abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:19:47 #126
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72261406
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<snip>
Waar gebruik je zo'n schep eigenlijk wel voor? Ik heb de mijne niet 1 x gebruikt in 5 dagen.

Deze kun je vinden bij het militairwarenhuis ¤10,- voor een 2e hands.

- Geultje graven rond tent. (Afwatering bij regen)
- Gat maken in heuvel(tje) voor oven. (Gat maken, en dan van bovenaf een klein gat maken, pan erop en gaan. Hiermee voorkom je tevens dat het vuur al te veel 'zichtbaar' is.
- Hamer (Tent haringen)
- zelfverdediging.
- (boom)wortels doorhakken.
etc.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_72262937
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:55 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Welke van de dingen die ik opnoem zijn echt overdadig ? Dat zijn voor mij slechts basis elementen. Als zoiets realiseerbaar is binnen een tijdspan van 2 jaar dan lever ik liever die inspanningen dan elke dag in mijn voorzieningen te kunnen voorzien en te gaan jagen etc. Een vriezer is dan onontbeerlijk.

Je moet je inspanningen natuurlijk zoveel mogelijk kunnen beperken tot het absolute noodzakelijke. Een autarkisch leven is erg zwaar als je alleen of met weinigen bent. Met technische kennis etc kan je die inspanningen soms met 90% verminderen. Goede irrigatie etc ploegmethoden. Ik weet er geen bal vanaf maar heb wel ergens een pdf'je in de vele GB's die ik heb
Ik denk eigenlijk aan elekrticiteit en alles wat ermee gedaan wordt dat toch een hoop romantiek en levensplezier verwijderd heeft.

Misschien is het niet zozeer de elektriciteit zelf, maar wat we er mee doen.

Maar dit gaat meer over filosofie en waar echt levensgeluk vandaan komt misschien.

Verder ben ik het met je eens.
pi_72262959
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Deze kun je vinden bij het militairwarenhuis ¤10,- voor een 2e hands.

- Geultje graven rond tent. (Afwatering bij regen)
- Gat maken in heuvel(tje) voor oven. (Gat maken, en dan van bovenaf een klein gat maken, pan erop en gaan. Hiermee voorkom je tevens dat het vuur al te veel 'zichtbaar' is.
- Hamer (Tent haringen)
- zelfverdediging.
- (boom)wortels doorhakken.
etc.
Ja allemaal goeie toepassingen.
Toch eens naar kijken als ik weer wat geld heb.

Hoeveel kilo zijn jullie bereid op je rug te dragen? Ik zat rond de 23 met bijna al mijn spullen en dat ging toch net even te ver. Iets minder dan 20 is goed te doen.

Voor mensen die willen leren hoe te landbouwen is dit misschien interessant http://www.wwoof.fr/eng/index.htm

Een exchange van onderdak, voedsel en leren voor werk op een Bio farm in zuid frankrijk en ook elders. Ook zijn er in zuid frankrijk communities waar mensen autarkisch leven, back to basic.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:45:31 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72266360
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
<snip>
Hoeveel kilo zijn jullie bereid op je rug te dragen? Ik zat rond de 23 met bijna al mijn spullen en dat ging toch net even te ver. Iets minder dan 20 is goed te doen.
Totaal gewicht van 30 Kg. Incl. kleding & schoenen e.d. die ik aanheb.
Dat was in dienst ook zo'n beetje het gewicht met 'volle bepakking'.

Overigens helpt het om niet alles op je rug te stouwen
Hang gerust je borst & (boven)benen vol. Scheelt weer aan 'balans' en gewicht dat aan je schouders & rug trekt.

& uiteraard trainen & geregeld een stukje wandelen met flink wat gewicht op je rug helpt om te 'wennen' en het langer vol te houden (doe ik zelf veel te weinig )

Edit:
Je wilt niet weten hoe zwaar m'n jas weegt, met alles wat erin zit gepropt, maar dat merk je nauwelijks als je 'm draagt

[ Bericht 4% gewijzigd door R0N1N op 29-08-2009 20:50:52 ]
pi_72267043
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Hang gerust je borst & (boven)benen vol. Scheelt weer aan 'balans' en gewicht dat aan je schouders & rug trekt.

& uiteraard trainen & geregeld een stukje wandelen met flink wat gewicht op je rug helpt om te 'wennen' en het langer vol te houden (doe ik zelf veel te weinig )
toch grappig, want vaak wordt er van uit gegaan dat mannen doorgaans meer kracht hebben. Het is duidelijk afhankelijk van wat voor soort kracht.
Ik ben namelijk niet sterk (dacht ik toch?), maar een last dragen kan ik wel heel goed.
De afgelopen jaren heb ik hier ongemerkt training in gehad.

