quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<snip>
Waar gebruik je zo'n schep eigenlijk wel voor? Ik heb de mijne niet 1 x gebruikt in 5 dagen.
Ik denk eigenlijk aan elekrticiteit en alles wat ermee gedaan wordt dat toch een hoop romantiek en levensplezier verwijderd heeft.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:55 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Welke van de dingen die ik opnoem zijn echt overdadig ? Dat zijn voor mij slechts basis elementen. Als zoiets realiseerbaar is binnen een tijdspan van 2 jaar dan lever ik liever die inspanningen dan elke dag in mijn voorzieningen te kunnen voorzien en te gaan jagen etc. Een vriezer is dan onontbeerlijk.
Je moet je inspanningen natuurlijk zoveel mogelijk kunnen beperken tot het absolute noodzakelijke. Een autarkisch leven is erg zwaar als je alleen of met weinigen bent. Met technische kennis etc kan je die inspanningen soms met 90% verminderen. Goede irrigatie etc ploegmethoden. Ik weet er geen bal vanaf maar heb wel ergens een pdf'je in de vele GB's die ik heb
Ja allemaal goeie toepassingen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Deze kun je vinden bij het militairwarenhuis ¤10,- voor een 2e hands.
- Geultje graven rond tent. (Afwatering bij regen)
- Gat maken in heuvel(tje) voor oven. (Gat maken, en dan van bovenaf een klein gat maken, pan erop en gaan. Hiermee voorkom je tevens dat het vuur al te veel 'zichtbaar' is.
- Hamer (Tent haringen)
- zelfverdediging.
- (boom)wortels doorhakken.
etc.
Totaal gewicht van 30 Kg. Incl. kleding & schoenen e.d. die ik aanheb.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<snip>
Hoeveel kilo zijn jullie bereid op je rug te dragen? Ik zat rond de 23 met bijna al mijn spullen en dat ging toch net even te ver. Iets minder dan 20 is goed te doen.
toch grappig, want vaak wordt er van uit gegaan dat mannen doorgaans meer kracht hebben. Het is duidelijk afhankelijk van wat voor soort kracht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Totaal gewicht van 30 Kg. Incl. kleding & schoenen e.d. die ik aanheb.
Dat was in dienst ook zo'n beetje het gewicht met 'volle bepakking'.
Overigens helpt het om niet alles op je rug te stouwen
Hang gerust je borst & (boven)benen vol. Scheelt weer aan 'balans' en gewicht dat aan je schouders & rug trekt.
& uiteraard trainen & geregeld een stukje wandelen met flink wat gewicht op je rug helpt om te 'wennen' en het langer vol te houden (doe ik zelf veel te weinig)
zolang het gewicht maar over je lichaam verdeelt wordt.quote:Edit:
Je wilt niet weten hoe zwaar m'n jas weegt, met alles wat erin zit gepropt, maar dat merk je nauwelijks als je 'm draagt![]()
Oke, probleem is een beetje dat het hier veel te warm was om met jas en lange broek rond te lopen. Maar idd logisch en goed idee om meer aan mn lichaam te hangen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Totaal gewicht van 30 Kg. Incl. kleding & schoenen e.d. die ik aanheb.
Dat was in dienst ook zo'n beetje het gewicht met 'volle bepakking'.
Overigens helpt het om niet alles op je rug te stouwen
Hang gerust je borst & (boven)benen vol. Scheelt weer aan 'balans' en gewicht dat aan je schouders & rug trekt.
& uiteraard trainen & geregeld een stukje wandelen met flink wat gewicht op je rug helpt om te 'wennen' en het langer vol te houden (doe ik zelf veel te weinig)
Edit:
Je wilt niet weten hoe zwaar m'n jas weegt, met alles wat erin zit gepropt, maar dat merk je nauwelijks als je 'm draagt![]()
Ik weet er alles vanquote:
Het is idd ook de verdeling. Jij kan je kinderen dragen omdat het gewicht waarschijnlijk hoog zit waardoor het niet bv aan je rug trekt, maar op je heupen en benen komt. Met een rugzak ben je daarin beperkt. Als je de zware dingen laag hangt, is 15 kilo al veel te veel. Zet je al het zware zo hoog mogelijk, kun je kilos meer dragen zonder kapot te gaan. Maar een rugzak gaat hangen wanneer hij te zwaar wordt, het gewicht blijft niet meer goed op de heupen zitten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:15 schreef Exoteria het volgende:
[..]
toch grappig, want vaak wordt er van uit gegaan dat mannen doorgaans meer kracht hebben. Het is duidelijk afhankelijk van wat voor soort kracht.
