niets aan de hand is en iemand niets doet en alleen gesommeerd word om weg te gaan is dat in mijn ogen geen reden om iemand lens te slaan.
Wat mijn punt is dat mensen die het dusdanig uitdagen gewoon een pak slaag verdienen en dus niet moeten janken als er wat gebeurt wat hun niet helemaal aanstaat.
Nee ik ben geen 14
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:54:01 #261
248844 Bowlingbal
pi_71613127
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:50 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat hij op een of andere manier niet echt de intentie toont om weg te gaan, gezien de handgebaren, ik ben het met je eens dat de schop die hij krijgt misschien niet nodig is. Echter wat er vooraf gegaan is aan het filmpje zal niet duidelijk worden dus dat blijft speculeren in mijn ogen. Of betrokkene fout is geweest weet jij nimmer ik. Kijk als er niets aan de hand is en iemand niets doet en alleen gesommeerd word om weg te gaan is dat in mijn ogen geen reden om iemand lens te slaan.
Wat mijn punt is dat mensen die het dusdanig uitdagen gewoon een pak slaag verdienen en dus niet moeten janken als er wat gebeurt wat hun niet helemaal aanstaat.
(Ondanks de handgebaren loopt hij wel weg.)

Ze kunnen best een pak slag verdienen, maar het is niet aan de agent om een straf uit te delen.

Agenten mogen geweld gebruiken ter zelfbescherming, om de situatie tot rust te brengen of om iemand aan te houden / arresteren. Daar ben ik ook helemaal voor zolang dat allemaal proportioneel is. Dat is het ook in bijna alle gevallen. Agenten mogen mijns inziens echter geen, zoals jij lijkt te vinden maar corrigeer me als ik fout zit, geweld gebruiken om iemand te straffen. Daar hebben we een compleet rechtsprekend systeem voor. Agenten zijn geen rechters die ter plekke de straf uitdelen.
- Donald Love
pi_71613302
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:39 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk heb ik er geen idee van pannenkoek Gelukkig hebben die "scholieren die beter onderwijs willen" hier niet de halve tent afgebroken en geen winkelruiten ingegooid, hebben ze geen stenen naar de politie gegooid, en provoceerden ze de politie niet. Gelukkig droom ik zoveel dat ik het misschien wel in een droom heb gezien vriend.
moet je maar geen politie met dreigende knuppels gaan afsturen op jeugd die tot dat moment grotendeels vreedzaam protesteert voor een uiterst zinvol doel, zelfs de schooldirecteur heeft dat benadrukt
quote:
Tot daar aan toe en niet verder he vriend, die lieve scholieren die beter les willen hebben volgens jou zijn hier altijd degenen die de grootste bek hebben, die lieve scholieren bedreigen hier oude vrouwtjes s'avonds, en maar janken als ze worden opgepakt en papa ze moet ophalen van bureau omdat ze O zo zielig zijn. Sodemieter even gauw op alsjeblieft.
En dat waren dezelfde lui, of omdat de een op een eerder moment iets heeft gedaan verdient een ander nu geslagen te worden?
quote:
Als je zo'n rasmongool bent dat je denkt te moeten vechten omdat dat tof is, zeker met de politie, dan verdien je gewoon een pak slaag, en een flink pak slaag ook.
Dat die jongen niet aan het vechten was maar gewoon aan het weglopen, voor de agent uit, ontgaat je even?
quote:
Iets met verkeerde opvoeding, het is schijnbaar normaal dat de halve keet wordt afgebroken, ik vraag me iets af he, als het nou Marokkanen waren geweest had je dan ook zo sympathiek gereageerd?
Als iemand aan het weglopen is en van een gefrustreerde agent wat tikken na krijgt, uiteraard
quote:
Geweld tegen de autoriteit hoort niet en als jij denkt dat iedereen maar de anarchist kan gaan uit lopen hangen heb je aan mij toch echt een verkeerde.
Ik vraag me af in wat voor wereld we zouden leven als er niet keer op keer mensen belangrijke veranderingen hadden afgedwongen door geweld te gebruiken tegen de gevestigde overheid .. nog ergens in de donkere tijden of zo?
quote:
En misschien bij jullie was het vredelievend wat jullie scholiertjes hebben gedaan maar hier was het dat zeker niet en getuige van verschijnende filmpjes op internet bleek dat dat ook op andere plaatsen zo was. Als een jochie van 15/16 denkt dat het tof is om oom agent te provoceren door zijn pet van zijn kop te jatten moettie ook niet huilen als hij een pak voor zn donder krijgt, wat zullen we nou krijgen?
Ik weet dat het op sommige plekken behoorlijk geëscaleerd is, maar dat is nog steeds geen reden om 3 straten verderop iemand die je aanwijzingen aan het opvolgen is wat tikken na te geven .. als jij dat verschil niet ziet, tja, dan houd het gewoon op
pleased to meet you
pi_71613320
Ik had het kunnen weten, dit is typisch een 'EL Moussie' topic
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71613341
Doet me een beetje hier aan denken.

Edit: daar gaat het dus ook over.
Life is Music
  woensdag 5 augustus 2009 @ 01:23:49 #265
691 luciano
ondertitelloos
pi_71613511
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:57 schreef swollywood het volgende:
Tsja, als een agent vordert dat je weg moet gaan, moet je gewoon weggaan en niet gaan zeiken.
Bij post drie , deze dus ben ik gestopt met lezen , en ga de rest ook niet eens lezen ............ as simple as can be this response .
Luisteren naar de politie, zoniet , face the consequenses.

NEXT !
pi_71613630
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:23 schreef luciano het volgende:

[..]

Bij post drie , deze dus ben ik gestopt met lezen , en ga de rest ook niet eens lezen ............ as simple as can be this response .
Luisteren naar de politie, zoniet , face the consequenses.

NEXT !
Heb je geen eigen hersenen, of een eigen moraal? Ranzige facist.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_71613757
zo hey, ze studeren rechten en vastgoed & makelaardij. Gelukkig heeft de politie dat wel meegekregen!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 08:49:43 #268
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_71615174
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou ja, je mag op de openbare weg filmen, maar mensen niet.

Maar ja, zolang je zegt dat je je broer filmt en hij met die wapenstok in z'n nek nog roept "Ja, dat mag hoor" moet het kunnen
Onzin. Op de openbare weg mag je gewoon filmen, ook iedereen die er langskomt etc. In geval van publicatie kunnen mensen bezwaar maken maar alleen als ze zwaarwegende belangen hebben.

Los daarvan: het CS van Rotterdam (daar gaat het hier toch om?) is bij mijn weten geen openbare weg maar privaat terrein en dus gaat die vlieger niet op.
Life is what you make it.
pi_71615475
Student? Hij is gewoon een treurige scholier op een HBO-school. Niks student. Ten tweede filmt hij pas als de politie geweld gaat gebruiken. Zal wel wat getroll aan vooraf zijn gegaan. Niet janken en doorgaan met je leven. Ten derde: al die nep-juristen hier die wel weten hoe het zit. Zijn we allemaal geweldsexpert ofzo?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71615524
Ze zouden het filmpje moeten hernoemen in The wizard of Ozturk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:33:18 #271
248844 Bowlingbal
pi_71617061
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:12 schreef _Qmars_ het volgende:
Student? Hij is gewoon een treurige scholier op een HBO-school. Niks student. Ten tweede filmt hij pas als de politie geweld gaat gebruiken. Zal wel wat getroll aan vooraf zijn gegaan. Niet janken en doorgaan met je leven. Ten derde: al die nep-juristen hier die wel weten hoe het zit. Zijn we allemaal geweldsexpert ofzo?
Ohja, want als mensen trollen, dan mag de politie gelijk als rechter spelen en een straf uitdelen, te weten: slaan en een trap geven?

Als er een wet overtreden is, dienen ze hem aan te houden, ik weet niet wat dit is, maar dit wegjagen met een wapenstok en het geven van een trap lijkt totaal niet op een aanhouding.
- Donald Love
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:35:18 #272
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71617112
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:33 schreef Bowlingbal het volgende:

Als er een wet overtreden is, dienen ze hem aan te houden, ik weet niet wat dit is, maar dit wegjagen met een wapenstok en het geven van een trap lijkt totaal niet op een aanhouding.
Je hebt het filmpje uitgezet na 10 seconden?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:37:06 #273
248844 Bowlingbal
pi_71617165
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt het filmpje uitgezet na 10 seconden?
Nee. Uiteindelijk wordt hij ineens wel aangehouden. Maar waarom? Omdat hij niet weg rende? Omdat hij niet de magische woorden 'repelsteeltje krabt de krullen van de trap van Assepoester' zei?

Hij liep weg. Hij maakte dan wel handgebaren, maar die zijn voor zover ik kan zien niet beledigend of van een andere aard wat een reden tot aanhouding zou zijn. Als er voor het filmpje iets gebeurde wat een reden was tot aanhouding, waarom is dat niet direct gebeurd?

En nee, ik ben geen jurist, maar als iemand uit kan leggen wat de reden zou zijn dat de politie hem ging slaan, hoor ik het graag. En naar mijn weten deelt de politie geen straf uit op straat. Of is dat onjuist?
- Donald Love
pi_71617445
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:33 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ohja, want als mensen trollen, dan mag de politie gelijk als rechter spelen en een straf uitdelen, te weten: slaan en een trap geven?

Politie heeft een geweldsmonopolie en de zwaardmacht. Dus, dat mogen ze ja. Je kunt wel eindeloos speculeren, maar je moet het onderzoek maar even afwachten. Dat jankverhaal van die studenten; wel ernstig gekleurd vind je ook niet?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:49:54 #275
248844 Bowlingbal
pi_71617485
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:48 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Politie heeft een geweldsmonopolie en de zwaardmacht. Dus, dat mogen ze ja. Je kunt wel eindeloos speculeren, maar je moet het onderzoek maar even afwachten. Dat jankverhaal van die studenten; wel ernstig gekleurd vind je ook niet?
Ze mogen inderdaad geweld gebruiken, maar alleen als dat, volgens mij, nodig is om iemand aan te houden, uit zelfverdediging of om de situatie te kalmeren.

Is daar hier sprake van? Of denk je dat de politie geweld mag gebruiken als straf? Wat is dan het verschil met lijfstraffen?
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')