Ik heb vier kinderen en ook de afgelopen vakantie heb ik kilometers gelopen waarvan toch redelijk grote stukken (waronder een stuk van bijna 7 kilometer) met 2 kinderen op/om mijn lichaam en dan het drinken (iig 2 liter) en de spullen voor onderweg nog ergens weggestopt.
bv één kind op mijn rug en één op mijn buik gehangen of één op mijn arm.

dat is toch 11 kilo, 16 kilo en 23 kilo (de vierde die 36 kilo weegt kan de pot op )

en wat te denken van al die keren de trappen op en af met een kind op mijn arm.
quote:
Edit:
Je wilt niet weten hoe zwaar m'n jas weegt, met alles wat erin zit gepropt, maar dat merk je nauwelijks als je 'm draagt
zolang het gewicht maar over je lichaam verdeelt wordt.

en goede schoenen zijn uiteraard belangrijk.
(ingelopen en wel)

Zo'n "inklap" schop heb ik hier trouwens ook liggen.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72270469
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Edit:
Oke, probleem is een beetje dat het hier veel te warm was om met jas en lange broek rond te lopen. Maar idd logisch en goed idee om meer aan mn lichaam te hangen.

Ik draag overigens ook een zak waar ik al mn eten en drinken in stop, aangezien dat ook al snel erg zwaar wordt als je niet slechts gedroogd astronautenvoedsel wil eten. Plus is het toegankelijker.
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:24:31 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72273003
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:15 schreef Exoteria het volgende:
<snip>
Ik weet er alles van , maar dat is geen vergelijking. Die 30 kg is gebaseerd op continu dragen & heel veel lopen, zelfs nog kunnen rennen (mocht dat nodig zijn.) Op den duur ga je dat wel merken. Het scheelt natuurlijk per persoon wat je werkelijk aankan. Dat zul je moeten uitproberen.
pi_72274837
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:15 schreef Exoteria het volgende:

[..]

toch grappig, want vaak wordt er van uit gegaan dat mannen doorgaans meer kracht hebben. Het is duidelijk afhankelijk van wat voor soort kracht.
Ik ben namelijk niet sterk (dacht ik toch?), maar een last dragen kan ik wel heel goed.
De afgelopen jaren heb ik hier ongemerkt training in gehad.

Ik heb vier kinderen en ook de afgelopen vakantie heb ik kilometers gelopen waarvan toch redelijk grote stukken (waronder een stuk van bijna 7 kilometer) met 2 kinderen op/om mijn lichaam en dan het drinken (iig 2 liter) en de spullen voor onderweg nog ergens weggestopt.
bv één kind op mijn rug en één op mijn buik gehangen of één op mijn arm.

dat is toch 11 kilo, 16 kilo en 23 kilo (de vierde die 36 kilo weegt kan de pot op )

en wat te denken van al die keren de trappen op en af met een kind op mijn arm.
[..]

zolang het gewicht maar over je lichaam verdeelt wordt.

en goede schoenen zijn uiteraard belangrijk.
(ingelopen en wel)

Zo'n "inklap" schop heb ik hier trouwens ook liggen.
Het is idd ook de verdeling. Jij kan je kinderen dragen omdat het gewicht waarschijnlijk hoog zit waardoor het niet bv aan je rug trekt, maar op je heupen en benen komt. Met een rugzak ben je daarin beperkt. Als je de zware dingen laag hangt, is 15 kilo al veel te veel. Zet je al het zware zo hoog mogelijk, kun je kilos meer dragen zonder kapot te gaan. Maar een rugzak gaat hangen wanneer hij te zwaar wordt, het gewicht blijft niet meer goed op de heupen zitten.

Vandaar denk ik ook dat die Afrikaanse vrouwen hun litersgrote potten water op hun hoofd dragen, dat is het lichtste. Eigenlijk zouden we dus allemaal moeten survivalen met onze rugzak op ons hoofd hehe.
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:05:52 #134
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_72280760
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:34 schreef 08091981 het volgende:
zitten hier ook batterijen in?
als je knijpt verspingt de felheid van het lampje dan ook?
ja
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:31:30 #135
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72281458
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:20 schreef Exoteria het volgende:
en vergeet brandnetels niet.
http://survivalseedbank.com/
◢◤
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:14:56 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72317388
Ohwja, hoe zit het nou met die "meet & greet" ???

Het is sinds die mislukte poging in Mei (BCC) oorverdovend stil op dat front. Beetje jammer, toch wel ... dussss ... waren al die poll's enzo verspilde forum vulling, of ... ?
pi_72318569
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef R0N1N het volgende:

Het is sinds die mislukte poging in Mei (BCC) oorverdovend stil op dat front. Beetje jammer, toch wel ... dussss ... waren al die poll's enzo verspilde forum vulling, of ... ?
Tja het idee van een meet blijft een beetje apart. Ik wil wel komen, heb deze, en volgende week nog vakantie
Maar ik verwacht wel dat het een gezellige dag zal worden
We zouden in Schaarsbergen kunnen afspreken
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:56 #138
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72322615
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:14 schreef R0N1N het volgende:
zou weleens willen zien wie de truthers zijn ...
Lache.

Zelf kan ik niet komen ivm reistijden
pi_72323386
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:34 schreef Buschetta het volgende:

[..]

zou weleens willen zien wie de truthers zijn ...
Lache.

Zelf kan ik niet komen ivm reistijden
Hoho, dit zijn niet de mensen die in reptilians, illuminati, samenzweringen of aliens geloven....bij mijn weten althans.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:56:12 #140
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72323585
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hoho, dit zijn niet de mensen die in reptilians, illuminati, samenzweringen of aliens geloven....bij mijn weten althans.
wat bedoel je ?

Zullen er genoeg tussen zitten die bepaalde dingen als waarheid aannemen denk ik toch wel.
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:15:37 #141
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72327224
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef huhggh het volgende:
Dacht dat dat de "alu-hoedjes" waren. "Truthers" zijn toch juist van de geesten, het paranormale, Tarot, Yoga, the X-files, Uri Geller & Char ?
pi_72332748
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dacht dat dat de "alu-hoedjes" waren. "Truthers" zijn toch juist van de geesten, het paranormale, Tarot, Yoga, the X-files, Uri Geller & Char ?
Ooh, haal ik ze nu door elkaar?
Voor mij is het allemaal een-pot-nat
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:41:40 #143
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72337713
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef huhggh het volgende:

[..]

er zijn ook gelovers die met alu-hoedje op... reptillians eten, en niet gelovers die zonder reptillians alu-hoedjes eten, en dan zijn er nog de reptillians die helemaal geen alu-hoedje op willen, en een grote groep, in bezit van het alu-hoedje, maar ernstig twijfelend aan de best realistische mogelijkheid dat de beloofde bescherming een grote conspiracy was, wat pas aantoonbaar wordt na december 2012, omdat dan alle pine-cones de wereld binnenstebuiten zullen keren, en daarmee de tijdslijn, in een plaats-tijd omvormen, wat tot gevolg zal hebben dat ieder bezwaar tegen de genomen maatregelen, in feite neerkomt op een ondersteuning, gelet op het effect dat ALLES binnenstebuiten zal keren.
◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:50:16 #144
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72337980
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef huhggh het volgende:
Het is ook lastig uit elkaar te houden
Of je nou overal geesten of shape-shifting reptilians ziet ... maakt weinig verschil, toch

Overigens, hoort 'samenzweringen' NIET in dat rijtje thuis. Die zijn van alle dag en onze geschiedenis staat er bol van. Noem liever specifieke samenzwerings theorieen i.p.v. het in z'n geheel afdoen als onzin, want dan sla je de plank mis.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:54:48 #145
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72338129
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:50 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het is ook lastig uit elkaar te houden
Of je nou overal geesten of shape-shifting reptilians ziet ... maakt weinig verschil, toch

Overigens, hoort 'samenzweringen' NIET in dat rijtje thuis. Die zijn van alle dag en onze geschiedenis staat er bol van.
"waarheden ook"
quote:
Noem liever specifieke samenzwerings theorieen i.p.v. het in z'n geheel afdoen als onzin, want dan sla je de plank mis.
ik... iets in zn geheel afdoen, en de kans laten liggen om ze allen stuk voor stuk af te gaan ?

Op de dag dat het klooster herrijst uit het solse gat, eerder niet... lol
◢◤
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:56:53 #146
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72338198
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef Saak het volgende:
Tja het idee van een meet blijft een beetje apart. Ik wil wel komen, heb deze, en volgende week nog vakantie
Maar ik verwacht wel dat het een gezellige dag zal worden
We zouden in Schaarsbergen kunnen afspreken
Die van mij zit er alweer op

Schaarsbergen... Hoge veluwe. Ok. Kan. Is 'maar' 1,5 uur (130 km) rijden
Nog meer liefhebberds ? (of andere sugesties ?)
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:57:05 #147
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72338205
ontopic:

Powerrrrrrrrrrrrr
◢◤
pi_72338899
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:57 schreef Oversight het volgende:
ontopic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Powerrrrrrrrrrrrr
Quante costa?
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:56:19 #149
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_72340065
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:18 schreef Saak het volgende:

[..]

Quante costa?
www.mysolarbackup.com
spam.
◢◤
pi_72340462
Is dat hier ergens ook te verkrijgen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')