Ik ben namelijk niet sterk (dacht ik toch?), maar een last dragen kan ik wel heel goed.
De afgelopen jaren heb ik hier ongemerkt training in gehad.
Ik heb vier kinderen en ook de afgelopen vakantie heb ik kilometers gelopen waarvan toch redelijk grote stukken (waronder een stuk van bijna 7 kilometer) met 2 kinderen op/om mijn lichaam en dan het drinken (iig 2 liter) en de spullen voor onderweg nog ergens weggestopt.
bv één kind op mijn rug en één op mijn buik gehangen of één op mijn arm.
dat is toch 11 kilo, 16 kilo en 23 kilo (de vierde die 36 kilo weegt kan de pot op)
en wat te denken van al die keren de trappen op en af met een kind op mijn arm.
[..]
zolang het gewicht maar over je lichaam verdeelt wordt.
en goede schoenen zijn uiteraard belangrijk.
(ingelopen en wel)
Zo'n "inklap" schop heb ik hier trouwens ook liggen.
jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:34 schreef 08091981 het volgende:
zitten hier ook batterijen in?
als je knijpt verspingt de felheid van het lampje dan ook?
Tja het idee van een meet blijft een beetje apart. Ik wil wel komen, heb deze, en volgende week nog vakantiequote:Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef R0N1N het volgende:
Ohwja, hoe zit het nou met die "meet & greet" ???
Het is sinds die mislukte poging in Mei (BCC) oorverdovend stil op dat front. Beetje jammer, toch wel ... dussss ... waren al die poll's enzo verspilde forum vulling, of ... ?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef R0N1N het volgende:
Ohwja, hoe zit het nou met die "meet & greet" ???
Hoho, dit zijn niet de mensen die in reptilians, illuminati, samenzweringen of aliens geloven....bij mijn weten althans.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef Buschetta het volgende:
[..]zou weleens willen zien wie de truthers zijn ...
Lache.
Zelf kan ik niet komen ivm reistijden
wat bedoel je ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef huhggh het volgende:
[..]
Hoho, dit zijn niet de mensen die in reptilians, illuminati, samenzweringen of aliens geloven....bij mijn weten althans.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef huhggh het volgende:
Hoho, dit zijn niet de mensen die in reptilians, illuminati, samenzweringen of aliens geloven....bij mijn weten althans.
Ooh, haal ik ze nu door elkaar?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dacht dat dat de "alu-hoedjes" waren. "Truthers" zijn toch juist van de geesten, het paranormale, Tarot, Yoga, the X-files, Uri Geller & Char ?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ooh, haal ik ze nu door elkaar?
Voor mij is het allemaal een-pot-nat
Het is ook lastig uit elkaar te houdenquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef huhggh het volgende:
Ooh, haal ik ze nu door elkaar?
Voor mij is het allemaal een-pot-nat
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het is ook lastig uit elkaar te houden
Of je nou overal geesten of shape-shifting reptilians ziet ... maakt weinig verschil, toch
Overigens, hoort 'samenzweringen' NIET in dat rijtje thuis. Die zijn van alle dag en onze geschiedenis staat er bol van.
quote:Noem liever specifieke samenzwerings theorieen i.p.v. het in z'n geheel afdoen als onzin, want dan sla je de plank mis.
Die van mij zit er alweer opquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef Saak het volgende:
Tja het idee van een meet blijft een beetje apart. Ik wil wel komen, heb deze, en volgende week nog vakantie![]()
Maar ik verwacht wel dat het een gezellige dag zal worden
We zouden in Schaarsbergen kunnen afspreken
Quante costa?quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:57 schreef Oversight het volgende:
ontopic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Powerrrrrrrrrrrrr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |